یافتن پیج هدف در اینستاگرام: فروش بیشتر ِمحصول به تعداد مخاطب ِبیشتر
مخاطب شناسی در اینستاگرام به شما کمک میکند فالوورهایتان بیشتر به شما و فعالیتی که انجام میدهید اهمیت دهند و محصولاتتان را خریداری کنند. در اینجا چگونگی یافتن پیج هدف را آموزش دادهایم.
منظور از یافتن پیج هدف و مخاطب شناسی در Instagram این است که بدانید در حال پیشروی به سمت ِدرستی هستید یا خیر؛ آیا مخاطبینی دارید که به محتوایی که تولید می کنید اهمیت دهند یا خیر. به علاوه اینکه چگونه می توانید تعداد مخاطبان بیشتری جذب کنید که به دنبال محتوای تولیدی شما هستند، اما از وجودتان بی خبرند!
روال یافتن پیج هدف در اینستاگرام به شما کمک می کند تا از راه حل ها و راهکارهایی استفاده کنید که به شما کمک می کنند تا 80 درصد از مخاطبان و دنبال کننده هایتان، واقعا به محتوایی که تولید می کنید، اهمیت دهند. پس آیا حال حاضر، مخاطبان بی تفاوتی دارید که نه به محتوایتان توجه می کنند و نه رغبتی به خرید محصولات یا استفاده از خدماتتان از خود نشان می دهند؟ این مطلب به شما کمک می کند مخاطبان هدف را جذب پیج تان کنید.
عناوین:
• جذب پیج هدف به کمک مخاطب شناسی در اینستاگرام
• آمار (demographics) پیج اینستاگرام تان را بررسی کنید.
• طبق میل فالورها عمل کنید.
• برای یافتن پیج هدف و مخاطبین بیشتر، تک برنامهای (Single task) عمل نکنید.
• درج نظر سنجی در استوری ها
• استفاده از هشتگ های مناسب برای یافتن پیج هدف
• ایدهی تکرار موفقیت ها
جذب پیج هدف به کمک مخاطب شناسی در اینستاگرام
چگونه مخاطب خاص خود را در اینستاگرام شناسایی کنیم؟ دستیابی به مخاطب هدف در اینستاگرام باید در اولین مرحله از چیدمان استراتژی بازاریابی (به شیوهی تولید محتوا در اینستاگرام) برنامه ریزی شود. در این مرحله، شما باید یک پروفایل ایجاد کنید و مشخصات مخاطبین فرضی که دوست دارید به سمت پیج تان جذب شوند را تنظیم کنید. پس در ابتدا، باید تعریفی از مخاطب ایده آل خود داشته باشید. این سوالات می تواند به شما کمک کند تا به درک بهتری از خصوصیات مخاطب هدفتان برسید:
• من چه محصولی عرضه می کنم؟ (مثلا بدلیجات و جواهرات با طرح مینیمال)
• من چه مخاطبی را می خواهم به سمت پیج اینستاگرامم جذب کنم؟ یا محصول من برای چه کسی مناسب است؟ (مثلا: خانم های بالای 15 سال، عاشقِ بدلیجات، سنگ های قیمتی و ...)
• پیج هدف و مخاطب هدف من معمولا به دنبال چیست؟ (طرح های جدید و به روز ِجواهرات و بدلیجات از برند های معروف و معتبر از کشور های اروپایی)
• چطور می توانم آنها را جذب خود کنم؟ (مثلا درج قیمت مناسب برای افزایش قدرت خرید مخاطب، درج کامل اطلاعات هر محصول در هر پست مانند قیمت، وزن و ... ، گرفتن عکس های خلاقانه با کیفیت بالا و غیره)
آمار (demographics) پیج اینستاگرام تان را بررسی کنید
برای یافتن پیج هدف در اینستاگرام باید یک دید ِکلی از فالور هایی که شما را دنبال می کنند به دست آورید. Demographics اینستاگرام به عنوان ابزاری کارآمد این امکان را به شما می دهد تا سه آمار مهم از فالور هایتان به شرح زیر داشته باشید:
• سن
• جنسیت
• موقعیت جغرافیایی
شما می توانید برای دسترسی به این بخش به سراغ دکمهی Insights در اپلیکیشن اینستاگرام و سپس بخش Audience بروید. بررسی این آمار به شما کمک می کند که بدانید تا به امروز چه کسانی را جذب خود کردهاید. مثلا مجدداً همان مثال پیج ِفروش بدلیجات و جواهرات وارداتی مینیمال را در نظر بگیرید. اگر در آمار ِارائه شده از سوی اینستاگرام تعداد مخاطبان ِزن از مرد بیشتر باشد، برای شما یک موفقیت حساب می شود. اما اگر تعداد مردان بیشتر باشد، باید در مورد استراتژی های بازاریابی تان تجدید نظر کنید.
البته، همه چیز در اینجا به بالاتر بودن تعداد زنان نسبت به مردان و موفقیت شما خلاصه نمی شود. شاید طیف وسیعی از فالوور هایتان صرفا شما را دنبال می کنند تا بتوانند از طرح محصولات تان ایده بگیرند. شاید هم شما را به خاطر تصاویر زیبایی که پُست می کنید، دوست دارند؛ بله، اینستاگرام نمی تواند کیفیت مخاطب را اندازه گیری کند و به شما ارائه دهد. پس باید چه کنیم؟
طبق میل فالورها عمل کنید
یکی از راه حل های یافتن پیج هدف در اینستاگرام، پیدا کردن مخاطبانی است که بیشتر با شما و پست هایتان تعامل برقرار می کنند. برای اینکه آنها را پیدا کنید، نگاهی به کامنت هایتان بیندازید، کسانی که شما را لایک کرده اند را بررسی کنید. در صورتی که پیج پابلیک دارند، می توانید نگاهی به پست هایشان، هشتگ هایی که استفاده می کنند، تصاویری که استفاده می کنند و پیج هایی که دنبال می کنند، بیندازید. این کار به شما کمک می کند تا ذهنیت و هدف آنها را از حضور در اینستاگرام تشخیص دهید. ممکن است در بین following های آنها به پیج هایی مشابه خودتان (فروش جواهر و بدلیجات) برخورد کنید؛ شاید هم پیج های عکاسی و طراحی.
در گام بعدی می توانید هر هفته یا ماهی یکبار در مورد پشت صحنهی ساخت بدلیجات، عکاسی، حقایق دنیای طراحی و سایر موضوعاتی که برای فالورهایتان جذاب است استوری بگذارید؛ این کار آنها را به تعامل وادار می کند.
برای یافتن پیج هدف و مخاطبین بیشتر، تک برنامهای (Single task) عمل نکنید
رقبایتان را دنبال کنید و ببینید راز موفقیت آنها چیست. چطور تعداد فالوور هایشان زیاد است؟ مثلا اگر یک پیج در اینستاگرام (به عنوان رقیب شما) به جز درج پست های مربوط به جواهرات و بدلیجات، اقدام به انتشار پست هایی مربوط به کشور هایی می کند که محل تولد و ساختِ محصولاتش در آنجاها است، شما نیز میتوانید همین عمل را تکرار کنید.
مثلا اگر برخی از محصولات تان از برند Zara در کشور اسپانیا است، در مورد فرهنگ، مکان های دیدنی، غذا و سایر موارد مربوط به اسپانیا عکس و محتوا تولید کنید. به این شیوه، تعداد مخاطبان هدف تان افزایش خواهد یافت؛ زیرا آنها صرفاً شما را به خاطر محصولات تان دنبال نمی کنند، و صحبت در مورد موضوعات دیگر هم برایشان جذاب خواهد بود.
راه حل بعدی این است که رقیب هایتان را فالو کنید، برای پست های آنها کامنت بگذارید و تعامل برقرار کنید. این راه کار شگفت انگیز به شما کمک می کند مخاطبین هدف را جذب خود کنید؛ این یکی از آسان ترین و بهترین راه کار های یافتن پیج هدف در اینستاگرام است. زیرا وقتی به تازگی اقدام به ثبت نام در اینستاگرام کرده اید و تعداد فالوور چندانی ندارید و دوست دارید زودتر از دیگران رشد کنید، به شما کمک می کند تا فرصت دیده شدن پیدا کنید.
درج نظر سنجی در استوری ها
برای یافتن پیج هدف و جلب نظر مخاطبان بیشتر، سعی کنید از آنها مستقیما سوال بپرسید و نظرشان را در مورد یک یا چند موضوع مختلف جویا شوید. نظر سنجی ها یا poll ها و باکس ask me question در اینستاگرام به شما کمک می کنند تا مخاطبین خود را بهتر درک کنید و بدانید که آنها دقیقا به دنبال چه چیزهایی هستند، از چه چیزهایی لذت می برند و از دیدن چه محصولاتی ذوق زده می شوند.
استفاده از هشتگ های مناسب برای یافتن پیج هدف
برای یافتن پیج هدف باید هشتگ های مخصوص کسب و کار خود را پیدا و استفاده کنید. یک پیج فروش بدلیجات باید بتواند علایق دنبال کنندگان خود را درک کرده و مشتریان بالقوه را جذب کند. بسیاری از ابزار های آنلاین به شما کمک می کنند تا هشتگ های برتر و پرطرفدار مردمی را در حوزه کسب و کارتان بیابید. سپس از تعداد خاصی از آنها استفاده کنید تا دیده شوید. مثلا ابزار Ritetag به شما کمک می کند تا هشتگ های برتر را در اینستاگرام بیابید.
ایدهی تکرار موفقیت ها
یک ایدهی کاربردی که در تک تک مباحث تولید محتوا برای یافتن پیج هدف دائما تکرار می شود تکرار موفقیت های قبلی است. به این معنا که بعد از مدتی انتشار پستهای متعدد، به سراغ آمار بازدید، لایک، کامنت ها، میزان share شدن و سیو شدن ِآنها بروید. ببینید که کدامیک از آنها بازدید بیشتری داشته و برای فالور هایتان محبوب بوده است. همان پست ها را با ایدهی مشابه، مجددا تولید کنید تا رضایت مخاطبان تان را افزایش دهید.
برای دسترسی به این بخش باید به سراغ Analytics → Engagement بروید. تک تک پست های منتشر شده توسط شما به همراه اطلاعات بیشتر کنار هم ردیف می شوند. بیایید مجدداً به همان مثال پیج فروش بدلیجات و جواهرات مینیمال برویم. در بخش Engagement میبینیم که برخی طرح ها و مدل های بدلیجات، برخی پست های مربوط به غذا و فرهنگ مردم اسپانیا و ... بیشتر از بقیه لایک گرفته و مورد توجه واقع شده اند. حال باید چه کنید؟ بدلیجات مشابه را بفروشید، پست های مشابه را با همان ایده منتشر کنید و سعی کنید به فالوور هایتان بفهمانید که به آنها و علایق شان اهمیت می دهید.
ختم کلام
یافتن پیج هدف و مخاطبانی که به جای بی توجهی به شما، به محتواها و زمینهی فعالیت تان اهمیت می دهند با مقداری هوشمندی سهل و آسان می شود. برای اینکه مانند یک شخص حرفه ای در اینستاگرام فعالیت کنید پیشنهاد می کنیم در مورد اصطلاحات اینستاگرام و انتخاب نام مناسب برای پیج اینستاگرام اطلاعات بیشتری کسب کنید تا فرصت رشد و پیشرفت داشته باشید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید