چگونه طراح لوگوی حرفه ای شویم؟

چگونه طراح لوگوی حرفه ای شویم؟

در این مطلب اصولی برای تبدیل شدن به یک طراح لوگوی حرفه ای را در اختیار شما همراهان عزیز و همیشگی قرار خواهیم داد.

پیشگفتار


طراح لوگوی حرفه ای شدن کمی دشوار می باشد و همه طراحان لوگو تمایل دارند پس از مدتی تبدیل به یک طراح علامت تجاری حرفه ای و بی نظیر شوند. اگر شما نیز تمایل دارید در زمینه انجام دیزاین لوگو حرفه ای تر شوید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید. 

مقدمه: 

  • نکته اول: یادگیری اصول طراحی لوگو به صورت کامل
  • نکته دوم: ترسیم طرح روی کاغذ 
  • نکته سوم: یادگیری اصول طراحی لوگو با انواع برنامه های لوگو ساز 
  • نکته چهارم: توجه به جزئیات 
  • نکته پنجم: همیشه انتقاد پذیر باشید. 
  • نکته ششم: برای آموزش در زمینه اصول طراحی لوگو هزینه کنید. 
  • نکته هفتم: طراحی یک علامت تجاری خاص برای نام تجاری خود 
  • نکته هشتم: شناسایی لوگوی موفق و لوگوی ناموفق 
  • نکته نهم: کسب کردن تجربه 
  • نکته دهم: ایجاد فرآیند دیزاین علامت تجاری مخصوص به خود 

اصولی برای تبدیل شدن به طراح لوگوی حرفه ای

طراحی لوگو یکی از هیجان انگیزترین و کاربردی ترین بخش های طراحی گرافیک به شمار می رود. اگر شما تمایل دارید طراح لوگوی حرفه ای شوید بهتر است با اصول دیزاین لوگو به صورت حرفه ای آشنا شوید. با یادگیری این اصول و داشتن تمرین، تکرار، خلاقیت و تمرکز بدون تردید در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یک طراح لوگو بی نظیر و حرفه ای خواهید شد. 

نکات کلیدی برای طراحان لوگو 

اگر تمایل دارید طراحی لوگو را به صورت حرفه ای انجام دهید بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید: 

  • نکته اول: یادگیری اصول طراحی لوگو به صورت کامل 

برای تبدیل شدن به یک طراح لوگوی حرفه ای بهتر است قوانین اساسی زیر را به خاطر بسپارید: 
1.    لوگویی که طراحی می کنید بهتر است ساده باشد. زیرا یک لوگوی ساده خیلی سریع تر به رسمیت شناخته می شود و در ذهن مخاطب ثبت می گردد. 
2.    لوگو بهتر است به گونه ای طراحی شود که به یاد ماندنی نیز باشد. 
3.    تاثیری که یک علامت تجاری روی مخاطبین خود می گذارد باید بی انتها باشد. لوگو را به صورتی طراحی کنید که تا سال های زیادی طراحی آن خاص به نظر برسد. 
4.    لوگو را به صورتی طراحی کنید که امکان کار کردن با انواع شبکه های اجتماعی و برنامه های کاربردی را داشته باشد. 
5.    برای انجام طراحی لوگو از یک یا نهایتا دو رنگ استفاده کنید. فونت لوگو را نیز بهتر است از بین فونت های ساده و خوانا انتخاب نمایید. 
6.    طرح لوگو باید متناسب با نوع کسب و کار و برند باید انتخاب شود. 

  • نکته دوم: ترسیم طرح علامت تجاری روی کاغذ 

یک طراح لوگوی حرفه ای باید توانایی کشیدن طرح اولیه روی کاغذ را داشته باشد. برای کشیدن طرح اولیه بهتر است خلاقیت لازم را به خرج دهید. طرح هایی را که روی کاغذ ترسیم کرده اید برای مشتری نیز ارسال کنید. در صورتی که مشتری طرح را تایید کرد می توانید طرح کشیده روی کاغذ را دیجیتالی کنید. توجه داشته باشید که برای انجام طراحی لوگو می توانید از انواع برنامه های لوگو ساز استفاده کنید. 

طراحی لوگو به صورت پیشرفته

 

  • نکته سوم: یادگیری اصول طراحی لوگو با انواع برنامه های لوگو ساز 

یک طراح لوگوی حرفه ای باید بتواند به کمک انواع برنامه های لوگو ساز نظیر Photoshop، Illustrator، CorelDraw و ... لوگوی کاربردی و در عین حال مخاطب پسندی را طراحی نماید. هر یک از برنامه های ذکر شده دارای ابزار طراحی لوگو کاربردی می باشند که طراح لوگو باید کار با همه این ابزار را بیاموزد. توجه داشته باشید برای انجام طراحی لوگو به صورت حرفه ای بهتر است برنامه لوگو سازی را انتخاب کنید که دارای محیطی آسان و کاربر پسند باشد. 

  • نکته چهارم: توجه به جزئیات علامت تجاری 

در زمان طراحی یک علامت تجاری حرفه ای باید توجه دقیقی به جزئیات داشته باشید. قبل از انجام طراحی لوگو نیز بهتر است سوالات لازم را از مشتری بپرسید تا بتوانید با سلیقه مشتری آشنا شوید. در این مرحله می توانید به مشتری مشاوره لازم را بدهید. 

  • نکته پنجم: مانند یک طرح لوگوی حرفه ای همیشه انتقاد پذیر باشید. 

یکی از مهم ترین ویژگی های طراح لوگوی حرفه ای انتقاد پذیر بودن وی است. زمانی که طرح لوگو های خود را برای دیگران به اشتراک قرار می دهید بهتر است از ایده ها و اظهار نظرهایی که آن ها ارائه می دهند استقبال کنید. اگر انتقاد پذیر باشید بدون تردید می توانید نقاط ضعف تان را شناسایی کنید سپس نقاط ضعف خود را برطرف کنید. 

  • نکته ششم: برای آموزش در زمینه اصول طراحی لوگو هزینه کنید

با شرکت در دوره های طراحی لوگوی حرفه ای می توانید آموزش های لازم را ببینید. با شرکت در این دوره های آموزشی بدون تردید می توانید تجربه های زیادی را در زمینه دیزاین علامت تجاری بدست آورید.

اصولی برای تبدیل شدن به یک طراح لوگوی حرفه ای

  • نکته هفتم: طراحی یک علامت تجاری خاص برای نام تجاری خود 

بعد از کسب مدرک در رشته طراحی لوگو بهتر است یک لوگوی حرفه ای و قوی را برای نام تجاری خود طراحی کنید. اگر برای کسب و کار خود یک علامت تجاری خاص را طراحی نمایید مشتریان زیادی را می توانید جذب کنید. با طراحی لوگو برای کسب و کار خود می توانید یک برند شخصی داشته باشید. 

  • نکته هشتم: شناسایی لوگوی موفق و لوگوی ناموفق 

اگر شما تمامی اصول طراحی لوگوی حرفه ای را بیاموزید می توانید لوگو های موفق را از لوگو های ناموفق تشخیص دهید. بهتر است لوگو های موفق را شناسایی کنید و دلیل اینکه چرا این نوع لوگوها به موفقیت رسیده اند و مورد توجه قرار گرفته اند را کشف کنید. 
اغلب لوگو های ناموفق دارای دیزاین پیچیده ای هستند به این نکته توجه داشته باشید که لوگوها با طرح پیچیده به سختی در ذهن مخاطب ثبت می شوند. در نتیجه بهتر است شما لوگو را به صورتی طراحی نمایید که ساده و مخاطب پسند باشد. 

  • نکته نهم: کسب کردن تجربه 

برای تبدیل شدن به یک طراح لوگوی حرفه ای باید در طول انجام پروژه ها تجربه لازم را کسب کنید. شایان ذکر است تا زمانی که یک طراح لوگو دانش و تجربه ای را که کسب کرده است وارد دنیای کار نکند هرگز تبدیل به یک طراح لوگوی حرفه ای نخواهد شد. 

دیزاین لوگو به صورت حرفه ای

  • نکته دهم: ایجاد فرآیند دیزاین علامت تجاری مخصوص به خود 

بیشتر طراحان لوگوی حرفه ای و مشهور برای انجام طراحی لوگو یا Logo design فرآیند خاص خود را دارند. به همین دلیل آن ها همیشه می توانند لوگو هایی حرفه ای و خاصی را طراحی نمایند. اگر شما در مراحل اولیه کار دیزاین لوگو هستید بهتر است کشف کنید که با طی کردن چه مراحلی می توانید بهترین و جذاب ترین لوگوها را طراحی نمایید. 
توجه داشته باشید که فرآیند طراحی لوگو هر یک از طراحان حرفه ای متفاوت می باشد. می توان گفت یکی از کلیدی ترین عوامل برای انتخاب و ایجاد فرآیند دیزاین لوگو بدون شک تجربه می باشد. 

فرآیند طراحی لوگو

 

نکات طلایی برای طراحان لوگو مبتدی و حرفه ای 

برای ایجاد فرآیند طراحی لوگو مختص به خود می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید: 
1.    شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با طرح لوگو 
2.    انجام تحقیق در مورد طرح لوگو و نیاز مشتری 
3.    طراحی ابتدایی طرح لوگو (همانطور که ذکر شد ترسیم طرح اولیه روی کاغذ از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. )
4.    افزودن ایده های ذهنی به طرح های لوگویی که روی کاغذ کشیده اند. 
5.    انتخاب طرح مورد نظر از بین طرح های ترسیمی 
6.    نمونه سازی طرح به کمک برنامه لوگو ساز 
7.    ارسال علامت تجاری برای مشتری (در این مرحله از مشتری بخواهید تا طرحی را که طراحی کرده اید بررسی نماید و نظرات خود را بیان نماید.)
8.    اضافه کردن رنگ و فونت به طرح لوگو 
9.    ویرایش طرح علامت تجاری 
10.    ذخیره فایل 
11.    ارسال طرح علامت تجاری اصلی برای مشتری 
12.    ارائه خدمات به مشتری 

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید برای تبدیل شدن به یک طراح لوگوی حرفه ای باید اصولی را مد نظر داشته باشید. با رعایت کردن اصول ذکر شده بدون تردید می توانید لوگو هایی خاص و کاربردی را طراحی نمایید. در نتیجه مشتریان بیشتری خواهید داشت و تجربه زیادی را می توانید در زمان طراحی هر لوگو بدست آورید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *