زمانبندی رپورتاژ آگهی باید چگونه باشد؟

زمانبندی رپورتاژ آگهی باید چگونه باشد؟

زمانبندی رپورتاژ آگهی چیست؟ چرا باید به آن اهمیت ویژه ای داده شود؟ در این مطلب در مورد زمانبندی رپورتاژ آگهی با شما صحبت کرده ایم.

پیشگفتار

زمانبندی رپورتاژ آگهی قوانین مشخصی دارد. اگر به تازگی با قوانین نگارش رپورتاژ آگهی و انتشار آن آشنا شده اید، وقت آن است که در مورد زمان انتشار ِآن هم اطلاعات کافی کسب کنید. شما نمی توانید هر زمان که دوست داشتید رپورتاژ آگهی تولید و سپس منتشر کنید. انتشار این نوع از محتوا برای بازاریابی کسب و کارتان نیازمند پایبندی به قواعد و قوانینی است که نباید دست کم گرفته شوند. اگر رپورتاژ آگهی تان را طبق زمان بندی مشخصی منتشر کنید، Google و سایر موتور های جستجو به فعالیت شما شک نخواهند کرد. در نتیجه می توانید با خیال راحت، برای بهینه سازی سئوی خارجی وب سایت تان اقدام کنید. ادامه این مطلب را حتما دنبال کنید تا از قواعد و قوانین زمانبندی رپورتاژ آگهی مطلع شوید.


مقدمه


•    زمانبندی رپورتاژ باید طبق چه روالی انجام شود؟
•    زمانبندی رپورتاژ در رسانه های خبری
•    زمانبندی رپورتاژ آگهی برای افزایش بازدید از آن
•    یک نمونه زمانبندی برای تولید و انتشار رپورتاژ آگهی
•    اهمیت زمانبندی رپورتاژ آگهی

زمانبندی رپورتاژ باید طبق چه روالی انجام شود؟


برای بسیاری از مدیران تبلیغاتی کسب و کارها پیش می آید که برای اولین مرتبه‌ی انتشار رپورتاژ آگهی کسب و کار/ برند مورد نظرشان از خود بپرسند که آیا واقعا باید به زمانبندی خاصی پایبند باشند یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است. همانطور که شما در وب سایت کسب و کارتان طبق زمانبندی خاصی محتوا منتشر می کنید، برای انتشار رپورتاژ آگهی نیز باید به چرخه زمانی خاصی پایبند باشید. الگوریتم های گوگل کوچکترین فعالیت شما را (چه داخل وب سایت و چه در خارج از آن) زیر نظر دارند. هرگونه فعالیتی از سمت شما که غیر عادی و صرفاً برای گمراه کردن موتور های جستجو باشد، مشمول جریمه می شود.
برای اینکه به چنین دردسری دچار نشوید، باید از قواعد و قوانین زمانبندی رپورتاژ آگهی آگاه باشید. همچنین باید یک جدول زمانی خاص برای زمان انتشار رپورتاژ آگهی کسب و کارتان درست کنید. سپس طبق آن و به طور منظم اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی نمایید.

انتشار رپورتاژ آگهی
زمانبندی رپورتاژ در رسانه های خبری


هر زمان که برای انتشار رپورتاژ آگهی روی رسانه های خبری اقدام کردید، توجه داشته باشید که بلافاصله و با سرعت زیاد برای انتشار رپورتاژ بعدی اقدام نکنید؛ ولو روی یک وب سایت خبری دیگر. انجام این کار موجب مشکوک شدن موتور های جستجو مانند گوگل نسبت به فعالیت شما می شود. از آنجایی که اکثر مدیران وب سایت ها به دنبال گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی در رسانه های خبری هستند، معمولا بدون پایبندی به زمانبندی خاصی و صرفا برای داشتن تعداد لینک های بیشتر به صورت تصاعدی اقدام به انتشار چند رپورتاژ روی یک یا چند وب سایت خبری می کنند.
به عنوان مثال اگر قصد دارید در یک ماه، سه رپورتاژ آگهی مختلف منتشر کنید حتما بین این 3 رپورتاژ فاصله زمانی بگذارید. انتخاب فاصله زمانی با شماست. نباید فاصله میان رپورتاژ هایتان یک روز در میان باشد. شما می توانید رپورتاژ اول را امروز و رپورتاژ دوم  را فردا منتشر کنید. برای انتشار رپورتاژ سوم بهتر است برای ماه بعد اقدام کنید تا گوگل به فعالیت تان مشکوک نشود.

تبلیغ با رپورتاژ
زمانبندی رپورتاژ آگهی برای افزایش بازدید از آن


معمولا کسب و کارهای مختلف تلاش می کنند که در نخستین روزهای هفته برای انتشار انواع رپورتاژ آگهی اقدام کنند. به عنوان مثال آنها علاقه دارند که روزهای یکشنبه و دوشنبه رپورتاژ منتشر کنند تا احتمال بازدید از آن را افزایش دهند. این در حالی است که اغلب بازدید کنندگان در روزهای بعد، یعنی سه شنبه ها و چهارشنبه ها با احتمال بیشتری محتوای رپورتاژ را مطالعه می کنند. همچنین برخی از آنها (طبق داده های منتشر شده توسط وب سایت های خبری) علاقه دارند که در شروع ِهفته، یعنی شنبه وب سایت های پُر بازدید را بررسی و چک کنند.
با توجه به این آمار ( و با توجه به نمودار موجود) پیشنهاد می کنیم که روز ِانتشار رپورتاژ آگهی را شنبه ها و سه شنبه ها انتخاب کنید. در صورت انتخاب چنین روزهایی، احتمال اینکه رپورتاژ آگهی شما بیشتر دیده شود و با استقبال ِبهتری روبرو شود، بالاتر خواهد بود. جالب است بدانید که اکثر کاربران در فاصله‌ی بین ساعت 10 الی 12 صبح سایت های خبری را چک می کنند. بنابراین اگر زمانبندی انتشار رپورتاژ آگهی را به درستی در تاریخ و زمان مناسب انتخاب کنید، در ساعت های اولیه‌ی انتشارِ آن می توانید نهایت بازدهی را کسب کنید. همچنین در روزهای بعد هم آمار بازدید از متن رپورتاژ شما در ساعات ذکر شده بیشتر خواهد بود.

زمان انتشار رپورتاژ خوب

یک نمونه زمانبندی برای تولید و انتشار رپورتاژ آگهی


همانطور که برای تولید محتوای متنی، صوتی، تصویری و ... می توانید جدول زمانبندی داشته باشید، می توانید برای رپورتاژ آگهی تان هم به همان ترتیب، یک جدول زمانبندی تهیه کنید. همانطور که اشاره کردیم تهیه این جدول بسیار حائز اهمیت است و چه بسا از روال تولید محتوا در سایت تان نیز اهمیت بیشتری دارد. دلیل ِاهمیت ِبالا و به خرج دادنِ وسواس بیشتر برای انتشار رپورتاژ و توجه به تاریخ ِآن، تنوع مخاطبان است. شما با انتشار رپورتاژ آگهی خبری یا رپورتاژ آگهی تبلیغاتی در اصل به دنبال جذب مخاطبان جدید هستید. در وب سایت تان معمولا مخاطبان همیشگی مطالب تان را می خوانند و با ماهیت کسب و کارتان آشنا هستند. این در حالی است که متن رپورتاژ شما توسط کسانی مطالعه خواهد شد که با برند شما آشنایی نداشته و اولین بار است که با آن مواجه می شوند.
اختصاص وقت ِکافی و ایجاد جدول زمانی برای تعیین زمان ِدقیق انتشار رپورتاژ آگهی بسیار اهمیت دارد. در تقویم انتشار رپورتاژ آگهی (براساس نیاز ها و اولویت های سازمان/ کسب و کارتان) می توانید فیلد های مختلفی قرار دهید. اما به طور کلی، فیلد هایی که باید در این نوع تقویم وجود داشته باشند شامل موارد زیر می باشند.
•    تاریخ تولید رپورتاژ
•    تاریخ انتشار رپورتاژ
•    مخاطب هدف
•    عنوان رپورتاژ
•    موضوع رپورتاژ
•    کلمات کلیدی
•    انکر تکست ها
شما میتوانید یک نمونه تقویم محتوا را در تصویر زیر مشاهده کنید. برای تولید رپورتاژ نیز می توانید از آن الگوبرداری کنید. تقویم انتشار رپورتاژ آگهی شما باید به طور دقیق تنظیم شود و حتما باید به آن پایبند باشید.

تقویم رپورتاژ آگهی
اهمیت زمانبندی رپورتاژ آگهی


داشتن تقویم رپورتاژ آگهی و زمانبندی رپورتاژ آگهی باعث می شود تا استراتژی صحیح و کاملا درستی را برای تبلیغات و بازاریابی آنلاین تان داشته باشید. در صورت عدم تنظیم تاریخ صحیح برای انتشار رپورتاژ آگهی، محتوای تبلیغاتی خود را به صورت پراکنده و بی نظم منتشر خواهید کرد. این امر علاوه بر اثرگذاری نامطلوب بر بی برنامگی استراتژی تبلیغاتی شما موجب مشکوک شدن گوگل و سایر موتور های جستجو به فعالیت های شما خواهد شد.
مزایای داشتن برنامه برای انتشار محتوای رپورتاژ را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
•    شما می توانید به راحتی اهداف تبلیغاتی خود را اندازه گیری کنید و آینده آن را پیش بینی کنند.
•    به راحتی می توانید بودجه ای را که برای تبلیغات در نظر گرفته اید به درستی برنامه ریزی کنید.
•    به خوبی می توانید برای موضوعات مختلف ِمرتبط با برند/ کسب و کارتان رپورتاژ تولید کرده و سپس آن را منتشر کنید.
•    شما می توانید با افزایش فروش محصولات/ خدمات خود به سود بیشتری برسید. در نتیجه پرسنل یا اعضای تیم شما رضایت بیشتری از کار کردن در شرکت/ سازمان شما از خود نشان می دهند. این موضوع می تواند روی بهره وری کسب و کارتان تاثیر بگذارد.
با توجه به مزایای نامبرده، زمانبندی رپورتاژ آگهی یکی از مهم ترین بخش ها پیش از انتشار ِآن به حساب می آید و باید جدی گرفته شود.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *