بررسی تاثیر تیزر تبلیغاتی در افزایش فروش

بررسی تاثیر تیزر تبلیغاتی در افزایش فروش

اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی برای گسترش کسب و کار غیر قابل انکار است. مهمترین تاثیر تیزر تبلیغاتی در افزایش فروش است.

پیشگفتار


تاثیر تیزر تبلیغاتی در افزایش فروش، یکی از مهمترین مزیت های استفاده از تیزر بوده که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. بسیاری از کسب و کارها به دلیل تاثیر شگرف استفاده از تیزر در افزایش فروش، ساخت تیزرهای خود را به طراحان حرفه ای و باتجربه واگذار می کنند. بهترین راه برای دیده شدن در چشم بیننده، استفاده از تیزرهای تبلیغاتی است. 

سالهاست که افراد برای معرفی برند و کسب و کار خود از نمایش تیزرهای مختلف استفاده می کنند. بسیاری از افراد حاضرند چندین میلیون هزینه کنند تا بتواند از طریق یک تیزر تبلیغاتی خلاقانه، خود را به مخاطبانشان معرفی کنند. مزیت های بیشمار استفاده از تیزر در بسترهای اجتماعی، افراد را به ساخت تیزرهای جذاب ترغیب کرده است. اگر شما هم به فکر راه‌اندازی یک کسب و کار و بدست آوردن سرمایه زیاد هستید، باید ساخت تیزر تبلیغاتی را در اولویت قرار دهید.


مقدمه

تاثیر تیزر تبلیغاتی در معرفی برند و جذب مشتری


بسیاری از برندها بدون تیزر تبلیغاتی تا مدتها ناشناخته باقی می مانند. از طرفی، اگر برای معرفی کسب و کار خود از محتواهای متنی استفاده می کنید، باید بدانید که تاثیر تیزر تبلیغاتی بیشتر از متون است؛ زیرا مخاطب حوصله مطالعه متن را نداشته و بیشتر به تماشای ویدیوهایی با جذابیت های بصری جذب می شود. بعلاوه، تاثیر یک تیزر چند ثانیه ای، به مراتب از هزاران کلمه بیشتر بوده و بهتر در ذهن مخاطب نقش می بندد. اهمیت تیزر تبلیغاتی در معرفی برند به حدی زیاد بوده که حدود 90 درصد از صاحبان مشاغل، بیان کرده اند که تیزر تبلیغاتی، مهمترین قسمت از استراتژی بازاریابی آنهاست. اگر در کسب و کار خود از تیزری استفاده کرده اید که حتی مشتریانی که قصد خرید ندارند را نیز، به وبسایت یا پیج شما هدایت می کند، باید بدانید که راه را درست رفته اید. ایجاد حس خرید در مشتریان، مهمترین تاثیر استفاده از تیزر تبلیغاتی است. 
در سالهای اخیر، اینستاگرام تبدیل به بستری ایده‌آل برای گسترش کسب و کارها شده است. بسیاری از کاربران از طریق تیزر تبلیغاتی برای استوری پیج خود، مخاطب را به تماشای محصولات خود ترغیب می کنند. طبق تحقیقات، 65 درصد مردم جهان در دسته‌ی یادگیران بصری قرار می گیرند و تماشای فیلم های پررنگ و لعاب را به مطالعه متون طولانی ترجیح می دهند. شما برای ارتقای تجارت خود، به ابزاری برای به یاد ماندن در ذهن مخاطب نیاز دارید و آن هم، تیزر تبلیغاتی است.

ساخت تیزر تبلیغاتی
تاثیر تیزر تبلیغاتی بر خرید


مخاطبان برای خرید یک محصول، همواره به دنبال بهترینِ آن هستند. تیزر تبلیغاتی می تواند اطلاعات مفید و مختصری را از یک محصول در اختیار مخاطب قرار دهد. تاثیر تیزر تبلیغاتی بر تصمیم مخاطب به خریدن یا نخریدن یک محصول، کاملا مشهود است. شاید مخاطب حوصله جستجوی ویژگی های محصولات مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر را نداشته باشد و نتواند محصول مناسب را برای خرید انتخاب کند. اما کافیست با تماشای تیزری در مورد محصول مورد نظر، اطلاعات کافی در مورد محصول را کسب کرده و نسبت به خرید آن اقدام نماید. گاهی اوقات مخاطب از نیاز خود آگاه نبوده و نمی داند که در جستجوی چیست! در این شرایط، یک تیزر تبلیغاتی می تواند نیاز مشتری را به وی گوشزد کرده و راه حل مقابله با آن را نیز در اختیارش قرار دهد.
آمارها نشان می دهد که 80 درصد جوانان، بر پایه تیزرهایی که مشاهده می کنند، دست به خرید می زنند. بنابراین، تاثیر تیزر تبلیغاتی بر خرید مخاطب، غیرقابل انکار است. این تاثیر، با پخش تیزرهای تبلیغاتی از شبکه های اجتماعیِ پرمخاطب، افزایش می یابد.

تیزر تبلیغاتی

تاثیر تیزر تبلیغاتی بر ماندگاری کسب و کار


محتواهای بصری همواره بهترین داستان ها را برای بیننده روایت می کنند. شما به کمک انواع تیزر تبلیغاتی می توانید کالاها و خدمات خود را به خوبی به مخاطب معرفی کنید. زمانیکه مخاطب داستان شما را بشنود، نسبت به آن اشتیاق نشان می دهد. بنابراین، استفاده از تیزر تبلیغاتی، اهرمی برای هل دادن مخاطب به سمت کسب و کار شما محسوب می شود. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در بخش ساخت تیزرهای تبلیغاتی، هزینه های هنگفتی را صرف کنند تا بتوانند تیزری مخاطب‌پسند را به نمایش بگذارند. 
اعتقاد بازاریابان بر این است که اگر بیشترِ درآمد خود را صرف تبلیغات کنید، می توانید کسب و کار خود را برای همیشه ثابت نگه دارید. اگرچه در ابتدا، هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی بیشتر از درآمد کسب و کار شما خواهد بود، اما در طولانی مدت به سود خوبی دست خواهید یافت. گذشته از آن، زمانیکه بتوانید جای پای خود را برای همیشه در بازار سفت کنید و برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید، دیگر تغییرات اقتصادی نمی تواند به کسب و کار شما لطمه ای وارد کرده و سود شما را به ضرر تبدیل کند. شما همواره مشتریان همیشگی خود را داشته و محصولات خود را به فروش می رسانید.


تیزر تبلیغاتی و افزایش فروش


در گذشته، افراد برای معرفی محصول یا خدمات خود، اغلب از تبلیغات کاغذی استفاده می کردند. با گذشت زمان و گسترش رسانه های اجتماعی، تبلیغات کاغذی به ندرت جای خود را به انواع ویدیوها و تیزرهای تبلیغاتی داد. تاثیر تیزر تبلیغاتی در جذب مخاطب بسیار چشمگیر بوده و همین امر موجب شده تا اکثرِ کسب و کارها به ساخت تیزر روی آورند. استفاده از تیزر می تواند احساس نیاز را در مخاطب ایجاد کند. مخاطب ممکن است با تماشای تیزر حس کند که اگر محصول را خریداری نکند، این فرصت را از دست خواهد داد. بنابراین تیزر تبلیغاتی می تواند به‌طور چشمگیری باعث افزایش فروش محصول یا افزایش ارائه خدمات شود.

افزایش فروش
تاثیر تیزر تبلیغاتی بر حس تعامل مخاطبان


یکی دیگر از جنبه های تاثیر تیزر تبلیغاتی، مربوط به تعامل مخاطبان با صاحبان مشاغل است. اگر در تیزرها با مخاطبان مصاحبه کنید و از آنها در مورد محصول جدید نظر بخواهید، می توانید مخاطب را در تیزر خود درگیر کنید. زمانیکه مخاطب حس کند که در معرفی برند و کسب و کار دخیل است، به ندرت به خرید و استفاده از خدمات تشویق می شود. در شرایطی که با مخاطب همدلی کنید، مخاطب وظیفه خود می داند که نسبت به برند شما وفادار باشد. اینجاست که اعتماد به یک نام تجاری آغاز می شود و در نتیجه ی آن، فروش چند برابر خواهد شد. 


تاثیر روانی تیزرهای تبلیغاتی


بدون شک، تاثیر تیزر تبلیغاتی بسیار وسیعتر از چیزی است که تصور می کنید. گاهی استفاده از رنگ ها، موسیقی ها، لوکیشن ها و داستان های مختلف در یک تیزر تبلیغاتی، یک حس نوستالژی و دوست داشتنی در مخاطب ایجاد کند. با گذشت زمان و تماشای ثانیه های بیشتری از تیزر، داستان و هدف تیزر در ذهن مخاطب نقش بسته و باعث می شود مخاطب حس کند که برند شما برای او بسیار آشنا است. تاثیر روانی تیزر بر مخاطب، به قدری دارای اهمیت است که شما حاضر هستید با صرف زمان و هزینه ای باورنکردنی، برای کسب و کار خود تیزری باکیفیت بسازید. مخاطب با لحظات احساسی و شوخی های تیزر ارتباط برقرار کرده و با تماشای آن به خرید از شما ترغیب می شود. البته باید در نظر داشت که برای موفقیت بیشتر در فروش محصولات، باید ساخت تیزرها را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *