اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چیست؟
در رابطه با اینفلوئنسر مارکتینگ و چیستی و معنی این کلمه صحبت شد. در ادامه انواع اینفلوئنسر ها معرفی شدند تا شما بتوانید با توجه به هدفی که دارید بهترین اینفلوئنسر را انتخاب کنید.
اگر بخواهیم اینستاگرام را به انسان تشبیه کنیم باید بگوییم اینفلوئنسر مارکتینگ روح آن است که باعث جان گرفتنش می شود.
در آن روز ها که اینستاگرام از جذابیتش کم و روز به روز کسل کننده تر می شد، اینفلوئنسر مارکتینگ باعث جان گرفتن دوباره این شبکه شد. در واقع روحی تازه در اینستاگرام دمیده و باعث شد جانی دوباره بگیرد و قدرتمند شود.
چرا که جریان مالی ای که در این شبکه وجود دارد بسیار چشمگیر و در مقایسه با دیگر شبکه ها قابل قیاس نیست.
باید به شما بگوییم اگر با اصطلاحات این حرفه آشنا و حرفه ای هستید، در مسیر درست قرار گرفته اید و همین راه را ادامه دهید. اما اگر تازه کار هستید و آشنایی زیادی با اینفلوئنسر مارکتینگ ندارید با ما باشید تا در این زمینه به شما اطلاعاتی ارائه دهیم.
اینفلوئنسر به معنای تاثیرگذار و مارکتینگ به معنای بازاریابی است. در واقع اینفلوئنسر مارکتینگ فردی است که می تواند با تاثیر گذاشتن روی افراد درآمد کسب کند.
مقدمه
• تاثیر گذار باشید
• کدام برند ها بیشتر به اینفلوئنسر نیاز دارند؟
• اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر است یا دیگر روش های بازاریابی؟
• چه کسی می تواند به ما در انتخاب اینفلوئنسر مارکتینگ مناسب کمک کند؟
• بازیگران و سلبریتی ها
• اینفلوئنسر های کوچک
• اینفلوئنسر های بزرگ
• اینفلوئنسر های خارجی
تاثیر گذار باشید
همانطور که گفتیم اینفلوئنسر مارکتینگ به معنای بازاریابی همراه با تاثیرگذاری در اینستاگرام است. هیچ تفاوتی ندارد که شما خود یک کسب و کار موفق دارید و در واقع یک اینفلوئنسر مارکتینگ هستید و یا صاحب یک نام تجاری هستید و می خواهید که برند خود را تبلیغ کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ ها به میزان اعتباری که دارند برند سازی می کنند. از نظر روانشناسی، ما حرف افرادی که دوستشان داریم را به راحتی قبول می کنیم. بیایید مثال ملموسی بزنیم تا بهتر این موضوع را درک کنید.
فرض کنید دوست یا سلبریتی که علاقه زیادی به آن دارید و حرف او برای شما سند است برند Dior را تبلیغ می کند. شما با توجه به اعتمادی که به این فرد دارید کیفیت این محصول برای تان تضمین شده است و اگر بخواهید عطر استفاده کنید، حتما عطری با این نام می خرید.
کاری که اینفلوئنسر ها در بازاریابی برای یک نام تجاری انجام می دهند با همین مثال کوچکی که به شما گفتیم قابل قیاس است.
در عصر حاضر، پیج افرادی که تعداد فالوور های قابل توجهی دارند، بهترین مجال برای تبلیغ نام تجاری است.
بیایید مثال دیگری بزنیم. شما از شهرتان با افراد مشهوری که دارد یاد می کنید. افرادی که پیش از شما مسیر موفقیت را طی کرده اند. این افراد شناخته شده اند و می توانند به مشهور شدن شما نیز کمک کنند. در این صورت شما می توانید طعم شهرت را نیز بچشید.
در ابتدای صحبت با اینفلوئنسر ها باید با آن ها در رابطه با دستمزد شان صحبت کنید. با آن ها به توافق برسید و در قبال پرداخت مبلغ توافقی، اینفلوئنسر نیز باید متعهد شود که تبلیغش به تعدادی که در قرارداد ذکر شده برسد.
در زمانی که می خواهید اینفلوئنسر انتخاب کنید یک چیز را هرگز فراموش نکنید. اینفلوئنسری را انتخاب کنید که محتوایی که تولید می کند با تبلیغ شما متناسب باشد.
مثلا اصلا منطقی نیست که در پیج یک اینفلوئنسر واینر که محتوای طنز تولید می کند پیجی که بنر تخصصی تسلیت را طراحی می کند تبلیغ شود. چنین تبلیغی هیچگاه جدی گرفته نمی شود و مورد استقبال قرار نمی گیرد.
پس حتما تناسب محتوایی که دارید با محتوای اینفلوئنسر مورد نظرتان را جدی بگیرید.
کدام برند ها بیشتر به اینفلوئنسر نیاز دارند؟
این سوال سوال خوبی است که مطرح شده. بسیاری از افراد دوست دارند بدانند کدام برند ها اگر به اینفلوئنسر ها تبلیغ بدهند بیشتر دیده می شوند. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که اینفلوئنسر کیست؟ در واقع به افرادی که محبوبیت زیادی بین مردم دارند و حرف و سلیقه آن ها مورد توجه است اینفلوئنسر می گویند. به عنوان مثال اگر بگویند که از برند کرم my استفاده می کنند و فوق العاده راضی هستند، همه افراد حرف شان را قبول می کنند. در وقع دوست دارند که قبول کنند. چرا که مشهورند و معروف!
این به این معنی است که ما چون اینفلوئنسر ها را دوست داریم، راحت تر می توانیم به آن ها اعتماد کنیم. به همین دلیل است که برند هایی که در ابتدای فعالیت شان هستند و نیاز دارند که دیده شوند و مردم به آن ها اعتماد کنند، بیشتر از هر برند دیگری به اینفلوئنسر ها نیاز دارند. به عنوان مثال برند های آرایشی از آن دسته محصولاتی را دارند که مصرف کننده باید شناخت کافی از آن ها داشته باشد تا خرید خود را انجام دهد.
اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر است یا دیگر روش های بازاریابی؟
اگر شما در ایستگاه های شلوغ و پر رفت و آمد مترو بنشینید و تراکت و بروشور های تبلیغاتی را به دست افراد بدهید که ممکن است حال شان هم چندان مناسب نباشد، باز هم نمی توانید تاثیری که تبلیغات در اینستاگرام روی افراد می گذارد را داشته باشید. چرا که بیشتر افراد به چنین بازاریابی هایی اعتماد ندارند. تعداد کمی هم آن تبلیغ را می گیرند و در فاصله زمانی کمی در سطل زباله می اندازند.
پس اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرامی در واقع با کمی هزینه بیشتر، با سرعت بالایی تعداد زیادی مشتری جذب می کند.
چه کسی می تواند به ما در انتخاب اینفلوئنسر مارکتینگ مناسب کمک کند؟
ما در مدرسه تولید محتوای اتک توصیه می کنیم اگر برای پیدا کردن بهترین اینفلوئنسر تجربه ای ندارید، این فرایند را به سایت های تبلیغاتی اینترنتی که در چنین شبکه هایی فعال هستند بسپارید. این سایت ها به صورت پورسانتی فعالیت دارند و می توانند بهترین چیزی که مناسب شماست را برایتان پیدا کنند. به این صورت که می توانید با آن ها به مذاکره برسید که اگر سودی که مد نظرتان است را کسب کنید، هزینه مذاکره را پرداخت کنید.
به جز این سایت ها که می توانند کمک کننده باشند راه های دیگری نیز برای پیدا کردن اینفلوئنسر ها و تحلیل آن ها وجود دارد.
هشتگ ها را جدی بگیرید. شما می توانید با سرچ کردن هشتگ ها بهترین بازاریابان را در اینستاگرام پیدا کنید و به برندتان اعتبار ببخشید. این هشتگ ها را پیدا و از آن ها استفاده کنید.
اینفلوئنسر های فعال در Instagram یک حرفه خاص ندارند. این را هم در نظر بگیرید که همه آن ها فالوور های یکسانی ندارند. ممکن است تعداد فالوور ها و دنبال کنندگانشان کمتر و یا بیشتر باشد. بعضی ها محبوب ترند بعضی ها مشهور ترند. بعضی از ان ها نیز هم محبوب اند و هم مشهور!
بازیگران و سلبریتی ها
چنین شخصیت هایی به خاطر نقش ها و خدماتی که برای مردم در سالیان زیاد ایفا کرده اند، از محبوبیت و اعتبار زیادی برخوردارند و از این طریق به تبلیغات برند خود نیز می پردازند. در واقع این افراد هم مشهورند و هم محبوب! اینکه بخواهید با چنین افرادی مذاکره کنید و به نتیجه برسید باید پرسه زمانبری را طی کنید. از طرفی هزینه هایی که پرداخت می کنید هم بیشتر است. اما مطمئن باشید تاثیری که این افراد روی اعتبار و شهرت شما دارند هیچ اینفلوئنسری ندارد.
اینفلوئنسر های کوچک
درست است که میکرو اینفلوئنسر ها چندان مشهور نیستند اما اگر 100 هزار دنبال کننده هم داشته باشند، به سلایق و معرفی هایشان اهمیت می دهد. در واقع این افراد روی یک حرفه و هنر خاص فعالیت دارند. یعنی هم عاشق اجتماعی بودن هستند و هم دوست ندارند تعداد فالوور هایشان سر به فلک برسد. پس در واقع دنبال کنندگانی محدود اما حرف گوش کن دارند.
اینفلوئنسر های بزرگ
ماکرو اینفلوئنسر ها فالوور هایی بیشتر از 100 هزار نفر دارند. آن ها با توجه به کیفیت محتوایی که دارند به این تعداد فالوور دست پیدا کردند. با انتخاب یک ماکرو اینفلوئنسر می توانید بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب را داشته باشید و به بیشترین بازدیدی که تا به حال نداشته اید برسید.
اینفلوئنسر های خارجی
اگر دوست دارید به شهرت بین المللی برسید و درآمدی با واحد پولی های معتبر جهانی داشته باشید، اینفلوئنسر های خارجی بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف است.
ممکن است دستمزد این اینفلوئنسر ها با بودجه ای که برنامه ریزی کرده اید یکی نباشد. اما اعتبار و سودی که در آینده دریافت می کنید با هزینه های فعلی قابل قیاس نیست.
به عنوان سخن نهایی به یاد داشته باشید که اگر می خواهید در زمینه اینستاگرام مارکتینگ به موفقیت برسید صبور باشید تا اینفلوئنسری که با آن همکاری می کنید، اعتبار و اعتماد لازم را برای شما کسب کند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید