دلایل اهمیت رپورتاژ آگهی چیست؟

دلایل اهمیت رپورتاژ آگهی چیست؟

اهمیت رپورتاژ آگهی چیست؟ اگر هنوز برای سرمایه گذاری بر روی انتشار رپورتاژ آگهی مردد هستید، حتما این مطلب را بخوانید.

پیشگفتار

اهمیت رپورتاژ آگهی چیست؟ نقش رپورتاژ آگهی در بازار امروز را می توان از جنبه های مختلفی بررسی کرد. در این مطلب، به مهم ترین جنبه هایی که رپورتاژ آگهی روی آنها تاثیر می گذارد، می پردازیم.


مقدمه


•    اهمیت رپورتاژ آگهی چیست؟
•    معرفی محصول با رپورتاژ آگهی
•    بررسی رپورتاژ آگهی طبق شرایط بازار
•    اهمیت رپورتاژ آگهی برای ارتقای اعتبار برند
•    اهمیت رپورتاژ آگهی برای سئو سایت
•    آیا رپورتاژ آگهی فقط در وب سایت ها منتشر می شود و صرفا به صورت متنی تولید می شود؟


اهمیت رپورتاژ آگهی چیست؟


اهمیت رپورتاژ آگهی قابل چشم پوشی نیست. این روش تبلیغاتی از دیرباز تا کنون توسط کسب و کارها، شرکت ها و برند های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گرفته است. به مرور و در اثر گذشت زمان ساختار رپورتاژ آگهی تغییر کرده و دچار تحول شده است. اما رسالت و هدف ِآن که افزایش آگاهی از برند و افزایش آگاهی از وجود یک محصول خاص یا خدمات ویژه بود، به قوت خود باقی مانده است. در گذشته رپورتاژ آگهی در روزنامه ها یا مجلات پرطرفدار منتشر می شد. امروزه بسترِ انتشار ِرپورتاژ آگهی در وب سایت های پربازدید خبری / تفریحی است. هر مخاطبی به محض جستجوی یک عبارت یا کلید واژه خاص می تواند به متن رپورتاژ دسترسی پیدا کند و اطلاعات خود را در آن زمینه افزایش دهد. 
اگر رپورتاژ آگهی به قدر کافی قوی نگارش شده باشد می تواند نظر مخاطب را تا حد زیادی جلب کند و او را ترغیب به خرید/ یا استفاده از خدمات کند. برای همین، معمولا به کسب و کارها پیشنهاد می شود که آگهی نویسی و انتشار آن را جدی بگیرند.


معرفی محصول با رپورتاژ آگهی


رپورتاژ آگهی باید به شکل «گزارش» نوشته شود. در این حالت، شما خود را در جایگاه فرد دانای کُل می گذارید که قصد دارد اطلاعات خاصی را به مخاطب منتقل کند و اعتماد او را جلب نماید. اطلاعاتی که به مخاطب می دهید باید طوری بیان شوند که گویی هیچ کسب و کار یا برند دیگر در مورد آنها صحبت نمی کند. اتخاذ این شیوه تبلیغاتی به شما کمک می کند تا اعتماد مخاطب را جلب کنید.
در نوشتن رپورتاژ آگهی همواره باید مخاطب را محور و هدف اصلی قرار دهید. به این فکر نکنید که کسب و کارتان به چه اولویت هایی اهمیت می دهد. بیشتر باید به این نکته توجه کنید که مخاطب به چه چیزهایی اهمیت می دهد و در پی یافتن ِپاسخ چه سوالاتی است. انتقال اطلاعات جدید و به شکل گزارش نویسی باعث می شود مخاطب احساس کند که شما به عنوان یک کسب و کار (قدیمی یا نوپا) عملکرد متفاوتی نسبت به سایر رقبایتان دارید. در صورتی که متن رپورتاژ تان را به حد کافی قانع کننده بنویسید، می توانید مخاطب را تا انتهای متن با خود همراه کنید.

نگارش رپورتاژ آگهی


بررسی رپورتاژ آگهی طبق شرایط بازار


وقتی به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مراجعه می کنید تا برای نگارش رپورتاژ آگهی طبق شرایط بازار به شما مشاوره ارائه کند، به نتیجه جالبی دست پیدا خواهید کرد. در واقع، بررسی شرایط بازار و روش هایی که به واسطه آنها رقبای شما رپورتاژ آگهی منتشر می کنند، بسیار مهم هستند. فرض کردن ِاینکه در بازار و حوزه فعالیت تان هیچ رقیب دیگری وجود ندارد یا اینکه رقبا به پای‌تان نمی رسد، تصور باطلی است. حتما باید در کنار لیست کردن وب سایت های مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی، انتخاب هدف برای انتشار رپورتاژ، انتخاب استراتژی برای تبلیغات و انتخاب موضوع، به دنبال شرایط بازار و راهکارهایی باشید که رقبای شما از آنها استفاده می کنند تا رپورتاژ آگهی خبری منتشر کنند.
برای اینکه رپورتاژ آگهی با کیفیت منتشر کنید، توجه به نمونه کارهای رقبا اهمیت ویژه ای دارد. شما می توانید چند نمونه رپورتاژ آگهی از رقبا را به طور دقیق آنالیز کنید و سپس برای نگارش و انتشار رپورتاژ آگهی برند/ کسب و کار خودتان بهتر از آنها عمل کنید. اتخاذ چنین تصمیمی به کمک می کند تا طبق لحن، شخصیت و ویژگی های کسب و کار ِخود «برند سازی» کنید. توجه داشته باشید که از رقبایتان کپی برداری نکنید. این روش باعث نمی شود که مخاطبان میان شما و رقبایتان تمایزی قائل شوند.

برند‌سازی با رپورتاژ آگهی
اهمیت رپورتاژ آگهی برای ارتقای اعتبار برند


اهمیت رپورتاژ آگهی از دید «افزایش اعتبار برند» هم قابل بررسی است. رپورتاژ آگهی به طرز شگفت انگیزی می تواند برای برند/ کسب و کار تان اعتبار تولید کند. در صورت تولید اعتبار می توانید در بین تعداد بیشتری از مشتری بالقوه‌تان، مقبولیت کسب کنید. به برند های بزرگ نگاه کنید. آنها روزی کسب و کار کوچکی بودند که هیچ کس از وجودشان خبر نداشت. اما به واسطه تبلیغات و تولید محصول با کیفیت توانستند اعتبار پیدا کنند. زمانی که رپورتاژ خبری یا رپورتاژ تبلیغاتی شما در یک وب سایت معتبر منتشر شود، مخاطبان آن را به منزله تعریف از برند یا کسب و کارتان در نظر می گیرند. 
بسیاری از مخاطبان متن رپورتاژ شما را شبیه یک مقاله مفید می بینند که توسط تیم تحریریه همان وب سایت به نگارش در آمده است. بنابراین بیشتر به آن اعتماد خواهند کرد. جالب است بدانید که فقط کسب و کارها و سئو کاران هستند که در مورد ماهیت و اهمیت رپورتاژ آگهی باخبر هستند. بخش اعظمی از مردم در مورد ماهیت و ویژگی های رپورتاژ آگهی خبر ندارند. بنابراین می توان یک مقاله تبلیغاتی را شبیه یک مقاله مفید نوشت و در اختیار آنها قرار داد. البته باید توجه داشته باشید که رپورتاژ نویسی اصول خاص خود را دارد. حتما در «دوره آموزش رپورتاژ آگهی» موجود در همین وب سایت شرکت کنید تا بتوانید بهترین رپورتاژ ها را برای کسب و کار خود بنویسید.

سئو و رپورتاژ آگهی
اهمیت رپورتاژ آگهی برای سئو سایت


ارتباط محتوای رپورتاژ و افزایش بازدید وبسایت قابل چشم پوشی نیست. عاملی که اکثر مدیرانِ کسب و کارها را ترغیب می کند تا برای تولید و انتشار رپورتاژ آگهی وقت بگذارند، همین موضوع می باشد. شما به واسطه رپورتاژ آگهی و درج بک لینک های مختلف در آن به وب سایت کسب و کارتان می توانید سئوی خارجی سایت تان را بهبود دهید. این بک لینک ها به موتور های جستجو مانند Google اعلام می کنند که محتوای سایت شما ارزشمند و قابل استناد است.


آیا رپورتاژ آگهی فقط در وب سایت ها منتشر می شود و صرفا به صورت متنی تولید می شود؟


این سوال، تقریبا پرسشِ بسیاری از افراد در اولین مواجهه با رپورتاژ آگهی است. اهمیت رپورتاژ آگهی در این است که نه محدود به قالب خاصی می شود نه اینکه لازم است برای تولید آن هزینه گزاف کنار بگذارید. باید خاطر نشان کنیم که شما می توانید استراتژی رپورتاژ آگهی را در بسیاری از شیوه های تبلیغاتی تان به کار بگیرید. مثلا می توانید یک اینفوگرافیک تولید کنید. سپس در آن اطلاعات مفیدی در مورد یک موضوع به مخاطب ارائه کنید و برای ختم کلام یا حُسن ختام در انتهای آن محصول خود را به مخاطب معرفی کرده یا خدمات خود را برای او Bold کنید. به این نوع رپورتاژ در اصل رپورتاژ آگهی تصویری گفته می شود. 
بهتر است برای بهبود سئوی خارجی وب سایت خود، به صورت منظم و طبق بازه های زمانی مشخصی اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی نمایید. سایر مطالب منتشر شده در وبلاگ این سایت، به شما کمک می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد رپورتاژ آگهی و اهمیت آن به دست آورید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *