پیرامون طراحی لوگو تجاری

پیرامون طراحی لوگو تجاری

در این مقاله تلاش ما بر این بود تا مدتی به طراحی لوگو تجاری بپردازیم و نکات متعدد و قابل توجهی را در این زمینه عنوان کنیم.

طراحی لوگو تجاری را می توان یکی از پرطرفدارترین ها در دنیای تجارت در نظر گرفت که افراد حاضر به صرف هزینه برای آن هستند. این لوگوها در اشکال و ابعاد مختلف و بسته به کسب و کارهای مختلف طراحی می شوند و به خدمت فعالیت های مختلف در می آیند. بنابراین طراحی لوگو تجاری ویژگی ها و امتیازات متنوعی دارد که به عنوان یک طراح بوگو باید با آنها آشنایی داشته باشید. در این مقاله تلاش می کنیم چندی از ویژگی های مربوط به طراحی لوگو تجاری را در مقایسه با دیگر انواع طراحی لوگو پیشرفته مانند طراحی لوگو چهره یا طراحی لوگو اسم عنوان کنیم.


مقدمه ای بر طراحی لوگو تجاری

 

  1. لوگوی تجاری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

4. کلام پایانی در خصوص طراحی لوگو تجاری 

لوگوی های تجاری چیستند و چه ویژگی هایی دارند؟ 


خب همانطور که حتما شما نیز به گوشتان خورده است، طراحی لوگو در فضاهای مختلفی راه پیدا کرده است. شما می توانید برای یک نهاد دولتی لوگویی طراحی کنید و این طرح را در بین مردم جا بیندازید؛ این کار، نوع خاصی از لوگو را شامل می شود. از طرفی می توانید برای افراد به طور خاص نیز لوگو طراحی کنید تا مثلا او در پیج Instagram یا وبسایت شخصی اش استفاده کند. اما نوع دیگری از طراحی لوگو نیز وجود دارد که می توان گفت پراستفاده ترین حوزه طراحی لوگو را تشکیل می دهد و آن، طراحی لوگو تجاری است. 
لوگوهای تجاری باید دارای ویژگی هایی باشند که در ادامه به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم و هر کدام را به تفصیل عنوان می کنیم. با پی گرفتن این نکات بسیار راحت تر به طراحی لوگوهای مختلف از جمله لوگوی تجاری خواهید پرداخت. 

نمونه هایی از طراحی لوگو
انتخاب نوع لوگو


اول از همه لازم است تا نوع لوگویی که می خواهید طراحی کنید را مشخص کنید. در یک دسته بندی کلی لوگوها را به سه دسته لوگوهای نوشتاری، لوگوهای تصویری و لوگوهای ترکیبی تقسیم می کنند. البته لازم به ذکر است که انواع جزئی تری از طراحی های لوگو وجود دارد که در این مجال نمی گنجد. از بین این انواع، یکی را انتخاب کنید و تمرکز خود را روی آن بگذارید. در این انتخاب می توانید از نوع تجارت و خود فرد صاحب تجارت کمک بگیرید و با توجه به خواسته های آنان از لوگو، یک مورد را انتخاب کنید. 
پیشنهاد ما این است که در طراحی لوگو تجاری از نوع طراحی لوگو ترکیبی و تلفیقی استفاده کنید. از این طریق مخاطب هم با شمایلی رو به رو است که در ذهنش می ماند و هم با نامی طرف است که در ناخودآگاهش نقش می بندد و در فروشگاه های مختلف به دنبال آن برند و نام خواهد گشت. 


انتخاب اشکال


یکی از ابزارهای مهم در لوگوها در هر نوع از آنها، شکل های موجود در انواع روش های طراحی لوگو است. مثلا این که اشکال به کار رفته، منحنی یا زاویه دار باشند می تواند معانی متفاوتی به بیننده منتقل کند. اینکه از دایره استفاده بشود و یا مثلث، مفهوم متفاوتی را در ذهن مخاطب نقش خواهد بست. می توانید معانی هر کدام از این خطوط و اشکال را در مطالب روانشناسی بیابید و بخوانید و در نهایت طبق آنها عمل کنید. البته توجه کنید که به طول مثال اگر گفته می شود خطوط عمودی نشان از قدرت است، به هیچ عنوان مطلق و متقن نیست. 


انتخاب رنگ


این نکته یکی از نکات مهم در همه لوگوها است که در لوگوهای تجاری نیز به طور خاصی جالب توجه است. باید تلاش کنید تا رنگ منتخب شما بیشترین ارتباط را با کسب و کار و تجارت مورد نظر برقرار کند. از این طریق است که می توانید ماندگاری هر چه بیشتر لوگو در ذهن مخاطب را شاهد باشید. همانطور که می دانید ماندگاری لوگو یکی از شروط مهم در طراحی لوگوست که در حوزه کسب و کار بسیار پررنگ تر خواهد شد. 

طراحی لوگو تجاری
مناسب در طرح سیاه و سفید


این نکته را برای تمام لوگوها عنوان می کنیم اما در لوگوی تجاری اهمیت ویژه ای را پیدا می کند. چرا که در کسب و کارها ما شاهد کاغذبازی هستیم و در کاغذها نیز معمولا صفحه به صورت سیاه و سفید پرینت گرفته می شود. بنابراین برای این که لوگوی شما در همه حالات حضور داشته باشد و کارایی خود را اعمال کند باید توجه کنید که در حالت سیاه و سفید نیز مناسب باشد. 


مسطح بودن لوگو


یکی دیگر از موارد مورد اهمیت در طراحی لوگو تجاری این است که برجستگی نداشته باشد و صاف باشد. پس از بررسی پنجاه لوگوی موفق در زمینه تجارت به این نتیجه رسیدیم که چهل و پنج تا از آنها صاف و بدون فراز و فرود بخصوصی بودند. این مسئله نیز تا حدی به ماندگاری لوگو در ذهن مخاطب کمک می کند و از طرفی یاری می کند تا لوگو در تمام صفحات و کیفیت ها ظاهر خوبی داشته باشد. 


تغییر تدریجی


یکی دیگر از نکات موجود در طراحی لوگو تجاری آن است که تا حد امکان لوگو را تغییر ندهید و تلاش کنید آنچه که هست را در ذهن مخاطب جا بیندازید. اما اگر به هر دلیلی نیاز دارید تا لوگوی تجاری خود را تغییر دهید، تلاش کنید تا این تغییر را به تدریج و خیلی کم و زیر پوستی اعمال کنید. چرا که اگر تغییر ناگهانی و بسیار زیاد باشد مخاطب و مشتریان کسب و کار احساس بیگانگی خواهند کرد. این بیگانگی ممکن است آنقدر زیاد باشدکه ممکن است تعداد مشتریان کسب و کار نیز کاهش پیدا کند. 

خطوط در طراحی لوگو تجاری
استفاده از دیگر تجربه ها


در این بخش می توانیم به دو مطلب اشاره کنیم. اول این که در طراحی لوگو از مشتری خود که صاحب آن شغل است مشورت بگیرید و ببینید او چه خواسته ای دارد و یا چه ویژگی ای از کسب و کارش را می داند که می تواند در یک طراحی لوگو زیبا به شما کمک کند. مطلب بعدی نیز این است که می توانید به لوگوهای تجاری موفق مراجعه کنید و کارهایی که در آن لوگوها انجام شده را در لوگوهای خود نیز پیاده کنید. 


کلام پایانی در خصوص طراحی لوگو تجاری


در این مقاله تلاش ما بر این بود تا از ابعاد و ویژگی های مختلف طراحی لوگو تجاری سخن بگوییم. اما پس از همه این سخن ها سوال این است که از این کار در کجا می توان استفاده کرد و درآمدزایی داشت؟ جواب خیلی ساده است. شما می توانید طراحی لوگو در منزل را تجربه کنید و از این شغل منعطف و جذاب لذت ببرید. 
برای رسیدن به این هدف کافی است تا به صفحه وب سایت اتک مراجعه کنید. در این سایت شما شاهد بخش های مختلفی هستید و از میان آنها بخش استخدام غیر حضوری را خواهید دید. در استخدام غیر حضوری فرمی تعبیه کرده ایم تا به کمک آن اطلاعات خود را به سایت اتک منتقل کنید. پس از این است که ما در این سایت دست به کار می شویم و شما را با شرکت های معتبر در این زمینه آشنا می کنیم. از این طریق است که زمینه کسب و کار شما در این حیطه فراهم می شود. امیدواریم که از مطالب عنوان شده استفاده کافی را برده باشید. 

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *