اصول پایه تبلیغات در اینستاگرام

اصول پایه تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام در سال‌های اخیر به شدت رواج پیدا کرده است. استفاده از فرآیندهای مختلف در این شبکه اجتماعی باعث شده که به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا تبدیل شود.

پیشگفتار

تبلیغات در اینستاگرام به شدت در حال گسترش است. جامعه کاربران اینستاگرام خلاق هستند و استانداردهای بالایی را در صفحات مختلف ایجاد می‌کنند. اگر به قوانین مفهومی و اساسی در این شبکه اجتماعی پایبند باشید، می‌توانید هم با تبلیغات و هم به صورت ارگانیک، کاربران بالایی را در این پلتفرم جذب کنید؛

مزیت اینستاگرام برای کسب‌ و کارها چیست؟ اینستاگرام هرروز محبوب‌تر می‌شود. در ابتدا، تنها شرکای منتخب این شبکه، مجاز به تبلیغ در پلتفرم اینستاگرام بودند؛ اما اکنون اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی و به عنوان زیرمجموعه Facebook، به روی سایر شرکت‌ها باز شده است. در نتیجه تمامی کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی در فضای عالی این پلتفرم تبلیغات خود را ارسال کنند. با این حال تبلیغات در این شبکه اجتماعی به همین راحتی نیست و چالش‌های زیادی را پیش روی افراد قرار می‌دهد.

مقدمه

•    مزیت اینستاگرام برای کسب‌وکارها چیست؟
•    سه اصل اساسی برای موفقیت تبلیغات در اینستاگرام
•    بررسی روش‌های تبلیغات در اینستاگرام
•    تولید محتوای تبلیغاتی خلاق
•    استفاده از هشتگ ها برای تبلیغات در اینستاگرام
•    ارتباط تعاملی با کاربران
•    ایجاد چالش‌ها و مسابقات برای تبلیغات در اینستاگرام

** همچنین شما می‌توانید برای یادگیری و آموزش بیشتر در خصوص این شبکه محبوب به دیگر مقالات ارائه شده مانند آموزش نکات کاربردی و ترفندهای کار با اینستاگرام مراجعه کنید تا بیشتر و بهتر با بخش‌های تجاری این شبکه آشنا شوید.

معرفی مزیت اینستاگرام برای کسب‌وکارها

برای آشنایی با قابلیت‌های این شبکه باید نگاهی به ظرفیت‌های آن بیندازیم. این شبکه با بیش از 300 میلیون کاربر فعال ماهانه، بیش از 70 میلیون تصویر آپلود شده در هرروز و یک پایگاه کاربری نسبتاً جوان (تقریباً نیمی از کاربران اینترنت 18 تا 29 ساله در این پلتفرم هستند) سریع‌ترین شبکه اجتماعی در حال رشد است. نکته قابل توجه در اینستاگرام این است که محتوای بصری بیشتر و بیشتر در این شبکه محبوب می‌شود. دلیل این امر تا حد زیادی به استفاده گسترده از دستگاه‌های تلفن همراه، مربوط می‌شود. استفاده از اینترنت پرسرعت و دسترسی آسان به آن از طریق تلفن همراه باعث شده که در این شبکه متن‌ها کمتر نوشته شوند و افراد از ویدئوها و عکس‌ها استفاده نمایند. همین امر باعث شده که اصول تبلیغات در اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم‌های اینترنتی تفاوت آشکاری داشته باشند.

بررسی سه اصل اساسی برای موفقیت تبلیغات در اینستاگرام 

اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر تصویر است. اصول تبلیغات در اینستاگرام نیز بر همین اساس ایجاد شده‌اند. در نتیجه برای جذب مخاطبان و پیشرفت کسب‌وکارها در این شبکه مبتنی بر تصویر، سه اصل خلاقانه و نسبتاً ساده باید در نظر گرفته شود. شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر مقاله آموزشی دلایل استفاده از تبلیغات اینستاگرامی در اهداف تجاری را مطالعه نمایید.

•    اصل اول:

روی برند تمرکز کنید. هر تصویر در صفحه اجتماعی شما باید برند را منعکس کند. به عنوان مثال، کوکاکولا در قرار دادن نام تجاری خود در تصاویر به شکل‌های مختلف بسیار خوب عمل می‌کند. گاهی یک پوستر، گاهی یک قوطی نوشابه و حتی گاهی یک ماشین خودکار ارائه نوشابه می‌تواند به راحتی این برند را منعکس کند. در واقع بر اساس اصول تبلیغات در اینستاگرام، واقعاً مهم است که پیام تبلیغاتی خود را در هر پست قرار دهید. با این حال، کوکاکولا نشان می‌دهد که این امر نیز می‌تواند به صورت ظریف و بدون بزرگنمایی نشان داده شود. نام تجاری شما به هیچ وجه نباید بیش از حد تبلیغاتی به نظر برسد.

 

•    اصل دوم:

محتوا، مفهوم محور باشد - یکی دیگر از اصول تبلیغات در اینستاگرام ایده محور بودن آن است. شما باید به خوبی نشان دهید که داستان شما چیست؟ اهداف شما چه هستند؟ چرا کمپین اینستاگرامی انجام می‌دهید؟ در مورد هشتگ ها و بهترین روش‌ها برای دستیابی به مخاطب هدف خود، باید به خوبی فکر کنید. علاوه بر این، باید مکرراً عناصر آگاهی از برند را وارد کنید.

 

•    اصل سوم:

خوش ساخت باشد. یکی از مهم‌ترین اصول تبلیغات این است که تمامی ایده‌ها به درستی در کنار هم قرار بگیرند و محتوای نهایی خوش ساخت باشد. به این نکته باید توجه داشته باشید که تصاویر شما باید از 70 میلیون عکس دیگری که هرروز آپلود می‌شوند، متمایز باشند. شما می‌توانید این کار را با کمی خلاقیت و تجهیزات مناسب انجام دهید. عکس‌های با کیفیتی که پیام شما را تقریباً هنرمندانه تجسم می‌کنند، برای موفقیت در اینستاگرام ضروری هستند. در این فرآیند مناسب است که عکس‌ها را از قبل با تجهیزات با کیفیتی مانند دوربین DSLR گرفته باشید.

اصول تبلیغات در پلتفرم اینستاگرام

بررسی روش‌های تبلیغات در اینستاگرام 

حال که با اصول تبلیغات در اینستاگرام آشنا شدید به سراغ ایده‌های تبلیغاتی در این شبکه محبوب می‌رویم. در این بخش به شما ایده‌های مختلفی معرفی می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس امکانات و کسب‌وکار خود از این ایده‌ها برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید. در این روش‌ها اشاره‌ای به تبلیغات پولی نشده و تمرکز روی تبلیغات رایگان است. همچنین شما می‌توانید برای آشنایی با روش‌های بیشتر مقاله معرفی و بررسی انواع روش‌های تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

  • روش اول - تولید محتوای تبلیغاتی خلاق 

Instagram اکنون امکانات بیشتری را برای تبلیغ‌کنندگان باز کرده است. بهترین راه برای استفاده خلاقانه از محتواها در اینستاگرام، گفتن یک داستان ساده است. در این پلتفرم مهم است که ذهن کاربر درگیر محتوای شما باشد. ایجاد درگیری در ذهن یا به روش‌های خلاقانه انجام می‌شود یا با استفاده از داستان‌های جذاب یا با ترکیبی از هر دو! به این نکته باید توجه داشته باشید که مدیریت ایده‌ها در پلتفرمی که روزانه سیل محتوایی در آن جاری می‌شود بسیار دشوار است. خلاقیت در اینجا حرف اول را می‌زند و جنبه هنری و استفاده از داستان‌پردازی نیز باعث افزایش تعامل کاربر با تبلیغات می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که تولید محتوای خلاق در اینستاگرام باعث رونق کسب‌وکار شما می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر با مزیت‌های تبلیغات در این شبکه مجازی آشنا شوید بهتر است نگاهی به مقاله مزیت‌های تبلیغات در اینستاگرام چیست؟ بی اندازید.

  • روش دوم - استفاده از هشتگ ها برای تبلیغات در اینستاگرام 

یکی از روش‌های مهم در فرآیند تبلیغات در اینستاگرام استفاده از امکاناتی است که خود این شبکه در اختیار شما قرار می‌دهد. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا از 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید؛ بنابراین باید حداقل از تعداد کمی از آن‌ها استفاده کنید تا بیشتر و بهتر دیده شوید. اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن قابلیتی با عنوان "هشتگ ها برتر" (هشتگ‌هایی با بیشترین استفاده) را به کاربران ارائه می‌دهد. هشتگ‌های برتر همیشه جدیدترین هشتگ‌های پرطرفدار را به شما نشان می‌دهند. شما می‌توانید از این قابلیت به عنوان راهنما استفاده کنید. شما می‌توانید برای یادگیری فوت و فن‌های بیشتر به سراغ مقاله آموزشی تاثیر هشتگ در اینستاگرام و افزایش بازدید رفته و آن را مطالعه نمایید.

استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام برای تبلیغات

  • روش سوم - ارتباط تعاملی با کاربران

برای تبلیغات در اینستاگرام می‌توانید از امکانات ارتباطی و تعاملی با کاربران به خوبی استفاده کنید. شبکه‌های اجتماعی به این دلیل اجتماعی نامیده می‌شوند که کاربران از آن‌ها برای شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با نفرات دیگر استفاده می‌کنند. اگر فقط تصاویر را ارسال نکنید، بلکه با کاربران به صورت مستقیم در تعامل باشید، آن‌ها شما را در ذهن خود قرار می‌دهند. شما باید از قبل شخصیت مناسبی برای برند خود را مشخص کرده و از آن برای تعامل استفاده کنید.

  • روش چهارم - ایجاد چالش‌ها و مسابقات برای تبلیغات در اینستاگرام 

یکی از روش‌های جدید و بسیار محبوب تبلیغات در اینستاگرام استفاده از چالش‌ها و مسابقه‌ها است. همچنین با قرعه‌کشی می‌توانید به‌سرعت به مخاطبان گسترده‌ای دست پیدا کنید. نکته مهم این است که شما باید مسابقات را به طور منظم اجرا کنید. فرقی نمی‌کند که آن‌ها را هر هفته یا یک بار در ماه شروع کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هدیه‌ها نیز می‌تواند محصولات و خدمات شما باشد. پس به راحتی با یک تبلیغ به چند هدف مهم دست پیدا می‌کنید. برای اینکه با روش‌های بیشتری آشنا شوید، بهتر است حتماً مقاله چگونگی تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

ایجاد محتوای جذاب در اینستاگرام

نتیجه‌گیری - در فرایند تبلیغات در اینستاگرام، درها به روی همه شرکت‌ها باز هستند

راه‌های بسیاری برای موفقیت تبلیغات در اینستاگرام وجود دارند. به این باید توجه داشته باشید که روش‌های ذکرشده تنها گزیده‌ای از تنوع روش‌های موجود در این پلتفرم هستند. برای مثال، بازاریابی با کمک یک اینفلوئنسر، یک استراتژی محبوب برای تبلیغات است. البته دلیل اینکه در روش‌های بالا به این افراد اشاره نشد، قیمت اینفلوئنسر ها است.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *