درباره استخدام طراح لوگو

درباره استخدام طراح لوگو

هدف از نگارش این مقاله عنوان کردن شرایط و ویژگی های لازم برای استخدام طراح لوگو است که امیدواریم به این نتیجه رسیده باشیم.


پیشگفتاری بر چند و چون استخدام طراح لوگو


استخدام طراح لوگو یا Logo designer یکی از موارد مهم در دنیای امروز است. حتما شما نیز به این موضوع واقف هستید که دنیای امروز به یک دنیای دیجیتال تبدیل شده است. بنابراین شغل هایی که از فضای مجازی و الکترونیکی دور هستند، به حاشیه رانده می شوند و از سوی دیگر شغل هایی که در این حال و هوا و فضا هستند، رونق خواهند گرفت. به طور مثال امروزه برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارهای مختلف و موارد این چنینی در این دسته از شغل ها قرار می گیرند. یکی از پررونق ترین این شغل ها نیز طراحی لوگو است. با توجه به این نکات است که ما بنا داریم در این مقاله راجع به استخدام طراح لوگو صحبت کنیم. 


مقدمه استخدام طراح لوگو


برای استخدام طراح لوگو چند شرط و ویژگی عمومی وجود دارد. چند توانایی و قابلیت خاص تر نیز هست که برای استخدام طراح لوگو و حتی استخدام طراح لوگو در منزل نیاز است. از سوی دیگر یک سری شرایط اولیه از سوی استخدام کننده وضع می شود و نیاز است این فرد این شرایط را دارا باشد. بنابراین در اینجا تلاش ما این خواهد بود که این موارد را توضیح دهیم. 

 

 

ایده پردازی خلاقانه در طراحی لوگو
شرایط عمومی استخدام طراح لوگو


در دنیای مدرن امروز برای انجام هر کار و دریافت شغل نیاز است تا شرایط اولیه و ساده ای داشته باشیم. بعد از پذیرش این موارد است که تقبل وظایف شغلی و تخصصی شما نیز ممکن می شود. پس به نظر می رسد این موارد اهمیت خاص خود را دارند و نباید دست کم گرفته شوند. 

  • داشتن روحیه تیمی


این مسئله یکی از اصولی ترین نکات دریافت شغل است. ما باید بتوانیم با افراد ارتباط صحیح و سازنده برقرار کنیم و از این طریق فعالیت های مختلف خود را پیش ببریم. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که افراد با ادبیات زشت و زننده و یا بی صبری و عجله با دیگر افراد برخورد می کنند. خب مسلما نیاز است چنین فردی دست به تغییر روحیات خود بزند و با روحیه ای تیمی به سراغ کار برود. 

  • انعطاف پذیری و مشتاق بودن در یادگیری


دنیای دیجیتال بسیار وسیع است و هر روز نیز در حال گسترش است. بنابراین یکی از نیازهای اساسی در انجام انواع لوگو مانند طراحی لوگو اسم، طراحی لوگو چهره،‌ طراحی لوگو پیشرفته، طراحی لوگو ساده و... آشنایی با تفاوت انواع لوگو و یادگیری هر روزه است. فرد باید بتواند در زمینه های مختلف فعالیت خود اطلاعات جدید کسب کند و هر روز آن را ارتقا بدهد. 

  • تعهد و پایبندی به زمان بندی کارها


در طراحی لوگو ممکن است شما سفارش هایی دریافت کنید و پس از آن دست به انجام کار بزنید. این مسئله را در نظر داشته باشید که شما نیاز به یک زمان بندی خوب و دقیق دارید تا بتوانید سفارش را به موقع تحویل دهید. 

  • آشنایی با زبان انگلیسی


می توان گفت که این روزها آشنایی با زبان انگلیسی اغلب کارها را راحت تر و پیشرفته تر کرده است. در طراحی لوگو نیز شما نیاز به آشنایی حداقل اولیه با زبان انگلیسی دارید تا بتوانید در فضاهای نرم افزاری مختلف کار کنید و از اخبار نوی دنیا در زمینه طراحی لوگو با خبر شوید. البته نگران نشوید چرا که آشنایی ابتدایی و اولیه نیز کار شما را در سطوح اولیه راه خواهد انداخت. 

طراحی لوگو
توانایی های لازم جهت استخدام طراح لوگو

  • توانایی طراحی لوگو با ارائه نمونه کار


طبیعتا نیاز است تا توانایی طراحی لوگو داشته باشید. حالا ممکن است این توانایی شما در سطوح مختلف باشد و با توجه به سفارشات مختلف متغیر باشد. اما در هر صورت نیاز است تا این توانایی و مهارت را داشته باشید. برای اثبات این توانایی نیز نیازمند ارائه نمونه کار هستید. با ارسال نمونه کار می توانید این اطمینان را برای صاحب کار ایجاد کنید. 

  • تسلط به حداقل یکی از ابزارهای طراحی


نرم افزارها و ابزارهای طراحی نمونه های متعددی دارند و هر کدام در سطوح مختلفی قابل استفاده اند. طراح لوگو باید بتواند حداقل از یک و یا چند عدد از این نرم افزارها استفاده کند. چند مورد از معروف ترین این ابزارها به این شرح هستند: , photoshop corel,  illustrator
مسلم است که هر چه آشنایی بیشتری با تعداد زیادی از این نرم افزارها داشته باشید، دامنه توانایی های شما گسترده تر بوده و در نتیجه برای استخدام گزینه بهتر و مفیدتری خواهید بود. پس یکی از پیشنهادهای ما این است که تلاش کنید هر چه بیشتر و گسترده تر با این نرم افزارها آشنا شوید. 

  • توانایی برقراری ارتباط میان سرعت و کیفیت


خب ممکن است در بازه های زمانی خاص تعداد سفارشات و کارهای یک طراح لوگو بیشتر از قبل شود. در این شرایط طراح باید به این ویژگی مجهز باشد و بتواند در مدت زمان کوتاه نیز کار باکیفیت و قابل قبول ارائه دهد. البته باید گفت که این ویژگی در طول زمان و با کسب تجربه تقویت می شود.

  • دارای خلاقیت و اهل ایده پردازی


همان طور که حتما می دانید، طراحی لوگو نه تنها یک فعالیت علمی بلکه دارای یک بعد هنری نیز هست. بنابراین شما نیاز دارید تا هر بار ایده های جدید و جذاب به کار ببندید و بتوانید لوگوهای زیبا و خلاقانه را به طراحی و اجرا برسانید. پس تمام تلاش خود را بکنید تا در این زمینه تر و تازه بمانید. 

  • توانایی دفاع از طراحی انجام شده


با توجه به اینکه لوگو یک تصویر فشرده است و دارای مضامین ضمنی متعددی است، طراح آن باید توانایی دفاع و تحلیل آن را داشته باشد. زمانی که طراح لوگو با منطق و همین طور خلاقیت دست به انجام کار زده باشد، در گام بعدی قادر به توضیح این نکات نیز خواهد بود. پس متوجه می شویم که یکی دیگر از نکات قابل توجه در طراحی لوگو عنوان کردن دلایل لوگو و دفاع از آن است. تلاش کنید تا با تحلیل لوگوهای خود و حتی دیگران به این توانایی مهم نیز دست پیدا کنید. 

طراح لوگو
شرایط استخدام طراح لوگو


خوشبختانه دنیای مجازی این انعطاف را برای ما ایجاد کرده است تا افراد را با شرایط و ویژگی های مختلف به کار ببندیم. بنابراین به طور معمول در کار طراحی لوگو سن، جنسیت، شرایط تحصیل و موارد این چنینی اهمیت زیادی نخواهند داشت. از طرفی زمان بندی اغلب طراحان لوگو نیز منعطف خواهد بود و به طور معمول از طریق دورکاری انجام می شود. 
به نظر می رسد تسلط بر موارد پیشین و پایبندی به اصول و قواعد اخلاقی کار از اساسی ترین ملاک ها برای استخدام طراح لوگو باشد. علاوه بر این طراحان لوگوی ماهر به مرور زمان شناخته شده و در حیطه کاری خود پررنگ تر از قبل ظاهر خواهند شد. پس به شما توصیه می کنیم به جای درگیری با چیزهایی مانند سابقه کار، مدرک تحصیلی و مانند این ها، به فکر افزایش کیفیت کارهای خود باشید. 
با توجه به تمام نکات عنوان شده شما می توانید برای طی کردن مراحل استخدام طراح لوگو به سایت ما مراجعه کنید. در این فضا شما می توانید به بخش استخدام غیرحضوری مراجعه کنید. در این بخش از وب سایت ما فرمی تعبیه شده است و مخصوص طراحان لوگو است. با تکمیل این فرم در صف درخواست های وب سایت اتک قرار خواهید گرفت. وب سایت مدرسه تولید محتوای اتک با بررسی شرایط، شما را به شرکت های معتبر در این زمینه ارجاع خواهد داد. از این طریق است که شما در حیطه توانایی ها و استعدادهای خود مشغول به کار می شوید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *