طراحی لوگو پیشرفته و ابعاد آن

طراحی لوگو پیشرفته و ابعاد آن

این مقاله تلاشی است مبنی بر این که ویژگی های طراحی لوگو پیشرفته را تبیین کنیم و افراد را با این مفهوم آشنا کنیم.

طراحی لوگو پیشرفته را می توانیم یکی از دغدغه های اهالی مجازی در دنیای امروز بدانیم. لوگوی یک حرفه، چیزی است که در ذهن مخاطب تا ابد ماندگار است به همین دلیل باید پیشرفته باشد و تا حد امکان از لوگوهای ابتدایی و پیش پا افتاده دوری کرد. شما می توانید شاهد طراحی لوگو در سطوح مختلفی باشید. به طور مثال می توانید راجع به طراحی لوگو ساده نیز اطلاعاتی به دست بیاورید. اما خب مشخص است که طراحی لوگو پیشرفته حد بالا و بسیار خوبی از این فن و مهارت است که با تمرین و ممارست و آموزش های مختلف به دست می آید. 


مقدمه طراحی لوگو پیشرفته

 

  1. منظور از طراحی لوگو پیشرفته چیست؟
  2. ویژگی های لوگوی پیشرفته
    • سادگی
    • فونت های مناسب
    • ارتباط با کسب و کار
    • توجه به روانشناسی رنگ ها
    • قابل استفاده در همه زمان ها
    • توجه به اندازه ها و شکل های مختلف لوگو
  3. چگونه طراح لوگوی پیشرفته شویم؟

منظور از طراحی لوگو پیشرفته چیست؟


یکی از اولین گام هایی که در این راه باید طی کنیم این است که تبیین کنیم طراحی لوگو پیشرفته به چه معناست و به چه لوگویی، پیشرفته می گویند؟ احتمالا با جواب به این سوال می توانیم به نکات مختلفی برسیم. شاید با عبارت لوگوی پیشرفته یا طراحی لوگو حرفه ای، یک طرح پرزرق و برق و پرجزئیات به نظر ما برسد؛ اما اجازه دهید بگوییم که این گونه نیست. اتفاقا یکی از اولین اصول طراحی لوگو پیشرفته سادگی بی نهایت آن است. 
لوگوی پیشرفته و توانمند باید بتواند در همان سادگی مفهوم خود را به بهترین و ساده ترین شکل منتقل کند و از طرفی به شکلی باشد که به خوبی در ذهن مخاطب باقی بماند؛ بنابراین با در نظر گرفتن این ابعاد می توان خلاقیت را به کار انداخت و لوگوی خوبی را طراحی کرد. 
اما یکی از راه های مهم که باید خلاقیت را در آن فضا سنجید، استفاده از نرم افزارهای حرفه ای و بروز است. مسلم است برای ثبت یک لوگوی پیشرفته و حرفه ای برای یک کسب و کار قوی نمی توان از ابزارهای ساده و پیش پا افتاده استفاده کرد. بنابراین خیلی بهتر است تا با استفاده از بروزترین و پر ابزارترین نرم افزارها به سراغ طراحی لوگو پیشرفته رفت. 

طراحی لوگو
ویژگی های لوگوی پیشرفته


سادگی: 


همانطور که عنوان کردیم، اولین شرط برای یک لوگوی خوب و مورد قبول این است که ساده باشد. این مسئله زمانی سخت می شود که باید خلاقیت و تازگی را نیز به سادگی بیفزاییم. حالا باید ذهن توانمند و باتجربه ای داشته باشیم تا طراحی لوگو پیشرفته برایمان راحت شود. 


فونت های مناسب: 


یکی از مهمترین عنصرها در لوگوها نوشته های آنها است. این نوشته باید کوتاه و ساده باشد. اما نکته ای که در این جا به آن اشاره خواهیم کرد، فونت نوشته است. تلاش کنید تا یک فونت جذاب و زیبا و در عین حال خوشخوان را انتخاب کنید. همین طور تلاش کنید تا با کسب و کار شما مرتبط باشد. مثلا اگر تولیدکننده محصولات فانتزی هستید می توانید فونت های فانتزی متعددی را امتحان کنید و بهترین آنها را انتخاب کنید. 


ارتباط با کسب و کار:


تلاش کنید تا لوگو، بیشترین ارتباط ظاهری و مفهومی را با کسب و کار و فعالیت شما داشته باشد. از این طریق کار و محصول شما بیشتر در ذهن مخاطب جا می افتد و در ناخودآگاه او، شما ظهور خواهید داشت. به طور مثال اگر برای یک شرکت هواپیمایی لوگو طراحی می کنید از عنصری مانند هواپیما که ظاهری ساده نیز دارد حتما استفاده کنید. 


توجه به روانشناسی رنگ ها:


یکی از مهم ترین ابزارها در لوگوها، رنگ ها هستند و علت آن سادگی رنگ ها است. تلاش کنید تا از دو یا چند رنگ مکمل استفاده کنید و کنتراست خوبی را میان رنگ ها برقرار کنید. از طرفی رنگ های انتخاب شده شما تا جایی که ممکن است با کسب و کار شما مرتبط باشد و یادآور آن باشد. مثلا برای یک فروشگاه فست فود رنگ قرمز بسیار مورد استفاده و مناسب است. 

طراحی لوگو حرفه ای
قابل استفاده در همه زمان ها:


یکی دیگر از ویژگی های یک لوگوی پیشرفته آن است که همیشه بکار رود. اگر لوگویی مختص یک دوره زمانی خاص باشد، باعث می شود تا مخاطب امروزی از آن احساس دوری کند و به سمت آن جذب نشود. در نتیجه لوگویی بسازید که مختص یک دوره زمانی خاص نباشد و در تمام طول فعالیت کسب و کار مورد نظر قابل استفاده باشد. یک طراح لوگو حرفه ای باید به همه روش های طراحی لوگو و به روز ترین تکنیک ها آشنایی داشته باشد.


توجه به اندازه ها و شکل های مختلف لوگو:


گاهی اوقات بعضی لوگوها را در شکل سیاه و سفید می بینیم و نمی توانیم آنها را تشخیص دهیم. یا این که در ابعاد خیلی بزرگ کیفیت آن کم می شود و قابل تشخیصنیست. در این صورت متوجه می شویم که طراحی لوگو به قدر کافی پیشرفته نیست. پس تلاش کنید لوگو را به شکلی انتخاب کنید که در کوچک ترین و بزرگ ترین ابعاد و همچنین در حالت سیاه و سفید نیز قابل رویت و موثر باشد. 

طراحی لوگو پیشرفته
چگونه طراح لوگوی پیشرفته شویم؟ 


یکی از مهم ترین پرسش ها در باب طراحی لوگو پیشرفته این است که چطور می توان به این مرحله رسید و لوگوی پیشرفته طراحی کرد؟ همانطور که می دانید دوره ها و آموزش های مختلف برای این کار وجود دارد. پس می توانید در یک دوره حضوری و یا دوره طراحی لوگو آنلاین شرکت کنید و ابعاد مختلف طراحی لوگو را بیاموزید. از طرفی آموزش های این چنینی در Youtube نیز وجود دارد و با استفاده از آنها می توان به آموزش های مختلف دست پیدا کرد. 
اما نکته ای که در هر صورت بسیار مهم است آن است که شما باید در این کار تجربه های متعدد به دست بیاورید. با نرم افزارهای مختلف آشنا شوید و حداقل بر دو سه نرم افزار مهم در این زمینه مسلط باشید. مثلا یکی از مهمترین‌ آنها طراحی لوگو در فتوشاپ است. همواره به روز و آپدیت باشید و آخرین داده های مربوط به این علم را پیگیری کنید. 
می توانید در ابتدای راه از کسب و کارهای کوچک شروع کنید و برای آنها با هزینه کم و حتی رایگان لوگو طراحی کنید تا تجربه کسب کنید. حتی اگر شده، برای کسب و کارهای خیالی لوگو طراحی کنید و تلاش کنید از آنها یک لوگوی حرفه ای درآورید. در صورت انجام این کارها شما در فضای طراحی لوگو تنفس خواهید کرد و هر چه بیشتر با آن انس خواهید گرفت. با کمی چاشنی خلاقیت می توانید به طراحی های متعددی دست پیدا کنید و بعد، از آن درآمد نیز داشته باشید. 
یکی از راه های دستیابی به شغل و درآمد در این زمینه پیش ما است. شما می توانید با مراجعه به سایت اتک، بخش استخدام غیرحضوری را بیابید. در این قسمت شما شاهد یک فرم هستید. با پر کردن این فرم سایت ما دست به کار خواهد شد. در این سایت، شما به عنوان یک طراح لوگوی پیشرفته یا حتی مبتدی به شرکت های معتبر مربوطه معرفی می شوید و از این طریق زمینه ایجاد شغل موقت یا حتی دائمی برای شما فراهم خواهد شد. مهم است بدانید که با این کار طراحی لوگو در منزل برای شما ممکن خواهد شد. امیدواریم از مطالب عنوان شده استفاده کافی را برده باشید و بتوانید مهارت خاص خود را بیابید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *