تبلیغات موثر در اینستاگرام

تبلیغات موثر در اینستاگرام

در رابطه با تبلیغات موثر در اینستاگرام و راه هایی که می توان تبلیغات موثری در این شبکه داشت صحبت شد.


اینکه بدانید چه نوع تبلیغات موثر باید در Instagram داشته باشید، باید تجربه یک روانشناس را داشته باشید. در واقع یک اینفلوئنسر که خود را موفق می داند و حرفی برای گفتن دارد، با جزئیات خاصی بر روی نیاز مشتری تمرکز می کند و این رفتار دقیقا با رفتار یک روانشناس خبره برابری می کند. 
در واقع گاهی با چنان طرافت و هنرمندی ای این تبلیغ را انجام می دهد که مشتری حس نمی کند که باید برای آن هزینه ای پرداخت کند. در واقع تنها جذب پوستر تبلیغاتی آن کالا یا خدمات می شود. به طوری که دوست دارد استوری ها را تا انتها ببیند و آن ها تمام نشوند. 
 چه چیز دیگری می تواند مشتری را چنین جذب این خدمات و محصولات کند؟ اینگونه که اینفلوئنسر عصای جادویی خود را بهم بزند و با گفتن یک بیبیدی بابیدی بو کاری کند که در مدت زمان زیادی امکان دارد. یعنی بتواند یک استارتاپ را با سرعت باور نکردنی به سوددهی برساند!

مقدمه

•    عجایب اینستاگرام
•    اولین حقه در تبلیغات موثر در اینستاگرام
•    دیده شدن با تبلیغات موثر در اینستاگرام
•    بینایی کاربران برای تبلیغات موثر در اینستاگرام
•    عکس های باکیفیت بگیرید
•    سعی نکنید همه جا باشید
•    متن ها و عکس ها را تیتروار تهیه کنید
•    خلاصه نویسی را یاد بگیرید
•    از هشتگ ها کمک بگیرید


عجایب اینستاگرام


اینستاگرام که بیشترین تعداد کاربر را نسبت به تمامی شبکه های اجتماعی دیگر دارد، از جذاب تری محصولات فیسبوک است. حتی می توان گفت که از خود فیسبوک نیز محبوب تر است. در واقع با عملکردی که داشته توانسته خود را به خوبی در دل افراد با رده سنی های مختلفی جا کند! شاید جالب باشد که بدانید تعداد خانم ها در این جامعه آماری بیشتر از آقایان است.
به نظر شما این عاقلانه است که این فرصت مناسب برای تبلیغ را در این شبکه رها کنیم و به پخش کردن تراکت در بین افراد بپردازیم؟
هر فرد توسعه دهنده ای این را می داند که در عصر حاضر باید برای تبلیغات موثر و خودنمایی کردن به سراغ فضای مجازی برود. یعنی باید از پتانسیل برای جذب فالوور استفاده کند. 
فرض را بر این می گذاریم که شما از اینستاگرام و معجزات این شبکه، اطلاعات کافی دارید و قصد دارید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. می دانید که باید برای جذب فالوور وفادار و فروش زیاد چه کار های تبلیغاتی و ترفند هایی را انجام دهید؟
می دانید باید چه کنید تا در یاد ها بمانید و از شما و برند و محصول و تبلیغ تان به عنوان یکی از فراموش نشدنی ترین بیزینس ها یاد کنند؟
در واقع این کار اصلا آسان نیست. اما این را بدانید که هر شعبده ای، حقه ای دارد که با کمی زیرکی می توان به کل ماجرا پی برد.


اولین حقه در تبلیغات موثر در اینستاگرام


گام اول را هیچ گاه از یاد نبرید. برای خودتان و خدمتی که انجام می دهید در تبلیغات موثر اینستاگرام و یا هر جای دیگری، ارزش قائل باشید.
شما قبل از اینکه بخواهید کاری انجام دهید باید با خودتان به یک نتیجه برسید. این را بدانید که هیچ کس دوست ندارد این حس را داشته باشد که کالای شما با تبلیغات زیاد از حد کسل کننده و غیر قابل تحمل شده است. 
حتی نباید به ذهنش برسد که شما قصد دارید تنها محصولی را بفروشید و به سود خود برسید. یا حتی ممکن است در شرایط دیگری تنها پولی به جیب بزنید و به راه خودتان ادامه دهید.
در واقع نباید زیاده از حد خودنمایی کنید. در این صورت ممکن است مشتری برای شما گارد بگیرد. چرا که این فکر را می کند که می خواهید محصول تان را به او بیندازید! به جای آن باید با همه وجودش حس کند که شما نیاز او را درک می کنید و می توانید به آن پاسخ دهید. او باید به شما و کارتان اعتماد کند. همین برای تبدیل او به یک مشتری وفادار کافی است!

در واقع به این تایم گلدن تایم می گویند. زمانی که می تواند تمام کسب و کار شما را احیا کند و یا حتی آن را ادامه فعالیت باز دارد. این تایم می تواند شما و کسب و کارتان را به همان درخششی که آرزو دارید برساند.
در واقع پیاده سازی همین یک ترفند می تواند کار یک تبلیغ کننده و اینفلوئنسر اینستاگرامی را سخت تر کند.

تولید محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام
دیده شدن با تبلیغات موثر در اینستاگرام


حتما شما هم به این نتیجه رسیده اید. حال که تا اینجا آمدید قدم بعدی چیست؟ باید چه کنید تا در این مرحله بیشترین مخاطب و فالوور را در یک بازه جذب کنید؟ در ساعاتی از روز پست تصویری و در چه ساعاتی پست ویدئویی بگذارید؟ در چه ساعاتی پست شما بیشترین بازدید را دارد؟
این سوال ها سوال هایی است که شما باید در هر روز به آن پاسخ دهید. اما ما به شما در قالب یک مقاله تمام اطلاعات را گفته تا بتوانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.


بینایی کاربران برای تبلیغات موثر در اینستاگرام


در واقع جاذبه های بصری که در تبلیغات، رنگ برند و محتوای پیج شما وجود دارد، مانند محصول و خدمات، می تواند تبلیغات موثر شما را تسخیر کننده تر کند.
تناسب بین کالا و اسم پیج تان یکی از عواملی است که باید به آن توجه کنید. این خیلی عجیب است که شما لباس کودکانه بفروشید اما نام کاربری شما افراد را به یاد محصولات خانگی بیندازد.
نمی توان از افراد انتظار داشت که جذب چنین بیزینسی شوند و به آن اعتماد کرده و از آن خرید کنند.

تبلیغات موثر در اینستاگرام
عکس های باکیفیت بگیرید


هیچ کس دوست ندارد عکسی را که کیفیت کمی دارد لایک کند. چه برسد به اینکه تبلیغ هم با کیفیت بالایی نباشد. تصاویری که کیفیت کافی و لازم را ندارند، در حقیقت این حس را به مخاطب می دهند که ارزشش حفظ نشده و به او توهین شده است. پس حواستان به لنز دوربین تان باشد!

سعی نکنید همه جا باشید


برند سازی به چه قیمتی؟ این کاملا درست است که شما می خواهید برای شهرت بیشتر تبلیغ کنید. برای این کار نیز هزینه های زیادی می کنید. اما این را بدانید افراد از اغراق بیش از حد متنفرند. در واقع چنین تبلیغاتی ضد تبلیغ هستند!
پیج همسریابی را در نظر بگیرید که می خواهد خودش را در اینستاگرام نشان دهد و به شهرت برسد. این پیج به جای تبلیغات اغراق آمیزی از برند خود که دو حلقه تو در تو است داشته باشد، مدتی خودش را در هاله ای راز آلود نگه می دارد. یا تا مدتی اگر در پیج های اینفلوئنسر ها بروید می توانید ببینید که تبلیغی با قالب قرمز رنگ و نوشته: خودش می دونه دیگه وقتشه! ببینید.
در واقع در اینجا می توانید متوجه هوشمندی افراد و تبلیغ کننده های اینستاگرام شوید. در واقع تا زمانی که از یک تبلیغ رونمایی نشود، شما به کنجکاوی خود ادامه میدهید.
کی خودش می دونه؟
چی رو می دونه؟
کی وقتش می رسه؟
به نظر شما این تبلیغ کننده آنقدر در کار خودش خوب است که بتواند نیازی را در مشتری به وجود آورد و در ادامه بتواند با تبلیغ کردن آن را پاسخ دهد.
تا اینجا مثالی زدیم که از ذهن شما فراموش نشود و تنها برای ایده گرفتن مطرح شد. اما به یاد داشته باشید که می توانید در کسب و کار خودتان از این شیوه کمک بگیرید. در واقع همه این پرسش ها می تواند برای درگیر کردن مخاطب با شما و پیج تان مهم باشد. همیشه پی بردن به چیز های ناشناخته برای همه عصر ها جذاب بوده. پس این که بخواهید مدتی را به صورت ناشناس ادامه دهید نه تنها برای شما مشکلی به وجود نمی آورد، بلکه می تواند مفید هم باشد. پس سعی نکنید زیاد خودنمایی کنید.

 

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟

تبلیغات در اینستاگرام
متن ها و عکس ها را تیتروار تهیه کنید


حتما می دانید که سرانه مطالعه در ایران کم است. این زمان در واقع چیزی حدود 2 دقیقه در روز است. این به این معنی است که افراد حوصله خواندن طومار های بلند را ندارند و به دنبال این هستند که به صورت خلاصه و مفید به چیزی که می خواهند برسند.
البته این را بدانید که این اتفاق تنها در ایران نمی افتد. یعنی حتی یک کاربر روسی هم که روزی یک کتاب می خواند، حوصله این را ندارد که تاریخچه ساخت و طراحی محصولات شما را از همان ابتدا تا به حال بخواند.
همه افراد دوست دارند که بتوانند تنها با نگاه کردن و به اصطلاح روزنامه ای خواندن مطالب، به همه داستان از ابتدا تا انتها پی ببرند. چرا که همه ما یک نگاه کلی به یک تبلیغ و فهمیدن ماجرا را به دنبال کردن همه خطوط متن ترجیح می دهیم.


خلاصه نویسی را یاد بگیرید


همه جملات سنگین و تفسیر های چند جلدی را فراموش کنید. شما می توانید با یک تبلیغ سنگین و با وقار کافی تبلیغات موثر خود را انجام دهید. اما این به این معنا نیست که شما می توانید کپشن های بلند بنویسید تا تبلیغات موثر خوبی داشته باشید.
حتی اگر از نظرتان کپشنی که می نویسید خیلی جذاب و گیراست، باید در همه حال چهره خواننده ای که حوصله خودش را هم ندارد و از خواندن کلافه است در ذهن خودتان داشته باشید. اینستاگرام شبکه ای است که از تصاویر برای تبلیغات استفاده می کند. نه از کلمات و داستان های طولانی که چشم را خسته می کند.


از هشتگ ها کمک بگیرید


این مربع های کوچک رازآلود، که به تنهایی می توانند فالوور های خوبی برای شما جذب کنند و موفقیت شما را تضمین کنند. 
اما باید در نظر داشته باشید که درست است هشتگ ها مهم اند اما نباید بیش از اندازه از آن ها استفاده کنید. چرا که این کار باعث می شود شما از الگوریتم های اینستاگرام خارج شوید. بیشترین تعدادی که می توان از این هشتگ ها استفاده کرد 11 عدد است.
تمامی نکات مربوط به تبلیغات موثر در اینستاگرام را تا اینجا شرح دادیم. برای جمع بندی در انتها این را می گوییم که یک تبلیغ در اینستاگرام زمانی موثر است که ترکیبی از تحلیل گری های تکنیکال روانشناسی فرویدی، جامعه شناسی ماکس وبری و رفتار شناسی اریک برنی باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *