جالب ترین نکات در مورد طراحی لوگو های معروف
طراحی لوگو های معروف چطور انجام می شود؟ چه شعارهایی در پس طراحی معروف ترین لوگوهای دنیا وجود دارد؟ در ادامه توضیح می دهیم.
مقدمه
طراحی لوگو های معروف چطور انجام شده است؟ این لوگوها حاوی چه مفاهیم و شعارهایی هستند؟ باید بدانید که این روزها اکثر کمپانی های معتبر دنیا، برای تبلیغات محصولات خود طراحی لوگو و تولید محتوا را در دستور کار قرار داده اند. یک لوگوی حرفه ای و فوق العاده می تواند کسب و کار شما را از سایر رقیبان متمایز کند. یکی از مهم ترین راه های معروف شدن برند، داشتن یک لوگوی حرفه ای و زیباست. شرکت های معروف دنیا نیز، با لوگوهای خود شناخته می شوند. در حال حاضر اگر بخواهید نام یکی از برندهای معروف دنیا را به یاد آورید، حتما نقش لوگوی آن مجموعه در ذهن شما شکل می گیرد. در این محتوا می خواهیم در مورد معروف ترین لوگوهای دنیا و ویژگی های آن ها صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.
فهرست مطالب
1- تحلیل لوگوی شرکت های معروف
2- سوالاتی درباره لوگوی برندهای معروف
چرا لوگوی شرکت فیسبوک به رنگ آبی است؟
چرا لوگوی شرکت گوگل در ابتدا دارای عدد شش بود؟
تحلیل لوگوی شرکت های معروف
طراحی لوگو های معروف کاری سخت و زمانبر است که طراحان وقت زیادی را صرف آن می کنند. تمامی لوگوهای معروف در سراسر دنیا دارای مفاهیم خاصی هستند. طراحی لوگو گوگل کروم، مایکروسافت و... جزء معروف ترین نمونه ها در دنیا هستند. در این بخش از محتوا در مورد مفهوم چند مورد از لوگو های معروف دنیا توضیح می دهیم.
• Apple: یکی از انواع طراحی لوگو های معروف در دنیا، لوگوی اپل است. کمتر کسی پیدا می شود که سیب گاز زده درج شده روی محصولات اپل را ندیده باشد. سیب گاز زده در واقع مفهوم پیشرفت در تکنولوژی را در ذهن مخاطب تداعی می کند. سیب بخشی از طبیعت است و گاز زدگی نیز ایجاد یک تحول در آن را نشان می دهد.
• Facebook: از دیگر انواع طراحی لوگو های معروف می توان به فیس بوک اشاره کرد. نماد فیس بوک، یک حرف f است که با رنگ آبی نشان داده می شود. این حرف f از نام برند گرفته شده است. این لوگو تایپ زیبا و در عین حال ساده، یکی از معروف ترین نمادهای الکترونیکی در دنیاست.
• Amazon: از دیگر انواع لوگوی کمپانی های معروف می توان به نماد آمازون اشاره کرد. لوگوی آمازون نیز یک تایپوگرافی زیبا و پرمفهوم است. در این لوگو کلمه Amazon را مشاهده می کنید که در آن حرف A با یک فلش نارنجی رنگ به حرف Z وصل شده است. این به معنی پیدا کردن هر چیزی در این سایت است. همان طور که می دانید، آمازون یک فروشگاه اینترنتی جهانی است. طراح با ساخت این لوگو، این مفهوم را در ذهن مخاطب تداعی می کند که هر چیزی که بخواهد را می تواند در این مجموعه پیدا کند.
• Microsoft: لوگوی مایکروسافت نیز از بهترین لوگوهای دنیا شناخته می شود. این لوگو از 4 مربع رنگی ساخته شده است. رنگ های سبز، قرمز، زرد و آبی در این لوگو دیده می شوند که نماد بخش های مختلف مایکروسافت هستند. برای مثال رنگ آبی نماد ورد، رنگ زرد نماد برنامه ها، رنگ سبز نماد اکسل و رنگ قرمز نماد پاورپوینت است.
• Samsung: نماد سامسونگ نیز از انواع طراحی لوگو های معروف شناخته می شود. لوگوی سامسونگ یک تایپوگرافی زیبا و جذاب می باشد که با رنگ سفید روی پس زمینه آبی نوشته شده است.
• Walt Disney: اگر به لیست لوگو شرکت های معروف نگاهی بیندازیم، نام والت دیزنی در بین آن ها دیده می شود. لوگوی والت دیزنی، یک تایپوگرافی فانتزی است که جذابیت زیادی دارد. این لوگو در واقع امضای خود والت دیزنی است. یکی از دلایل شهرت جهانی لوگوی والت دیزنی، همین مسئله است.
• Nike: لوگوی نایک نیز به عنوان یکی از انواع طراحی لوگو های معروف در جهان شناخته می شود. این لوگو نماد بال فرشته موفقیت، در یونان باستان است. همان طور که می دانید، محصولات نایک برای ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. ورزشکاران نیز برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنند.
• Pepsi: از دیگر انواع لوگوهای معروف می توان به لوگوی پپسی اشاره کرد. طراح برای ساخت لوگوی پپسی، از طراحی لوگو دایره ای استفاده کرده است. این دایره از سه رنگ قرمز، سفید و آبی تشکیل شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که این لوگو، یک لبخند را نشان می دهد. رنگ های استفاده شده در لوگو نیز نماد شادی هستند.
• BMW: لوگوی بی ام دبلیو نیز جزء انواع طراحی لوگو های معروف می باشد. کارشناسان اعتقاد دارند که این لوگو نشان دهنده شهریست که برند بی ام دبلیو در آنجا به وجود آمده است. در واقع رنگ های آبی و سفید، نماد منطقه باواریا هستند.
• Google: لوگوی جدید گوگل، یک حرف G می باشد که با رنگ های مختلف ساخته شده است. رنگ های قرمز، زرد، آبی و سبز در طراحی لوگوی این مجموعه نقش دارند. که هر یک به گوشه ای از صنعت تکنولوژی اشاره می کنند.
• Adidas: به عنوان آخرین نمونه طراحی لوگو های معروف، نماد آدیداس را به شما معرفی می کنیم. لوگوی آدیداس، از سه خط مورب و موازی تشکیل شده است. این خطوط در کنار هم یک قله را نشان می دهند. همان طور که می دانید، صعود به قله، نشان موفقیت و پیروزی است.
سوالاتی درباره لوگوی برندهای معروف
در این بخش قصد داریم به دو مورد از مهم ترین سوال ها در مورد طراحی لوگو های معروف پاسخ دهیم.
1. چرا لوگوی شرکت فیسبوک به رنگ آبی است؟ طبق بررسی های صورت گرفته، زاکربرگ موسس فیس بوک، دچار بیماری کور رنگی است. به همین دلیل در تشخیص برخی رنگ ها دچار مشکل است. او ترجیح داده لوگوی آبی را برای شرکت خود انتخاب کند.
2. چرا لوگوی شرکت گوگل در ابتدا دارای عدد شش بود؟ در حال حاضر جواب دقیقی به این سوال داده نشده است. برخی اعتقاد دارند که این عدد، نشان دهنده جهانی بودن گوگل یا تعداد حروف آن است.
سخن پایانی
در این مقاله تلاش کردیم در مورد طراحی لوگو های معروف صحبت کنیم. گفتیم که اکثر برندهای معتبر دنیا برای معرفی خود به مخاطب از طراحی لوگو سه بعدی یا ساده استفاده می کنند. همچنین در مورد چند نمونه از بهترین نمادهای تجاری دنیا صحبت کردیم. برای مثال در مورد لوگوهایی مثل مایکروسافت، اپل، سامسونگ، بی ام دبلیو و... توضیحاتی دادیم. تلاش کردیم مفهوم و راز هر لوگو را برای شما شرح دهیم. در ادامه سعی کردیم به دو مورد از سوال های مهم در عرصه طراحی لوگو پاسخ دهیم.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید