بهینه سازی پروفایل اینستاگرام و تاثیر آن در بهبود اهداف تجاری
بهینه سازی پروفایل اینستاگرام موجب جذب بیشتر فالوور و در نهایت رونق کسب و کار آنلاین شما خواهد شد. راهکارهای مختلفی برای این کار وجود دارد.
پیشگفتار
بهینه سازی پروفایل اینستاگرام یکی از مهم ترین مواردی است که موجب جذب کاربران و افزایش تعداد دنبال کنندگان شما خواهد شد. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که به کاربران کمک می کند تا با برندهای مختلف آشنا شوند. شما اگر بخواهید از قابلیت های پنهان اینستاگرام به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و کسب و کار خود را ارتقا دهید، باید پروفایلی جذاب داشته باشید تا بتواند توجه مخاطبان را جذب کند. شما برای جذب فالور به خلاقیت، صبر، ایده های نو، تولید محتوای غنی و ... نیازمند هستید. با رعایت یک سری نکات اصولی می توانید برند خود را به یک برند شناخته شده و محبوب تبدیل کنید. در ادامه به معرفی راهکارهای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام می پردازیم.
مقدمه
شما برای رشد کسب و کار خود در پلتفرم محبوبی مثل اینستاگرام باید نکاتی را رعایت کنید. مواردی مانند به روز رسانی تصویر پروفایل، پست گذاری مناسب، تجزیه و تحلیل اینستاگرام، پشتیبانی قوی، استفاده از امکانات اکانت بیزینسی، لینک ردیابی و ... به بهینه سازی پروفایل شما کمک خواهند کرد.
- ساخت حساب کاربری بیزینسی
- بهینه سازی پروفایل اینستاگرام و ایجاد تصاویر چندگانه
- نوشتن بیو در اینستاگرام و استفاده از تست A/B
- اهمیت تجزیه و تحلیل کردن اینستاگرام
- بهینه سازی پروفایل اینستاگرام و فعال کردن نوتیفیکیشن ها
- نوشتن بیو در اینستاگرام به صورت خلاقانه و کامل
- بهینه سازی پروفایل اینستاگرام و انتخاب نام کاربری مناسب
- پشتیبانی قوی در پلتفرم های مختلف
- بهینه سازی پروفایل اینستاگرام با پست گذاری پیوسته و منظم
- ساخت پروفایل اینستاگرام و آپدیت کردن تصویر آن
ساخت حساب کاربری بیزینسی
شما برای این که بتوانید از امکاناتی نظیر تبلیغات و ابزارهای تجزیه و تحلیل در راستای رشد کسب و کار خود استفاده کنید، باید یک حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام ایجاد کنید. حساب های تجاری بر خلاف حساب های معمولی کمک زیادی به افزایش فالوورهای شما خواهند کرد. این گونه حساب ها مناسب مشاغلی هستند که در زمینه فروش یا ارائه خدمات فعالیت می کنند. قابلیت های پنهان اینستاگرام در بخش تنظیمات اینگونه اکانت ها قرار دارد که در کنار تولید محتوای خلاقانه و ایده های نوین، می تواند بر روی میزان فروش شما تاثیرگذار باشد. یکی از ویژگی های جذاب اکانت های تجاری، امکان فعال کردن دکمه تماس در بیو پیج می باشد.
ساخت پروفایل Instagram و تبدیل آن به یک اکانت بیزینسی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید اطلاعات کاربران را داشته باشید. آگاهی نسبت به سن، جنسیت و موقعیت جغرافیایی کاربران به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای هدفمند تری در صفحه خود قرار دهید. همچنین می توانید آمار بازدید پست های خود را مشاهده کرده و با تحلیل کردن آن ها، برای محتواهای بعدی برنامه ریزی کنید. در نهایت شما می توانید با حضور موثر و منعطف در شبکه های اجتماعی، پست های خود را ارتقا دهید.
بهینه سازی پروفایل اینستاگرام و ایجاد تصاویر چندگانه
یکی از راه های بهینه سازی پروفایل اینستاگرام، ایجاد تصاویر چندگانه یا شبکه ای می باشد که به منظور بیان یک موضوع انجام می شود. در واقع شما می توانید یک کلاژ چندتایی از یک تصویر با کیفیت درست کنید؛ که به شکلی خلاقانه مفهومی را به مخاطب انتقال می دهد. بسیاری از برندهای تجاری از این تکنیک زمانی استفاده می کنند که می خواهند تصاویر بزرگی را با کاربر share کنند. استفاده از اینگونه تصاویر حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کرده و جنبه ظاهری جذابی دارد. از دیگر روش های بهینه سازی پروفایل نوشتن کپشن مناسب اینستاگرام است که در سایر مقالات به طور کامل به این موضوع پرداخته شده است.
ایجاد لینک ردیابی در پروفایل
لینک موجود در پروفایل اهمیت زیادی دارد؛ زیرا اینستاگرام صرفا به شما اجازه می دهد که یک URL فعال در پلتفرم به اشتراک بگذارید. شما در راستای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام می توانید از پلتفرم Analytics یا یک سازنده URL به صورت سفارشی استفاده کنید. از این طریق از نحوه ارتباط برقرار کردن کاربران با لینک موجود در بیو پروفایل خود، آگاه خواهید شد.
نوشتن بیو در اینستاگرام و استفاده از تست A/B
شما برای این که میزان موثر بودن بیو پیج خود را بسنجید، می توانید از تست A/B استفاده کنید. برای این کار باید یک متغیر وابسته و محبوب مانند ردیابی تعداد کلیک لینک های موجود در بیو را بررسی کنید. در واقع شما باید چندین پروفایل اینستاگرامی ایجاد کنید که تعداد فالوور های مشابهی دارند. در نهایت با مشاهده عملکرد URL متوجه خواهید شد که کدام پروفایل تاثیر بیشتری در ایجاد کلیک دارد.
اهمیت تجزیه و تحلیل کردن اینستاگرام
شما برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام و تشخیص مفید یا غیر مفید بودن استراتژی های خود، نیاز است که آن را با دقت تجزیه و تحلیل کنید. علاوه بر امکاناتی که خود اکانت تجاری اینستاگرام ارائه می دهد، ابزارهای جانبی آنالیز هم وجود دارند که اطلاعات گسترده ای در اختیار شما قرار می دهند. با محاسبه و تحلیل درست به همراه لینک ردیابی در بیو اینستاگرام، می توانید پست هایی که بیشترین بازدید را دارند، تشخیص دهید.
بهینه سازی پروفایل اینستاگرام و فعال کردن نوتیفیکیشن ها
یک برند تجاری موفق باید همیشه در دسترس باشد. این موضوع موجب افزایش تعامل و رضایت کاربران خواهد شد. شما باید کاربران را ترغیب کنید که نوتیفیکیشن پیج شما را فعال کنند تا از مشاهده پست های جدید شما جا نمانند. همچنین باید پاسخ سوالات کاربران را در سریع ترین زمان ممکن بدهید. مجموعه ای از این موارد برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام شما موثر خواهد بود.
نوشتن بیو در اینستاگرام به صورت خلاقانه و کامل
نوشتن بیو در اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است زیرا کاربر پس از مشاهده تصویر پروفایل و نام کاربری، به بیو پیج شما نگاه خواهد کرد. شما می توانید در حد 150 کاراکتر در مورد خدماتی که به مشتری ارائه می دهید، توضیح دهید. در واقع می توانید به صورت مفید خلاصه ای از فعالیت ها، مزیت های استفاده از خدمات شما، یک دکمه (CTA) و اموجی های جذاب در بیو پیج خود قرار دهید. اگر تا امروز نسبت به این مسئله بی توجه بودید بهتر است هر چه زودتر به فکر تغییر بیو اینستاگرام خود باشید.
بهینه سازی پروفایل اینستاگرام و انتخاب نام کاربری مناسب
پس از ساخت پروفایل اینستاگرام باید به فکر انتخاب یک نام کاربری مناسب باشید. این نام باید به گونه ای باشد که به خوبی در ذهن مخاطب ماندگار شود و مخاطب را مشتاق به مشاهده پست های شما کند. نام کاربری پروفایل اینستاگرام شما باید به راحتی تلفظ شود و بیش از حد طولانی نباشد. در صورت نیاز برای این موضوع با یک فرد با تجربه و صاحب نظر مشورت کنید.
پشتیبانی قوی در پلتفرم های مختلف
شما برای راضی نگه داشتن مشتریان خود باید یک تیم پشتیبانی قوی در تمامی شبکه های اجتماعی داشته باشید. مشتریان شما تجربه های موفق و ناموفقی که با شما دارند را با دیگر افراد به اشتراک می گذارند. در حساب های بیزینسی اینستاگرام، کاربران می توانند صرفا با لمس دکمه های تماس در بیو، با شما ارتباط برقرار کنند. درخواست های خدمات مشتری ممکن است در هر ساعتی در روز انجام شود. در نتیجه شما باید یک اپراتور برای نظارت بر پیام ها و کامنت های موجود در اینستاگرام تعیین کنید.
بهینه سازی پروفایل اینستاگرام با پست گذاری پیوسته و منظم
با توجه به این که مشخصات پروفایل شما برای تمامی کاربران قابل مشاهده است و پست های مرتبط با چند ماه اخیر نمایش داده می شود؛ باید پست گذاری پیوسته و منظمی داشته باشید. این موضوع باعث می شود تا کاربران به مفهومی قابل درک از برند شما برسند و به بهینه سازی پروفایل اینستاگرام شما کمک خواهد کرد.
ساخت پروفایل اینستاگرام و آپدیت کردن تصویر آن
شما برای این که به روز بودن و مرتبط بودن پروفایل خود را ثابت کنید، باید آن را به طور مرتب به روز رسانی کنید. تغییرات لوگو، تصاویر مناسبتی همراه با نام برند شما، طرح های خاص مربوط به کمپین های بازاریابی می توانند موجب بهینه سازی پروفایل اینستاگرام شده و کاربران را به بررسی پروفایل شما تشویق کنند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید