آموزش رپورتاژ آگهی تخصصی به زبان ساده
نگارش یک رپورتاژ آگهی تخصصی نیازمند تسلط بر اطلاعات کمپین های پیشین است. در این مقاله مروری جامعه بر این دست از رپورتاژ ها خواهیم داشت.
مقدمه
رپورتاژ آگهی تخصصی یک تجزیه و تحلیل دقیق از کسب و کاری خاص است که به صورت متمرکز بر روی یک گروه از محصولات و خدمات انجام می شود. معمولاً این دسته از رپورتاژ ها پس از تحلیل خاص از یک کمپین تبلیغاتی صورت می گیرد. مدیران ارشد پس از بررسی اطلاعاتی مانند شاخص های کلیدی عملکرد یا KPI و نرخ کلیک، دستور نگارش یک رپورتاژ آگهی تبلیغاتی دیگر را می دهند. این رپورتاژ آگهی جدید بر روی یک و یا دسته ی خاصی از محصولات و خدمات متمرکز می شود و رپورتاژ آگهی تخصصی نامیده می شود. در ادامه به بررسی دقیق تر این موضوع خواهیم پرداخت.
در ادامه خواهید خواند؛
1- فاکتورهای اصلی یک رپورتاژ آگهی تخصصی
2- در یک رپورتاژ آگهی چه اطلاعاتی باید درج شود؟
3- تهیه رپورتاژ آگهی چه محدودیت هایی دارد؟
کلام آخر
فاکتورهای اصلی یک رپورتاژ آگهی تخصصی
برای نگارش رپورتاژ آگهی تخصصی باید فاکتور های خاصی را در نظر بگیریم. این فاکتورها کمک می کنند تا یک رپورتاژ موفق تر عمل کنند. در ادامه به بررسی این فاکتورها خواهیم پرداخت.
1. مروری بر عملکرد کمپین های پیشین: برای نگارش یک رپورتاژ تخصصی، مرور کمپین های پیشین ضروری است. پس ابتدا از کسب و کار و یا سازمان مورد نظر تقاضای اسناد مرتبط با کمپین های تبلیغاتی پیشین را نمایید. پس از مطالعه، نکات کلیدی کمپین های پیشین را به کار خود اضافه کنید. این کار به شما کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشید.
2. تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط با مخاطبان هدف: حال که متن کمپین های پیش از خود را مرور کرده اید، باید به سراغ تجزیه و تحلیل اطلاعات مخاطبین هدف در کمپین های پیشین بروید. تمامی اطلاعات از جمله رده سنی، جنسیت، علایق، طبقه ی اجتماعی و حتی عادات خرید را مورد بررسی قرار دهید. سپس گروهی که سودآوری بیشتری دارند را انتخاب کنید و برای آن ها متن را تدوین کنید. محدود کردن مخاطبین در این بخش شباهت زیادی به نگارش رپورتاژ آگهی انگلیسی دارد.
3. ارائه ی خلاقیت تبلیغاتی: کمپین های پیشین بر روی تبلیغات تمرکز کرده اند. در این بخش نوبت شماست تا به صورت خلاقانه بر روی یک محصول و خدمت تمرکز کنید. باید روش های دیگری را برای ارائه در نظر بگیرید. از تصاویر خلاقانه و متون جذاب استفاده کنید.
4. بررسی دوباره ی کانال ارائه ی رپورتاژ آگهی تخصصی: کمپین های پیشین را زیر ذره بین ببرید و مشخص کنید که در کدام کانال و یا پلتفرم موفق تر عمل کرده است. باید به صورت تخصصی بر روی این پلتفرم ها تمرکز داشته باشد. این امر کمک می کند با کاهش هزینه ها، سود را بالاتر ببرید. س هوشمندانه عمل کنید و متن را برای مخاطبان هدف در آن پلتفرم ها تدوین کنید.
در یک رپورتاژ آگهی چه اطلاعاتی باید درج شود؟
رپورتاژ آگهی تخصصی با هدف تبلیغ یک محصول و یا خدمت خاص، به روشی کوتاه و متقاعد کننده نگارش می شود. اما برای برخی این نویسندگان رپورتاژ این پرسش به وجود می آید که محتوای آن باید دقیقاً چه چیزی باشد تا موفق تر عمل کند؟ در این بخش به بررسی عناصری می پردازیم که شما را به پاسخ این پرسش نزدیک می کنند.
1. محصول را معرفی کنید: بله! به همین سادگی و مانند باقی انواع رپورتاژ آگهی نیاز است محصول را معرفی نمایید. البته توجه داشته باشید که این معرفی باید کوتاه، مختصر، جذاب و جامع باشد. تمام ویژگی های منحصر به فرد، ارزش و مزایای محصول و یا خدمت را معرفی نمایید.
2. پیشنهادات کسب و کار را مطرح کنید: اگر کسب و کاری که برای آن مشغول نگارش رپورتاژ آگهی تخصصی هستید، پیشنهاد و یا تخفیف خاصی را برای این محصول دارد، آن را درج کنید. در این زمینه می توانید از قالب محتوای حمایت شده نیز استفاده کنید. این قالب به بیشتر دیده شدن شما کمک می کند.
3. برند را در قالب تصاویر به نمایش بگذارید: برای این کار کافی است از محصولات به صورت ویژه عکس برداری انجام دهید. در این راستا حتی می توانید از تصویر محل کار نیز استفاده کنید. سعی کنید از کسب و کار مورد نظر و برند آن نام نبرید. آن را در قالب تصاویر به ناخودآگاه مخاطب بفرستید.
4. CTA را جدی بگیرید: CTA مختصر عبارت Call to action است. به این صورت که با قرار دادن لینک ارتباطی، شماره تماس و ... از مخاطبان خود بخواهید با کسب و کار مربوطه، ارتباط برقرار کنند. رپورتاژ آگهی تخصصی متنی نیست که صرفاً مطالعه شود. مخاطبان باید بخواهند که با کسب و کار ارتباط برقرار کنند. رپورتاژ آگهی آنلاین به صورت جدی نیازمند این بخش است.
تهیه رپورتاژ آگهی چه محدودیت هایی دارد؟
هر کاری محدودیت های خاص خود را دارد. در این زمینه می خواهیم مروری بر مهم ترین محدودیت های نگارش رپورتاژ آگهی تخصصی داشته باشیم. با رعایت این نکات می توانید موفقیت کمپین تبلیغاتی تخصصی خود را تضمین کنید.
1. ارائه ی اطلاعات غلط: این بزرگترین اشتباهی است که می توانید در ارائه ی یک محصول انجام دهید. در این اشتباه اعتماد از کسب و کار مورد نظر سلب می شود. تلاش کنید که اطلاعات موثق را از کسب و کار دریافت کرده و به صورت خلاصه نگارش کنید.
2. محدود کردن مخاطبان هدف را تبعیض آمیز کردن: تلاش کنید متن خود را به گونه ای ننویسید که به مخاطبانی که هدف شما نیستند توهین شود. برای مثال اگر مخاطبان شما از طبقات اجتماعی بالا هستند در ارائه اطلاعات و قیمت ها به گونه ای عمل نکنید که نام یک برند با حس بد همراه شود. توجه داشته باشید که هرکسی ممکن است رپورتاژ شما را مطالعه کند.
3. ارائه نادرست نام برند: در برخی از متن ها دیده می شود که نویسنده بسیار زیاد و یا بسیار کم از نام برند استفاده می کند. برای ارائه و معرفی برند محدودیت خاصی وجود دارد. سعی کنید تمام متن را از نام برند پر نکنید!
کلام آخر
نگارش یک رپورتاژ آگهی تخصصی نیاز به مطالعه ی کمپین های تبلیغاتی پیشین و وقت زیاد است. هر چه بیشتر اطلاعات کمپین های پیشین را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، موفق تر عمل خواهید کرد. در این زمینه باید هوشمندانه عمل کنید. مخاطبان هدف را به صورت خاص، محدود کنید. از اراده ی اطلاعات اغراق شده و نادرست خودداری کنید. متن را منسجم و در عین حال مختصر تدوین کنید. نگارش رپورتاژ آگهی اینترنتی نیازمند دقت در برخی از مسائل است. اگر برای برخی از پلتفرم های خاص دست به نگارش زده اید باید ویژگی های آن پلتفرم را مد نظر قرار دهید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید