مروری بر تاریخچه طراحی بنر

مروری بر تاریخچه طراحی بنر

در این مقاله قصد داریم در مورد تاریخچه طراحی بنر و انواع بنرهای تبلیغاتی گرافیکی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه طراحی بنر، احتمالا از آن دسته داستان های جالبی خواهد بود که می تواند دیدگاه شما نسبت به آینده شغلی تان به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی را تغییر دهد. البته پیش از آنکه در مورد طراحی بنر و پیشینه آن صحبت کنیم، لازم است کمی در مورد تاریخچه طراحی گرافیکی بگوییم.
برای اولین بار عبارت "طراحی گرافیکی" را یک طراح کتاب با نام ویلیام ادیسون دویگینز در سال 1922 در مقاله ای با عنوان "نوع جدیدی از دعوت نامه های چاپی برای طراحی جدید" بکار برد. بدین ترتیب، طراحی گرافیکی به این صورت که ما با آن آشنا هستیم، پس از انقلاب صنعتی و در قرن نوزدهم شکل گرفت. طراحی گرافیک عبارت است از انتقال یک پیام، مفهوم و یا اطلاعات از طریق تصاویر و به صورت المان های بصری، به گروهی از مخاطبان خاص.
طراحی گرافیکی شاخه های متعددی دارد و یکی از این زیر مجموعه ها، طراحی بنرهای تبلیغاتی است. در واقع، طراحی گرافیکی شالوده و اصلی ترین بنیان تبلیغات تجاری و فرهنگی و ... در عصر حاضر است و بدون آن جلوه های بصری تبلیغات، چیز بزرگی را کم دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با تاریخچه طراحی بنر، انواع و کاربردهای آن آشنا کنیم؛ تا انتها با ما همراه باشید.


مقدمه


•    تاریخچه طراحی بنر
•    تاریخچه طراحی بنرهای تبلیغاتی آنلاین
•    آشنایی با انواع تبلیغات بنری آنلاین
•    پیدایش بنرهای تبلیغاتی اینستاگرامی
•    کلام آخر و یک پیشنهاد!


تاریخچه طراحی بنر


احتمالا تا به حال زمانی که به بیلبوردهای بزرگراه ها نگاه کردید، تصور نمی کردید که تاریخچه طراحی بنر می تواند تا چه اندازه جالب باشد. امروزه از بنرها برای رسیدن به مقاصد و اهداف مختلفی استفاده می شود. کافیست به دور و اطراف خود نگاهی بیندازید تا حداقل یکی از این بنرها را ببینید. 
تاریخچه طراحی بنر به دیوارنگاره های انسان های اولیه بر روی دیوار غارها بر می گردد. در  هر دوره ای از تاریخ، بنرها کاربردهای مختلفی داشته اند؛ اما عمده ترین کاربردهایشان تبلیغات، هشدار و یا راهی برای به اشتراک‌گذاشتن اطلاعات بوده است. آزمون و خطاهای زیادی تجربه شد تا بنرهای تبلیغاتی از نقاشی ها و دیوارنگاره ها به شکلی که اکنون وجود دارند، تغییر یافت. در حال حاضر نیز، شرکت ‌های حرفه ‌ای مختلفی در سرتاسر جهان، هستند که کارشان تنها طراحی و چاپ انواع بنرهای تبلیغاتی است.
رومیان باستان در قرون وسطی را می توان یکی از اولین  سردمداران طراحی بنرهای تبلیغاتی چاپی دانست. آنها از بنر برای مقاصد و هدف خاصی استفاده می کردند. این بنرها در واقع تابلوهایی بود با نام vexillum  که برای بیان کردن نام و نشان یک خاندان و یا یک لشکر در ارتش استفاده می شد. 
اما تاریخچه طراحی بنرهای مدرن به اوایل دهه 1800، درست در میانه جنگ جهانی دوم بر می گردد. درست پس از این زمان بود که دیگر بنرها را از موادی با ماندگاری بالاتر و همچنین مقرون به صرفه تر می ساختند. 

طراحی بنرهای تبلیغاتی اینستاگرامی
تاریخچه طراحی بنرهای تبلیغاتی آنلاین


بالاخره در اکتبر 1994، اولین بنر تبلیغاتی آنلاین راه اندازی شد. این پروژه به عنوان بخشی از کمپین AT&T در  www.hotwired.com که در حال حاضر wired.com آن را می شناسیم، بود. این بنر تنها یک تبلیغ ساده بود که می گفت: "آیا تا به حال با موس تان اینجا کلیک کرده ‌اید؟" و یک فلش در آنجا بود که به پاسخ "تو می خواهی" اشاره می کرد. بدین ترتیب، اولین بنر تبلیغاتی آنلاین به همین سادگی طراحی شده بود: بدون تصویر، بدون محصول، بدون آرم برند و حتی بدون دکمه کال تو اکشن. 
اولین بنر تبلیغاتی آنلاین بسیار ابتدایی بود، اما بازخورد و تعامل آن فراتر از تصور همه رفت. طبق آمارهای بدست آمده پس از چهار ماه، 44 درصد از افرادی که این بنر را مشاهده کرده بودند، بر روی آن کلیک کرده بودند. در دنیای امروز، این نرخ کلیک چیزی است که بیشتر تبلیغ‌ کنندگان، تنها می‌توانند رویای آن را داشته باشند!


آشنایی با انواع تبلیغات بنری آنلاین


تبلیغات بنری آنلاین از جمله اساسی ترین ابزارهای تبلیغات در دنیای دیجیتال و اینترنت هستند. با وجود اینکه، هر یک از انواع آن تفاوت زیادی در استراتژی های بازاریابی کلی یک برند ایجاد می کنند، اما ویژگی مشترک تمام آنها، افزایش آگاهی از برند و بالا بردن نرخ تبدیل است. امروزه، تبلیغات بنری آنلاین را می توان به چندین شکل مختلف مشاهده نمود: 


-    بنرهای فلش


این نوع بنرها در واقع نوعی بنرهای متحرک تحت وب هستند که با استفاده از برنامه "ادوبی فلش" ساخته و اجرا می شوند. این بنرها به صورت فیزیکی در سایت بارگذاری شده و در اختیار کاربر قرار می گیرند. از نظر بصری این نوع بنرها نسبت به بنرهای ثابت جذابیت بیشتری دارند.
با این حال، نکته منفی که در مورد این نوع بنرهای تبلیغاتی وجود دارد این است که بدون نصب برنامه "ادوبی فلش پلیر" اجرا نمی شوند. در این صورت، ممکن است کاربر آن را نبیند و پروژه بازاریابی تان شکست بخورد.

تاریخچه طراحی بنر تبلیغاتی
-    بنرهای متحرک


بنرهای تبلیغاتی متحرک عموما با فرمت GIF تولید می شوند. مزیت بزرگ این نوع بنرها نسبت به بنرهای فلش این است که برای اجرا به هیچ پلاگین و نرم افزار جانبی دیگری نیاز ندارند. همچنین این نوع بنرها قابلیت اجرا بر روی تلفن های هوشمند را نیز دارند. 
طراحی بنرهای تبلیغاتی متحرک نسبت به بنرهای فلش بسیار آسان تر است. اگر نمی دانید که چگونه بنر تبلیغاتی متحرک بسازید می توانید به این مقاله مراجعه نمایید. تنها عیبی که می توان به بنرهای متحرک گرفت این است که ممکن است کاربر با آن تعامل برقرار نکرده و در نتیجه، تجربه کاربری خوبی نداشته باشد. 


-    بنرهای استاتیک


این بنرها حرکت نمی کنند و در یک چارچوب مشخص محصور شده اند. البته ممکن است در مواردی، کمی مولفه انیمیشنی نیز داشته باشند یعنی به صورت چشمک زن طراحی شده باشند، اما در حالت کلی، طراحی بنر ثابت چارچوب متحرکی ندارد. این بنرها گرچه طراحی ساده تری دارند، اما پیام بازاریابی و تبلیغاتی آن را به صورت کامل به مخاطب منتقل می کنند.


پیدایش بنرهای تبلیغاتی اینستاگرامی


پس از پیدایش اینستاگرام و افزایش محبوبیت آن در میان کاربران اینترنتی، کسب و کارها فرصت جدیدی برای تبلیغ پیدا کردند و به اینستاگرام هجوم آوردند. بدین ترتیب، طراحی بنر اینستاگرام شکل گرفت. بنرهای اینستاگرامی چیزی غیر از همان پست های رنگ و لعاب دار اینستاگرام نیستند. اما به طرز زیبایی هدفمند و تعاملی هستند. شاید در نگاه اول اینطور به نظر آید که تبلیغات در اینستاگرام راحت است. اما فراموش نکنید، هر حرکتی بدون استراتژی و برنامه ریزی، قطعا شکست خواهد خورد.

انواع بنرهای دیجیتالی
کلام آخر و یک پیشنهاد!


در این مقاله سعی کردیم شما را با تاریخچه طراحی بنر و انواع بنرهای تبلیغاتی آشنا کنیم. در دنیای امروز، بنرهای تبلیغاتی از جمله پرکاربردترین استراتژی های بازاریابی هستند. در واقع، هر روزه با هزاران بنر تبلیغاتی با کاربردهای متفاوت در دنیای واقعی و اینترنتی روبرو می شویم. آشنایی با انواع مختلف بنرهای تبلیغاتی می تواند به شما به عنوان یک طراح، کمک کند تا بتوانید بنری با نرخ تعامل، نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالاتر طراحی کنید.
اگر شما خود را یک طراح بنرهای تبلیغاتی حرفه ای میدانید و این توانایی را در خود می بینید که پروژه های طراحی تبلیغات بنری ما را انجام دهید، در بخش استخدام غیر حضوری سایت اتک، ثبت نام کنید. آنگاه ما شما را به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای به شرکت ها و اشخاصی معرفی می کنیم که قصد استخدام طراح بنر دورکاری دارند. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *