بخش Save اینستاگرام چیست؟

بخش Save اینستاگرام چیست؟

‌بخش Save اینستاگرام چیست؟ اگر می‌خواهید به شکلی موثر نرخ تعامل پیج تان را افزایش دهید، این مطلب را حتما مطالعه کنید.

پیشگفتار

‌بخش Save اینستاگرام چیست؟ قرار است در این مطلب در مورد ماهیت Save در اینستاگرام و اهمیت ِآن با شما صحبت کنیم. چرا Save اینستاگرام دارای اهمیت است و بسیاری از پیج های پابلیک روی ذخیره کردن ِپست هایشان توسط فالورها تاکید دارند؟

مقدمه

•    Save اینستاگرام چیست و چه کارایی دارد؟
•    چرا Save در اینستاگرام اهمیت دارد؟
•    چگونه Save باعث افزایش تعامل پیج اینستاگرام می شود؟
•    نرخ تعامل واقعی در save اینستاگرام به چه معناست؟
•    چه پست هایی شانس save شدن را در اینستاگرام دارند؟
•    نوشتن کپشن طولانی؛ مفید و کاربردی!
•    از جملات و متن های الهام بخش در پست هایتان استفاده کنید
•    ختم کلام

Save اینستاگرام چیست و چه کارایی دارد؟

بخش Save اینستاگرام، چندان جدید و تازه نیست. تقریبا از زمانی که اینستاگرام به صورت همگانی معرفی شد و مورد استفاده قرار گرفت، این قسمت در این اپلیکیشن وجود داشت. 
منتها قابلیت ها و تاثیرات Save اینستاگرام در طول زمان بهبود پیدا کرد و به آن جدی تر از گذشته نگاه شد. شما می توانید از این بخش، برای ذخیره کردن پست های اینستاگرام استفاده کنید. مثلا برای ذخیره کردنِ پست هایی که قصد دارید بعدا آن ها را با صبر  و حوصله مطالعه کرده یا مشاهده کنید، می توانید از این قسمت استفاده کنید. 
پس Save در اینستاگرام حکم Bookmark را دارد. بخش save، در سمت راست پست های Instagram قرار می گیرد و شبیه یک مستطیل است که از پایین شکاف خورده است. برای درک بهتر، پیشنهاد می شود تا به تصویر پایین نگاهی بیندازید.

بخش save در اینستاگرام
بخش Save اینستاگرام به شما این قابلیت را می دهد تا پست هایی که دوست دارید را در مجموعه ها یا collection های مختلف ذخیره کنید. مثلا شما می توانید چندین مجموعه در این قسمت از اپ اینستاگرام داشته باشید که هر کدام نام و دسته بندی مشخص دارند. به عنوان مثال می توانید پست های مربوط به لباس و استایل را در یک مجموعه مجزا و پست های مربوط به غذا و خوراکی ها را در یک مجموعه ی دیگر ذخیره کنید. این روش بسیار بهتر از حالتی است که تمامی پست ها را در یک collection قرار می دهید. با انجام دسته بندی، دیگر نیازی نیست که بین پست های مختلفی که ذخیره کرده اید دائما جستجو کنید تا پست مورد نظرتان را بیابید.

ساخت مجموعه ها در save اینستاگرام

چرا Save در اینستاگرام اهمیت دارد؟

بخش Save اینستاگرام یک نشانه برای پیج های بیزینسی یا کریتور به حساب می آید. وقتی هریک از فالور هایتان پست هایتان را Save می کنند، به چه معناست؟ به این معناست که آن را آنقدر ارزشمند و مهم دانسته اند که تصمیم گرفته اند ذخیره اش کنند. ذخیره ی پست ها در اینستاگرام توسط کاربران به معنای ارزشمند بودنِ آن پست به حساب می آید.
Save در اینستاگرام به این معناست که تعامل میان شما و مخاطبان ِپیج تان به طور پیوسته برقرار است. مثلا وقتی کامنت های پست هایتان زیاد باشد، یا در استوری از سمت فالوور هایتان Reaction دریافت کنید، به این معناست که شاخص تعامل شما و مخاطبان ِپیج تان خوب است. 
Save در اینستاگرام هم به معنای تعامل با مخاطب است. پیشنهاد می کنیم در مورد نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام و نحوه گذاشتن پست در اینستاگرام اطلاعات کافی حاصل کنید تا بتوانید به افزایش فالوور و نرخ تعاملِ بیشتر دست پیدا کنید.

چگونه Save اینستاگرام باعث افزایش تعامل پیج می شود؟

یکی از اصول بازاریابی در اینستاگرام این است که پستی بنویسید که ارزش Save شدن را داشته باشد. برای همین گفته می شود که Save در اینستاگرام بخش ِمهم و بسیار حساسی به شمار می آید که باید آن را جدی بگیرید. به همین دلیل است که تعداد یا آمار لایک یا ویو های یک پست دیگر برای الگوریتم های اینستاگرام ارزشمند نیست. بلکه آنچه که اهمیت دارد تعداد Save ها و تعداد مراجعات به آن پست در اینستاگرام است. در اینستاگرام هم مانند Google، فالوور ها برای موتور جستجو و الگوریتم های اینستاگرام اهمیت دارند و بس. برای همین، اینستاگرام در تلاش است تا رضایت مخاطبان و کاربران خود را افزایش دهد. پس هر پستی که ارزش Save شدن و دیده شدن را داشته باشد را در اختیار کاربران قرار می دهد.
شما باید به کمک save در اینستاگرام یا share تعامل پست خود را افزایش دهید، نه با لایک یا کامنت ها. زیرا الگوریتم های اینستاگرام عملا به لایک و تعداد کامنت ها توجه نمی کنند. شما باید تعامل واقعی پیج تان را افزایش دهید. اما شاید برایتان سوال پیش آید که «تعامل واقعی» چیست؟

اهمیت save در اینستاگرام

نرخ تعامل واقعی در save اینستاگرام به چه معناست؟

تعامل واقعی شامل تعداد لایک ها، کامنت ها و تعداد Save در اینستاگرام برای یک پُست می باشد. محاسبه ی تعامل واقعی طبق چنین فرمولی انجام می شود:

نرخ تعامل واقعی یک پست در اینستاگرام = (تعداد لایک ها + تعداد کامنت ها + تعداد Save اینستاگرام) / Impression پست

هر کسی که در اینستاگرام پیج کسب و کار یا کریتور دارد باید این فرمول را جدی بگیرد. زیرا هر چه این عدد بیشتر باشد، احتمال دیده شدنِ پست در اکسپلورر و دیده شدن ِهرچه بیشتر پیج او افزایش پیدا خواهد کرد.
لایک نشان دهنده‌ی این است که یک کاربر پست شما را دیده و از آن خوشش آمده. اما save اینستاگرام به الگوریتم ها می گوید که این پست «ارزشمند» است و باید ذخیره شود. ذخیره کردن پست (همانطور که از ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم) به کاربران اجازه می دهد تا بعدا محتوای شما را بخوانند. این مسئله موجب افزایش نرخ تعامل پست شما در اینستاگرام می شود. پس اگر می خواهید ببینید که آیا حداقل 80 درصد از مخاطبان پیج تان با محتوای شما تعامل برقرار می کنند یا نه، به جای لایک ها وضعیت save پست های خود را در این اپ بررسی کنید. 
بخش save در اینستاگرام برای شما باید به عنوان یکی از مهم ترین معیار های tracking و دنبال کردن وضعیت رشد پیج تان باشد.

بازاریابی اینستاگرام

چه پست هایی شانس save شدن را در اینستاگرام دارند؟

اگر به فکر تولید محتوا در اینستاگرام به شکلی هستید که اغلب پست هایتان ذخیره شوند و به این وسیله نرخ تعامل کاربران با شما افزایش پیدا کند، باید پست هایی منتشر کنید که فرمت اینفوگرافیک دارند. یعنی به صورت تصویری و در خلاصه ترین شکل ممکن، یک موضوع یا مطلب را به کاربران آموزش می دهند. تصاویری که اطلاعات پیچیده یا سخت را با زبان ساده به مخاطب آموزش می دهند بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند. پس احتمال اینکه توسط فالوور هایتان ذخیره شوند، بسیار زیاد است. به طور کلی، شما باید پست تان را به صورتی بنویسید که مخاطبان آن را ذخیره کنند و بعداً هم به آن مراجعه نمایند. خودتان را به جای کاربر بگذارید؛ چه نوع پست هایی را در رابطه با چه موضوعاتی ذخیره خواهید کرد؟

نوشتن کپشن طولانی؛ مفید و کاربردی!

چگونه تعداد Save اینستاگرام برای یک پست را افزایش دهیم؟ پست هایی بنویسید که در تصویرشان یک عنوان بزرگ و خلاصه وجود دارد و داخل کپشن، متنی نسبتا طولانی در مورد آن نوشته شده است. اینکه هم تصویرتان شلوغ باشد و هم کپشن، انتخاب خوبی نیست! اگر می خواهید پست تان به بخش save های اینستاگرام برود، باید اطلاعات غنی به مخاطب بدهید اما با رعایت توازن! محتوایی که در کپشن می نویسید باید از ابتدا تا انتها در حال انتقال اطلاعات به مخاطب باشد و او را خسته نکند. احتمال سیو شدنِ پست هایی که کپشن طولانی دارند، بیشتر از پست هایی با کپشن های تک خطی است. زیرا کاربرانی که حوصله خواندن کپشن های طولانی را در لحظه ندارند، آن را ذخیره می کنند تا بعدا با صبر و حوصله مطالعه کنند.

از جملات و متن های الهام بخش در پست هایتان استفاده کنید

جملات و متن های الهام بخش از آن دسته محتواهایی هستند توسط کاربران در save اینستاگرام ذخیره می‌شوند. قبلا در مورد پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام و انواع محتوا در اینستاگرام با شما صحبت کردیم. سپس با هم بررسی کردیم که محتواهای کوتاه که دارای جملات الهام بخش یا جملاتی از شخصیت های تاثیرگذار و بزرگ در تاریخ هستند، برای کلیه کاربران اینستاگرام محبوب اند. اگر این جملات را به زبان انگلیسی منتشر کنید می توانید مخاطبان جهانی پیدا کنید که پست تان را سیو می کنند. بنابراین محدود به مخاطبان فارسی زبان نخواهید شد. حتما در تقویم محتوایی تان تولید این نوع پست ها را بگنجانید و برای انتشار به موقع شان چاره اندیشی کنید.

ختم کلام

بخش save اینستاگرام، راهی برای افزایش تعامل و دیده شدن پیج شما است. اگر کسب و کاری در اینستاگرام دارید، حتما باید این بخش را جدی بگیرید. زیرا دیگر این لایک ها و تعداد کامنت ها نیستند که مهم هستند، بلکه این میزانِ save هر پست است که ارزشِ آن را تعیین می کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *