راهنمای کامل انتخاب نام برای پیج اینستاگرام
انتخاب نام برای پیج اینستاگرام، دو روی سکه است؛ هم سخت و هم آسان. البته وقتی آسان میشود که این مطلب را مطالعه کنید و از نکات آن بهره ببرید.
«انتخاب نام برای پیج اینستاگرام باید ادغامی از خلاقیت و سادگی باشد.»
این جمله می تواند الگوی شما برای انتخاب نام برای پیج اینستاگرام (چه شخصی و چه کسب و کار) در هر زمینه و با هر هدفی باشد. بعد از اینکه ثبت نام در اینستاگرام را پشت سر گذاشتید، می توانید برای انتخاب نام برای پیج اینستاگرام خود اقدام کنید. برای این کار باید به سراغ پروفایل خود در برنامه اینستاگرام بروید و روی دکمه edit profile بزنید. حالا زمان آن است تا بهترین نام ممکن را برای خود انتخاب کنید؛ اما ساعات زیادی را بین فکر کردن، جستجو کردن، نگاه به نام های کاربری سایر کاربران ِاین پلتفرم می گذرانید؛ این اتفاق برای همهی ما میافتد، ممکن است روزها بگذرد و به نتیجه نرسید.
برای اینکه در زمان صرفه جویی کنید و دائما در سردرگمی جهت انتخاب نام برای پیج اینستاگرامتان به سر نبرید، این مطلب برای شما نوشته شده است. هربار که خواستید پیجی در اینستاگرام بسازید می توانید به این مطلب رجوع کنید؛ زیرا کامل ترین نکات را دربر می گیرد. با استناد به جملهی بالا برویم ببینیم که معنی سادگی و خلاقیت و ترکیب ِاین دو چیست.
لیست عناوین
• انتخاب نام برای پیج اینستاگرام با توجه به نوع آن
• چند نکته مهم و دمدستی در مورد انتخاب نام برای پیج اینستاگرام
• نحوهی انتخاب نام برای پیج اینستاگرام
• بهینه سازی نام پیج برای سئوی اینستاگرام
• یک داستان کوتاه دو کلمهای بگویید!
• انتخاب نام برای پیج اینستاگرام با قابلیت به خاطر سپاری ِآسان
• ختم کلام و چند نکته مهم و سریع
انتخاب نام برای پیج اینستاگرام با توجه به نوع آن
پیش از شروع انتخاب نام برای پیج Instagram باید به یک نکته توجه کنید؛ اینکه نوع پیج تان چیست؟
- کسب و کار: باید نام شرکت یا کسب و کارتان را برای نام پیج اینستاگرامتان انتخاب کنید. این انتخاب، وجههای حرفهای به شما میدهد.
- شخصی: جهت انتخاب نام برای پیج اینستاگرام شخصیتان، میتوانید نام و فامیلتان را انتخاب کنید.
- تولید محتوای گزینشی: اگر محتوای خاصی در اینستاگرام تولید می کنید (مثلا محتوای طنز، سبک زندگی، اهمیت به حیوانات و محیط زیست و امثالهم) می توانید از کلماتی استفاده کنید که هدف فعالیت شما را به مخاطب نشان می دهد.
چند نکته مهم و دمدستی در مورد انتخاب نام برای پیج اینستاگرام
• محدودیت تعیین شده از سوی پلتفرم اینستاگرام جهت انتخاب نام برای پیج، 30 کاراکتر است.
• اینستاگرام به حروف کوچک و بزرگ برای انتخاب نام پیج حساس نیست
• سعی کنید از Underline، dot، و عدد در نام پیج تان خودداری کنید؛ مگر اینکه عدد مورد نظر جزئی از برندتان باشد. مثلا نام @our_adventure_is_never_over بدترین انتخاب ممکن است.
• انتخاب یک نام کاربری مشترک بین تمام پلتفرمها به مخاطب کمک می کند شما را بسیار آسان بیابد.
• هنگام انتخاب نام پیج اینستاگرام، کوتاه بودن و یادآوری آسان آن برای کاربران را در اولویت قرار دهید.
نحوهی انتخاب نام برای پیج اینستاگرام
وقتی به دنبال انتخاب یک نام بی نقص (perfect) برای پیج خود هستید باید چند شرط را در نظر بگیرید.
-
تطبیق دادن نام کاربری با حوزه کاری
حوزه کاری تان چیست؟ هنر؟ ورزش؟ عکاسی؟ کلماتی که مربوط به حوزه کاری تان هستند را برای انتخاب نام برای پیج تان در نظر بگیرید. با انجام این کار، ارتباط معناداری بین برند (و حوزه فعالیت تان) با نام پیج تان ایجاد می کنید. پس نام پیج تان باید به شکلی باشد که کاربر صرفاً با نگاه کردن به آن، متوجه شود زمینه کاریتان چیست.
پس برای انتخاب نام برای پیج اینستاگرام:
1. حرفه ای به نظر رسیدن (Professional): عدم استفاده از کلمات بی معنی، زیرا به مخاطب (به طور غیر مستقیم) می گویید که به پیج خود اهمیتی نمی دهید.
2. استفاده از کلمات معنی دار و قابل فهم (easy-to-understand): عدم استفاده از کلمات بی معنا یا تصادفی
را در اولویت قرار دهید.
-
پرهیز از بهکار بردن نویسهها و انتخاب حروف/ کلمات
عدم استفاده از نویسه ها جهت انتخاب نام برای پیج اینستاگرام، به خاطر سپاری آن را آسانتر می کند. این در حالی است که بسیاری از کسب و کارها به خاطر اینکه قبلا نام انتخابی شان توسط فرد/ برند دیگری انتخاب شده است معمولا از Underline یا نقطه برای ایجاد یک اسم متمایز استفاده می کنند. این انتخاب به شرطی مناسب است که در استفاده از نویسه ها افراط نکنید. هر چقدر در انتخاب نام برای پیج اینستاگرام از نویسه کمتر (مثلا فقط یک نویسه) استفاده کنید، نام کاربری تان ساده و کوتاه باقی می ماند. بنابراین:
• ابتدا تا جای ممکن صرفا از حروف (تکرار ِآنها یا اضافه کردن یک حرف در ابتدا، وسط و انتهای نام) استفاده کنید.
• اگر هیچ راهی برایتان باقی نمانده، به سراغ استفاده از نقطه یا Underline یا عددها بروید. اما از بین این سه مورد، فقط یکی را انتخاب کنید (به تصویر زیر نگاه کنید: استفاده از یک نویسه و رعایت کل اصول گفته شده تا به اینجا).
بهینه سازی نام پیج برای سئوی اینستاگرام
برای انتخاب نام برای پیج اینستاگرام، باید اطمینان حاصل کنید که نام موردنظر با قوانین سئوی اینستاگرام تنظیم شده باشد. برای انجام این بهینه سازی باید مراحل زیر را در نظر بگیرید:
1. نامی که انتخاب می کنید باید حاوی کلید واژهی کسب و کارتان باشد. این کار کمک می کند تا وقتی کاربر برای یک کلمهی خاص داخل اینستاگرام جستجو می کند، پیجتان به عنوان یکی از گزینههای پیشنهادی در نتایج جستجو دیده آورده شود.
2. بهتر است این کلید واژه را کوتاه، قابل خواندن (سریع) و متمایز انتخاب کنید. کلمات پیچیده را فراموش کنید و به سراغ یک کلمهی کوتاه بروید.
مثلا نام کاربریِ Freshbakery از delectablecakes بهتر است. زیرا بسیاری از افراد برای یافتن کیک های تازه و خوشمزه احتمالا کلمه fresh را جستجو می کنند نه delectable (به معنای: لذیذ).
3. در نام کاربری تان از نویسه های عجیب و خاص استفاده نکنید. مثلا cool$$xoxogirl@، اینستاگرام این نوع نام ها را اسپم در نظر می گیرد و در نتایج جستجو به کاربران نشان نمیدهد.
یک داستان کوتاه دو کلمهای بگویید!
جهت انتخاب نام برای پیج اینستاگرام باید مطمئن شوید که نام منتخبتان یک داستان را برای مخاطب بازگو میکند. مثلا comfortingtales@ نام کاربری مناسبی است؛ برای پیجی که محتوای آن داستان کوتاه یا شعر است. چرا؟ چون کلمات “Comforting” (به معنای تسلی دهنده) و “tales” (به معنای داستان یا قصه) در آن استفاده شده است و به مخاطب اعلام می کند که این پیج چه حس و حالی به او میدهد (یا به قول امروزی vibe).
انتخاب نام برای پیج اینستاگرام با قابلیت به خاطر سپاری ِآسان
اگر جستجوی کوتاهی در این پلتفرم برای انتخاب نام برای پیج اینستاگرام انجام دهید نکتهی جالبی دستتان خواهد آمد. اکثر پروفایل های محبوب، قدرتمند و مشهور در این پلتفرم نامی دارند که سریعاً در ضمیر خاطر ِ کاربران مینشیند.
اگر بخواهید برای انتخاب نام برای پیج اینستاگرام تان به شکلی عمل کنید که آن را نسبت به رقبایتان متمایز کنید باید به سراغ نام هایی بروید که راحت به خاطر سپرده می شوند. مثلا پیج لوازم آرایشی برند محبوب و معروف Nars از نام ِnarsissist استفاده کرده است. narcissist به معنای «تحسین کردن خود» یا «خود شیفتگی» است. مهم ترین تمایزی که نام پیجِ این برند نسبت به رقبایش دارد چیست؟ اینکه:
1. نام برند داخل نام کاربری وجود دارد.
2. از یک کلمه معروف « narcissist» در ترکیب با نام اصلی برند Nars استفاده کرده است.
3. در عین ترکیب دو کلمه (نارس و نارسیست) کاربران آن را یک کلمه در نظر می گیرند.
ختم کلام و چند نکته مهم و سریع
حالا که معنای «ادغام خلاقیت و سادگی» را متوجه شدید، بهتر است به چند نکتهی جا مانده اشاره کنیم.
- اگر قصد دارید از کلمات انگلیسی جهت انتخاب نام برای پیج اینستاگرامتان استفاده کنید، اشتباه تایپی یا املایی نداشته باشید؛ چرا که باعث می شود First Impression شما در مقابل کاربران خراب شود. اگر نام کاربری انتخابی تان قبلا توسط شخص دیگری انتخاب شده است، املا و شکل صحیح کلمات را خراب نکنید.
- نام کاربری پیجهای دی اکتیو شده یا حذف شده در اینستاگرام، مجدداً قابل استفاده نیستند. مثلا اگر پیج مربوط به نرم افزار فتوشاپ با نام photoshop دی اکتیو شود، شخص دیگری نمی تواند این نام را برای خود انتخاب کند.
- برای الهام گرفتن و یافتن ایده، نگاهی به لیست نام های خلاقانهی تصویر زیر داشته باشید.
- چند ماه بعد از انتخاب نام برای پیج اینستاگرام خود، Interactions و Impression پیجتان را چک کنید. قطعا باید تغییرات چشمگیری را مشاهده کنید. همچنین می توانید نظرات فالوورهایتان را در مورد نام انتخابی بپرسید و از آنها کمک بگیرید.
پس از قطعی شدنِ انتخاب نام برای پیج اینستاگرام تان، بهتر است به سراغ گام بعدی یعنی پیدا کردن دوستان در اینستاگرام و تعامل با سایر پیجها بروید. با این کار در حال توسعه دادن روابط و جا انداختن نام پیج خود در ذهن مخاطبان تان خواهید بود.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید