آشنایی با انواع سبک طراحی بنر

آشنایی با انواع سبک طراحی بنر

اگر می خواهید بنری با بازخورد و نرخ کلیک بالا داشته باشید باید با انواع سبک طراحی بنر کاملا آشنا باشید. در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم.

سبک طراحی بنر شما در استراتژی بازاریابی تان چیست؟ آیا می دانستید که سبک بنر می تواند بر روی بازخورد آن تاثیر داشته باشد؟ آیا به این موضوع اندیشیده اید که چه نوع طراحی برای بنر شما مناسب تر است و تاثیر بهتری بر روی مخاطب تان دارد؟ یا به این موضوع فکر کرده اید که از چه سبکی در طراحی های تان استفاده کنید تا نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالاتری به همراه داشته باشد؟
در این مقاله قصد داریم انواع بنر دیجیتالی و سبک های مختلف طراحی در بنرهای تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم. فرقی نمی کند شما یک طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای باشید یا یک طراح مبتدی که در اول راه است، دانستن این موضوع می تواند کیفیت و کارایی بنر شما را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد.


مقدمه


•    انواع بنر
•    انواع بنر دیجیتالی بر اساس فرمت و نوع نمایش
•    انواع سبک طراحی بنر
-    بنر دیجیتالی کلاسیک یا معمولی
-    بنر دیجیتالی مدرن و حرفه ای
-    بنر دیجیتالی فلت و متریال
-    بنر دیجیتالی رئالیسم
•    کلام آخر و یک پیشنهاد!

نمونه بنر تبلیغاتی فلت و متریال
انواع بنر


به طور کلی، بنرها به دو صورت بنر چاپی و بنر دیجیتالی ثابت و متحرک در دسترس هستند. بنرهای چاپی که در واقع قدیمی ترین نوع بنرها هستند، در ابعاد گوناگون و بر روی پارچه هایی با جنس های مختلف چاپ می شوند. اما بنرهای دیجیتالی که نسبتا جدیدتر هستند، در واقع، تصاویر ثابت یا متحرکی هستند که در بستر اینترنت به نمایش در می آیند و بر اساس نوع کاربردشان به دو دسته تقسیم می شوند:
1)    بنر تبلیغاتی که یکی از با سابقه ترین انواع بنر دیجیتالی است و به منظور فروش کالا یا محصول و ارائه خدمات طراحی می شود. در واقع، در این نوع بنرهای دیجیتالی هدف، افزایش میزان درآمد و فروش است.
2)    بنر اطلاع رسانی که با هدف افزایش آگاهی از برند طراحی شده و صرفا معرفی برند، کسب و کار یا یک محصول و خدمات و یا یک رویداد را بر عهده دارد. همچنین، می توان از این نوع بنرهای دیجیتالی برای افزایش ترافیک و جمع آوری لید نیز استفاده نمود.

بنر تبلیغاتی ETrade
انواع بنر دیجیتالی بر اساس فرمت و نوع نمایش


همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، بنرهای دیجیتالی، تصاویر ثابت و متحرکی هستند که در بستر اینترنت (سایت های میزبان، پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی) به نمایش در می آیند. برای آشنایی بیشتر با اصول ساخت بنر ثابت و متحرک تبلیغاتی می توانید به این مقاله مراجعه کنید. این بنرها به فرمت ها و سبک های مختلف نمایش داده می شوند و بر همین اساس نیز می توان آنها را دسته بندی نمود:


1)    بنر دیجیتالی ثابت


در این نوع بنر که از جمله اولین انواع بنر دیجیتالی در بستر اینترنت هستند، تصاویر به صورت ثابت و بدون حرکت نمایش داده می شوند. با کلیک کردن بر روی بنرهای ثابت به لینک و یا سایت برند مورد نظر انتقال می یابید.


2)    بنر دیجیتالی متحرک


دومین نوع از انواع بنر دیجیتالی، بنرهای متحرک هستند که از فناوری انیمیشن بهره برده و عموما با فرمت های GIF ارائه می شوند. این نوع بنرهای تبلیغاتی از جمله تاثیرگذارترین بنرها بوده و نرخ تبدیل بالایی دارند. 


3)    بنر دیجیتالی تعاملی


جدیدترین بنرهای دیجیتالی، بنرهای تعاملی هستند که امکان برقراری ارتباط دو طرفه بین کاربر و برند را ایجاد می کنند. این نوع بنرها نیز از جمله انواع بنر دیجیتالی با فرمت فلش هستند. به عنوان مثال با حرکت موس بر روی بنر، تغییراتی در بنر ایجاد می شود تا کاربر بتواند با آن تعامل برقرار کند.


4)    بنر پاپ آپ


این نوع بنرهای دیجیتالی، در واقع، جزئی از ساختار برنامه نویسی شده سایت پذیرنده هستند و با کلیک کاربر بر روی سایت، باز می شوند. معمولا این بنرهای تبلیغاتی به صورت یک پنجره مجزا در کنار پنجره اصلی باز می شوند.


5)    بنر بزرگ شونده


در بنر دیجیتالی بزرگ شونده که در واقع، زیر مجموعه سایر انواع بنر دیجیتالی است، با قرار گرفتن موس بر روی بنر، بنر بزرگ شده و محتوای آن به نمایش در می آید. این بنر می تواند یک بنر تبلیغاتی ثابت و یا متحرک یا تعاملی باشد.


انواع سبک طراحی بنر


پس از آنکه با انواع بنرهای دیجیتالی آشنا شدید، در این قسمت شما را با انواع سبک طراحی بنر آشنا خواهیم کرد. به طور کلی، بنرهای دیجیتالی بر اساس سبک طراحی به 4 دسته تقسیم می شوند:


1) بنر دیجیتالی کلاسیک یا معمولی


بنرهای دیجیتالی کلاسیک، از جمله پرکاربرد ترین و ساده ترین انواع سبک طراحی بنرهای دیجیتالی هستند. این نوع بنرها از سه قسمت: لوگو، پیام تبلیغاتی و کال تو اکشن، تشکیل شده اند. پیام تبلیغاتی را صریح و روشن منتقل می کنند. خوانایی و قابل فهم بودن از جمله ویژگی های بارز این نوع بنرهای دیجیتالی است. قطعا با این نوع بنر تبلیغاتی بسیار برخورد داشته اید. یک نمونه از بنرهای دیجیتالی کلاسیک را در زیر می توانید مشاهده کنید. 

بنر تبلیغاتی مدرن لکسوس
2) بنر دیجیتالی مدرن و حرفه ای


یکی دیگر از انواع بنر دیجیتالی که در عین سادگی حرفه ای تر نیز بوده، بنرهای دیجیتالی مدرن هستند. این بنرها از اصل پارتو پیروی می کنند. بر اساس این اصل 80 درصد از فضای بنر را تصاویر و 20 درصد باقیمانده را متن تبلیغات بنر اشغال می کند. این کار جذابیت بنر را افزایش داده و در نتیجه نرخ کلیک بالاتری را به همراه دارد. در زیر یک نمونه عالی از بنر تبلیغاتی مدرن را مشاهده می کنید.


3) بنر دیجیتالی فلت و متریال


بنرهای دیجیتالی در نسل های جدیدتر، همگی به سمت سادگی پیش رفته اند. بنرهای دیجیتالی فلت و متریال نیز در عین حرفه ای بودن و جذابیت به سمت سادگی پیش رفته اند. در این نوع بنرهای دیجیتالی، از آیکون های تک بعدی و ساده استفاده می شود. دیگر در آنها از پس زمینه های خاص و شلوغ خبری نیست و تنها از یک رنگ برای پس زمینه استفاده می شود. ویژگی بارز اینو نوع تبلیغات بنری رعایت اصول استفاده از رنگ در بنر تبلیغاتی است. در زیر می توانید یکی از نمونه های عالی بنرهای دیجیتالی فلت و متریال را مشاهده کنید.

سبک طراحی بنر رئالیسم
4)  بنرهای دیجیتالی رئالیسم


مهمترین ویژگی و در واقع، بارزترین جنبه در سبک طراحی بنرهای دیجیتالی رئالیسم، نمایش واقعیت با تمام جنبه های خوشایند و ناخوشایند یک محصول، کالا یا خدمات است. در واقع، در این بنرها چهره واقعی زندگی به نمایش کشیده می شود. در اینجا یکی از عالی ترین نمونه های بنر دیجیتالی رئالیسم را مشاهده می نمایید.


کلام آخر و یک پیشنهاد!


در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع بنر دیجیتالی و سبک طراحی بنر آشنا کنیم. بنرهای تبلیغاتی از جمله پرکاربردترین ابزارها و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ Digital marketing هستند. هر روزه با هزاران بنر تبلیغاتی در دنیای اینترنتی روبرو می شویم. آشنایی با سبک های مختلف طراحی بنر می تواند به شما به عنوان یک طراح بنرهای تبلیغاتی، کمک کند تا نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید.
اگر شما به عنوان یک طراحی حرفه ای بنرهای تبلیغاتی این توانایی را در خود می بینید که پروژه های طراحی تبلیغات بنری را با موفقیت به سرانجام برسانید. علاوه بر این، اگر مطمئن هستید که می توانید بنری طراحی کنید که نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالایی دارد، می توانید به سایت اتک مراجعه کنید و در بخش استخدام غیر حضوری، ثبت نام کنید. آنگاه ما شما را به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای به شرکت ها و اشخاصی معرفی می کنیم که قصد استخدام طراح بنر دورکاری دارند. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *