تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟ آموزش کامل

تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟ آموزش کامل

تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟ اگر کسب و کار نوپا یا بسیار قدیمی هستید، باید بتوانید در اینستاگرام فعالیت مفید داشته باشید. چگونه؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت.

پیشگفتار

تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟ داستان تولید محتوا در اینستاگرام، تفاوت چندانی با سایر پلتفرم های محبوب امروزی در فضای مجازی ندارد. منتها، محتوا گذاری در اینستاگرام به دو دلیل همیشه پرطرفدار بوده است. اول اینکه، اینستاگرام پلتفرمی عکس/ ویدئو محور است. بنابراین متن ها کمتر از تصاویر مورد توجه قرار می گیرند. تولید محتوا در اینستاگرام معمولا با اهداف مختلفی انجام می شود. هر کسب و کار طبق چارچوب های بازاریابی در اینستاگرام، یک استراتژی خاص را جهت تولید محتوا انتخاب می کند.
اگر به آموزش های پایه برای تولید محتوا در اینستاگرام نیاز دارید، اگر ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام را نمی شناسید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

فهرست عناوین

 


آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

خرید پیج و تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟ معمولا دو روش برای راه اندازی پیج اینستاگرام وجود دارد. یک روش این است که از صفر شروع کنید. یک پیج اینستاگرام (از نوع بیزینسی) راه اندازی کنید. سپس در آن محتوا تولید کنید. از روش های موثر جذب فالوور ارگانیک بهره بگیرید تا بتوانید روز به روز به تعداد فالوور ها، لایک ها و کامنت های بیشتر دست پیدا کنید. روش دوم این است که یک پیج با تعداد فالوور زیاد خریداری کرده و فعالیت تان را شروع کنید. اما کدام روش بهتر است؟
ما روش اول را پیشنهاد می دهیم. زیرا تمامی فالوور هایی که پیج شما را به طور طبیعی و ارگانیک فالو می کنند، از طریق محتوای پیج تان جذب خدمات شما شده اند. در نتیجه بهتر می توانید با آنها تعامل برقرار کنید. آنها نیز در مدت زمانِ طولانی به شما و خدمات تان اعتماد می کنند. اما اگر پیجی را همراه با فالوور خریداری کنید، نمی توانید مطمئن باشید که دست کم 80 درصد مخاطبان با شما و اهداف تان همسو باشند.

گسترش حضور آنلاین با تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟

دیده شدن با تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟ بسیاری از کسب و کارهای کوچک از ابتدا فعالیت خود را با تولید محتوا در اینستاگرام آغاز کرده اند. آنها پس از مدتی جذب فالوور و یافتن تعداد مخاطبان بیشتر، در فکر تاسیس و راه اندازی یک وب سایت افتاده اند. در نتیجه توانسته اند بسیار هوشمندانه حضور آنلاین ِخود را گسترش دهند. چرا شما یکی از آنها نباشید؟ 
اما این روش برای تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟ یعنی اینکه شما می توانید با تولید محتوای خوب (صرفا در اینستاگرام) بدون نیاز به سرمایه گذاری ِکلان، تعداد زیادی مخاطب به دست آورید. پس از افزایش فروش و استقبال از خدمات تان با بودجه ای که به دست آورده اید می توانید برای راه اندازی یک سایت و گسترش حضور تان در سایر شبکه های اجتماعی فعالیت کنید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

ابزار های تولید محتوا در اینستاگرام چه هستند؟

آیا به دنبال ابزار های تولید محتوا در اینستاگرام هستید؟ ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام به شما کمک می کنند تا محتوای با کیفیت تصویری و ویدئویی خلق کنید. همانطور که اشاره شد، اینستاگرام یک اپلیکیشن مبتنی بر تصویر و ویدئو است. بنابراین، قبل از اینکه مخاطب تان به سراغ خواندن متن برود، تصاویر مربوط به یک پست را بررسی می کند. همچنین وقتی یک کاربر وارد پیج تان می شود، به اولین چیزی که برخورد می کند یک دور نمایِ کلی از تصاویر و ویدئو هایی است که در پیج تان قرار داده اید. برای تولید محتوای تصویری و ویدئویی پیج تان می توانید از این ابزار ها که در زیر لیست شده اند کمک بگیرید.

•    ابزار Canva

بعید است برای شروع فعالیت در اینستاگرام اقدام کنید و نام Canva را نشنوید. پوستر ها، طرح های گرافیکی، استوری های حرفه ای و ... با این ابزار به راحتی قابل طراحی و انتشار است.

•    ابزار Adobe Spark

ابزار های متعدد  Adobe Spark به شما کمک می کند تا در ترکیب متن، تصویر و ویدئو ها با هم به طرز شگفت انگیزی، خلاقانه عمل کنید.

•    ابزار Pablo

تلفیق عکس ها با نرم افزار Pablo بسیار آسان و سهل انجام می شود. همچنین امکان فیلتر گذاشتن و ادیت عکس ها با Pablo بسیار راحت و بی دردسر است. کسب و کارها به راحتی می توانند لوگوی خود را روی تک تک تصاویرشان با کمک این ابزار درج کنند.

•    برنامه Inshot

Inshot ، جزء پرطرفدار ترین و بهترین نرم افزار های ادیت ویدئو و تصویر استفاده می شود. البته تولید و ویرایش ویدئو با آن کاربرد بیشتری بین کاربرانِ شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد.

•    ابزار PICSART

یک نرم افزار حرفه ای برای ویرایش تصویر است. بسیاری از ابزار هایی که توسط PICSART در دسترس شما قرار می گیرند در حد ابزار های photoshop هستند. به همین خاطر به شما کمک می کنند تا مثل یک ویرایش گر حرفه ای به ویرایش و تنظیم عکس هایتان بپردازید و آنها را در اینستاگرام منتشر کنید.

ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام

چگونه می توان از میزان تعامل مخاطب با محتوای پیج اینستاگرام مطلع شد؟

Instagram ابزار های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید میزان تعامل مخاطب با پیج تان را اندازه گیری یا Tracking کنید. برای این منظور کافی است که وارد پروفایل/ یا پیج خود شوید. برای ورود به پروفایل تان باید روی آیکون آدمک که در سمت راست پایین ِصفحه قرار گرفته است ضربه بزنید. پس از باز شدن پروفایل تان دکمه Insight را انتخاب کنید. آمار و اطلاعاتی که در این بخش از پروفایل تان قرار می گیرد، توسط اینستاگرام تهیه شده اند.
در حقیقت، اینستاگرام رفتار های فالوور هایتان را بررسی کرده و در Insight در اختیار شما قرار می دهد. شما در این بخش می توانید پست ها و استوری هایی که بازدید، لایک و کامنت، سیو و share بیشتری دریافت کرده اند مطلع شوید. سپس هر پست یا استوری که به نظر مخاطب جذاب بوده است را مجددا باز نشر کنید. یا اینکه می توانید از ایده موجود در این نوع پست ها، برای تولید محتوای بعدی تان کمک بگیرید. Insight (همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید) اطلاعاتی در مورد سن و جنسیت افرادی که شما را دنبال می کنند، پست های محبوب و ساعاتی که کاربران در این اپ بیشتر فعالیت دارند، ارائه می دهد.

برون سپاری برای تولید محتوا در اینستاگرام

برون سپاری برای تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟ بسیاری از کسب  و کارها و شرکت ها زمان کافی برای برنامه ریزی در تقویم تولید محتوا، نگارش محتوا و ویرایش آن ندارند. برای همین، کل پروسه برنامه ریزی و تهیه محتواهای متنی، تصویری و صوتی خود را در اینستاگرام به یک شرکت یا یک تیم معتبر می سپارند. در رایا مارکتینگ خدمات برنامه ریزی، مشاوره و تولید محتوا برای اینستاگرام انجام می شود.
با برون سپاری تولید محتوا در اینستاگرام به یک تیم یا شرکت معتبر شما می توانید صرفا به امور فروش و امور داخلی شرکت یا کسب و کار خود رسیدگی کنید. سپس امور تبلیغاتی و پیشبرد اهداف خود را در اپلیکیشن اینستاگرام به ادمین ها و متخصصان تولید محتوا در اینستاگرام بسپارید.

Insight در اینستاگرام

نکات مهم در تولید محتوا در اینستاگرام

برخی نکات تولید محتوا در اینستاگرام به شما کمک می کنند تا بسیار حرفه ای عمل کنید. به لیست زیر نگاهی بیندازید.

  1.  تنوع در تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟ یعنی اینکه فقط روی یکی دو قالب خاص از محتوا متمرکز نشوید. تصاویر، ویدئو ها و متن ها فقط حکم ظرف هایی را دارند که به شما اجازه می دهند داخل آنها محتوایی بریزید. محتواهای شما می توانند آموزنده، بامزه، سرگرم کننده و ... باشند. پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام را یافته و در مورد آنها محتوا خلق کنید.
  2.  با مخاطب مستقیما حرف بزنید و در لحن محتوا هایتان او را مخاطب قرار دهید. هر محتوا باید بتواند مخاطب را به برقراری تعامل و انجام عملی خاص وادار کند.
  3. از هشتگ های مربوط به حوزه کسب و کارتان استفاده کنید. به این وسیله می توانید مخاطبانی که از وجود شما و کسب و کارتان آگاه نیستند را به سمت خود جلب کنید.
  4. تولید کنندگان محتوای متنی و محتوای تصویری ِ حرفه ای را استخدام کنید. این افراد به ارتقای کیفیت پیج اینستاگرام تان کمک می کنند.
  5.  به ابعاد پست و استوری و ریلز در اینستاگرام توجه کنید. حتما تمامی آنها را طبق یک چارچوب مشخص انتخاب کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *