کدام ترکیب رنگ در بنر تبلیغاتی تاثیر بیشتری بر روی مخاطب می گذارد؟

کدام ترکیب رنگ در بنر تبلیغاتی تاثیر بیشتری بر روی مخاطب می گذارد؟

رنگ در بنر تبلیغاتی، در واقع، زبان ارتباطی شما با مخاطب تان است. با شناخت تاثیر روانشناختی رنگ ها، به صورت عمیق تر با مخاطبان تان ارتباط برقرار کنید.

رنگ در بنر تبلیغاتی، در واقع، مهمترین و موثرترین پارامتر برای جذب مخاطب و افزایش نرخ تبدیل است. تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که برای جذب و حفظ توجه مخاطب به بنر تبلیغاتی، چطور باید از رنگ و کنتراست استفاده کنید؟ به این فکر کرده اید که رنگ مناسب بنر تبلیغاتی شما، چه رنگی است؟ بنرهای تبلیغاتی در واقع، یکی از رایج ترین و موثرترین راه های تبلیغ محصولات یا خدمات شما هستند. اما چطور می ‌توانید مطمئن شوید که بنر تبلیغاتی شما، به طور قابل توجهی متمایز از دیگران است و چشم مخاطبان هدف تان را به خود جلب می‌ کند؟ در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چطور انتخاب رنگ و کنتراست می تواند بر روی خلق بهترین بنر تبلیغاتی اثر داشته باشد.

مقدمه

-             اهمیت توجه به کنتراست و رنگ در بنر تبلیغاتی

-             روانشناسی رنگ در بنر تبلیغاتی: مخاطب هدف به رنگ بنر تبلیغاتی شما چه واکنشی نشان خواهد داد؟

-             با رنگ آبی اعتماد مخاطب را جلب کنید.

-             زرد، رنگی که لبخند را بر لبان مخاطب می آورد.

-             سبز، موثرترین و بهترین رنگ برای جذب مشتری

-             نارنجی، رنگی برای سرگرمی و اعلام فوریت است.

-             قرمز نشان دهنده انرژی است.

-             کدام رنگ در بنر تبلیغاتی، آن را مجلل و ارزشمند نشان می دهد؟

-             سخن پایانی و یک پیشنهاد وسوسه انگیز!

 

 

اهمیت توجه به کنتراست و رنگ در بنر تبلیغاتی

رنگ در بنر تبلیغاتی، در واقع، قدرتمندترین ابزار برای انتقال پیام و برانگیختن احساسات در بیننده است. رنگ ها معانی روانشناختی متفاوتی را، چه به طور مستقیم و چه در سطح ناخودآگاه، با خود حمل می کنند. بنابراین باید آنها را با دقت انتخاب کنید، تا با هویت برند و اهداف کمپین شما مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، می توانید با استفاده از رنگ ها، کنتراست ایجاد کنید. کنتراست، تفاوت بین عناصر و رنگ در بنر تبلیغاتی است که می تواند سلسله مراتب ها را به خوبی نشان دهد. سلسله مراتب بصری به سازماندهی اطلاعات و تاکید بر پیام اصلی فراخوان شما کمک می کند. در واقع، می توانید با استفاده از یک ترکیب و پالت رنگی مناسب، تفاوت بین طراحی پس زمینه برای بنر با نوع فونت و متن، تصاویر یا کال تو اکشن ها در بنر تبلیغاتی تان را به خوبی نشان دهید. با این کار چشم بیننده را به مهم ترین قسمت های بنر تبلیغاتی تان هدایت می کنید.

تصمیم گیری در مورد انتخاب صحیح بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی، یک مهارت است. واقعیت این است که هیچ بهترین پالت و ترکیب رنگ بنر تبلیغاتی خاصی، برای یک کسب و کار وجود ندارد. در واقع، این ما هستیم که باید معنای رنگ ها را احساس کنیم تا آنها بتوانند از شعارهای تبلیغاتی ما حمایت کنند.

 

از چه رنگی برای بنر تبلیغاتی استفاده کنیم؟

روانشناسی رنگ در بنر تبلیغاتی: مخاطب هدف به رنگ بنر تبلیغاتی شما چه واکنشی نشان خواهد داد؟

در نظر داشتن اثر روانشناسی ایده آل رنگ ها، برای ایجاد یک تبلیغ موفق، مهمترین وظیفه کسب و کارها است. زمانی می‌توانید ادعا کنید که بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی تان را انتخاب کرده اید که از تاثیر روانشناختی آن رنگ‌ بر روی مخاطب هدف تان، اطلاع داشته باشید. از دیدگاه بازاریابی محتوا، رنگ‌ های با بالاترین نرخ تبدیل، رنگ‌ های روشن اولیه و ثانویه هستند؛ یعنی رنگ های قرمز، سبز، نارنجی، زرد. رنگ های تیره تر مانند سیاه، خاکستری تیره، قهوه ای یا بنفش، نرخ تبدیل بسیار پایینی دارند. دکمه "افزودن به سبد" در بزرگترین خرده فروشی جهان، در واقع نارنجی است!

بیایید روانشناسی و نقش رنگ در بنر تبلیغاتی و اینکه شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی، چطور می توانید از آنها استفاده کنید را تجزیه و تحلیل کنیم.

 

 

  • با رنگ آبی اعتماد مخاطب را جلب کنید.

آبی یکی از پرکاربردترین رنگ هاست و دلیل خوبی هم دارد. رنگ آبی، در واقع، رنگ اعتماد، صلح، نظم و وفاداری است. به دلیل این ویژگی ها، رنگ آبی یکی از رایج ترین رنگ ها در بنرهای تبلیغاتی سراسر جهان است.

بازاریابان زمانی از این رنگ در بنر تبلیغاتی استفاده می کنند که می خواهند احساس اطمینان و امنیت را به دیگران منتقل کنند. رنگ آبی، احساس آرامش را به ذهن یادآوری می کند و پیام ظریف آن، اعتماد و آرامش واقعی است. شما می توانید در ساخت بنر ثابت و متحرک تبلیغاتی، از این ظرفیت رنگ آبی به نفع خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، فیس بوک و دیگر رسانه های اجتماعی پرطرفدار از رنگ آبی به عنوان رنگ برند خود استفاده کرده اند. حتی بسیاری از شرکت های مالی مانند Allstate، J.P. Morgan و American Express نیز لوگوی آبی دارند که در اینجا استفاده از رنگ آبی به معنای ثبات مالی است.

 

انتقال نوعی حس حسادت با استفاده از رنگ سبز در بنر تبلیغاتی

زرد، رنگی که لبخند را بر لبان مخاطب می آورد.

در روانشناسی رنگ، زرد نماد مثبت گرایی، جوانی، تابستان و شادی است و استفاده از این رنگ در بنر تبلیغاتی، احساس خوش بینی، شفافیت و گرما را بر می انگیزد. برندهایی که می‌خواهند لبخندی بر لبان مشتریان بنشانند، قدرت رنگ زرد را فرا می ‌خوانند. به عنوان مثال، قوس‌ های طلایی مک‌ دونالد برای کودکان مناسب است و رنگ زرد پر جنب و جوش اسنپ‌ چت بازیگوش است و به گرمی به شما خوش ‌آمد می گوید. فراری که یکی از بزرگترین برندهای خودرو در جهان است نیز از رنگ زرد برای به تصویر کشیدن سبک زندگی بی دغدغه استفاده می کند.

اما علاوه بر اینکه اغلب از رنگ زرد به عنوان یک رنگ مثبت یاد می شود، اما معانی منفی نیز دارد. رنگ زرد گاهی اوقات می تواند نشان دهنده هشدار نیز باشد. به همین علت نیز اغلب برای هشدارها و علائم راهنمایی و رانندگی استفاده می شود. بکار بردن این رنگ در بنر تبلیغاتی یا دکمه ‌ها و کال تو اکشن ‌های زرد کوچک می تواند یک حس اضطراب ایجاد کند و مخاطب را وادار کند تا روی آنها کلیک کند.

معنی روانشناختی رنگ ها در بنرهای تبلیغاتی

  • سبز، موثرترین رنگ در بنر تبلیغاتی برای جذب مشتری

موثرترین رنگ در بنر تبلیغاتی، رنگ سبز است و بصری ترین ارتباط را ایجاد می کند. این رنگ، رنگ فضای باز، دوستی با محیط زیست و طبیعت است. همچنین، رشد، باروری، سخاوت و سلامتی را تداعی می کند. اگر شعار تبلیغاتی و تمرکز بنر تبلیغاتی شما بر روی هر یک از این موضوعات است، سبز باید رنگ انتخابی شما باشد. حتی اگر کسب و کارتان با تناسب اندام مرتبط است، توصیه می کنیم از رنگ سبز در لوگو، وب سایت و بنرهای تبلیغاتی تان استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که این رنگ در بنر تبلیغاتی، علاوه بر ایجاد تداعی های مثبت، می تواند تداعی کننده معانی منفی مانند حسادت و بیماری نیز باشد.

 

حس اعتماد و امنیت با استفاده از رنگ آبی در دکمه کال تو اکشن دراپ باکس

  • نارنجی، رنگی برای سرگرمی و اعلام فوریت است.

نارنجی، از جمله رنگ های تاثیر گذار در بنر تبلیغاتی است و فوریت را نشان می دهد. بازاریابان و کارشناسان برندسازی از رنگ نارنجی در قسمت‌ های خاصی از وب ‌سایت و بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند؛ در واقع، در جایی از این رنگ استفاده می کنند که بتواند توجه شما را جلب کند، مانند دکمه های کال تو اکشن.

علاوه بر این، استفاده از این رنگ در بنر تبلیغاتی نماد ماجراجویی، سرگرمی، خلاقیت، موفقیت و تعادل است.  Amazon.com در بنر "پیشنهاد زمان محدود" خود از رنگ نارنجی استفاده کرده است. برندهایی مانند The Home Depot و Nickelodeon نیز برای جذب مخاطب و به اشتراک گذاشتن جنبه سرگرم کننده شان، از رنگ نارنجی در لوگوی خود استفاده کرده اند. بنابراین، اگر شما یک استارت آپ سرگرم کننده دارید، سعی کنید از رنگ نارنجی برای بنر تبلیغاتی تان استفاده کنید.

  • قرمز نشان دهنده انرژی است.

قرمز رنگ قدرتمندی است و نماد عشق، اشتیاق، عمل، هیجان، انرژی، شجاعت و خطر است. این رنگ، رنگ خون، علائم توقف و رزهای کلاسیک است. بازاریابان از این رنگ در بنر تبلیغاتی برای نمادها و عناصر فروش استفاده می کنند. شما به عنوان یک بنر ساز حرفه ای می توانید دکمه های کال تو اکشن بنر تان را قرمز طراحی کنید؛ چرا که قرمز در مقایسه با سایر رنگ های چرخه رنگ، برجسته تر است. Nintendo و نتفلیکس را تصور کنید. هر دو از قدرت رنگ قرمز بهره می برند. برندهایی مانند کوکاکولا و یوتیوب نیز از رنگ قرمز برای جذب مخاطب استفاده کرده اند. زمانی که این رنگ با سایه های روشن تر مانند سفید استفاده می شود، می تواند موجب افزایش اشتها شود. همانطور که کوکاکولا از ترکیب قرمز و سفید برای برند خود استفاده کرده است.

 

 

کدام رنگ در بنر تبلیغاتی، آن را مجلل و ارزشمند نشان می دهد؟

روانشناسی رنگ در بنر تبلیغاتی می گوید: هر چه تناژ رنگی تیره تر باشد، لوکس تر است. ویژگی های بنر تبلیغاتی رنگ های مشکی و بنفش، ظرافت، پیچیدگی و قدرت را تداعی می ‌کنند. این دقیقا همان چیزی است که طراحان و برندهای لوکس، از Chanel گرفته تا Equinox، می‌خواهند شما احساس کنید.

سخن پایانی و یک پیشنهاد وسوسه انگیز!

حتما متوجه شدید که استفاده مناسب از رنگ در بنر تبلیغاتی می تواند آگاهی و خوانایی برند را پشتیبانی و تقویت کند. رنگ ها می توانند ناوبری را ساده کرده و نرخ تبدیل و فراخوانی برای اقدام را افزایش دهند. به شما کمک کردیم تا با معانی و تداعی های رنگ های اصلی آشنا شوید. حالا می دانید که چطور باید از رنگ و کنتراست استفاده کنید تا توجه مخاطب را به بنر تبلیغاتی تان جلب کنید و نرخ تبدیل بالاتری بدست آورید.

اما پیشنهاد ویژه وسوسه انگیز ما به شما چیست؟ شما طراحان بنرهای تبلیغاتی می توانید با مراجعه به سایت اتک و بخش استخدام غیر حضوری، به عنوان طراح بنر غیر حضوری یا حضوری ثبت نام کنید. ما شما را به شرکت هایی که در این زمینه فعالند معرفی خواهیم کرد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *