طراحی لوگو لایه باز چیست و چگونه است؟
طراحی لوگو لایه باز چیست؟ لوگوی لایه باز چه خصوصیاتی دارد؟ چطور می توان به لوگوهای لایه باز دست پیدا کرد؟ توضیح را در ادامه مطلب می خوانید.
مقدمه
طراحی لوگو لایه باز چطور انجام می شود و چه فایده ای دارد؟ این روزها لوگوها و تولید محتوا، به عنوان گام های اساسی در دیجیتال مارکتینگ و برندینگ شناخته می شوند. لوگوهای لایه باز جزء پرطرفدارترین انواع لوگو در دیجیتال مارکتینگ هستند. این لوگوها خصوصیاتی دارند که آن ها را نسبت به سایر نمونه ها متمایز کرده اند. در این محتوا قصد داریم در مورد لوگوی لایه باز و خصوصیات آن صحبت کنیم. اگر می خواهید با روش طراحی لوگو سه بعدی لایه باز آشنا شوید، همراه ما باشید.
فهرست مطالب
1- لوگو لایه باز چیست؟
2- چرا طراحی لوگو لایه باز مهم است؟
3- نرم افزارهای مورد استفاده در طراحی لوگو لایه باز
4- نحوه ایجاد لایه ها در فتوشاپ
5- اموزش طراحی لوگو لایه باز در ایلوستریتور
6- فایل PSD چیست؟
7- منظور از فایل وکتور چیست؟
8- چگونه فایل های وکتور را ویرایش کنیم؟
9- طرح لایه باز چه کاربردهایی دارد؟
10- مزیت لوگوی لایه باز برای صاحبان کسب و کار
لوگو لایه باز چیست؟
طراحی لوگو لایه باز یک روش عالی برای طراحان است. با استفاده از این روش می توان لوگوهایی با قابلیت تغییر درست کرد. یک لوگو لایه باز در واقع یک فایل نیمه آماده است که کاربر می تواند تغییرات دلخواه را روی آن اعمال کند. بسیاری از طراحان، لوگوهای خود را به صورت لایه باز طراحی کرده و به فروش می رسانند. به این ترتیب مشتری می تواند تغییرات مورد نیاز را روی فایل لوگو لایه باز اعمال کند.
چرا طراحی لوگو لایه باز مهم است؟
شاید به این موضوع فکر کنید که اهمیت طراحی لوگو لایه باز چیست؟ طراحی لوگو حرفه ای به صورت لایه باز چه مزیت هایی دارد؟ در این مورد باید بگوییم که طراحی لوگو به صورت لایه باز از چند نظر حائز اهمیت است. مسئله اول این است که لوگوهای لایه باز، قابلیت ادیت و ویرایش را دارند. گاهی شما به عنوان یک طراح، چند اتود آماده کرده و آن ها را در اختیار مشتری قرار می دهید. مشتری می تواند ایرادات لوگو را برای شما بیان کند. در صورتی که لوگوها به صورت لایه باز طراحی نشده باشند باید آن ها را مجددا طراحی کنید. این در حالی است که در صورت لایه باز بودن لوگوها می توانید آن ها را به راحتی ویرایش کنید. پس لایه باز بودن یک لوگو از این نظر دارای اهمیت است که کار طراح را برای ویرایش آن راحت می کند.
نکته بعدی در مورد طراحی لوگو لایه باز، فروش آن توسط طراح به مشتری است. برخی از طراحان لوگو، نمونه های طراحی شده خود را به مشتری می فروشند. بدیهی است مشتری دوست دارد نام برند، نماد شرکت و... را روی لوگوی خود درج کند. همچنین ممکن است بخواهد رنگ های لوگو را تغییر دهد. به همین دلیل، چنین لوگوهایی باید به صورت لایه باز طراحی شوند تا امکان ایجاد تغییر در آن ها وجود داشته باشد.
نرم افزارهای مورد استفاده در طراحی لوگو لایه باز
طراحی لوگو چگونه است؟ طراحی لوگوی لایه باز با چه نرم افزارهایی انجام می شود؟ یکی از بهترین نرم افزار های طراحی لوگو به صورت لایه باز Eximious Soft Logo Designer Pro می باشد. این نرم افزار قابلیت های فوق العاده ای دارد که به شما برای ساخت لوگوهایی حرفه ای کمک می کند. از دیگر نرم افزارهای طراحی لوگوهای لایه باز می توان به فتوشاپ و ایلوستریتور اشاره کرد.
نحوه ایجاد لایه ها در فتوشاپ
برای ایجاد طرح لوگو لایه باز می توانید از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید. برای ایجاد لایه در نرم افزار فتوشاپ باید گزینه new layer را انتخاب نمایید. به این ترتیب می توانید لوگوی خود را طی مراحل مختلف و به صورت لایه هایی جداگانه طراحی کنید. در نهایت برای ذخیره فایل از فرمت psd استفاده کنید. این فرمت، پیشفرض برنامه فتوشاپ است و امکان ویرایش لایه ها را برای شما فراهم می کند.
اموزش طراحی لوگو لایه باز در ایلوستریتور
طراحی لوگوی لایه باز در ایلوستریتور چگونه است؟ برای طراحی لوگو دایره ای به صورت لایه باز در ایلوستریتور باید مراحل زیر را طی کنید.
• نرم افزار را باز کرده و یک پروژه جدید ایجاد کنید.
• پس از طراحی لوگو و تکمیل آن روی گزینه فایل کلیک کنید.
• گزینه export as را انتخاب کرده و یک نام برای فایل انتخاب کنید. در این قسمت باید فرمت فایل را psd انتخاب کنید.
• دقت کنید که گزینه write layers فعال باشد.
فایل PSD چیست؟
فایل پی اس دی، یک فرمت ذخیره برای طراحی لوگو لایه باز در نرم افزار فتوشاپ است. با استفاده از این فرمت شما می توانید در هر ورژنی از نرم افزار، لوگوهای خود را ویرایش کنید. امکان ذخیره و ویرایش هر لایه به صورت جداگانه نیز برای شما وجود خواهد داشت.
منظور از فایل وکتور چیست؟
تا به این جای کار در مورد طراحی لوگو لایه باز توضیحاتی دادیم. فایل وکتور، یک لوگوی برداری گرافیکی است که کاربردهای مختلفی دارد. در فایل وکتور، تصاویر و لوگوها به صورت لایه باز ذخیره می شوند. به همین دلیل امکان بهره برداری از این فایل ها بیشتر خواهد بود. امکان ویرایش لوگو، تغییر سایز، تغییر کیفیت و... در این نوع فایل ها وجود دارد. این فایل ها با پسوند svg ذخیره می شوند.
چگونه فایل های وکتور را ویرایش کنیم؟
حال ممکن است فکر کنید که پس از ساخت لوگو لایه باز و ذخیره آن به صورت وکتور، چطور می توان آن را ویرایش کرد؟ برای ویرایش فایل های وکتور یا برداری باید از نرم افزارهای مناسبی استفاده کنید. فایل های وکتور به صورت لایه ای ذخیره می شوند و امکان ویرایش در آن ها وجود دارد. بهترین گزینه برای ایجاد تغییر در فایل های وکتور، نرم افزار ادوبی ایلوستریتور می باشد.
طرح لایه باز چه کاربردهایی دارد؟
لوگو لایه باز رایگان چه کاربردهایی دارد؟ با استفاده از فایل های لایه باز می توان کارها را در وسعت بیشتری انجام داد. برای مثال گاهی می خواهید از لوگوی خود برای تصویر پروفایل صفحات اجتماعی، تبلیغات بنری، چاپ کارت ویزیت و... استفاده کنید. بدیهی است در تمامی این گزینه ها نمی توان از لوگویی با سایز یکسان استفاده کرد. در چنین مواردی می توان به راحتی سایز و کیفیت فایل را متناسب با کار مد نظر تغییر داد.
مزیت لوگوی لایه باز برای صاحبان کسب و کار
طراحی لوگو لایه باز برای صاحبان کسب و کار نیز با فواید مختلفی همراه است. این افراد می توانند فایل های خام یا لایه باز را با قیمت کمتری خریداری کنند. سپس با توجه به نماد کسب و کار و زمینه کاری خود، تغییراتی در لوگوی اولیه ایجاد کنند. برای مثال اگر طراحی لوگو گوگل کروم به صورت لایه باز انجام شود، طراح می تواند به راحتی تغییراتی در آن ایجاد کرده و آن را به لوگویی جدید تبدیل کند.
نتیجه گیری
در این مقاله در مورد طراحی لوگو لایه باز صحبت کردیم. مزایای استفاده از فایل های لایه باز را برای شما شرح دادیم. همچنین در مورد نحوه ایجاد فایل های لایه باز در نرم افزارهای مختلف صحبت کردیم. در مورد فایل وکتور و psd نیز توضیحاتی دادیم.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید