آشنایی با روش‌های بازاریابی در اینستاگرام

آشنایی با روش‌های بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام قواعد و روش‌هایی دارد که باید پیش از شروع فعالیت در این اپلیکیشن از آنها آگاه باشید. در این مطلب به توضیح این روش‌ها پرداخته‌ایم.

پیشگفتار

بازاریابی اینستاگرام چندان سخت نیست. زیرا با وجود بیشتر از 2 میلیارد کاربر فعال (به صورت ماهانه) در سال 2022، چندان دور از ذهن نیست که مطمئن باشیم در مکان درستی مشغول به فعالیت هستیم و می توانیم به استراتژی هایی که برای دیجیتال مارکتینگ طراحی کرده ایم جامه‌ی عمل بپوشانیم. از زمان فعالیت Instagram تا به امروز، مشخص است که بازاریابی در شبکه های اجتماعی و نحوه‌ی استفاده از آنها برای رشد برند ها و کسب و کارها تا چه حد دچار تحول شده است. این دو مورد محقق نمی شدند، مگر به لطف وجود اینستاگرام. بنابراین می توان در این شبکه ی اجتماعی ِمحبوب، فرصت های مختلفی را جهت رشد کسب و کار و کسب سود بیشتر به دست آورد. در این مطلب، نحوه بازاریابی در اینستاگرام را با هم بررسی می کنیم. شما به عنوان مدیر یک پیج بیزینسی، می توانید از این روش ها استفاده کنید.

مقدمه

  • ساخت یک حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام
  • تبلیغات مستقیم در اینستاگرام
  • اضافه کردن آنلاین شاپ به اکانت اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام چیست؟

بازاریابی اینستاگرام به روشی گفته می شود که به واسطه‌ی آن می توانید آگاهی از برند خود را در این اپلیکیشن افزایش دهید (Brand Awareness). بازاریابی اینستاگرام به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را افزایش دهید. همچنین می توانید رهبری یک طرز فکر، یک جنبش یا یک کمپین تبلیغاتی را به دست بگیرید و فروش خود را افزایش دهید. اینستاگرام، یکی از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی بین افراد 16 سال تا 34 سال است و می تواند به شما کمک کند تا به طرز چشمگیری، برخلاف روش های سنتی فروش خود را افزایش دهید و نام کسب و کارتان را در ذهن مخاطبان تان حک کنید.
استراتژی های بازاریابی اینستاگرام شامل موارد زیر هستند:
•    تولید محتوای ارگانیک مانند تصاویر، ویدیو ها، ریلز ها و استوری ها
•    محتواهای تبلیغاتی مانند استوری های تبلیغاتی، کاتالوگ های تبلیغاتی و غیره.
•    اینفلوئنسر مارکتینگ
•    ابزارهای مربوط به فروش در اینستاگرام مانند تگ های مربوط به محصولات، خرید لایو، shop tab ها و غیره.

تبلیغ در اینستاگرام

چگونه برای بازاریابی در اینستاگرام اقدام کنیم؟

برخی موارد وجود دارند که برای بازاریابی اینستاگرام باید آنها را به خاطر داشته باشید. البته این موارد چندان سخت و پیچیده نبوده و از بدیهیات ِفعالیت بیزینسی و تخصصی در این پلتفرم به شمار می آیند.

  • ساخت یک حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام

قبلا در مورد نحوه ی تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی و بالعکس و ثبت نام در اینستاگرام توضیح دادیم. همچنین در مطلب «انواع پیج در اینستاگرام»، توضیح دادیم که شما به جز ساخت یک اکانت شخصی می توانید چند نوع حساب کاربری دیگر در این برنامه داشته باشید.

  • تبلیغات مستقیم در اینستاگرام

یکی از روش های کسب درآمد و راه اندازی استراتژی در اینستاگرام این است که روی تبلیغات اینستاگرام سرمایه گذاری کنید. نتایجی که از تبلیغات مستقیم حاصل می شوند، معمولا سر راست بوده و به زمان زیادی برای اثر گذاری نیاز ندارند. شما می توانید یک محصول را مستقیما در این برنامه تبلیغ کنید و از مخاطبان خود بخواهید آن را بخرند.
یکی از ساده ترین روش ها برای تبلیغ در اینستاگرام Boost یک پست است. یک گزینه با همین عنوان برای تک تک پست هایی که در این برنامه منتشر می کنید، وجود دارد که به شما اجازه می دهد از آن برای تبلیغ مستقیم محصول خود استفاده کنید. شایان ذکر است که شما حتما باید یک پروفایل بیزینسی در اینستاگرام داشته باشید تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید؛ یعنی می بایست حتما به پروفایل کاربری خود در فیسبوک متصل شده باشید. عملکرد این گزینه درست مشابه Boost یک پست در فیسبوک است.

  • اضافه کردن آنلاین شاپ به اکانت اینستاگرام

در اینستاگرام یک ابزار خاص وجود دارد که به شما کمک می کند به طور مستقیم محصولات خود را به مخاطبان هدف تان عرضه کنید. بیشتر از 40 درصد کاربران اینستاگرام از این قسمت برای خرید محصولات و رفع نیازهای خود استفاده می کنند. شما می توانید کاتالوگ های محصولات خود را به صورت مستقیم در اینستاگرام ایجاد کنید تا به مخاطبان تان کمک کنید بدون نیاز به واسطه از شما خرید کنند. شما می توانید از طریق  Meta Business Suite از این قابلیت برای فروش محصولات تان استفاده کنید.

یافتن مشتریان هدف در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام به شیوه‌ی درون‌گرا

برای بازاریابی اینستاگرام به شکل درون گرا – یعنی عرضه محصول و انجام تبلیغات به شکل غیر مستقیم – راه های زیادی پیش روی شما قرار دارد. شما باید اهدافی هوشمندانه را برای بازاریابی در این پلتفرم طراحی کنید تا بتوانید به آنها دست پیدا کنید. پس باید ببینید که در نتیجه‌ی فعالیت مداوم و حرفه ای تان در اینستاگرام، قصد دارید به چه اهدافی دست پیدا کنید؟ حتما آنها را مشخص کنید. اهداف کلیِ اکثر پیج های کسب و کار از فعالیت در اینستاگرام شامل موارد زیر می شود:
•    به دست آوردن رهبری یک جنبش یا فعالیت خاص در کسب و کار
•    آگاهی مشتریان از برند 
•    افزایش تعداد مشتریان/ مخاطبان
البته اهداف شما می توانند بر اساس حوزه فعالیت و کسب و کارتان متعلق به خودتان باشند و مشابه هدف های نامبرده نباشند؛ این کاملا عادی و طبیعی است. اما مهمترین نکته در مورد بازاریابی در اینستاگرام این است که شما حداقل یک هدف مشخص و خاص برای فعالیت در این پلتفرم داشته باشید.

تولید محتوا در اینستاگرام

پروفایل کاربری خود را در اینستاگرام بهینه تر کنید

ممکن است اطلاعاتی در مورد Bio نویسی حرفه ای داشته باشید و بدانید که یک پروفایل کاربری مناسب در اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد. اما بهتر است همین حالا، و هرچند وقت یکبار برای بهینه تر کردن ِآن اقدام کنید. سعی کنید پروفایل اینستاگرام برند یا کسب و کار خود را طوری تنظیم کنید که به معیار ها و حال و هوای آن نزدیک بوده و کمترین میزان conflict بین آنها وجود داشته باشد. برای همین منظور شما باید مطمئن شوید که:
•    بیویی که برای پروفایل کاربری تان در اینستاگرام نوشته اید کاملا مطابق با هویت برندتان است.
•    یک لینک مناسب در بیو قرار دارد که به شما این امکان را می دهد تا از مخاطبان خود درخواست کنید برای خرید محصول یا انجام کار خاصی روی آن کلیک کنند یا به آن مراجعه کنند (Call To Action).
•    یک تصویر با کیفیت در بخش پروفایل پیکچر اینستاگرام تان قرار دارد ( می تواند لوگوی برندتان یا یک عنصر مهم در کسب و کارتان باشد).
•    هایلایت هایی با کاور های مناسب و هدفمند.
تک تک این موارد پروفایل کاربری اینستاگرام شما را به یک حساب کاربری فوق حرفه ای و مدرن تبدیل می کنند. توجه به پروفایل کاربری برای بازاریابی اینستاگرام بسیار اهمیت دارد. زیرا اولین چیزی که کاربران با آن مواجه می شوند، پروفایل شماست و نه محصولات تان.

تولید محتوای تصویری در اینستاگرام

اهمیت خلقِ محتوای بصری جذاب

اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر تصاویر است. به همین خاطر برای بازاریابی اینستاگرام باید بخش اعظمی از سرمایه گذاری و تمرکز خود را بر روی جنبه‌ی بصری محتوایی که در آن خلق می کنید، معطوف نمایید. شما باید در تصاویر پست ها و استوری های خود، مخاطبان تان را تحت تاثیر قرار دهید. به این نوع از پست های اینستاگرامی، eye-catching posts گفته می شود. یعنی قرار دادن پست هایی که مخاطبان را از نظر بصری تحت تاثیر قرار می دهد و با محتوای شما درگیر می کند.
•    از یک عکاس حرفه ای یا یک فیلمبردار حرفه ای به همراه یک ادیتور بخواهید که وظیفه‌ی تصویربرداری و تولید محتوای جذاب بصری برند یا کسب و کارتان را در اینستاگرام بر عهده بگیرد.
•    شما می توانید از ریلز ها و پست هایی که میان اکثریت مردم محبوب هستند ایده بگیرید و تولید محتوا کنید.
•    از قالب های گرافیکی مشخص و از پیش طراحی شده برای تولید محتوای بصری کمک بگیرید. به عنوان مثال بسیاری از کسب و کارها داخل قالب های تصویری از پیش طراحی شده، اقدام به درج استوری در پیج خود می کنند. این کار به بالا رفتن انسجام پیج آنها کمک شایانی می کند. شما می توانید برای تنظیم و طراحی دقیق این قالب های گرافیکی به جای استفاده از فایل های آماده، از یک طراح گرافیکی کمک بگیرید.
•    برای داشتن محتوای بصری جذاب در پیج تان باید یک گروه متخصص شامل طراح گرافیک، عکاس، فیلمبردار، ادیتور استخدام کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ها را بگیرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *