توضیحاتی در مورد فرم در لوگو یا آرم

توضیحاتی در مورد فرم در لوگو یا آرم

در این مطلب قصد داریم فرم در لوگو را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در زمینه تاثیر فرم در آرم بدست آورید.

پیشگفتار

فرم در لوگو چیست؟ تاثیر فرم و شکل روی دیزاین یک علامت تجاری را نمی توان نادیده گرفت. در حالت کلی می توان گفت فرم یا شکل در طراحی لوگو می تواند در انتقال صحیح پیام برند به مخاطبان یا مشتریان نقش اساسی را داشته باشد. 

مقدمه: 

  • تاثیر دایره در فرم لوگو
  • تاثیر مربع در فرم علامت تجاری
  • تاثیر مستطیل در فرم لوگو
  • تاثیر مثلث در شکل لوگو
  • به کار بردن خطوط منحنی در شکل لوگو
  • تاثیر اشکال هندسی با لبه تیز در فرم لوگو
  • تاثیر خطوط عمودی در طراحی یک لوگو

بررسی تاثیر فرم در لوگو 

لوگو یا آرم به صورت اتفاقی خلق نمی شود. اگر در زمان طراحی یک لوگو طراح بتواند انتخاب مناسبی برای فرم، رنگ، فونت و... لوگو داشته باشد بدون تردید می تواند لوگوی خلاقانه و کاربردی را طراحی نماید. اگر تمایل دارید در مورد تاثیر فرم در لوگو اطلاعات بیشتری را کسب نمایید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید. 

نحوه انتخاب بهترین فرم برای دیزاین لوگو 

اگر فرم لوگو به درستی طراحی شود بدون تردید طرح لوگو نیز به صورت صحیح و استاندارد به نظر می رسد. یک لوگو زمانی قدرتمند است که دارای طراحی ساده ای باشد و فرم علامت تجاری برای مخاطب پیچیده به نظر نرسد. با توجه به اینکه مغز هر انسانی با مشاهده اشکال هندسی مختلف به آن ها واکنش های متفاوتی را نشان می دهد در نتیجه بهتر است در زمان انجام دیزاین علامت تجاری به تاثیر فرم در لوگو توجه داشته باشید. 
برای انتخاب بهترین فرم در طراحی لوگو 3 مورد زیر را در نظر داشته باشید: 

1.    صنعت: 

در زمان انتخاب فرم لوگو بهتر است به صنعتی که تمایل دارید لوگو را برای آن طراحی نمایید توجه داشته باشید. اغلب صنایع خدماتی برای اینکه بتوانند حس گرما را به مخاطبین انتقال دهند از طرح دایره برای دیزاین لوگو استفاده می کنند. لوگو با فرم مستطیل یا مربع می تواند اعتماد مخاطبین را به سمت خود جلب نماید. 
لوگوهایی که دارای طرح مثلث هستند به دلیل اینکه بیانگر نوآوری و تلاقی ایده پردازی ها می باشند برای طراحی علامت تجاری شرکت های علمی، قانونی، مذهبی مناسب هستند. 

2.    اشکال خارجی و داخلی

بیشتر لوگوها از مجموعه ای اشکال تشکیل شده اند. اشکال خارجی و داخلی که برای دیزاین طرح لوگو مورد استفاده قرار گرفته اند می توانند بیانگر پیام خاصی باشند. 
اگر شما تمایل دارید فرم در لوگو حاوی پیام مهمی برای مخاطبین و مشتریان باشد بهتر است طرح لوگو را به کمک چند شکل طراحی کنید. برای انجام این کار می توانید از طراح لوگوی حرفه ای کمک بگیرید. 

3.    ایجاد احساس در مخاطبین و مشتریان

فرم در لوگو می تواند باعث ایجاد احساس در مخاطب شود بنابراین بهتر است یک علامت تجاری به گونه ای طراحی شود که روی احساسات مخاطب تاثیرگذار باشد. هر یک از اشکال هندسی می توانند روی احساس مخاطب تاثیرگذار باشند. در نتیجه بهتر است در زمان انتخاب فرم لوگو حساسیت لازم را به خرج دهید. 

نحوه انتخاب بهترین شکل لوگو

بررسی انواع فرم در لوگو 

برای طراحی آرم تجاری می توان از اشکال هندسی مختلف استفاده کرد. از محبوب ترین اشکال هندسی برای دیزاین لوگو عبارتند از: 

1. تاثیر دایره در فرم لوگو: 

یکی از محبوب ترین اشکال برای استفاده در فرم لوگو دایره می باشد. دایره دارای نقاط ابتدایی و انتهایی نمی باشد به همین دلیل نشان دهنده پیشرفت و حرکت می باشد. دایره می تواند تاثیر خوبی روی احساسات مخاطبین داشته باشد به همین دلیل از دایره در طراحی لوگو استفاده زیادی می شود. 
لوگو با طرح دایره ای باعث می شود تا در مخاطبان احساس نزدیکی بیشتر، حس صلح، حس تنوع و انعطاف پذیری ایجاد شود. به همین دلیل اغلب شرکت ها در طرح لوگو از دایره استفاده می کنند. 

تاثیر دایره در فرم لوگو

2. تاثیر مربع در فرم علامت تجاری: 

مربع جزو اشکال چهار ضلعی است به همین دلیل این شکل بیانگر نظم و سکون می باشد. طراحان حرفه ای لوگو از تاثیر مربع در فرم لوگو غافل نمی شوند. علاوه بر این برای ایجاد تنوع فرم در لوگو می توان از مربع استفاده کرد. از مربع در طراحی علامت تجاری استفاده زیادی می شود زیرا ذهن هر انسانی این شکل را نماد قدرت تلقی می کند. 

3. تاثیر مستطیل در فرم لوگو: 

مستطیل نیز مانند مربع بیانگر ثبات و نظم می باشد. اگر شما تمایل دارید طرح لوگو ساده تر به نظر برسد بهتر است برای طراحی فرم در لوگو از شکل مستطیل استفاده نمایید. طراحان حرفه ای هرگز از به کار بردن مستطیل در طراحی لوگو های مهم غافل نمی شوند. 

تاثیر مربع و مستطیل در شکل لوگو

4. تاثیر مثلث در شکل لوگو:

مثلث دارای پیام پویایی، نظم و هماهنگی برای مخاطبین و مشتریان می باشد. اگر تمایل دارید لوگوی خلاقانه ای را طراحی نماید بهتر است از به کار بردن مثلث در فرم لوگو غافل نشوید. 

بررسی فرم در لوگو

5. به کار بردن خطوط منحنی در شکل لوگو: 

برای طراحی فرم در لوگو (Form in the logo)می توانید از خطوط منحنی استفاده کنید. خطوط منحنی دارای خمیدگی می باشند به همین دلیل این خطوط می توانند حس آرامش را به مخاطب انتقال دهند. این خطوط به حساس بودن یک بخش یا یک موضوع اشاره دارند. برای طراحی لوگو های فانتزی از این خطوط استفاده زیادی می شود. 

تاثیر خطوط منحنی در طراحی لوگو

6. تاثیر اشکال هندسی با لبه تیز در فرم لوگو: 

از اشکال هندسی لبه تیز برای طراحی فرم در لوگو استفاده زیادی می شود. این نوع اشکال بیانگر اقتدار برند کسب و کار یا برند تجاری می باشند. از این نوع اشکال برای دیزاین لوگوها رسمی استفاده زیادی می شود. 

7. تاثیر خطوط عمودی در طراحی یک لوگو: 

تاثیر فرم در لوگو برای کمپانی هایی که رقابتی هستند دارای اهمیت زیادی می باشد. این کمپانی ها برای طراحی لوگو از خطوط عمودی استفاده می کنند. خطوط عمودی بیانگر حس قدرت و تعادل می باشند و می توانند باعث القاء حس اطمینان در مخاطبین شوند. یک طراح باید در زمان استفاده از این نوع خطوط در طراحی آرم تجاری دقت لازم را داشته باشد و بیش از اندازه در طراحی خود از خطوط عمودی استفاده نکند. 

بررسی شکل و فرم در طراحی لوگو

آیا از اشکال ارگانیک و طبیعی می توان در طراحی لوگو های مختلف استفاده کرد؟ 

اشکال ارگانیک از طبیعت اطراف ما الهام گرفته اند. زمانی که به این نوع اشکال توجه می کنیم هیچ قانون خاصی را در آن ها مشاهده نمی کنیم. این نوع اشکال باعث ایجاد حس آرامش در مخاطبین می شوند. 
از اشکال طبیعی نظیر برگ، سنگ، گل، ابر و... در طراحی لوگو استفاده زیادی می شود. طراحان خوش ذوق برای طراحی یک لوگوی خلاقانه از این نوع اشکال استفاده زیادی می کنند. 
مخاطبین می توانند با لوگوهایی که دارای اشکال طبیعی در طرح خود می باشند ارتباط بهتری برقرار نمایند. به عنوان مثال می توان گفت شرکت اپل برای طراحی لوگوی خود از اشکال طبیعی استفاده کرده است. طرح لوگوی این شرکت پس از سال ها هنوز هم زیبا و جذاب به نظر می رسد. 

تاثیر فرم در دیزاین لوگو
تاثیر اشکال انتزاعی در فرم لوگو

از اشکال انتزاعی برای طراحی فرم در لوگو استفاده زیادی می شود. این نوع اشکال ساده هستند و برای مخاطبین نیز به راحتی قابل درک هستند. اگر شما تمایل دارید لوگوی خاص و متفاوتی را طراحی نمایید بهتر است از کاربرد این اشکال در طرح لوگو غافل نشوید. 

تاثیر فرم در لوگو
سخن پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید انتخاب فرم در لوگو تاثیر زیادی روی شکل نهایی طرح لوگو دارد. در نتیجه بهتر است شما با تاثیر اشکال هندسی مختلف در فرم لوگو آشنا شوید. در این صورت می توانید برای طراحی یک علامت تجاری از فرم یا شکل مناسبی استفاده نمایید. 

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *