چگونه انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه را انجام دهیم؟
انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه موضوع بسیار مهمی است که می خواهیم در این بخش به بررسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.
پیشگفتار
انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه تا چقدر حائز اهمیت است؟ آیا می دانید چطور باید کلمه کلیدی را انتخاب کرد؟ آیا وجود کلمه کلیدی در URL ضرورت دارد؟ همانطور که می دانید، یکی از مهمترین اقدامات پیش از تولید محتوا، انتخاب کلمه کلیدی است. با توجه به عوامل تاثیرگذاری همچون موضوع محتوا، هدف و نیاز کاربر، پرسونای مخاطب و... کلمه کلیدی تعیین می شود. در مقالات قبلی وب سایت مدرسه اتک در این خصوص توضیحاتی را به شما ارائه دادیم. اما آنچه که قرار است در این مقاله آموزشی به بررسی آن بپردازیم، چگونگی انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه است.
فهرست عناوینی که در ادامه مطالعه خواهید کرد، به شرح زیر است:
- مقدمه
- چرا انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه از اهمیت بالایی برخوردار است؟
- برای انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه، ابتدا باید آن را بشناسید
- رعایت چه نکاتی در انتخاب کلمه کلیدی مهم است؟
- پس از انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه، چه کاری انجام دهیم؟
- جمع بندی نهایی
مقدمه
انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه یکی از مواردی است که برای بهبود سئوی سایت باید آن را رعایت کنید. در واقع شاید این تاثیر چندانی در بهبود رتبه سایت نداشته باشد. اما نمی توان آن را بی تاثیر نیز تلقی کرد. همانطور که می دانید Google بستری را فراهم کرده کاربران بتوانند از طریق آن، سرچ کنند و نیازهایشان را برطرف نمایند. زمانی که کلماتی در بخش جستجوی یکی از این مرورگرها نوشته می شود، سرچ آغاز می شود. این موتورهای جستجو، صفحاتی را به کاربران نمایش می دهند، که بیشترین تطبیق را با نیاز آنها داشته باشند. از این رو اگر نام دامنه را یک عنصر اصلی در نظر بگیریم، استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه، کار را برای موتورهای جستجوگر ساده تر می کند. در نتیجه تمام این اتفاقات، صفحه ای که برایش تولید محتوا کرده اید، به کاربران نمایش داده می شود. اما برای اینکه با این موضوع آشنایی بیشتری پیدا کنید، با ما در ادامه این بخش همراه باشید.
چرا انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه از اهمیت بالایی برخوردار است؟
انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه یکی از نکات گرفتن رتبه بالا در گوگل است. شاید این موضوع به تنهایی روی سئو تاثیر چندانی نداشته باشد، اما رعایت آن می تواند مانند یک امتیاز مثبت برای سایت باشد. برای نوشتن محتوا در گام اول شما باید کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. همانطور که می دانید انتخاب کلمه کلیدی مناسب، یکی از موارد بسیار مهم در طول محتوا نویسی و سئو است. زیرا شما از این کلمات در توضیحات متا، عنوان محتوا و... استفاده می کنید.
در حقیقت انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا بتوانند محتوای شما را برای کاربران نمایش دهند. بدون این کلمات کلیدی، قطعا پیدا وبلاگ های مرتبط برای موتورهای جستجوگر غیر ممکن خواهد بود. در صورتی که کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب کنید، قطعا این هم در رتبه سایت و هم در سئوی آن تاثیر مثبتی می گذارد. در نهایت هم زمانی که این دو اتفاق رخ دهد، رضایت کاربران نیز جلب می شود. چرا که موتورهای جستجو به محتواهایی رتبه بالا می دهند که مطابق الگوریتم های گوگل باشند.
برای انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه، ابتدا باید آن را بشناسید
قبل از اینکه بخواهید کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه را انتخاب کنید، ابتدا باید آن را بشناسید. همانطور که می دانید برای نوشتن یک محتوای سئو شده، نیاز است تا یک کلمه، به عنوان کلمه کلیدی اصلی و چند کلمه دیگر به عنوان کلمه کلیدی مرتبط یا LSI انتخاب شود. کلمه کلیدی اصلی در راس هرم قرار می گیرد. برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید، لازم است تا اقدامات زیر را انجام دهید.
بهتر است کلمه کلیدی را به عنوان کلیدواژه اصلی انتخاب کنید که خاص تر باشد. همچنین باید سراغ کلماتی بروید که کاربران بیشتر آنها را جستجو می کنند. به عنوان مثال اگر تصمیم دارید الگوریتم های گوگل را برای مخاطبان خود تعریف کنید، لازم است تا از کلمه آموزش الگوریتم های گوگل استفاده کنید. زیرا اولین موردی که برای سرچ به ذهن کاربران می رسد، همین کلمه است. زمانی که این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی اصلی انتخاب کردید، می توانید از عبارات مشابه به عنوان کلید واژه فرعی استفاده کنید. پاندا، الگوریتم های گوگل چیست، پنگوئن، شناخت الگوریتم های گوگل و... همگی عبارات مرتبط با موضوع مقاله شما هستند.
برای انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه، باید به هدف کاربران نیز توجه داشته باشید. زمانی که کاربران به دنبال محتوای آموزشی هستند، چه عباراتی را سرچ می کنند؟ یا زمانی که به دنبال محتوای خبری هستند، از چه کلماتی استفاده می کنند؟ برای این کار می توانید خودتان را یک کاربر در نظر بگیرید. برای اینکه چنین صفحاتی برایتان به نمایش در بیاید، از چه اصطلاحاتی استفاده می کنید؟
گاهی اوقات ممکن است برای انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه، به سراغ کلمات طولانی تری بروید. معمولا کلمات کلیدی که طولانی هستند، سرچ کمتری دارند. پس دقت داشته باشید که برای سئو کردن محتوا، باید به موارد مهم دیگر توجه داشته باشید. البته لازم است تا این نکته را بدانید که هر چقدر کلمه کلیدی که انتخاب می کنید، طولانی تر باشد، سرچ خور کمتری دارد. در نتیجه کاربرانی که آن را تایپ می کنند، فقط با چند نتیجه روبرو می شوند. بنابراین در صورتی که به سایر موارد مهم در محتوا نویسی اهمیت داده باشید، شانس بیشتری برای دیده شدن دارید.
رعایت چه نکاتی در انتخاب کلمه کلیدی مهم است؟
برای اینکه بتوانید در انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه موفق عمل کنید، لازم است تا چند نکته مهم را بدانید. قطعا رعایت این نکات موجب می شود تا حرفه ای تر عمل کنید و انتخاب صحیح تری داشته باشید. به همین خاطر به نکاتی که در ادامه مطرح می کنیم، توجه داشته باشید و به آنها عمل کنید. برای انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه شما باید:
• مانند یک مخاطب فکر کنید
در گام اول باید به پرسونای مخاطب توجه داشته باشید و ببینید که مخاطبین شما چه کسانی هستند و چه نیازی دارند. سپس می توانید مانند یک مخاطب فکر کنید و کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. به طور مثال مخاطبی که می خواهد برای برطرف شدن درد معده نوزاد در گوگل سرچ کند، از چه عباراتی استفاده می کند؟! قطعا او از عباراتی همچون درمان معده درد نوزاد، علت معده درد نوزاد و یا چه کاری انجام دهیم تا معده درد نوزاد درمان شود، استفاده می کند. همه این ها نیاز او را برطرف می کنند. اما شما باید از جوانب دیگر نیز به موضوع نگاه کنید. سپس می توانید کلمه کلیدی اصلی و LSI را تعیین کنید.
• فرض کنید در یک مسابقه هستید
یکی دیگر از اقداماتی که می توانید جهت انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه انجام دهید، این است که تصور کنید در یک مسابقه قرار دارید. برای این کار باید سایت های رقیب را شناسایی کنید و ببینید که با استفاده از چه کلماتی تولید محتوا کرده اند؟ لیستی از کلماتی که به نظرتان خوب و کارآمد هستند را تهیه کنید. قطعا در این شرایط می توانید ایده بگیرید و از کلمات بیشتری استفاده کنید. سپس می توانید از لیستی که تهیه کرده اید، کلمات مناسبی را انتخاب کنید.
• از ابزارهایی که برای جستجوی کلمات کلیدی هستند، استفاده کنید
در قدم بعدی شما می توانید در مورد کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید، تحقیق کنید. برای این کار بهتر است به سراغ Google Keyword AdWords بروید. با استفاده از این ابزار، می توانید به راحتی در مورد کلمات انتخابی تان، تحقیق کنید و اطلاعات مفیدی به دست آورید.
پس از انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه، چه کاری انجام دهیم؟
زمانی که انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه به پایان رسید، می توانید تولید محتوا را شروع کنید. اما لازم است تا برای به کار بردن این کلمات در طول محتوا، از یک سری ترفندها استفاده کنید. چرا که این باعث می شود تا از نظر سئو و بهینه سازی وب سایت، محتوای شما در جایگاه بهتری قرار بگیرد.
برای بهینه سازی و سئو کردن محتوا، نیاز است تا شما در ابتدایی ترین جملات هر پاراگراف، از کلمات کلیدی استفاده کنید. اگر بتوانید جمله هایتان را با کلمه کلیدی اصلی یا مرتبط آغاز کنید، قطعا بهتر است. اما در صورتی که جمله بندی و یا خوانایی متن را زیر سوال می برد، می توانید در 100 کلمه اول هر پاراگراف از این کلمات استفاده کنید. از تکرار بیش از حد و طوطی وار کلیدواژه ها اجتناب کنید و سعی کنید این کلمات را به گونه ای در بدنه محتوا قرار دهید تا کاربران متوجه تکرار این کلمات نشوند.
جمع بندی نهایی
انتخاب کلمه کلیدی متناسب با اعتبار دامنه، یک موضوع بسیار مهم در سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو و سایت است. در این بخش آموزشی ما اطلاعاتی در خصوص چگونگی انتخاب این کلیدواژه ها در اختیارتان قرار دادیم. با توجه به آنچه که در این مقاله به آن پرداخته شد، شما می توانید به سادگی کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید و با استفاده از آنها محتوا بنویسید. به یاد داشته باشید، انتخاب صحیح کلمات کلیدی از جوانب مختلف، محتوا را تحت تاثیر خودش قرار می دهد. پس برای این انتخاب، نهایت دقت را به خرج دهید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید