نکات طلایی طراحی بنر ثابت

نکات طلایی طراحی بنر ثابت

در این مقاله با بررسی پنج مثال، نکات طلایی برای یک طراحی بنر ثابت موفق را به شما آموزش داده ایم.

طراحی بنر ثابت، باید چگونه باشد تا نرخ کلیک بالاتری داشته باشد؟

مطمئنا، بنرهای ثابت زیادی را دیده‌اید، اما آیا تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که چه چیزی موجب می شود نتوانید در برابر برخی از این بنرها مقاومت کنید تا بر روی آنها کلیک نکنید؟ در این مقاله، قصد داریم در مورد این عناصر صحبت کنیم و آنها را با مثال به شما نشان دهیم و بگوییم که چرا برخی از بنرهای ثابت تا این اندازه موفق شده اند. همچنین در طول این مسیر، یاد خواهید گرفت که چطور بنر تبلیغاتی درست کنیم که چشم نواز باشد که یک بار برای همیشه "بنر کوری" طرح های تان را از بین ببرد.

مقدمه

 

طراحی یک بنر تبلیغاتی ثابت موفق

در ابتدا لازم است که بگوییم اساسا بنر تبلیغاتی چیست؟ احتمالا این را به خوبی می دانید که یکی از اولین روش های بازاریابی دیجیتالی، تبلیغات بنری است. این بنرهای تبلیغاتی مستطیلی شکل افقی یا عمودی که از سال 1994 وارد صحنه شدند، اساسا بیلبوردهای بزرگراه اینترنت هستند. می توان از آنها به عنوان ابزارهای بازاریابی مستقل یا حتی به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی دیجیتال بزرگتر استفاده نمود. درست است که با گذشت زمان، این بنرهای تبلیغاتی تغییر کرده اند و تکامل یافته اند، اما همواره هدف تمام آنها یکسان بوده است: ترغیب و جلب توجه کاربران برای کلیک کردن بر روی آنها.

اما سوال اینجاست که: امروزه با وجود هزاران بنر تبلیغاتی ثابت و متحرک متنوع و جذاب، چطور می توان نظر مخاطب را جلب نمود و وی را ترغیب کرد تا بر روی بنر شما کلیک کند؟

 

المان های کلیدی برای موفقیت یک تبلیغات بنری چیست؟

اگر می خواهید یک تبلیغات بنری طلایی و موفق داشته باشید و حتی اگر با تکنیک های طراحی بنر آشنا نباشید می توانید با این 4 قانون طلایی طراحی زیبایی داشته باشید:

  1. آیا خواننده میتواند پیشنهاد و پیام بنر تبلیغاتی شما را در یک چشم به هم زدن درک کند؟ از آنجایی که زمان کمی برای جلب توجه مخاطب دارید، بهتر است طراحی بنر شما ساده باشد.
  2. در نبرد جلب توجه مخاطب، از تصاویری استفاده کنید که نه تنها توجه مخاطب را به خود جلب کند، بلکه با پیام تان مرتبط باشد و پیشنهادتان را خیلی واضح به آنها انتقال دهد.
  3. هدفتان را فراموش نکنید. شما می خواهید با یک طراحی بنر ثابت فوق العاده، کلیک بیشتری دریافت کنید. پس از المان های درون بنر به گونه ای استفاده کنید که مخاطب شما را به سمت کلیک کردن هدایت کند.
  4. در آخر نیز، کال تو اکشن جذاب و روشنی طراحی کنید تا مخاطب به وضوح بداند که مرحله بعدی چیست و به کجا خواهد رفت.

چند نمونه طراحی بنر ثابت موفق

بنر تبلیغاتی E*Trade

بنر تبلیغاتی ثابت E*trade

نکات قوت این بنر:

-             رنگ های روشن در این طراحی بنر ثابت، به طرز شگفت انگیزی خودنمایی می کنند.

-             متن لاجوردی یک دلیل قوی به مخاطب می دهد تا بر روی بنر کلیک کند.

-             دکمه کال تو اکشن با رنگ روشن به مخاطب می گوید که دقیقا باید چه کاری انجام دهد.

تقریبا در همه جا می توانید بنرهای تبلیغاتی با وعده های مبهم را ببینید، اما احتمالا بنر تبلیغاتی ثابتی که مبلغ دقیقی را به شما پیشنهاد دهد را (مثلا در اینجا 600 دلار) کمتر دیده اید. همین موضوع می تواند بنر را برای مخاطب بسیار جذاب تر کند و باعث ایجاد کنجکاوی شود و مخاطب را بیشتر وادار کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کند. اینطور نیست؟

بنر تبلیغاتی ثابت سایت لینکدین

بنر تبلیغاتی لینکدین

نکات قابل توجه در طراحی بنر ثابت سایت لینکدین عبارتند از:

-             نتیجه کلیک بر روی تبلیغات بنری را به وضوح بیان کرده است.

-             از یک تستیمونیال یا testimonial در آن استفاده کرده است که ارزش افزوده این سایت را به روشنی بیان می کند.

-             در آخر نیز از یک عکس چشم نواز و دکمه کال تو اکشن آبی روشن استفاده شده است.

لینکدین، این موضوع را به خوبی می داند که فرآیند استخدام چقدر می تواند برای کارفرماها خسته کننده باشد. اضافه کردن هوشمندانه تستیمونیال به این تبلیغات بنری، کسب و کارها را بیشتر ترغیب کرده است تا برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه کال تو اکشن بنر کلیک کنند.

بنر تبلیغاتی ثابت برند North Face

بنر تبلیغاتی ثابت North Face

 

از جمله نقاط قوت این تبلیغات بنری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-             رنگ های قوی و تصاویر مرتبط

-             تصاویر و متن بنر، داستانی جذاب را روایت می‌کنند که نادیده گرفتن آن سخت است.

-             این بنر، پیامی به یاد ماندنی در مورد برند North Face ارسال می کند.

حتی در صورتی که به هیچ وجه بر روی این بنر کلیک نکرده باشید هم این طراحی به شما یادآوری می‌کند که North Face تنها یک کت زمستانی معمولی و روزمره نیست. این بنر تبلیغاتی ثابت، یک نمونه عالی از سبک طراحی بنر برای تبلیغ موثر و آگاهی از برند است.

بنر تبلیغاتی ثابت برند Liberty Mutual

طراحی بنر ثابت برند Liberty Mutual

 

از جمله نکات قابل توجه در این بنر:

-             استفاده از رنگ های روشن و تصاویر عجیب و غریب است که کاملا توجه مخاطب را جلب می کند.

-             این بنر تبلیغاتی یک دلیل خاص برای کلیک کردن به مخاطب داده است: 947 دلار.

این تبلیغات بنری یک نمونه فوق العاده برای افزایش آگاهی از برند است. اگر به هر نحوی در بار اول موفق به مقاومت در برابر کلیک کردن شوید، در نهایت با افزایش کنجکاوی تان، تسلیم شده و کلیک خواهید کرد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که 947 دلار است و نه 900 دلار! خود این موضوع نیز موجب شده است که بنرشان جذاب تر شود.

بنر تبلیغاتی برند Dreamworks

بنر تبلیغاتی سایت Dreamworks

 

از جمله نقاط مثبت این طراحی بنر ثابت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-             تصاویر رنگارنگ و عجیب و غریب به راحتی چشم شما را جلب می کند.

-             پیام عجیب بنر و شخصیت های عجیب و غریبی که در آن استفاده شده است، شما را به شدت کنجکاو می کند.

-             وظیفه اصلی این بنر افزایش آگاهی از برند است، حالا چه بر روی آن کلیک کرده باشید یا نه!

ماهیت نامتعارف شخصیت ها و متن بنر تقریبا باعث می شود که بخواهید آن را در Google جستجو کنید، اینطور نیست؟ Dreamworks شما را وادار می کند که اگر مخاطب هدفشان هم نباشید، بر روی بنر آنها کلیک کنید. یک بنر در واقع، یک تبلیغ هیجان انگیز برای آگاهی از برند است.

کلام آخر و یک پیشنهاد!

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات طلایی طراحی بنر ثابت آشنا کنیم. در دنیای دیجیتالی امروز که طراحی بنرهای تبلیغاتی یکی از مشاغل بسیار پردرآمد محسوب می شود، دانستن چهار نکته طلایی می تواند شما را به خوبی متمایز کند. اگر می خواهید پیروز این میدان رقابتی باشید، باید مهارت های تان را افزایش دهید، تجربه کنید و نمونه های بیشتری ببینید و خلاقیت تان را تقویت کنید.

اگر فکر می کنید می توانید پروژه های طراحی بنر ثابت تبلیغاتی را با موفقیت به سرانجام برسانید تا نرخ کلیک خوبی را داشته باشد، می توانید به سایت اتک مراجعه کنید و در بخش استخدام غیر حضوری، ثبت نام کنید. پس از آن ما شما را به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی به صورت دورکاری به شرکت ها و اشخاصی  که قصد استخدام طراح بنر دورکاری دارند، معرفی خواهیم کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *