رپورتاژ آگهی چیست و چگونه تهیه می شود؟
رپورتاژ آگهی چیست؟ یک روش تبلیغاتی موثر در کمپین های تبلیغاتی که توسط بخش بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.
مقدمه
رپورتاژ آگهی چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید نگاهی به کمپین های تبلیغاتی بیندازیم. کمپین های تبلیغاتی با هدف معرفی، تبلیغ و یا تولید محتوا درباره ی یک محصول و یا خدمت تشکیل می شوند. رپورتاژ آگهی نیز با همین هدف بخش از کمپین های تبلیغاتی است. درست است که در نگاه اول بسیاری از این رپورتاژ ها با تبلیغات سنتی اشتباه گرفته می شوند اما آن ها در ذات کاملاً متفاوت عمل می کنند.
تفاوت اصلی یک رپورتاژ آگهی تبلیغاتی با تبلیغات سنتی در این است که تبلیغات سنتی به صورت مستقیم تبلیغ می کنند اما رپورتاژ ها در بطن مباحث آموزنده پیام تبلیغاتی خود را انتقال می دهند. به صورت کلی رپورتاژ های آگهی محتوا های آموزنده و ارزشمندی هستند که کمپین های تبلیغاتی را تقویت می کنند.
آنچه خواهیم خواند؛
1- معرفی رپورتاژ آگهی
2- دلایل افزایش بازدید سایت با رپورتاژ آگهی
3- آموزش روش های تهیه متن آگهی مناسب برای رپورتاژ
کلام آخر
معرفی رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی چیست؟ بسیاری از افراد در فضای مجازی و سرفصل های آموزشی به دنبال پاسخ این پرسش هستند. پاسخ این پرسش ساده است اما برای درک عمیق تر آن باید بر محتوای تبلیغاتی تسلط داشته باشید. طبق تعاریف رایج، رپورتاژ آگهی نوعی از تبلیغات است که توسط تیم بازاریابی جهت تقویت کمپین های تبلیغاتی نوشته می شود. این نوشته به صورتی خلاقانه تبلیغ را در میان آموزش ها و اطلاعات مفید در اختیار خواننده قرار می دهد. به این صورت رپورتاژ های آگهی معمولاً در دریافت توجه از سوی مخاطبان موفق تر عمل می کنند.
یک رپورتاژ آگهی حرفه ای می تواند به مخاطب این حس را انتقال دهد که در حال آموختن نکات مفیدی است. در هر صورت مخاطبان ما اطلاعات مفیدی دریافت خواهند کرد. آن ها با خدمات و ویژگی های برتر محصولی که ما معرفی می کنیم بهتر آشنا می شوند. در نظر داشته باشید که رپورتاژ آگهی یک دروغ و یا فریب نیست. اطلاعات شما باید کاملاً حقیقی باشند. در این صورت رپورتاژ آگهی می تواند موفق عمل کند. موفقیت یک کمپین تبلیغاتی می تواند منجر به نگارش رپورتاژ آگهی تخصصی گردد. در این دست از رپورتاژ ها به صورت تخصصی به معرفی و تبلیغ یک محصول می پردازیم.
به صورت کلی برای پاسخ به پرسش رپورتاژ آگهی چیست؟ می توان گفت که رپورتاژ آگهی یک ابزار مفید در دست بخش بازاریابی یک سازمان است که به واسطه ی آن اهداف خود را محقق کند. این اهداف می توانند معرفی، تبلیغ و یا دادن اطلاعات اولیه به مشتری ها باشد. رپورتاژ ها باید در انتهای خود بخشی به نام CTA (Call to action) داشته باشند. در این بخش از مخاطب تقاضا می شود که با کسب و کار و یا سازمان مربوطه در تماس باشد و یا سایت آن ها را چک کند. این بخش تعیین کننده ی میزان موفقیت یک رپورتاژ است. پس باید در حین نگارش یک رپورتاژ دقت داشته باشیم که مشتری را به ارتباط گرفتن، دعوت کنیم.
دلایل افزایش بازدید سایت با رپورتاژ آگهی
در بخش قبل آموختیم که رپورتاژ آگهی چیست. حال به سراغ بخشی دیگر از این موضوع می رویم. می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا بازدید یک سایت با استفاده از رپورتاژ آگهی افزایش پیدا می کند؟
بسیاری از سایت ها با در اختیار قرار دادن بخشی از صفحه ی خود برای تبلیغات باعث آزار مخاطب می شوند. مخاطبان سایت ها در اکثر مواقع بدون درنگ این صفحات را می بندند. اما هنگامی که یک سایت شروع به استفاده از رپورتاژ آگهی می کند به سرعت متوجه رشد بازدید سایت خود می شود. چرا که افراد به مطالب مفید و آموزنده بیشتر از تبلیغات سنتی علاقه نشان می دهند. قرار دادن تبلیغات در دل متون جذاب نه تنها محصول و خدمت یک سازمان را بیشتر در ذهن مخاطب جای می دهند بلکه مفیدتر نیز نشان می دهد. مخاطبان امروزی می دانند که تبلیغات سنتی صرفاً ادعا های یک سازمان هستند. اما در مورد رپورتاژ آگهی چه؟
یک رپورتاژ آگهی جذاب به راحتی مخاطب را به خواندن متن به صورت کامل تشویق می کند. آن ها از طریق این مطالب نکات مفیدی را می آموزند در نتیجه خسته نمی شوند. در این بخش هنر نویسنده ی رپورتاژ این است که در مواقع صحیح از CTA استفاده کند. در این صورت مخاطبان علاقه پیدا می کنند تا خرید کنند و یا از سایت آن سازمان بازدید کنند. رپورتاژ آگهی با دادن اطلاعات مفید یک برند و یا سازمان را معتبر تر نشان می دهند.
آموزش روش های تهیه متن آگهی مناسب برای رپورتاژ
جدا از پرداختن به پرسش رپورتاژ آگهی چیست، بیایید نگاهی به روش های تهیه متن آگهی در این دست از متن ها بیندازیم. اگر چه که ممکن است روش های تهیه متن در رپورتاژ آگهی اندکی پیچیده باشد اما در نهایت با توجه به چند نکته ی کوتاه می توانید ساده ترین نوع آن را بنویسید. در ادامه این نکات برای شما گردآوری شده اند.
1. مخاطبان مهم ترین بخش از نگارش رپورتاژ آگهی هستند: باید توجه داشته باشید که متن را برای چه کسی می نویسید. آن ها در چه رده ی سنی و یا جایگاه اجتماعی و اقتصادی قرار دارند؟ باید اطلاعات مخاطبان هدف را به صورت کامل گردآوری و تحلیل کنید. این امر باعث می شوند که راحت تر و تاثیرگذار تر متن خود را تدوین کنید.
2. محصول و خدمت را به صورت واضح تبلیغ نکنید: لازم نیست که در مورد محصول و خدمتی که باید آن را تبلیغ کنید بنویسید. ویژگی های آن را بولد کنید و از استدلال های علمی برای اثبات کیفیت آن استفاده کنید. تبلیغات ظریف همواره موثر تر عمل می کنند.
3. شفافیت در نگارش رپورتاژ آگهی اینترنتی اهمیت دارد: نیازی به بزرگنمایی های مرسوم در تبلیغات سنتی نیست. تا حد ممکن صادقانه و شفاف به توضیح ویژگی های محصول بپردازید. از صفت هایی مانند «بهترین»، «بیشترین»، «پرشمار ترین» و ... استفاده نکنید. به جای این واژه ها از نمودارها، اعداد و تصاویر که گویا تر هستند استفاده کنید. این مورد برای انواع رپورتاژ آگهی انگلیسی نیز صدق می کند.
کلام آخر
توجه به این سوال که رپورتاژ آگهی چیست می تواند یک نویسنده ی مبتدی رپورتاژ آگهی را به یک نویسنده ی حرفه ای تبدیل کند. رپورتاژ آگهی در واقع یک نوع تبلیغ است که در کمپین های تبلیغاتی استفاده می شود. بخش بازاریابی هر سازمان مسئول تدوین رپورتاژ آگهی است.
در یک رپورتاژ آگهی حرفه ای، تبلیغات به ظریف ترین شکل ممکن انجام می شود. مخاطبان نیز به این دست از مطالب آموزنده واکنش بیشتری نشان می دهند. به این ترتیب بازدید سایت با استفاده از رپورتاژ آگهی بیشتر می شود. اصول شفافیت، توجه به مخاطب هدف و جلوگیری از تبلیغ مستقیم می تواند رپورتاژ آگهی شما را حرفه ای تر نشان دهد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید