ترفند های افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام

ترفند های افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام

در این مقاله در ارتباط با اینگیجمت صحبت کردیم. در ادامه نیز راه های افزایش اینگیجمنت را توضیح دادیم. فرمولی نیز برای محاسبه اینگیجمنت معرفی کردیم.

آموزش ترفند های افزایش فالوور در اینستاگرام، این روز ها به یکی از پردرآمد ترین شغل ها تبدیل شده است. این مورد را نیز می توان به یکی از اعجاز های Instagram دانست که افراد می توانند از این طریق شغلی داشته باشند و از آن پول به دست آورند. در حقیقت این شبکه باعث به وجود آمدن تخصص های زیادی در صنعت مارکتینگ مجازی شده است.
اولین چیزی که با شنیدن اینگیجمنت به ذهن افراد می رسد چیزی شبیه به کاراگاه گجت است.
ممکن است حتی این هم به ذهن شما نرسد. یعی ذهن شما آنقدر جدی باشد که وقت این که بخواهید به چنین کلماتی فکر کنید را نداشته باشید.
یعنی اگر ذهن جدی ای داشته باشید و معنی این کلمه را ندانید، ممکن است اولین چیزی که با شنیدن اینگیجمنت به ذهن تان می رسد این باشد که چطور راه این کلمه به زبان فارسی باز شده؟
حتما می گویید باید شکر کنیم که فارسی زبان هستیم. در واقع اینگیجمنت ،که نوشتن این کلمه نیز سخت است، به معنی تعامل است. از ان جایی که واژه مشارکت نیز به معنی تعامل است، می توان اینگیجمنت را نرخ مشارکت معنی کرد.


مقدمه


محاسبه اینگیجمنت و تاثیر آن بر روی کاربران!


در ادامه می خواهیم در رابطه با آموزش افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام و داستان هایی که این موضوع دارد صحبت کنیم. بیشتر افراد برای دیده شدن خود، سلایق و علایق شان از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.
این موضوع در واقع می تواند سطحی ترین علت استفاده از اینستاگرام باشد. در ادامه می توان به رونق کسب و کار ها و اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره کرد. همانطور که می دانید این روز ها اکثر افراد به این حرفه روی آورده اند و تعداد شان نیز کم نیست.
تمام افراد فعال در اینستاگرام، چه آنان که تنها برای سرگرمی در این شبکه هستند و چه آنان که از این شبکه درآمد دارند و پول به دست می آورند، دوست دارند بدانند که دنبال کنندگان شان تا چه اندازه با پست و استوری ها ارتباط دارند. برای این کار باید با اینگیجمنت آشنا شویم. در واقع اینکه بدانیم فالوور های مان تا چه میزان با پست و استوری های ما ارتباط برقرار می کنند و بدانیم که تا چه میزان محتوایی که تولید می کنیم بر روی مخاطبین اثر می گذارد، حس رضایتمندی به انسان تزریق می شود. در واقع دانستن این مطلب کمک می کند که بدانیم کجای راه هستیم و آیا تا اینجا مسیر را درست آمده ایم؟ اینکه بدانیم در مسیر درست هستیم باعث می شود اعتماد به نفس و امید به کار در ما ایجاد شود و باعث حال خوب ما شود.

نرخ تعامل
چطور اینگیجمنت را محاسبه کنیم


اگر بتوانیم نرخ تمامی این اطلاعات شامل سلایق و علایق را به صورت درصد و اعداد و ارقام به دست آوریم، یعنی اینگیجمنت را محاسبه کنیم، می توانیم فعالیت حرفه ای و پویا تری را در این شبکه داشته باشیم. پس اگر قصد داشته باشیم که در قسمت جست و جو(اکسپلور اینستاگرام) باشیم، باید نرخ تعامل بالایی داشته باشیم.
معمولا توابع نمایی، در این فرایند و محاسبه اینگیجمنت یا نرخ تعامل استفاده می شود. نرخ مشارکت نیز تابعی نمایی است که راه هایی برای به دست اوردن آن وجود دارد. این تابع ترکیبی از لایک و کامنت متعلق به پست گذاشتن در اینستاگرام و تعداد فالوور های ما است.
یک فرمول ساده برای محاسبه اینگیجمنت وجود دارد و می تواند ما را به عددی که مورد نظر است برساند. اگر بخواهیم با علائم ریاضی این فرمول را به شما توضیح دهیم باید بگوییم از روش زیر این عدد محاسبه می شود: 
(تعدادکامنت های متعلق به یک پست+تعدادلایک های  آن پست)/(تعداددنبال کنندگان شما)*1000=اینگیجمنت اینستاگرام


تمام دنیای شما همان اینگیجمنت است


قبل از اینکه بخواهیم در این رابطه با شما حرفی بزنیم، بیایید که به شما بگوییم که چرا خودمان را به آب و آتش می زنیم تا به شما اثبات کنیم که اینگیجمنت می تواند عنصر کلیدی در موفقیت شما باشد. 
دلیل اول این است که هر چه اینگیجمنت بالا باشد، اینستاگرام می تواند شما را شناسایی و به شما کمک کند. چرا که دنبال کنندگان شما حقیقی و واقعی اند. همین که یک کسب و کار بداند شما 5000 فالوور واقعی دارید، یعنی می تواند مذاکره ای را شروع کند که شما برنده آن هستید.
کسانی که به دنبال اینفلوئنسر مارکتینگ هستند، اولین سوال شان این است که نرخ تعامل شما با کاربر تان را بدانند. تحلیل و محاسبه نرخ تعامل هم کار سخت و پیچیده ای نیست. چرا که می توان به راحتی به چند سایت مشهور برای آنالیز اینگیجمنت بروند و از صفر تا صد پیج شما را متوجه شوند.
از جمله سایت و در واقع ماشین حساب های اینستاگرامی می توان به Triberr، Phlanx و Influencerfe  اشاره کرد. این سایت ها بسیار کارآمد هستند و می توانند با سرعت و دقت هر چه تمام خود، محاسبات لازم را برای شما انجام دهد. 
همه افرادی که می خواهند تبلیغات موثر در اینستاگرام داشته باشند، به نرخ تعامل و اینگیجمنت پیج شما اهمیت می دهند. اگر نرخ تعامل پیج شما بالا باشد، یعنی افراد بسیار زیاد از شما تاثیر می گیرند.
می دانید چرا؟ در واقع اگر شما یک اینفلوئنسر با فالوور های واقعی باشید، می توانید باعث دیده شدن و اعتبار بخشی به یک استارتاپ تازه تاسیس تا یک کمپانی بزرگ باشید.
در واقع تمامی این چیز ها همان چیزی است که بازاریابان اینستاگرامی می خواهند. شما به عنوان یک اینفلوئنسر می توانید یک فرد تاثیر گذار باشید که به محبوبیت و اعتبار برندی را افزایش و یا حتی کاهش دهید. پس می توانیم بگوییم دلیل شهرت و ثروت اینفلوئنسر های اینستاگرامی، بالا بودن اینگیجمنت است.

  •  

افزایش اینگیجمنت
به سراغ آموزش اینگیجمنت برویم


حالا که تا اینجا از اهمیت نرخ تعامل و اینگیجمنت ریت بالا گفتیم، بهتر است راه های افزایش آن را نیز با شما در میان بگذاریم.


محتوای با کیفیت تولید کنید


اینکه هر روز حرف جدیدی برای زدن داشته باشید بسیار عالی است. اما نه اینکه آنقدر سختی بکشید که انگار از کوه ها و صخره ها بالا می روید. بهتر است برای تولید محتوا از مهارت خلاقیت خود استفاده کنید و محتوا های قبلی خود را خلاقانه تر تولید کنید. اینکه فالوور های شما بدانند شما چه میزان برای تولید این محتوا زحمت کشیده اید، ارزش محتوای شما را می دانند. چرا که در عصری زندگی می کنیم که کیفیت مهم است!


صحبت کنید و تعامل داشته باشید


یکی از بهترین راه داشتن تعامل با مخاطبین، صحبت کردن است. ساده ترین و مهم ترین راه موفقیت برای افزایش اینگیجمنت داشتن تعامل در قالب صحبت با مخاطبین است.


واکنش نشان دهید


به مخاطبین تان توجه کنید. به پیام ها، ابراز علاقه ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات آن ها توجه کنید تا بدانند به آن ها توجه می کنید. هیچ کس دوست ندارد با دیوار صحبت کند. پس اگر اینفلوئنسر هستید این را بدانید که با کسانی که مشتاق اند با شما صحبت کنند مانند دیوار برخورد نکنید. خود را مشتاق نشان دهید اما محتاج نه!


استوری بگذارید


 آنقدر که استوری از محبوبیت و جذابیت برخوردار است هیچ چیز در اینستاگرام اهیت ندارد. اینکه بخواهید در آخر هر هفته داستان کوتاه آن هفته را به اشتراک بگذارید می تواند شما را به یکی از موفق ترین اینفلوئنسر ها تبدیل کند. این یکی از دلایل علاقه افراد به اینفلوئنسر ها است. اینفلوئنسر ها از مخاطبین خود در استوری ها سوال می پرسند تا بهترین و چالشی ترین جوابی که می توانند بدهند را به آن ها به اشتراک بگذارند. این پرسش ها باعث افزایش اینگیجمنت پیج شما می شود.

افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام
دو متخصص بهتر از یک متخصص است


اگر در پیج خود تان شعر و نوشته های خودتان را به اشتراک می گذارید، می توانید از اشعار کسانی که تخصص مشابه شما را دارند نیز استفاده کنید و آن ها را به فالوور های خودتان نیز معرفی کنید. با این کار هم باعث دیده شدن آن شخص می شوید و هم فالوور های خودتان افزایش می یابد. چرا آن پیج هم شما را معرفی کرده و باعث می شود شما هم دیده شوید و نرخ تعامل پیج تان بالا رود.


به هشتگ ها توجه کنید


سعی کنید به هشتگ ها توجه کافی و لازم را داشته باشید. چرا که می توانند باعث دیده شدن شما و افزایش اینگیجمنت و فالوور پیج شما شوند. از هشتگ مناسب در اینستاگرام  استفاده کنید اما نه آنقدر زیاد که تاثیرش را از دست بدهد و شما از لیست سرچ های هشتگی حذف شوید و نه آنقدر کم که به چشم مخاطب نیاید. 
به عنوان سخن آخر به شما می گوییم که صحبت کنید. این ساده ترین و بی دردسر ترین راه افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام است. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *