روش‌های راهیابی به اکسپلور

روش‌های راهیابی به اکسپلور

راهیابی به اکسپلور چگونه ممکن می شود؟ در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم تا به شما کمک کنیم نرخ دیده شدنِ پست هایتان را افزایش دهید.

پیشگفتار

راهیابی به اکسپلور چگونه ممکن می شود؟ هدف ادمینِ هر پیج پابلیک در اینستاگرام این است که به اکسپلورر راه پیدا کند. برای اینکه حداقل بخش زیادی از کاربران این شبکه ی اجتماعی بتوانند با محتوای آن پیج آشنا شوند. بنابراین خیلی بعید به نظر می رسد که شما به عنوان ادمین یک پیج کسب و کار در اینستاگرام در پی راهیابی به اکسپلور نباشید. اگر چنین هدفی در سر دارید، در این مطلب به شما کمک می کنیم تا روش هایی که می توانید محتوایتان را وارد بخش اکسپلور کنید، به شما آموزش دهیم.
قبل از هرگونه اقدامی توصیه می کنیم در مورد الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 و راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام اطلاعات کافی کسب کنید. سپس برای مطالعه ی ادامه این مطلب اقدام کنید. زیرا مطالب لینک شده مکمل ِاین مطلب می باشند.

مقدمه

اکسپلور اینستاگرام چیست و چرا راهیابی به اکسپلور اهمیت دارد؟

اکسپلورر اینستاگرام تنها بخشی است که به محض باز کردن ِآن با پست هایی مواجه می شوید که قبلا آنها را ندیده اید و حتی پیج مرتبط با آنها را هم فالو ندارید. پس اکسپلور اینستاگرام به بخشی از این اپلیکیشن گفته می شود که در آن به دنبال محتواهای جدید می گردید. سیاست اینستاگرام برای چیدمان پست های مخصوص این بخش متفاوت با بخش Home یا فید اصلی ِاینستاگرام است. در اکسپلور پست هایی از پیج هایی به شما نمایش داده می شوند که اینستاگرام احتمال می دهد از دیدن آنها خوشتان بیاید یا شامل پست هایی از پیج هایی است که فالووینگ هایتان پیج مربوط به آنها را فالو و آن پست ها را لایک کرده اند. اینستاگرام به محتواهایی که در طی ایام گذشته لایک کرده اید یا با آنها تعامل داشته اید نگاه می کند و بخش اکسپلور را بر آن اساس پُر از محتوا می کند.
به همین خاطر بخش اکسپلور اینستاگرام برای هر کاربر یک ترتیب چیدمان خاص دارد و شبیه یک پیج دیگر نیست. به عنوان مثال اگر شما دو اکانت مختلف در Instagram داشته باشید و با هرکدام از آنها کارهای مختلف و متفاوت نسبت به یکدیگر انجام دهید، وقتی به بخش اکسپلور هرکدام از آنها نگاهی بیندازید به طور دقیق متوجه میشوید که چیدمان اکسپلور آنها با همدیگر متفاوت می باشد.
راهیابی به اکسپلور در گذشته کار آسانی بود. زیرا الگوریتم های اینستاگرام به اندازه‌ی امروز پیشرفت نکرده بوده و سیاست های خاصی نداشتند. اما در حال حاضر شما باید شرایط خاصی داشته باشید تا دست کم یکی از پست هایتان به بخش اکسپلور راه پیدا کند.

راهیابی به اکسپلور

اهمیت تعامل در اینستاگرام

اگر قصد راهیابی به  Instagram Explore را دارید باید به خوبی از اهمیت تعامل فالوور هایتان با محتوایی که به اشتراک می گذارید، باخبر باشید. زمانی که بخش بزرگی از دنبال کنندگان محتوای شما را لایک کنند، با دیگران به اشتراک بگذارند و در بخش save اینستاگرام شان قرار دهند، اینستاگرام میانگین این واکنش ها را به عنوان میزان تعامل آنها با پست شما در نظر می گیرد. بنابراین هر چه میزان این تعامل بیشتر باشد، احتمال اینکه پست شما وارد بخش اکسپلور شود زیاد است. اما برای چه کسانی؟
برای راهیابی به اکسپلور باید به این نکته توجه داشته باشید که پست تعامل برانگیز و الهام بخش ِ شما به کسانی نشان داده می شود که جزء فالووینگ ها و یا فالوور های کسانی باشند که با پست تان ارتباط برقرار کرده اند: یعنی آن را به اشتراک گذاشته یا save کرده اند. زیرا اینستاگرام این احتمال را در نظر میگیرد که محتوایی که برای یک شخص جذاب است می تواند برای دنبال کنندگان آن فرد هم جذاب باشد. به همین خاطر، آن محتوا را داخل بخش اکسپلور قرار می دهد. بنابراین هر چقدر که بتوانید تعامل بیشتری دریافت کنید، به راحتی می توانید پست تان را به بخش اکسپلور منتقل کنید. اکسپلور محل نمایش پست ها و به طور کلی محتواهایی است که ارزش دیده شدن دارند. البته این موضوع از نگاه اینستاگرام متفاوت است و عوامل مختلفی می توانند روی آن تاثیر بگذارند.

تولید محتوا در اینستاگرام

چگونه پست خود را برای راهیابی به اکسپلور تنظیم کنیم؟

برای اینکه بتوانید محتوایی ارزشمند خلق کنید که کاربران آن را بپسندند و با شما تعامل داشته باشند، باید اقدام به انتشار محتوای با کیفیت کنید. کپی کردن از سایر پیج های خوب یا تولید محتوا مشابه آنها به شما این امکان را نمی دهد تا با مخاطب تعامل برقرار کنید. همچنین شانس شما برای راهیابی به اکسپلور کاهش پیدا می کند.
حتما در زمان مناسبی اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام کنید. الگوریتم های اینستاگرام به زمان انتشار یک پست اهمیت زیادی می دهند و برای راهیابی به اکسپلور این معیار را در اولویت قرار می دهند. سعی کنید در زمان هایی اقدام به انتشار پست در اینستاگرام کنید که می دانید مخاطبان بیشتری پست هایتان را خواهند دید. برای اینکه بدانید چگونه می توانید ساعت و روزهایی که مخاطبان تان بیشتر به اینستاگرام مراجعه می کنند را به دست آورید، پستی که برای همین منظور نوشته شده است یعنی «تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟» را مطالعه کنید.

افزایش فعالیت در اینستاگرام برای تعامل بیشتر

اینستاگرام – و به طور کلی اکثر اپلیکیشن های سوشال مدیا – به دنبال فعالیت مداوم و روزمره ی کاربران خود است. بنابراین محتوای پیج هایی را ارزشمند تلقی می کند که به طور پیوسته و روزانه اقدام به انتشار پست یا استوری کنند. شما باید برای افزایش تعامل خود و کاربران برای راهیابی به اکسپلور حتما روزانه دست کم یک استوری منتشر کنید. سپس به طور هفتگی یا ماهانه اقدام به انتشار پست در ساعت و روزهای مشخص کنید. به عنوان مثال اینستاگرام به پیجی که به طور هفتگی در روز پنجشنبه و در فاصله ساعت هشت شب تا نُه شب اقدام به گذاشتن پست می کند، توجه بیشتری نشان می دهد. اما به پیج هایی که برنامه انتشار محتوای مشخصی ندارند، توجهی نمی کند. برای اینکه به طور منظم اقدام به انتشار محتوا در اینستاگرام کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما برای پیج خود یک تقویم محتوایی بسازید.

افزایش تعامل در اینستاگرام

برای ویرایش یا حذف پست ها در یک ساعت اول اقدام نکنید

برای راهیابی به اکسپلور باید توجه داشته باشید که اینستاگرام تا یک ساعت اولِ انتشار یک پست نسبت به حذف یا ویرایش آن بسیار حساس است. پست هایی که در یک ساعت اول ویرایش یا حذف می شوند، به اکسپلورر راه پیدا نمی کنند. بنابراین بهتر است اگر پست تان نیاز به ویرایش دارد، آن را در یک ساعت اول ویرایش نکنید. یکی از مهم ترین حساسیت های اینستاگرام، ایجاد کوچکترین تغییر ممکن در پست هاست. بنابراین اگر قصد دارید یک پست را حذف کنید می توانید پس از گذشت یک ساعت، اقدام به حذف آن کنید. با این کار اینستاگرام نسبت به محتوای پیج شما حساس نخواهد شد. از آن جایی که ایرادات موجود در تصاویر یا ویدیو ها را نمی توان با ویرایش برطرف کرد، نیاز است که آن ها را پاک کرده و پس از ویرایش مجدداً منتشر کنید. در این خصوص، در مطلب «آموزش حذف یا ویرایش پست ها» بیشتر توضیح داده ایم.

استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام برای راهیابی به اکسپلور

برای راهیابی به اکسپلور باید حتما از هشتگ های مناسب با موضوع پیج و موضوع پست تان استفاده کنید. در موردِ هشتگ در اینستاگرام، نحوه‌ی یافتن هشتگ های مناسب پیج و پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ در مطالب جداگانه توضیح داده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آنها را مطالعه کنید. هشتگ ها باعث بیشتر دیده شدنِ پست شما می شوند و اجازه می دهند تا تعامل پست تان افزایش پیدا کند. با افزایش تعامل، احتمال اینکه پست تان به اکسپلور وارد شود، افزایش خواهد یافت.

درج لوکیشن در پست را جدی بگیرید

درج لوکیشن در پست برای راهیابی به اکسپلور موثر است. زمانی که پست شما دارای موقعیت جغرافیایی خاصی باشد، به این معناست که اینستاگرام آن پست را به افرادی که به آن موقعیت جغرافیایی نزدیک تر هستند، با احتمال بیشتری نشان خواهد داد. همچنین اگر پست شما دارای لوکیشن های خاص و محبوب اکثر کاربران اینستاگرام باشد، شانس راهیابی به اکسپلور را خواهد داشت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *