اصول کلی طراحی بنر اینستاگرام

اصول کلی طراحی بنر اینستاگرام

اگر نمی دانید بنر اینستاگرامی چیست و چه تاثیری بر روی رشد پیج تان خواهد داشت، در این مقاله قصد داریم اصول طراحی بنر اینستاگرامی را به شما آموزش دهیم.

طراحی بنر اینستاگرام، یکی از اصلی ترین پارامترهای موثر در موفقیت استراتژی های بازاریابی و افزایش فروش فروشگاه های اینستاگرامی است. بنرها مکان هایی عالی برای نشان دادن شخصیت و خلاقیت شما هستند. می توانید از آنها برای تبلیغ کمپین ها یا رویدادهای مختلف استفاده کنید. اما پیش از هر چیز باید با اصول اولیه طراحی بنرهای تبلیغاتی آشنا باشید. برای اینکه در این مورد بیشتر بدانید می توانید به مقاله ساخت بنر ثابت و متحرک تبلیغاتی سر بزنید.

در واقع، اگر دوست دارید توجه مخاطبان را جلب کنید و همچنین مشارکت بیشتری را جذب کنید، باید حتما برای یکبار هم که شده طراحی بنر اینستاگرام را امتحان کنید. اگر نمی دانید که بنرهای اینستاگرامی چه هستند و چه تاثیری بر روی رشد و تعامل پیج تان خواهند داشت، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. قصد داریم اصول کلی طراحی و ساخت بنرها اینستاگرامی را به شما آموزش دهیم.

مقدمه

 

طراحی بنر اینستاگرام چیست؟

طراحی بنر اینستاگرام، غیر استانداردترین نوع تولید محتوا است. استفاده از این بنرها، یک روش نسبتا جدید و قدرتمندی است که در همان وهله اول توجه مخاطب را به خوبی به خود جلب می کند. در واقع، طراحی بنرهای اینستاگرامی، طراحی جسورانه و چشم نواز از یک تصویر پازلی است. شاید هر تصویر به تنهایی، خود محتوای واضحی را منتقل کند، اما هدف اصلی استراتژی بازاریابی شما زمانی منتقل می شود که قطعات این پازل در کنار هم قرار می گیرند و یک تصویر کلی زیبا و جذاب را خلق می کنند.

بنرهای اینستاگرام یک راه عالی برای تنوع بخشیدن به محتوای شما هستند. می توانید از تکنیک های طراحی بنر، برای خلق یک بنر زیبا استفاده کنید. این بنر می تواند کاور پست های تان باشد یا در استوری هایتان از آنها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از بنرها برای برجسته کردن مهم ‌ترین بخش ‌های کسب‌ و کارتان یا نمایش محصولات جدید و تبلیغ یک رویداد نیز استفاده کنید.

برای اولین بار A$AP Rocky، از بنر اینستاگرام برای معرفی آلبوم جدیدش استفاده کرد. پس از آن بود که این ویژگی به عنوان یک فرصت طلایی مورد توجه بسیاری قرار گرفت. بعدها نیز هنرمندان خلاق دیگری مانند micnotfound به وفور از این آپشن برای به نمایش گذاشتن تصاویر و کارهای هنری شان استفاده کردند. در حال حاضر نیز از بلاگرها گرفته تا برندهای بزرگ، همگی از بنرهای اینستاگرامی برای تبلیغ کارشان استفاده می کنند.

به طور کلی، طراحی بنر اینستاگرام راهی عالی برای نشان دادن خلاقیت شما است. بنرها در واقع، یک فرصت عالی برای بسیاری از کسب و کارها هستند تا محصولات یا خدمات خود را خلاقانه تر تبلیغ کنند. پس اگر می خواهید از رویکرد بصری تری برای بازاریابی خود استفاده کنید، بنرها گزینه خوبی هستند. حتی می توانید برای خلق ایده طراحی بنر خود، در سایت های گوناگون جستجو کنید و بنرهای خاصی طراحی کنید.

نمونه یک طراحی خلاقانه بنر اینستاگرامی

چرا طراحی بنر اینستاگرامی اینقدر کارآمد است؟

شرط می بندیم حداقل یک بار برایتان پیش آمده است که دوست نداشتید عکس یا ویدیوی تان را خیلی ساده در پروفایل اینستاگرام تان آپلود کنید. بعد با خودتان فکر کرده اید چطور می توانید با یک روش خارق العاده این کار را انجام دهید تا پست شما از پست کاربرهای دیگر متمایز باشد. باید بگوییم دقیقا اینجاست که یک طراحی بنر اینستاگرامی می تواند کمک فوق العاده ای باشد.

چرا؟ پاسخ خیلی ساده است.

زیرا تنها تعداد کمی از کاربران با طراحی بنر اینستاگرام آشنا هستند و یا با استفاده از این روش تولید محتوا می کنند. بنرها دقیقا همان محتوایی هستند که حساب اینستاگرام شما را قابل توجه می کنند و مخاطب را تشویق می کنند تا برای بررسی بیشتر محتوای پیج تان، به اکانت شما سر بزند. در واقع، با این روش خیلی راحت می توانید پروفایل تان را متمایز کنید. تعامل و اینگیجمنت پیج تان را بالا ببرید و به احتمال زیاد تعداد فالوورهای اینستاگرام تان را افزایش دهید.

همچنین استفاده از بنرهای اینستاگرامی یک راه موثر برای معرفی نام تجاری و برند شما هستند. بنرها در واقع، اولین چیزی هستند که بازدیدکنندگان پیج تان، متوجه آن می شوند و با نوشتن نام برند تان بر روی آنها، بازدیدکننده به راحتی می تواند برندتان را بشناسد. البته فراموش نکنید که از نام برندتان نه تنها روی بنر، بلکه در پست ها و استوری های اینستاگرام تان نیز استفاده کنید. نام تجاری تان باید مانند یک امضا باشد و همیشه در پایین همه پست های تان اضافه شود.

نمونه طراحی بنر اینستاگرام برای پست

انواع طراحی بنر اینستاگرامی

معمولا طراحی بنر اینستاگرام به دو صورت پست و استوری و در دو قالب عکس و ویدئو انجام می شود. اما مسئله اینجاست که شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی، هنگام طراحی بنر اینستاگرامی می بایست نکاتی را در نظر داشته باشید:

-             به طور کلی، بهتر است از فرمت های JPG یا PNG برای طراحی بنرهای تصویری ثابت و از فرمت های MP4، MOV یا GIF برای فایل های ویدئویی و متحرک استفاده نمایید.

-             اگر بنر اینستاگرامی شما یک تصویر ثابت است، رزولوشن بنر شما باید حداقل ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و عرض آن حداقل 500 پیکسل باشد. توجه نمایید که حجم فایل شما نباید بیشتر از 30 مگابایت باشد.

بهترین نسبت ابعاد برای طراحی بنر اینستاگرامی به صورت یک تصویر ثابت:

o            برای استفاده در فید پیج، به صورت مربعی و با نسبت 1:1 است.

o            برای استفاده در استوری، به صورت مستطیلی و با نسبت ابعاد 16:9 است.

-             اما اگر بنر اینستاگرامی شما یک ویدئوی متحرک است، رزولوشن بنر شما باید حداقل ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و عرض آن حداقل 500 پیکسل باشد. حجم فایل شما نباید بیشتر از 250 مگابایت باشد و مدت زمان آن نیز باید بین 60 ثانیه تا یک دقیقه باشد.

بهترین نسبت ابعاد برای طراحی بنر اینستاگرامی به صورت یک ویدئوی متحرک:

o            برای استفاده در فید پیج، به صورت مربعی با نسبت 1:1 و یا مستطیلی با نسبت 5:4 است.

o            برای استفاده در استوری، به صورت مستطیلی و با نسبت ابعاد 16:9 است.

 

نمونه طراحی بنر اینستاگرام برای استوری

چگونه یک بنر عالی اینستاگرام بسازیم؟

اولین نکته این است که برای طراحی بنر اینستاگرام باید موضوع اکانت و مخاطب هدف، در نظر گرفته شود. درست است که چه بخواهید یک محصول یا خدمات جدیدی را معرفی کنید یا یک رویداد را تبلیغ کنید، بنرهای اینستاگرام یک انتخاب عالی هستند، اما شما که نمی خواهید بنر اینستاگرامی تان توجه هیچ مخاطبی را جلب نکند!

یک طراحی خلاقانه بنر اینستاگرامی می تواند باعث افزایش جذب مخاطبان جدید شود و آنها را  تشویق کند تا اکانت شما را دنبال کنند. حتی می تواند آنها را ترغیب نماید تا از شما خرید کنند یا به سایت تان سر بزنند و فایل جدیدتان را دانلود نمایند. بنابراین مهم است بنری طراحی کنید که جذاب باشد و سبک طراحی بنر با سبک برند شما و روحیه مخاطبان تان، هماهنگ باشد. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه کاربرانی را که در اکسپلورر می چرخند و یا فید شبکه اجتماعی شان را جستجو می کند، جلب کنید. بنر شما باید یک فراخوان روشن برای اقدام به کاری باشد که هدف استراتژی مارکتینگ شماست. در واقع باید به قدری واضح باشد تا دنبال کنندگان شما متوجه شوند که شما توقع دارید آنها چه کاری انجام دهند.

واقعیت این است که طراحی بنر آنچنان که به نظر می آید، سخت نیست. به طور مثال، برای طراحی بنر اینستاگرام به صورت تصویر ثابت برای استفاده در پست ها، باید تصویر یا بنر اینستاگرام تان را به هر روشی که دوست دارید، به صورت یک تصویر واحد بزرگ طراحی کنید. پس از آن، این تصویر را به صورت تصویرهای کوچکتر با ابعاد استاندارد و به هر تعدادی که می خواهید (3، 6، 9 یا 12) تقسیم کنید. اپلیکیشن های بسیاری برای این کار طراحی شده اند، می توانید از آنها استفاده کنید. این برنامه‌ ها، تصویرتان را به صورت پازلی تقسیم می‌کنند و در نهایت نیز باید هر کدام از قطعات این پازل را به ترتیب در اینستاگرام آپلود کنید، به طوری که تصویر کلی آن بهم نریزد.

 

ایده طراحی بنر مدرن اینستاگرامی برای استوری

چک لیستی برای طراحی بنر اینستاگرام

در اینجا چک لیستی را در اختیارتان قرار می دهیم تا از آن برای یک طراحی خلاقانه بنر اینستاگرامی استفاده نمایید.

مرحله 1. انتخاب تصویر بنر

اولین کار شما این است که آن عکسی را انتخاب کنید که با سبک اکانت اینستاگرام تان مطابقت داشته باشد. اگر می‌خواهید از طراحی بنر اینستاگرام، بهترین نتیجه را بگیرید، این مرحله را جدی بگیرید و تصویرتان را عاقلانه انتخاب کنید. همیشه باید بین ایده ‌های مختلف تست کنید تا ببینید کدامیک بهترین نتیجه را دارد و بالاترین تعامل را به همراه دارد. حواستان باشد چیزی انتخاب نکنید که به هیچ وجه با پروفایل شما سازگار نیست یا پالت رنگی آن با تم کلی حساب اینستاگرام تان هماهنگی ندارد.

مرحله 2. تصمیم گیری در مورد مفهوم بنر

در گام بعدی و قبل از شروع طراحی بنر اینستاگرام، باید تصویر واضحی از آنچه می خواهید داشته باشید، زیرا تنها در این صورت می توانید از برنامه یا قالب مناسب استفاده کنید. وقتی دقیقاً بدانید که می‌خواهید بنر چگونه به نظر برسد، ایجاد سریع بنر آسان‌تر خواهد بود. باید تعیین کنید که طراحی بنر اینستاگرام شما باید چگونه به نظر برسد. یعنی تصمیم بگیرید  در هر قسمت از قطعات پازل، چه مقدار از تصویرتان قرار بگیرد و اصلا می خواهید تصویرتان به یک پازل چند تکه تقسیم شود؟

شما می توانید بنرتان را به یک پازل 3، 6، 9 یا حتی 12 قسمتی تقسیم کنید. این به شما بستگی دارد! تنها، نکته اصلی اینجاست که باید مطمئن شوید با تقسیم تصویرتان به چند تکه، عناصر مهم در بنر شما برش نمی خورد!

مرحله 3. طراحی بنر

اگرچه راهی برای طراحی بنر اینستاگرام در خود این اپلیکیشن وجود ندارد، اما برای این منظور می‌توانید از برنامه ‌های جانبی دیگر مانند PhotoSplit for Instagram، Grid Post – Grids Photo Crop  و بسیاری اپلیکیشن های کارآمد دیگر استفاده کنید. هر کدام را که کار با آن برای شما راحت ‌تر به نظر می ‌رسد، انتخاب کنید و از آن برای طراحی بنر جذاب اینستاگرامی تان استفاده کنید. بسیاری از این برنامه ها و خدمات به صورت رایگان در دسترس هستند و استفاده از آنها ساده است. حتی اگر نمی خواهید زمان خود را برای نصب یک برنامه تلف کنید، می توانید از وب سایت های مختلفی که دارای قالب های آماده برای استفاده هستند، استفاده کنید.

آپدیت جدید اینستاگرام برای ابعاد بنر

این روزها ریلزها و استوری های اینستاگرامی بیشترین توجه را به خود جلب کرده اند و تعاملات بالاتری را برای پیج ها و اکانت ها داشته اند. پس بهتر است از این فرصت به نفع خودتان استفاده کنید و طراحی بنر اینستاگرامی تان را با توجه به ابعاد و ویژگی های این امکانات طراحی کنید.

در آپدیت جدیدی که اینستاگرام در سال 2023 منتشر کرده است، پیشنهاد داده است که اندازه تصویر و فیلم های استوری های تان بهتر است 1080 در 1920 پیکسل با نسبت تصویر 16:9 باشد. البته این ابعاد علاوه بر بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده در استوری، برای IGTV و ریلزها نیز یکسان است. همچنین اگر قصد دارید بنری به صورت یک پست ویدیویی کروسل طراحی کنید، بهتر است ابعاد آن 600 در 700 پیکسل باشد. برای ویدیوهایی که تا 60 دقیقه هستند، بهتر است حداکثر حجم فایل 3.6 گیگابایت باشد.

نتیجه گیری و در آخر پیشنهاد جذاب ما!

همانطور که احتمالا متوجه شدید، طراحی بنر Instagram می توانند یک روش بسیار موثر برای متمایز کردن شما از سایر کاربران اینستاگرام باشد. همچنین می تواند موجب جلب توجه مخاطبان و رشد پروفایل شما شود. اگر دفعه بعد به این فکر کردید که چطور یک پست جذاب طراحی کنید، بروید و بنری بسازید که یک تجربه فوق العاده را به بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام شما بدهد.

و اما در آخر پیشنهاد جذاب ما، اگر شما هم یک طراح بنر اینستاگرامی خلاق و با ذوق هستید و به دنبال کار میگردید و مایلید با ما همکاری کنید، می توانید به سایت اتک مراجعه کنید و در بخش استخدام غیر حضوری، به عنوان یک طراح بنر اینستاگرامی و طراحی بنر تبلیغاتی در منزل ثبت نام کنید. از آنجا به بعد دیگر نوبت ماست که توانایی های شما را به چالش بکشانیم و شما را به شرکت ها و اشخاصی معرفی کنیم که می خواهند در اکانت اینستاگرامی شان یک بنر خاص، زیبا و خلاقانه داشته باشند.

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *