مختصری راجع به طراحی لوگو در کورل

مختصری راجع به طراحی لوگو در کورل

آن چه در این مقاله به آن پرداخته می شود، طراحی لوگو در کورل است که یکی حرفه ای ترین فعالیت ها در حوزه طراحی لوگو است.

طراحی لوگو در کورل و آموزش آن یکی از اصول بسیار مهم و پایه ای در طراحی لوگو است. طراحی لوگو در کورل در کنار طراحی لوگو در فتوشاپ دو مورد از پرکاربردترین شیوه های طراحی لوگو است. این شیوه ها بسیار مفید و کارآمد هستند. از این دو شیوه در طراحی لوگو ساده تا طراحی لوگو حرفه ای استفاده می شود. 
در جهان امروز طراحی لوگو با کورل شیوه ای بسیار حرفه ای است که یادگیری آن امری ضروری به نظر می رسد. بد نیست بگوییم که غالب چاپخانه ها از این نرم افزار در راستای طراحی لوگو استفاده می کنند تا به یک لوگوی حرفه ای و بسیار خوب دست پیدا کنند. با توجه به این توضیحات در ادامه به تحلیل و بررسی این نرم افزار خواهیم پرداخت. 


مقدمه 

  1. طراحی لوگو در کورل چیست؟
  2. مراحل طراحی لوگو در کورل
    • دانلود نرم افزار معتبر
    • نصب و ایجاد فایل
    • ایجاد پس زمینه مناسب
    • ایجاد کلمات و تصاویر
    • ذخیره سازی
  3. مزایای طراحی لوگو در کورل
    • حجم کم
    • اندازه متفاوت و کیفیت یکسان
  4. کلام پایانی در مورد طراحی لوگو در کورل


طراحی لوگو در کورل چیست؟


ابزار ها و روش های طراحی لوگو بسیار گسترده است. در اینجا ابتدا لازم است بگوییم خود کورل به چه معنا است. واژه کورل کوتاه شده Corel Draw Suite است. این دسته از نرم افزارها مجموعه ای از نرم افزارهای زیر مجموعه وکتور است که در طراحی به شکل حرفه ای، بسیار کارآمد اند. این نرم افزار از نرم افزارهای بسیار مشهور و حرفه ای در حوزه طراحی لوگو است. خلق لوگو در کورل نوعی از طراحی است که غالب طراحان باید آن را آموزش ببینند. فضای داخلی آن این امکان را به شما می دهد تا طراحی لوگو خاص خود را به وسیله این نرم افزار به انجام برسانید. در ادامه به تحلیل و بررسی مراحل طراحی لوگو با کورل به صورت اجمالی می پردازیم. 

نمونه طراحی لوگو در کورل
مراحل طراحی لوگو در کورل


دانلود نرم افزار معتبر:


در ابتدا باید نرم افزارهای مربوط به کورل را از سایت های معتبر دانلود نرم افزار، بارگیری کنید. این امر از آن رو دارای اهمیت است که برخی سایت های دانلود نرم افزار نسخه ناقصی را در اختیار شما قرار می دهند یا ممکن است فایل ویروسی را وارد کامپیوتر شما بکنند. پس در طراحی لوگو با کورل باید به سایتی که از آن نرم افزار را دانلود می کنیم توجه کافی داشته باشیم. 


نصب و ایجاد فایل:


در این مرحله پس از دانلود کردن نرم افزار به نصب آن می پردازیم و مراحل نصب را به صورت کامل اجرا می کنیم. در ادامه یک فایل Corel DRAW به صورت پیش فرض تولید کنید. فایل پروژه خود را به نام پروژه خود نام گذاری کنید. علت نام گذاری فایل آن است که در ادامه با پروژه های دیگری که در این حوزه می خواهید بیافرینید اشتباه نشود. 
یک نکته بسیار مهم در این بخش آن است که دقت کنید اندازه معیار کامپیوتر در این نرم افزار را بر روی اینچ قرار داده باشید. زیرا اندازه معیار کار COREL DRAW اینچ است و اگر نرم افزار با اندازه اشتباهی مشغول به کار شود تا انتها طراحی لوگو بهم خواهد ریخت و لوگو خوبی را به ما ارائه نخواهد داد. 


ایجاد پس زمینه مناسب:


در طراحی لوگو در کورل باید به این نکته توجه کرد که هر لوگو نیاز به پس زمینه خاص خود دارد. در این مرحله شما پس زمینه خود را درست می کنید و رنگ بندی های آن را دستخوش تغییر می کنید. با این کار شما استخوان و بدنه طراحی لوگو خاص خود را خلق کرده اید و پس از این می توانید به ریزه کاری های طراحی لوگو خود بپردازید. 


ایجاد کلمات و تصاویر:


در این مرحله از طراحی لوگو با کورل، شما باید به تصویر اصلی پس زمینه و شاکله استخوان بندی خود شکل های جدیدی اضافه کنید و به آنها فرم بدهید. با این حرکت، شما یک گام دیگر به طراحی لوگو خود نزدیک تر شده اید. 
پس از انجام این مرحله، شما می توانید در زیر لوگو خود متن را نیز اضافه کنید. اضافه کردن متن، بسته به نوع لوگوی مد نظر متغیر است. در برخی موارد که کلمات باعث زیباتر شدن لوگو می شود می توان از این شیوه برای زیباتر کردن هر چه بیشتر لوگو استفاده کرد.


ذخیره سازی: 


در این مرحله شما از بخش SAVE فایل طراحی شده خود را ذخیره می کنید. این بخش یکی از مهمترین بخش های طراحی لوگو در کورل است. علت این اهمیت از آن جهت است که اگر شما در این مرحله از طراحی، فایل را بدون سیو کردن ببندید، تمامی زحماتی که برای طراحی لوگو جذاب خود کشیده اید از بین خواهد رفت. لطفا از سیو کردن فایل طراحی لوگو پیش از اتمام کار اطمینان حاصل کنید. در ادامه به بررسی مزایای طراحی لوگو در کورل خواهیم پرداخت.

طراحی لوگو حرفه ای در کورل
مزایای طراحی لوگو در کورل

حجم کم:


نرم افزارهای طراحی لوگو مختلف، در بخش پایانی حجم های بسیار بالایی را در اختیار کاربر خود قرار می دهند. این حجم در برخی موارد بالغ بر 2 یا 3 گیگ نیز می شود. این نرم افزار و مجموعه نرم افزار کورل، در میزان حجم بسیار انعطاف پذیر است. باید گفت حجم بسیار پایین، تنها یکی از مزایای طراحی لوگو با کورل است.

طراحی لوگو با کورل
اندازه متفاوت و کیفیت یکسان


طراحی لوگو در کورل بر خلاف طراحی لوگو در دیگر نرم افزارها، پس از کوچک و بزرگ کردن تصویر، تاثیری بر روی کیفیت آن لوگو ندارد. نرم افزارهای دیگر طراحی، در صورت کوچک و بزرگ کردن عکس، کیفیت آن را دستخوش تغییر می کنند. اما کورل اینگونه نیست و تغییری در تصویر ایجاد نمی کند. شاید علت اصلی این بی تغییر ماندن آن است که این نرم افزار بسیار شبیه به نقاشی است. البته در اینکه این نرم افزار بسیار قوی و کارآمد است شکی نیست.
در ادامه بیان یک ایراد در این نرم افزار ضروری به نظر می رسد. این نکته آن است که کار با این نرم افزار آسان نیست. استفاده از این نرم افزار نیاز بسیاری به تجربه دارد. در کنار تجربه لازم است شما آموزش بسیاری در این حوزه ببینید و بدانید این نرم افزار در چگونه طراحی هایی در حوزه لوگو بیشتر کار آمد است.


کلام پایانی در مورد طراحی لوگو در کورل:


در پایان باید گفت سیر مسیر استفاده از کورل پیچیدگی های خاص خود را دارد که تیم ما می تواند شما را در استفاده از این نرم افزار و پروژه های مناسب برای این نرم افزار و طراحی به وسیله آن یاری کند. آشنایی با نرم افزار کورل به شما امکان می دهد تا بتوانید پروژه های حرفه ای تری را در دست بگیرید. به دست گرفتن پروژه های حرفه ای تر به منزله به دست آوردن پول بیشتر و کسب درآمدی بهتر و بیشتر است. 
در صورتی که تمایل به کسب درآمد بیشتر و به دست آوردن پروژه های بهتر دارید، به سایت اتک بیایید و در بخش استخدام غیر حضوری سایت فرم استخدام غیر حضوری را با دقت کامل پر کنید. همکاران ما پس از تحلیل و بررسی فرم های پر شده در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و شرایط قرارداد کاری و شیوه همکاری با شما را برایتان توضیح خواهند داد. در کنار یکدیگر در بازی ای برد برد می آموزیم و آموزش می دهیم و از این مسیر هر دو به سود سرشار مادی دست می یابیم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *