تاثیر رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل

تاثیر رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل

رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل چه تاثیری دارد؟ اگر برای سرمایه گذاری در زمینه تولید رپورتاژ مردد هستید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

پیشگفتار

رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل چه تاثیری دارد؟ موقع انتشار رپورتاژ آگهی معمولا سه تا پنج لینک از وب سایت ِمیزبان به سمت وب سایت شما درج می شود. این مسئله باعث می شود تا موتور های جستجو برای رتبه بندی و تعیین جایگاه وب سایت شما تجدید نظر کنند. در اصل، بک لینک ها و تاثیر شان بر روی عملکرد موتور های جستجو قابل چشم پوشی نیست. برای همین است که رپورتاژ آگهی جایگاه بسیار ویژه ای نزد مدیران تبلیغاتی کسب و کار ها دارد. 
هنوز که هنوز است بسیاری از وب سایت های خبری و وب سایت های پربازدید از این طریق کسب درآمد دارند. مبالغی که در این وب سایت ها برای انتشار رپورتاژ آگهی پیشنهاد می شود با توجه به رتبه‌ی وب سایت و آتوریتی آن متفاوت است. پس زمانی که برای انتشار رپورتاژ آگهی موفق در یک وب سایت با الکسا و آتوریتی بالا اقدام می کنید، باید هزینه ی بیشتری را نسبت به انتشار رپورتاژ در یک وب سایت با الکسا و آتوریتی کمتر بپردازید.
اگر علاقه مند هستید تا برای نگارش رپورتاژ آگهی اقدام کنید اما به درستی مطمئن نیستید که رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل چه تاثیری می تواند داشته باشد، حتما ادامه‌ی این مطلب را مطالعه کنید.


مقدمه


•    رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل چه تاثیری دارد؟
•    بک لینک های دائمی در رپورتاژ آگهی
•    اهمیت رپورتاژ آگهی در سئوی وب سایت
•    تاثیر انتشار چند رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل چیست؟
•    خرید بک لینک بهتر است یا انتشار رپورتاژ آگهی؟


رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل چه تاثیری دارد؟


مبحث تاثیر رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل مستقیما به دریافت بک لینک مربوط می شود. بک لینک ها، در اصل لینک هایی هستند که به وب سایت شما از وب سایت میزبان (وب سایتی که رپورتاژ تان در آن منتشر می شود) اشاره می کنند. این لینک ها در واقع حکم تایید وب سایت شما و محتوای آن را دارند. این موضوع از دید موتور های جستجو مانند گوگل بسیار حائز اهمیت است. به همین خاطر، اگر یک وب سایت پربازدید با عمر دامنه‌ی بالا اقدام به درج بک لینک از یک وب سایت دیگر کند، در مورد رتبه بندی آن تجدید نظر خواهد کرد.
اما چرا بک لینک ها تا این حد برای موتور های جستجو مانند گوگل، حائز اهمیت هستند؟ به دلیل اینکه آنها به طور مستقیم از داخل یک محتوای نسبتا طولانی به وب سایت شما ارجاع داده می شوند. همانطور که ممکن است بدانید بک لینک های موقتی که به صورت تبلیغات کوتاه مدت داخل وب سایت های پربازدید قرار می گیرند، بعد از حذف شدن رتبه و جایگاه وب سایت مورد نظر را تحت تاثیر قرار می دهند. 
این در حالی است که بک لینک هایی که درون یک مقاله به یک وب سایت دیگر اشاره می کنند، معتبر بوده و حذف شدنی نیستند. در اصل این لینک ها تاریخ انقضا ندارند. در نتیجه، گوگل به آنها اعتبار بیشتری می دهد. بسیاری از مدیران تبلیغاتی کسب و کارها نیز این نوع لینک ها را ترجیح می دهند. یعنی لینک هایی که با تاثیر مثبت روی سئوی خارجی وب سایت، کسب و کار مورد نظر را به دیگران معرفی می کنند. این نوع لینک ها که بیشتر با هدف معرفی و پیشنهاد استفاده از خدمات یا خرید یک محصول به کاربران وب سایت میزبان ارائه می شوند، غالبا پایدار باقی می مانند. به همین خاطر است که شما می توانید تنها با انتشار یک رپورتاژ تا مدت های طولانی از اثرات مثبت ِآن استفاده کنید.

بک لینک دائمی در رپورتاژ


بک لینک های دائمی در رپورتاژ آگهی


مبحث وجود دو، سه الی پنج بک لینک در رپورتاژ آگهی موضوعی بسیار مهم است. برای همین، غالبا باید موقع انتشار رپورتاژ آگهی به آن توجه داشته باشید. هریک از بک لینک هایی که برای رپورتاژ آگهی کسب و کار خود در نظر می‌گیرید، به طور دائمی در سایت میزبان باقی می مانند. این لینک ها برعکس لینک های تبلیغات موقت (مانند آنچه تحت عنوان آگهی در ابتدای نتایج جستجوی Google دیده می شود)، عمل می کنند. یکی از دلایل ارزشمند بودن رپورتاژ آگهی نسبت به سایر نمونه های مشابه، این است که بک لینک ها عمر طولانی تری دارند. 
برای بهره مندی بهتر از مزایای رپورتاژ آگهی می توانید برای بک لینک ها، آدرس صفحات محصول یا صفحات مقالات برتر وب سایت خود را انتخاب کنید. با انجام این کار، می توانید مخاطبان وب سایت خود را به سمت بهترین محصولات، یا بهترین مقالات تان جذب کنید. البته باید توجه داشته باشید که یکی از این  لینک ها باید به صفحه‌ی اصلی وب سایت شما اشاره کند. معمولا معقولانه است که بیشتر از سه عدد بک لینک را برای متن رپورتاژ خود انتخاب نکنید. الگوریتم های گوگل و سایر موتور های جستجو به این موارد اهمیت می دهند. در صورتی که روال دریافت بک لینک وب سایت شما غیر عادی باشد، امتیازی به محتوای وب سایت شما داده نخواهد شد. پس حتما به این نکته دقت داشته باشید.


اهمیت رپورتاژ آگهی در سئوی وب سایت


برای اینکه بهتر متوجه میزان اهمیت و تاثیر رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل شوید، پیشنهاد می کنیم نمونه رپورتاژ های آگهی که در وب سایت های خبری منتشر شده اند را بررسی کنید. حتما نگاهی به نوع، تعداد و شیوه‌ی بک لینک دهی در آن بیندازید. با انجام این کار از صفحاتی که باید به آنها لینک دهی کنید، ایده پیدا خواهید کرد. همچنین می توانید محل قرار گرفتن بک لینک ها را هم بررسی کنید تا متوجه شوید که همه‌ی آنها به صورت متمرکز در یک پاراگراف یا یک بخش جمع نشده اند! بک لینک هایی که از وب سایت میزبان به وب سایت شما داده می شود باید پراکنده باشند. این پراکندگی به طبیعی تر جلوه دادن ِرپورتاژ تان کمک می کند.

انتشار رپورتاژ آگهی


تاثیر انتشار چند رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل چیست؟


یک رپورتاژ آگهی خوب و قوی تا مدت ها می تواند به نفع شما و بازاریابی وب سایت تان عمل کند. مسئله ای که وجود دارد این است که «یک» رپورتاژ و انتشار آن، نباید تنها هدف شما باشد. شما باید بتوانید در وب سایت های خبری و وب سایت های پربازدید متعدد متن رپورتاژ تان را انتشار دهید. پیشنهاد می کنیم که رپورتاژ های جدید تولید کنید و در این وب سایت ها منتشر کنید. 
زیرا کپی کردن متن رپورتاژ در وب سایت های خبری مختلف، استراتژی خوبی نیست! از آنجایی که گوگل و سایر موتور های جستجو این موضوع را بررسی می کنند و به کپی بودن حتی یک جمله امتیاز منفی می دهند. بهتر است برای انتشار تک تک رپورتاژ های وب سایتتان برنامه ی مشخصی داشته باشید. باید برای انتشار هر رپورتاژ به ترتیب مراحل تحقیق، نوشتن رپورتاژ آگهی، بررسی و ویراستاری و سپس انتشار آن را طی کنید. پیشنهاد می کنیم برای کاهش میزان هزینه هایتان رو به کپی کردن یک رپورتاژ در وب سایت های مختلف نیاورید. در غیر این صورت، نمی توانید نظر موتور های جستجو را به سمت محتوای خود جلب کنید.

خرید بک لینک


خرید بک لینک بهتر است یا انتشار رپورتاژ آگهی؟


تاثیر لینک سازی در رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل قابل چشم پوشی نیست. همانطور که اشاره کردیم، بک لینک هایی که از متن رپورتاژ شما در وب سایت میزبان درج می شوند، دائمی هستند. این لینک های دائمی به شما کمک می کنند تا از نظر گوگل و سایر موتور های جستجو، وب سایتی دارای محتوای ارزشمند شناخته شوید.
این در حالی است که خرید بک لینک از این وب سایت ها، موقتی است. یعنی بعد از انقضای بک لینک، از روی وب سایت میزبان حذف خواهند شد. این عمل، یعنی حذف بک لینک، روی سئوی خارجی وب سایت شما تاثیر منفی می گذارد. بهتر است هزینه‌ی خرید بک لینک را برای نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی خلاقانه صرف کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *