راه‌های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

راه‌های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

افزایش نرخ تعامل اینستاگرام برای هر پیج کسب‌ و‌ کار ضروری است. اگر در اینستاگرام پیج بیزینس دارید و نمی‌توانید تعامل آن را افزایش دهید، این مطلب را مطالعه کنید.

پیشگفتار

افزایش نرخ تعامل اینستاگرام به تغییرات الگوریتم اینستاگرام، تغییرات استراتژی های تبلیغاتی شما و هدفتان از فعالیت در این اپلیکیشن وابسته است. شما به عنوان مدیر یک پیج کسب و کار در اینستاگرام باید در مورد نحوه‌ی بازاریابی اینستاگرام و تبلیغ در اینستاگرام با خبر باشید. سپس خود را با تغییرات هرساله‌ی آنها هماهنگ کنید. تکنیک ها و روش های مختلفی برای برقراری ارتباط با مخاطبان وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. به عنوان مثال باید ببینید که کدام نوع از محتواهای پیج شما، این قدرت را دارند که تعامل بیشتری با مخاطبان برقرار کنند. همچنین باید از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام باخبر باشید و بدانید که شامل چه مواردی هستند.
در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم تا به شما کمک کنیم روش های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام و پیج خود را در سال 2022 بیاموزید و از آنها استفاده کنید.

مقدمه

•    افزایش نرخ تعامل اینستاگرام به چه معناست؟
•    افزایش نرخ تعامل اینستاگرام چگونه ممکن می شود؟
•    1. تولید محتوای غنی و ارزشمند در اینستاگرام
•    2 .Aesthetic پیج خود را افزایش دهید.
•    3. از تولید محتوای ویدیویی برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام غافل نشوید.
•    4. تولید محتوای مشترک برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام
•    5. افزودن هشتگ به پست ها و استوری ها

افزایش نرخ تعامل اینستاگرام به چه معناست؟

نرخ تعامل در اینستاگرام به چند روش مختلف اشاره دارد. در این روش ها، فالوور های پیج شما می توانند با محتوایی که در این اپلیکیشن به اشتراک می گذارید، تعامل داشته باشند. از جمله‌ی این تعامل ها می توان به لایک کردن، کامنت گذاشتن، به اشتراک گذاشتن یا Save  اینستاگرام اشاره کرد. وقتی تعامل کاربران با پیج شما زیاد و قوی باشد، این بدان معناست که مخاطبان دوست دارند با شما در ارتباط و تعامل باشند و محتوایی که در پیج تان می گذارید را می پسندند.
افزایش نرخ تعامل اینستاگرام به اولویت بندی محتوای شما هم مربوط می شود. این اولویت بندی توسط الگوریتم Instagram انجام می شود. در‌نتیجه کمک می‌کند تا تعداد افراد بیشتری به محتوایی که در این اپلیکیشن منتشر کرده اید، دسترسی پیدا کنند. بنابراین هر چقدر که تعامل کاربران با پیج شما بیشتر باشد، پست ها و استوری هایتان با اولویت بیشتری به مخاطبان نمایش داده خواهد شد؛ به عنوان مثال پست هایتان در ابتدا و پیش از سایر پست ها به کاربرانی که شما را فالو دارند نمایش داده می شود و استوری هایتان هم در ابتدا و پیش از سایر استوری ها قرار خواهد گرفت.
اینکه فالوور های پیج تان زیاد باشند، به معنای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام نیست! شما باید یک Community بسازید و سعی کنید مردم را ترغیب کنید که با محتوایتان تعامل برقرار کنند. در یک کلام می توان افزایش نرخ تعامل اینستاگرام را به معنای «تولید فالوور های وفادار به کسب و کار یا برند» در نظر گرفت.

تولید محتوا در اینستاگرام

افزایش نرخ تعامل اینستاگرام چگونه ممکن می شود؟

چند روش و راه حل وجود دارد که به کمک آنها می توانید افزایش نرخ تعامل اینستاگرام را تجربه کنید و فالور های وفاداری برای پیج خود به ارمغان آورید.

1.تولید محتوای غنی و ارزشمند در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام از نوع ارزشمند و کاربردی، احتمال افزایش نرخ تعامل کاربران با پیج شما را بالا می برد. زیرا این محتوای پیج شماست که ارزش تان را تعیین می کند، نه فعالیت های جانبی تان مثل تبلیغات و بازاریابی مستقیم. اگر محتوای ارزشمند تولید کنید، مخاطبان بیشتری آن را به اشتراک می گذارند یا save می کنند. اما چه نوع محتوایی باید تولید کنید که ارزش save & share را داشته باشد؟ محتوایی که به طور مستقیم بخشی از زندگی کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد، محتوایی که سودمند و کاربردی است، محتوایی که بامزه و خنده دار است، محتوایی که نمونه اش در سایر پیج های مشابه یافت نمی شود. این موارد از جمله محتوا هایی هستند که ارزش ذخیره شده و به اشتراک گذاشته شدن دارند.
به عنوان مثال انتشار پست یا استوری در قالب اینفوگرافیک های زیبا و مینیمال به کاربران کمک می کند تا اطلاعات جدیدی را به صورت کاملا جمع و جور به دست آورند.  شما می توانید از کپشن اینستاگرام یا بخش text داخل استوری استفاده کنید و اطلاعات تکمیلی را به مخاطب ارائه دهید. به عنوان مثال در تصویر زیر یک نمونه اینفوگرافیک درج شده است و در بخش کپشن پست، اطلاعات تکمیلی آورده شده است.

یک نمونه اینفوگرافیک در اینستاگرام

2.Aesthetic پیج خود را افزایش دهید

در لغت، aesthetic به معنای وابسته به زیبایی، یا علم زیبایی شناسی است. در اینستاگرام همه چیز محدود به زیبایی های بصری است. برای اینکه بتوانید مخاطبان را با محتوای خود درگیر کنید، باید محتوای بصری زیبا در پیج تان قرار دهید و به یک Theme و یک پالت رنگی وفادار بمانید. زیرا تنها به این روش است که می توانید انسجام محتواهای بصری را در پیج تان حفظ کنید. اینکه هریک از تصاویر و ویدئو هایتان یک پالت رنگی جداگانه و بی ربط به هم داشته باشند، باعث شلخته و بی نظم به نظر رسیدن ِآنها می شود.
برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام باید محتواهای زیبا تولید کنید. زیرا کاربران ِاین شبکه ی اجتماعی محبوب، به زیبایی و زرق و برق تصاویر اهمیت ویژه ای می دهند. زمانی که بتوانید به آنها محتوای بصری با کیفیت عرضه کنید، می توانید توجه آنها را به سمت خود جلب کنید. پیج اینستاگرام کسب و کارتان را مانند یک پورتفولیو در نظر بگیرید. با Bio نویسی حرفه ای خودتان را به آنها معرفی کنید و با کمک تصاویر باکیفیت پست ها و استوری هایتان به آنها نشان دهید که برای محتوایی که تولید می کنید، ارزش قائل هستید.

تولید محتوای ارزشمند در اینستاگرام

3.از تولید محتوای ویدیویی برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام غافل نشوید

اگر در پست ها و استوری هایتان صرفا از تصاویر استفاده می کنید، باید حتما فکری به حال درج محتوای ویدیویی هم در تقویم محتوایی اینستاگرام تان بکنید. زیرا ویدیو ها به میزان شگفت انگیزی می توانند موجب افزایش نرخ تعامل اینستاگرام شوند. این نوع محتوا ها هم دارای تصویر هستند و هم صدا. همچنین اگر اقدام به تولید محتواهای ویدیویی short مانند ویدیو های تیک تاک کنید، می توانید نرخ تعامل خود را با مخاطبان پیج تان افزایش دهید.
66 درصد از کاربران اینستاگرام به محتواهای ویدیویی کوتاه در این اپلیکیشن علاقه دارند. اگر نمی توانید ویدیوهای کوتاه تولید کنید، برای گذاشتن IGTV اقدام کنید. البته باید توجه داشته باشید که هرچه ویدیوی شما غنی تر باشد، مخاطبان بیشتر ترغیب می شوند تا انتهای آن را مشاهده کرده و برای دیگران هم ارسال کنند.
بسیاری از کاربران اینستاگرام، محتواهای ویدیویی را بدون صدا و به حالت Mute مشاهده می کنند. اگر در این نوع محتواها زیرنویس یا نوشته قرار دهید، بهتر می توانید آنها را با محتوای خود درگیر کنید. با توجه به اینکه حوزه‌ی فعالیت شما چیست و اینکه در چه زمینه ای کار می کنید، می توانید اقدام به انتشار محتواهای ویدیویی فیلم برداری شده یا ویدیوهای موشن گرافیک کنید. انتخاب نوع محتوای ویدیویی با شماست. اما کیفیت آن باید بسیار بالا بوده و مشابه سایر پیج ها نباشد. هرگز اهمیت تولید محتوای یونیک را دست کم نگیرید.

4.تولید محتوای مشترک برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام می توانید با یک پیج دیگر همکاری داشته باشید تا فالورهای هر دوی شما به طور مستقیم بتوانند نرخ engagement پست تان را بالا ببرند. ویژگی مهم پست های همکاری یا collaboration این است که نرخ تعامل با یک پست را تا دو برابر افزایش می دهد. اگر هیچ ایده ای در مورد انتشار پست های همکاری با سایر پیج ها ندارید، با آنها تعامل برقرار کنید و در مورد یک رویداد، اتفاق مهم، یا یک هدف مشترک پست بگذارید و از کسانی که پست را مشاهده می کنند بخواهید تا آن را به اشتراک بگذارند. شما یک مرتبه برای انتشار پست های collaboration اقدام می کنید اما این پست ها به طور همزمان، هم داخل پیج شما و هم پیج ِهمکارتان به نمایش در می آیند.

هشتگ ها در اینستاگرام

5.افزودن هشتگ به پست ها و استوری ها

برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام شما باید هشتگ های مربوط به موضوع پست، مکان و غیره را داخل کپشن یا استوری اینستاگرام اضافه کنید. اگر شخصی هشتگ هایی که شما زیر پست تان درج کرده اید را دنبال کرده باشد، می تواند به راحتی محتوای شما را مشاهده کند. اگر محتوای شما به اندازه ی کافی خوب باشد، می تواند کاری کند که آن شخص با پست شما ارتباط برقرار کند؛ یعنی اقدام به گذاشتن کامنت، لایک کردن یا share  کردن آن پست کند. پیشنهاد می کنیم در مورد اهمیت هشتگ در اینستاگرام، هشتگ های مناسب پیج و پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ به مطالب لینک شده مراجعه کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *