نحوه‌ی صحیح استفاده از هشتگ‌ها

نحوه‌ی صحیح استفاده از هشتگ‌ها

نحوه‌ی استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام چگونه است؟ آیا باید از هشتگ‌های محبوب استفاده کنیم؟ چگونه هشتگ گذاری موجب اسپم شدن می‌شود؟ در این مطلب به این پرسش‌ها پرداخته‌ایم.

پیشگفتار

استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام شیوه ی خاص خودش را دارد. شما باید به درستی بدانید که از چه نوع هشتگی و با چه هدفی استفاده می کنید. قبلا، در مطالبی تحت عناوین ِ راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام برای افزایش بازدیدکننده ، نحوه‌ی یافتن هشتگ های مناسب پیج، پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ و آموزش کامل گذاشتن پست در اینستاگرام، در مورد نحوه‌ی استفاده از هشتگ ها و یافتن آنها صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم بیشتر در این خصوص توضیح دهیم. همچنین قصد داریم به شما کمک کنیم نحوه استفاده‌ی صحیح از هشتگ ها را در سال 2022 یاد بگیرید. شما در این مطلب می آموزید که:
•    چگونه هشتگ هایی را پیدا کنید که برای برندتان بهترین کارایی را داشته باشند.
•    چرا استفاده از هشتگ های محبوب برای پست های اینستاگرام رویکرد عاقلانه ای نیست!؟

مقدمه

•    چرا هشتگ ها مهم هستند؟
•    اصول ابتدایی برای استفاده از هشتگ ها در بهترین شکل ممکن
•    استفاده از هشتگ در اینستاگرام برای brand awareness
•    حمایت از یک جنبش اجتماعی با هشتگ ها
•    آیا از محبوب ترین هشتگ ها استفاده کنیم؟
•    نحوه‌ی استفاده از هشتگ ها را از اینفلوئنسر ها یاد بگیرید.
•    هشتگ ها مخصوص کسب و کار خود را پیدا کنید.
•    هشتگ های منحصر به فرد و یونیک پیدا کنید.


چرا هشتگ ها مهم هستند؟


استفاده از هشتگ ها برای یک شخص تازه کار که جدیداً فعالیت خود را در اینستاگرام آغاز کرده است، ممکن است بی معنی به نظر برسد. اما هشتگ ها مهم هستند. زیرا آنها ابزاری کاربردی برای بازاریابی ِبی هزینه به شمار می آیند. به بیان دیگر، شما برای استفاده از آنها عملا هزینه ای پرداخت نمی کنید. اما باید منتظر بمانید تا تک تک هشتگ هایی که استفاده می کنید، به مرور زمان برای شما مخاطبان بیشتری جذب کنند. هشتگ ها می توانند قابلیت دیده شدنِ برندتان را افزایش دهند. آنها می توانند محتوایی که تولید می کنید را به دست افرادی برسانند که به احتمال زیاد از دیدن ِآنها در فید اینستاگرام شان ذوق زده خواهند شد. البته نباید فراموش کنید که لازمه ی استفاده ی موثر است هشتگ ها این است که محتوای با کیفیت خلق کنید.
تولید محتوا در اینستاگرام اگر به شکل با کیفیت انجام نشود، می تواند روی بازاریابی در اینستاگرام تان تاثیر منفی بگذارد. هر چقدر هم که از هشتگ ها به درستی استفاده کرده باشید، باز این محتواست که بخش مهمی از بازاریابی شما را در دست دارد.

استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام
اصول ابتدایی برای استفاده از هشتگ ها در بهترین شکل ممکن

استفاده از هشتگ ها در پیج های پابلیک مرسوم است. اگر پیج پرایوت دارید و می خواهید آن را به یک پیج بیزینسی تبدیل کنید پیشنهاد می کنیم حتما مطلبی که در این خصوص با عنوانِ تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی و بالعکس نوشته شده است را مطالعه کنید. برای استفاده‌ی موثرتر از هشتگ ها در اینستاگرام نباید کلمات زیادی را با هم ترکیب کرده و از آنها در هشتگ ها استفاده کنید. مثلا هشتگ ِ #نحوه‌ی_انجام_تجارت_در_سال_2022 گزینه‌ی مناسبی نیست! باید به یاد داشته باشید که خلاصه بودنِ هشتگ است که اهمیت دارد. معمولا کاربران شبکه ی اجتماعی اینستاگرام علاقه مند به دنبال کردن هشتگ های کوتاه و خلاصه هستند.
استفاده از هشتگ هایی که به هم ارتباط معنایی و ارتباط کاربردی دارند، بهترین روش ممکن برای به کارگیری آنهاست. هشتگ هایی که بیش از حد مبهم هستند، نمی توانند به شما کمک کنند تا بازاریابی تان را گسترش دهید. در اصل، هیچ شخصی در اینستاگرام اقدام به دنبال کردن هشتگ های مبهم و عجیب نخواهد کرد.
علاوه بر موارد گفته شده باید توجه داشته باشید که استفاده از هشتگ ها را محدود کنید. لزومی ندارد که از هر هشتگی در پست های خود استفاده کنید. استفاده‌ی بیش از حد از هشتگ ها برای اینستاگرام تحت عنوان اسپم قلمداد می شود. در نتیجه، احتمال اینکه محتوای شما به کاربران نمایش داده شود، بسیار کم خواهد شد. در مورد محتواهایی که در اینستاگرام به کاربران نمایش داده نمی شوند در مطلب آشنایی با الگوریتم اینستاگرام توضیح داده ایم.

دسته بندی هشتگ ها در اینستاگرام

استفاده از هشتگ در اینستاگرام برای brand awareness

استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود که در زبان انگلیسی به آن brand awareness می گویند. کار brand awareness این است که برند شما را به افرادی که از آن آگاهی ندارند، معرفی کند. شیوه‌ی معرفی شدن ِشما به کاربران بسیار مهم است و شما باید با کمک تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت این کار را انجام دهید. بسیاری از شرکت ها و یا برند ها با استفاده از نام شرکت خود و یا ترکیب آن با یک کلمه‌ی دیگر، برای خود هشتگ خاص و منحصر به فرد ایجاد کنند. 
به عنوان مثال، ادمین یک پیج اینستاگرامی می تواند از نام برند خود در کنار کلمه‌ی چالش یا عدد سال مثل 2022 استفاده کند و مخاطبان را به استفاده از آن هشتگ ها در پست های خود دعوت کند. این کار به دیده شدنِ آن هشتگ و استفاده‌ی مداوم از آن خواهد انجامید. به عنوان مثال، برند کره بادام زمینی JIF در سال 2021 با هشتگ #JIFRapChallenge، در اپلیکیشن تیک تاک رکورد ثبت کرد.

حمایت از یک جنبش اجتماعی با هشتگ ها

شما می توانید در پیج اینستاگرام خود با استفاده از هشتگ های مربوط به جنبش های اجتماعی، حمایت ِخود را از آنها اعلام کنید. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از این هشتگ ها ارتباطی به کسب و کار و حیطه ی فعالیت تان ندارد و تنها برای افزایش دیده شدنِ برند تان مفید است. شما می توانید از جنبش هایی حمایت کنید که ارتباط غیر مستقیم با آنها دارید.

تاثیر بازدید پست از طریق هشتگ روی Impressions در اینستاگرام

آیا از محبوب ترین هشتگ ها استفاده کنیم؟

استفاده از هشتگ های محبوب هوشمندانه نیست. مثلا یک هشتگ خاص می تواند در اپلیکیشن اینستاگرام بیشتر از چند میلیون دنبال کننده و بیشتر از 500 میلیون پست داشته باشد که به صورت روزانه به تعداد آن افزوده می شود. هشتگ هایی این چنین، باعث درگیر شدن مخاطبان با محتوای شما نمی شوند چرا که تولید محتوا به کمک آنها به قدری سریع اتفاق می افتد که دنبال کنندگان متوجه وجود شما در بین سایر پست ها نخواهند شد.
استفاده از هشتگ های محبوب، گاهی باعث اسپم به نظر رسیدن پست شما از دید اینستاگرام می شود. پس بهتر است استفاده از آنها را نادیده بگیرید و به دنبال هشتگ هایی که تعداد دنبال کنندگان کمتری دارند و در طی روز، تعداد پست های کمتری با کمک آنها منتشر می شوند بروید. هشتگ هایی که بیشتر از دو کلمه دارند، جزء هشتگ های نسبتا محبوب و مناسب برای تولید محتوا هستند. هشتگ های مناسب برای برند یا کسب و کارتان به شما اجازه می دهند تا یک جایگاه خاص برای خود در این اپلیکیشن بسازید و به واسطه‌ی این جایگاه، دیده شوید.

نحوه‌ی استفاده از هشتگ ها را از اینفلوئنسر ها یاد بگیرید

با ورود اینفلوئنسر ها به اپلیکیشن اینستاگرام و افزایش تاثیرگذاری ِآنها روی انتخاب های مردم، نقش شان در بازاریابی برای برند ها بیش از گذشته اهمیت پیدا کرد. سعی کنید اینفلوئنسر هایی را پیدا کنید که برای برند های مرتبط با کسب و کار شما کار می کنند. سپس به پست هایشان نگاهی بیندازید. ببینید که آنها دقیقا از چه هشتگ هایی استفاده می کنند. اگر در تلاش هستید تا مانند آنها دیده شوید و تاثیر گذار باشید، باید بسیاری از کارها را از آنها یاد بگیرید. به همین خاطر، از هشتگ های تاثیرگذار و مفیدی که آنها استفاده می کنند در پست هایتان استفاده کنید.

استفاده از هشتگ های مناسب کسب و کار

هشتگ های مخصوص کسب و کار خود را پیدا کنید

محبوب بودنِ یک هشتگ، دلیل خوبی برای استفاده از آن نیست. شما باید در طی یک پروسه‌ی زمانی خاص هشتگ هایی که مخصوص کسب و کارتان هستند را به روش های مختلف پیدا کنید. سپس همه‌ی آنها را بررسی کنید و هشتگ هایی که اضافه هستند و به درد کسب و کارتان نمی خورند یا هیچ سنخیتی با آن ندارند را از لیست حذف کنید. فقط اجازه دهید هشتگ هایی باقی بمانند که ارتباط مستقیم با حیطه‌ی فعالیت شما دارند. سپس باز هم از بین آن لیست هشتگ هایی که بسیار محبوب و ترند هستند و اجازه نمی دهند که محتوای شما مابین سایر محتواها دیده شود را حذف کنید. هرچقدر بیشتر بتوانید برای انتخاب هشتگ ها هوشمندی به خرج دهید، بهتر می توانید در این شبکه ی اجتماعی فعالیت کنید.

هشتگ های منحصر به فرد و یونیک پیدا کنید

هشتگ های منحصر به فرد هشتگ هایی هستند که شما برای کمپین های تبلیغاتی تان ایجاد می کنید. همچنین هشتگ های عمومی که سایر برند ها برای رشد کسب و کارشان استفاده می کنند هم در این لیست قرار دارد. از ابزار های تحلیل هشتگ استفاده کنید تا بتوانید هشتگ های یونیک را بسازید یا پیدا کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *