درباره طراحی لوگو خاص
در این مقاله تلاش ما بر این بود که در خصوص طراحی لوگو خاص و ابعاد مختلف آن سخن بگوییم.
طراحی لوگو خاص موضوعی است که در این مقاله به تحلیل و بررسی آن می پردازیم. در اینجا باید گفت در عصر حاضر بنا بر تبلیغات بسیار و دامنه وسیع تبلیغات، خاص بودن هر چیزی برای آن، امتیاز به شمار می آید. در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تنها خاص ها به خاطر سپرده می شوند.
باید به دنبال طراحی لوگو خاص بود تا به این وسیله مشتریان جذب شما برای طراحی بشوند و از جانب دیگر مشتریان شما که افراد دارای برند هستند بتوانند سود بسیاری از ماندگاری تبلیغات خود به دست بیاورند. برای کسب درآمد بیشتر و شهرت بیشتر بهترین راه ایجاد یک بازی برد برد است که شما به واسطه طراحی لوگو تجاری خوب و متمایز می توانید این ویژگی را داشته باشید و برنده بازی مارکت و بازار باشید.
مقدمه
- ویژگی های متمایز در طراحی لوگو خاص
- زیرکانه بودن
- رنگ بندی مناسب
- عوام پسندی
- مزایای داشتن طراحی لوگو خاص
- ماندگار شدن
- افزایش فروش
- مخاطبان طراحی لوگو خاص
ویژگی های متمایز در طراحی لوگو خاص
در ابتدا باید گفت لوگو خاص چیست؟ هر لوگویی که برایتان در حوزه کاری شما، تمایز را به ارمغان بیاورد یک لوگوی خاص است. حال به ویژگی های یک لوگوی خاص می
پردازیم.
زیرکانه بودن:
در طراحی یک لوگو خاص و طراحی لوگو زیبا، زیرکانه بودن یک لوگو بسیار دارای اهمیت است. وقتی در لوگو خود علائمی را جای دهیم که به محض دیدن، ما را به سمت محصول و برند سوق بدهد کار خود را انجام داده ایم و ضربه اصلی را به مشتری برای خرید وارد کرده ایم. برای نمونه به لوگو شرکت های معروف دقت کنید. شرکت مینو با لوگو اسم خود در ذهن ها ماندگار گردیده است.
یکی از زیرکانه ترین لوگو ها، لوگو شرکت کوکاکولا است. شاید از خودتان بپرسید به چه دلیل این ادعا را مطرح می کنیم. در سال های گذشته خط شکسته فارسی این محصول باعث شده است بحث بر سر این امر شکل بگیرد که روی آن طرح ضد دینی لا محمد لا علی قرار گرفته است که این امر به خودی خود ادعای موهومی است.
این ادعا به آن سبب در ذهن ها جایگیر شده است که آن خط شکسته به برخی اجازه چنین خوانشی را داده است. این امر، باعث شده بسیاری از افراد در باب این برند به صورت خواسته یا ناخواسته سخن بگویند. در نتیجه باعث شنیده شدن و دیده شدن هر چه بیشتر این محصول گردیده است.
رنگ بندی مناسب:
در طراحی لوگو خاص وقتی می خواهیم به طراحی لوگو جذاب بپردازیم، باید برخی از اصول طراحی لوگو را رعایت کنیم. یکی از مهمترین اصول طراحی لوگو انتخاب رنگ درست است. انتخاب یک رنگ درست لوگو شما را تبدیل به یک لوگو خاص می کند. برای نمونه بیایید تاثیر رنگ در طراحی لوگو را به صورت واضح تر با مثال برایتان توضیح دهیم.
فرض کنید دو لوگو برای شناخت دو رستوران طراحی شده است. در این دو لوگو همه چیز به صورت یکسان قرار گرفته است و رنگ بندی تمامی بخش های آن ها یکسان است. تنها تفاوت موجود در این دو لوگو در رنگ دو بشقاب است که در هر دو لوگو قرار گرفته است. در یک لوگو بشقاب به رنگ قرمز است و در لوگوی دیگر بشقاب غذا دارای رنگ قهوه ای پر رنگ است. به نظر شما مخاطب میل بیشتری به خوردن غذا در کدام رستوران را دارد؟
به طور قطع و یقین در رستورانی که بشقاب آن دارای رنگ قرمز است. این رنگ قرمز باعث می شود مخاطب هیجان بیشتری برای مراجعه به آن رستوران را در سر بپروراند. زیرا رنگ قرمز از رنگ های گرمی است که فرد را به جنبش و حرکت می آورد. حال تصور کنید در یک لوگو بیمارستان رنگ همه لوگو قرمز باشد.
این امر باعث می شود خشونت به یاد بیمار بیفتد و هیجانی که لازم دارد را از آن لوگو نگیرد. در نتیجه به سمت آن بیمارستان نرود و به آن بیمارستان اعتماد نکند. طراحی لوگو خاص بدون داشتن دانش رنگ شناسی امری غیر ممکن به نظر می رسد و در صورت امکان نیز دست کم امری بسیار دشوار به نظر می رسد.
عوام پسندی:
خاص بودن یک طراحی لوگو در پسند عموم خلاصه می شود. یک لوگو باید تمامی عموم مردم را برای استفاده از برند آن لوگو تهییج بکند. برای این امر، بهترین راهکار از نظر روانشناسی آن است که طراح لوگو در طراحی لوگو خاص خود از اشکال بسیار ساده و همه فهم استفاده کند.
برای نمونه به لوگو بسیاری از شرکت های خودروسازی دقت کنید. می بینید بسیاری از آنها حتی از حروف الفبا و استفاده از آنها در لوگو خود خودداری کرده اند و این خودداری بر اساس اصل آسان سازی در لوگو ها قرار گرفته است. ویژگی های بسیار دیگری نیز می توان برای یک لوگو خاص برشمرد که سبب طولانی شدن بحث می گردد. در ادامه به برخی از مزایای طراحی لوگو خاص خواهیم پرداخت.
مزایای داشتن طراحی لوگو خاص
مزایای بسیاری را می توان برای طراحی لوگو خاص برشمرد که از جمله آن مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود.
ماندگار شدن:
تمام هدف یک حرکت در طراحی لوگو خود ماندگار شدن است. هدف تمامی تبلیغات به طور کلی آن است که اسم برند در خاطر افراد ماندگار گردد. ضربه اول تبلیغاتی و مواجهه اول هر فرد با یک برند مواجهه با لوگو آن برند است. شما اگر طراحی لوگو خاصی داشته باشید می توانید با خیال راحت ماندگاری خود در ذهن مخاطب را تضمین کنید.
افزایش فروش:
طراحی لوگو خاص یکی از شیوه های بازاریابی گرم به حساب می آید. وقتی شما لوگو خاصی را ایجاد می کنید به صورت ناخودآگاه مخاطب به سمت خرید و مراجعه به آن برند تحریک می شود. افزایش مشتری به افزایش درآمد منتهی می شود و در نتیجه سود بیشتری را برای مشتریان خلق می کند. مزایای بسیار دیگری را نیز می توان برای طراحی لوگو خاص برشمرد. در ادامه به بررسی مخاطبان لوگو خاص می پردازیم.
مخاطبان طراحی لوگو خاص
طراحی لوگو خاص طیف وسیعی از مخاطبان را به خود اختصاص می دهد. باید گفت مخاطبان آن از شرکت های بزرگ دولتی شروع می شود و به شرکت های کوچک خصوصی نیز می رسد. از جانب دیگر شخصیت های معروف و بزرگ نیز نیاز به لوگو خاص خود دارند و از دسته مخاطبان این گونه از لوگو قرار می گیرند.
باید گفت لوگو خاص، برای افراد خاص هر طیف از اجتماع کاربرد دارد. از هنرمندان شروع می شود و حتی اهالی صنعت را نیز پوشش می دهد. پس بدانید در پاسخ این که طراحی لوگو چه قدر درآمد دارد باید بگوییم اگر لوگوی شما خاص باشد درآمد سرشاری در انتظار شما خواهد بود.
در انتها پس از آنکه ضرورت طراحی لوگو خاص و یادگیری آن را دریافتیم، حال باید راهکاری در راستای توانمندسازی برای طراحی و کسب تجربه در اختیار قرار دهیم. در صورت تمایل به کسب درآمد در منزل از طریق طراحی لوگو به سایت اتک مراجعه کنید. در سایت به بخش استخدام غیر حضوری مراجعه نمایید و در آنجا فرم استخدام غیر حضوری را به صورت کامل پر کنید. همکاران ما پس از بررسی فرم ارسالی شما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و شرایط همکاری و درآمد حاصل از آن را به صورت کامل برای شما توضیح خواهند داد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید