تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات اینستاگرام

تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات اینستاگرام

تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات به موارد متعددی بستگی دارد. تبلیغات در استوری بازدید زیادی دریافت می کند و بازخورد خوبی دارد. این موضوع به کیفیت محتوا نیز بستگی دارد.

پیشگفتار

یکی از روش های موثر برای رشد و معرفی پیج اینستاگرام استفاده از تبلیغات در استوری و پست هاست. تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. از استوری می توان برای معرفی محصول و خدمات به شکلی خلاقانه و جذاب استفاده کرد. تمامی کاربران می توانند از قابلیت های اینستاگرام استفاده کرده و به راحتی پیج خود را تبلیغ کنند. تبلیغات در اینستاگرام در استوری ها به شکل عمودی هستند و به شما این امکان را می دهند تا انواع تبلیغات را براساس موارد متعددی اعم از آگاهی از برند هدف، تبدیل، میزان بازدید و ترافیک، منتشر کنید.
الگوریتم های اینستاگرام به شکلی طراحی شده اند که در ابتدا استوری کاربرانی را نشان می دهند که ارتباط نزدیک تری با شما دارند. کاربران بیشتر از این که پست های شما را چک کنند، تمایل دارند که به دیدن استوری ها بپردازند. زیرا استوری ها سریع تر بارگذاری می شوند و پشت سر هم قرار گرفته اند. از این مسئله می توان نتیجه گرفت که تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات اینستاگرام در حدی است که می تواند شما را به درآمد های قابل توجهی برساند. می توان با استفاده از قابلیت های تعاملی استوری اینستاگرام با مخاطب به سادگی ارتباط برقرار کرد. البته باید توجه داشته باشید که این موضوع اصول خاص خود را دارد و یک روزه موفقیت آمیز نخواهد بود.

مقدمه


چگونگی ایجاد تبلیغ در استوری 


با توجه به اهمیت تبلیغات در اینستاگرام باید برای تبلیغات زمان قابل توجهی را صرف کنید. می توانید تصاویر و ویدیوهای خود را با کمک فیلتر ها و قابلیت های اینستاگرام منتشر کنید. به منظور ایجاد بستری مناسب برای تبلیغات و گرفتن تبلیغ برای پیج اینستاگرام، ابتدا به Ads Manager رفته و گزینه Create+ را انتخاب کنید. سپس هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید. سپس جزئیات کمپین تبلیغاتی را وارد کرده و در سطح Placements  گزینه Automatic placements را انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینه Manual placements کادر Stories را علامت بزنید. انجام موارد ذکر شده برای بازاریابی اینستاگرام حائز اهمیت است. 
تبلیغ پیج دیگران در اینستاگرام یا تبلیغ برای پیج خودتان به انتخاب یک سری عناصر نیازمند است. شما باید یک ویدیو، تصاویر یا پست Carousel را به عنوان قالب تبلیغ انتخاب کرده و مشخصات مورد نیاز برای تبلیغ را مشخص کنید. پس از اضافه کردن ویدیو و تصاویر، جزئیات را اضافه کنید. در نهایت با زدن بر روی گزینه Confirm آگهی تبلیغاتی خود را منتشر کنید.

ایده تبلیغ در استوری
چگونگی تبلیغ پیج دیگران در اینستاگرام


اگر در مورد تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات تردید دارید، کافی است که به شکلی اصولی به تبلیغ کردن پیج اینستاگرام در story بپردازید. شما باید به صفحه Ads Manager رفته و با استفاده از گزینه Quick Creation یا Guided Creation تبلیغ ایجاد کنید. در نهایت کافی است بر روی گزینه Create کلیک کنید. در هنگام تبلیغ مواردی را خواهید دید که عبارت اند از Reach، نام تجاری، Traffic objective، Video views، Lead Generation، Conversions و App installs که باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. 


دلایل موفقیت تبلیغات اینستاگرام از طریق استوری 


بسیاری از افراد  معتقدند پست از استوری ماندگارتر است و از طریق پست می توان موفقیت بیشتری در زمینه تبلیغات کسب کرد. در ادامه به مزیت های تبلیغ در استوری و این که پست بهتره یا استوری می پردازیم. استوری نسبت به پست از قابلیت ها و جذابیت های بیشتری برخوردار است. میزان مشارکت در استوری بیشتر از پست است. اما میزان بازدید پست ها به دلیل تعداد زیاد پست های منتشر شده، کمتر است و مسلما میزان مشارکت کاربران نیز نسبت به استوری کمتر است. 
شما می توانید بر روی استوری خود لینک قرار داده و مخاطبان را به وب سایت یا صفحه مورد نظر خود هدایت کنید. نکته دیگر مربوط به ابعاد استوری است که بزرگ تر از پست دیده می شود. در نتیجه شما محدوده وسیع تری برای قرار دادن لینک، نظرسنجی، عکس، متن و ... دارید. شما می توانید محتوای تبلیغاتی خود را به راحتی استوری کرده و تبلیغی پربازده داشته باشید.


قیمت تبلیغات استوری اینستاگرام


هزینه تبلیغات برای همه کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای نوپا حائز اهمیت است. قیمت تبلیغات استوری اینستاگرام به موارد متعددی بستگی دارد. مدت زمان نمایش تبلیغ در استوری، یکی از موارد تعیین کننده قیمت است. تبلیغ پیج دیگران در اینستاگرام در صورتی که به صورت پست باشد، با توجه به روزهایی که آن پست باقی می ماند، محاسبه می شود. تبلیغ در استوری حداکثر 24 ساعت باقی خواهد ماند و این مسئله نمایانگر اختلاف قیمت بین پست و استوری است. البته شما می توانید مدت زمان نمایش تبلیغ در استوری را افزایش داده و محتوای تبلیغاتی را مجددا به اشتراک بگذارید.

گرفتن تبلیغ برای پیج اینستاگرام
نکاتی مهم درمورد تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات


شما باید به طول هر استوری توجه داشته باشید و محتوای خود را با توجه به طول استوری آماده کنید. با توجه به این که استوری ها در قسمت بالای اپلیکیشن قرار می گیرند و سریع مشاهده می شوند، باید ویدیو و تصاویری را انتخاب کنید که به خوبی نظر مخاطب را جذب کنند. یکی از روش ها برای افزایش تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات، استفاده از موشن گرافیک است. موشن گرافیک یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی است. زیرا مفاهیم به خوبی از این طریق منتقل می شوند. مهارت های گرافیکی و ترفندهای کار با اینستاگرام به شما کمک زیادی خواهند کرد. 


تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات و اهمیت صدا و موسیقی 


اضافه کردن جلوه های صوتی و موسیقی های متنوع، می توانند جذابیت محتوای تبلیغاتی شما را دو چندان کنند.  ایده تبلیغ در استوری در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که شما از انواع روش های تبلیغاتی استفاده کرده و با کمک موسیقی، دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا محتوای شما را مشاهده کنند. 

پست بهتره یا استوری
استفاده از Call To Action


یکی از نکات مهم در بازاریابی اینستاگرام، استفاده از CTA است. شما می توانید با استفاده از لینک ها و عبارات تشویق کننده مانند " برای استفاده از تخفیف ما کلیک کنید" کاربر را دعوت کنید که عملی خاص را انجام دهد و به صفحه شما سری بزند. علاوه بر نکات ذکر شده اهمیت متن را نیز دست کم نگیرید. این که شما از جملاتی درست برای تبلیغات استفاده کنید، تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات را افزایش می دهد. 


تحلیل مداوم به منظور گرفتن تبلیغ برای پیج اینستاگرام


شما پس از انتشار محتوا برای این که تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات Instagram را بسنجید، باید عملکرد خود را تحلیل کنید. این کار مستلزم تهیه گزارش کامل از جریان کمپین تبلیغاتی، پیج منتشر کننده، میزان تعامل و تعداد بازدید می باشد. همچنین می توانید با فعال کردن گزینه Add Paid Partnership آمار استوری یا پست تبلیغاتی خود را مشاهده کنید. در بخش insight میزان بازدید و تعامل با ذکر جزئیات برای شما نمایش داده می شود.  علاوه بر موارد ذکر شده، باید تعداد فالوور هایی که بعد از تبلیغ به دست می آید یا از دست می رود، محاسبه کنید. این موضوع میزان جذابیت و موفقیت تبلیغ را اعلام می کند. 
تعداد دایرکت هایی که از مخاطبان دریافت می کنید نیز در بررسی و تحلیل استوری تبلیغاتی نقش دارند. شما باید به میزان جذب مشتری و فروش نیز توجه داشته باشید. این تحلیل ها باید به صورت مستمر انجام شوند تا بتوانید در مورد موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغ نتیجه گیری کنید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *