نکات کلیدی در طراحی لوگو زیبا
این مقاله تلاشی است در جهت آن که منظور از طراحی لوگو زیبا را بگوییم و ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم.
طراحی لوگو زیبا موضوعی است که می تواند توجه هر کدام از ما را به خود مشغول کند. زیبایی امری است که در نظر افراد مختلف نسبی است. یعنی ممکن است آنچه در نظر من زیباترین و خاص ترین لوگو باشد، در نظر شما خیلی معمولی و پیش پا افتاده دیده شود. اما به هر روی، بعضی از معیارها وجود دارد که حدودا در نظر اکثر افراد خالق زیبایی هستند. در این مقاله تلاش می کنیم تا در این باره یعنی طراحی لوگو زیبا و طراحی لوگو خاص صحبت کنیم تا بیشتر با یک لوگوی زیبا آشنا شویم.
مقدمه ای بر طراحی لوگو زیبا:
- تعریف زیبایی و طراحی لوگو زیبا
- ویژگی ها و معیارهای طراحی لوگو زیبا
- سادگی و عدم پیچیدگی در طرح
- استفاده از شوخ طبعی و طنز
- استفاده از رنگ های زیبا و جذاب
- استفاده صحیح و به جا از فونت نوشتار لوگو
- تلفیق عناصر مختلف در لوگو
- استفاده از خطوط و نسبت های عمودی و افقی
- کلام پایانی در رابطه با طراحی لوگو زیبا
تعریف زیبایی و طراحی لوگو زیبا
زیبایی یکی از اموری است که در نظر هر فرد می تواند متفاوت باشد و به پارامترهای بسیار زیادی بستگی دارد تا کسی چیزی را زیبا بداند. همانطور که پیشتر گفته شد، ممکن است چیزی به نظر من زیبا برسد که از نظر شما ذره ای هم جذاب و زیبا نباشد. یا مثال دیگر این می تواند باشد که در دوره ای تاریخی، چاقی و هیکل درشت نشانه زیبایی بود و امروزه هر چه لاغرتر باشید، زیباتر محسوب می شوید.
می بینید که معیارها متفاوت و لغزان هستند. بنابراین اول از همه باید بدانیم که پارامترهای سازنده زیبایی و زیبایی شناسی در نگاه هر کس متفاوت و نسبی است. حتی ممکن است یک نفر در طول زمان نگاه متفاوتی به زیبایی داشته باشید. حالا با این نگاه می توانیم بهتر و راحت تر به مسئله طراحی لوگو زیبا توجه کنیم و به طرزی انعطاف پذیرتر با پدیده زیبایی شناسی برخورد کنیم.
اما در این میان دو نکته حائز توجه است: اول اینکه بعضی از امور هستند که غالبا به زیبایی شناخته می شوند و کمتر کسی است که آن را زیبا نداند. از طرفی نیاز است تا برخی پارامترها عنوان شوند تا افراد بتوانند زبان مشترکی در زمینه زیبایی داشته باشند. باتوجه به این نکات، خوب است که برای زیبایی هر چیز، معیارهایی عنوان شود؛ اما هر کسی مختار است که این معیارها را قبول داشته باشد یا خیر. به همین جهت در ادامه به بعضی از این ویژگی ها و معیارها می پردازیم که به نوعی اصول طراحی لوگو نیز محسوب می شوند. پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.
ویژگی ها و معیارهای طراحی لوگو زیبا
سادگی و عدم پیچیدگی در طرح:
اولین و مهمترین معیار در زیبایی و همینطور تاثیرگذاری یک لوگو، سادگی آن است. اگر شما به هر سایت، مجله یا کتابی در این زمینه سر بزنید، این معیار را در خواهید یافت. لوگوی شما باید ساده و به قولی مینیمال باشد. در این مسئله دو دلیل عمده وجود دارد که در ادامه عنوان خواهیم کرد:
اول اینکه کلیت چیزی که باید به مخاطب انتقال دهد را در کمترین پیچیدگی بیان کند و کار را بر مخاطب سخت نکند. دوم این که در هنر مدرن، امری به نام مینیمالیسم وجود دارد که در هنرهای مختلف تجلی پیدا می کند. پس این مسئله نشان می دهد در زیبایی شناسی، اغلب افراد در جهان مدرن به سمت سادگی و عدم پیچیدگی میل می کنند.
استفاده از شوخ طبعی و طنز:
از دیگر عواملی که لوگو را زیبا و جذاب می کند، استفاده از شوخی و طنز در طراحی لوگو است. مثلا لوگوی آمازون را به خاطر بیاورید که خطی منحنی زیر اسم آمازون وجود دارد. این خط می تواند حالت خنده را برای مخاطب تداعی کند. بنابراین شکل مطلوب و زیبایی را برای مخاطب می سازد؛ از طرفی تاثیر بیشتری نیز خواهد گذاشت.
استفاده از رنگ های زیبا و جذاب:
عامل دیگری که باید حتما به آن توجه کنید، رنگ لوگوی شماست. نمی توان گفت که کدام رنگ زیباتر است یا کدام رنگ را نباید استفاده کرد؛ بلکه باید استنباط کنید که کدام رنگ بر لوگوی شما خوشتر می نشیند. پیشنهاد می کنیم که حتما از روان شناسی رنگ ها غفلت نکنید و دریابید که هر رنگ چه پیام و مفهومی را منتقل می کند.
از سوی دیگر باید به مخاطب خود توجه کنید. باید ببینید که افراد مخاطب شما بیشتر جوانان هستند یا افراد مسن؟ باید به جنسیت مخاطب نیز توجه کنید. دقت کنید که اکثر آنها زن هستند و یا مرد؟ بعضی از رنگ ها مانند رنگ های قرمز یا نارنجی برای جوانان هیجان انگیزتر و زیباتر هستند. یا مثلا رنگی مانند صورتی یا بنفش معمولا برای خانم ها جذاب تر است.
استفاده صحیح و به جا از فونت نوشتار لوگو:
در بعضی از لوگوها از عنصر نوشتار نیز استفاده می شود. اول از همه توجه کنید که لوگوی شما با کلمه فارسی زیباتر است یا با حروف انگلیسی. پس از اینکه زبان مد نظر را انتخاب کردید، فونت مورد نظر خود را گزینش کنید. سعی کنید که فونتی خاص اما خوانا را انتخاب کنید تا هم جذاب، هم ساده و بامزه باشد.
تلفیق عناصر مختلف در لوگو:
یکی دیگر از ابزارهایی که در طراحی لوگو حرفه ای و حتی طراحی لوگو ساده در اختیار شما است، تلفیق و ترکیب عناصر است. به طور مثال می توانید تصویر و نوشته را با یکدیگر تلفیق کنید که اساسا نوع خاصی از لوگو را تشکیل می دهد. از طرفی عناصر دیگری را نیز می توانید ترکیب کنید. مثلا زبان فارسی و انگلیسی را با هم تلفیق کنید تا دامنه مخاطبان لوگوی خود را نیز بالا ببرید. از حاصل این همنشینی و مجاورت می توان زیبایی و جذابیت بالاتری به دست آورد. پس پیشنهاد ما به شما این است که حتما در طراحی لوگو جذاب خود از این روش استفاده کنید.
استفاده از خطوط و نسبت های عمودی و افقی:
موردی که در کلیت کار شما اهمیت خواهد داشت، این است که اجزای کار شما با یکدیگر تناسب و همخوانی داشته باشند. یکی از مهمترین عناصر و اجزا، نوشته ها هستند. توجه کنید که نوشته شما با تصویر تناسب خوبی داشته باشد و زیبایی خلق کند. مثلا ممکن است در بعضی لوگوها، تقارن عامل سازنده زیبایی باشد. بنابراین تلاش کنید تا اجزای لوگوی خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید تناسب هر کدام را به دست آورید.
کلام پایانی در رابطه با طراحی لوگو زیبا
حالا که با طراحی لوگو زیبا و معیارهای آن آشنا شدیم بد نیست تا در رابطه با کسب درآمد در این حیطه نیز سخن بگوییم. شما به عنوان یک طراح لوگو پس از اینکه به آموزش های مختلف دست پیدا کردید و به سطح خوبی در این حرفه رسیدید، می توانید به عنوان طراح لوگو به فعالیت بپردازید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید.
برای این کار، راه های زیادی وجود دارد که با اندکی جست و جو ممکن است به بعضی از آنها بر بخورید. در اینجا نیز ما یکی از بهترین ها را به شما معرفی خواهیم کرد. شما می توانید با مراجعه به سایت اتک به این مسئله دست پیدا کنید. پس از مراجعه به سایت اتک در بخشی از سایت استخدام غیر حضوری را خواهید یافت. در این قسمت فرمی را پر کنید و بعد از آن است که کار همکاران ما در این سایت آغاز می گردد. آنها با توجه به شرایط شما، شما را با شرکت های مربوطه مرتبط خواهند کرد. امیدواریم که در این راه موفقیت های هر چه بیشتر را کسب کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید