معرفی چند ایده طراحی بنر تبلیغاتی
پیدا کردن ایده طراحی بنر تبلیغاتی، یکی از مراحل مهم در ساخت بنر های می باشد. یکی ایده می تواند میزان موفقیت و یا شکست یک تبلیغ را مشخص کند.
پیشگفتار
ساخت بنر تبلیغاتی، یکی از بهترین و موثرترین راه های معرفی برند و جذب مشتری در می باشد. این روز ها کاربرد بنر تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترش یافته است؛ به طوری که امروزه انواع بنر تبلیغاتی در بخش های مختلف وب سایت ها، قابل مشاهده هستند. اغلب افراد برای معرفی و تبلیغ خدمات، محصولات و ایده های گوناگون از این روش استفاده می کنند. بنر های تبلیغاتی در عین کاربردی بودن، بسیار اقتصادی هستند. به همین دلیل اغلب کسب و کار های نوپا برای برندینگ و معرفی خود از این نوع بنر ها استفاده می کنند. ایده طراحی بنر تبلیغاتی، مهمترین فاکتور در ساخت این نوع بنر ها می باشد. معمولا پس از انتخاب هدف و موضوع بنر، قدم بعدی پیدا کردن ایده برای نشان دادن آن هدف است.
در چند سال اخیر رقابت میان کمپانی ها و وب سایت ها برای جذب مشتری بسیار شدید تر شده است و تنها راه پیروزی در این عرصه استفاده از روش های درست و استاندارد تبلیغ می باشد. بنابراین بسیار ضروری است که برای معرفی کسب و کار خود از بنر تبلیغاتی حرفه ای استفاده کنید. یک طراح بنر حرفه ای، با استفاده از تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی، سعی می کند تا از المان های مختلف برای جذب مخاطبان و جلب اعتماد آن ها استفاده کند. یک ایده جذاب و خلاقانه می تواند شانس موفقیت تبلیغات بنری را افزایش دهد.
مقدمه
• اهمیت پیدا کردن ایده طراحی بنر تبلیغاتی پیش از ساخت بنر
• اولین قدم در پیدا کردن ایده طراحی بنر تبلیغاتی
• دومین قدم در پیدا کردن ایده طراحی بنر تبلیغاتی
• از وب سایت های موفق و بزرگ ایده بگیرید
اهمیت پیدا کردن ایده طراحی بنر تبلیغاتی پیش از ساخت بنر
همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، ایده طراحی بنر تبلیغاتی مهمترین مرحله در ساخت هر بنری است. زیرا این مورد در دیگر مراحل ساخت بنر تاثیر می گذارد. ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی بسیار متنوع هستند و هر کدام بر اساس نیاز طراح، قابلیت های گوناگونی دارد. به همین دلیل طراح ابتدا ایده و موضوع بنر خود را تعیین می کند و سپس به سراغ ابزار و برنامه های مناسب اجرای آن ایده می رود.
این روز ها اینترنت به جز جدا نشدنی زندگی روزانه مردم تبدیل شده است و در همین راستا بنر های تبلیغاتی علاوه بر سایت ها در پلتفرم های مختلف هم قرار داده می شوند. ایده طراحی بنر تبلیغاتی باید بر اساس خواست کاربران و متناسب با بستر انتشار بنر تعیین شود.
همچنین ایده طراحی بنر تبلیغاتی در تعیین قیمت نهایی ساخت بنر ها نیز تاثیر گذار است. هر چه ایده تازه تر و خلاقانه تر باشد، قیمت بنر تبلیغاتی نیز بالاتر می رود. همچنین ممکن است برای برخی از ایده ها طراح از ابزار های گرافیکی خاصی استفاده کند و این مسئله کمی زمان بر است. به همین دلیل هزینه ساخت بنر افزایش می یابد. پس بهتر است پیش از شروع کار ایده انتخاب شود و طراح و کاربرد بر سر قیمت و شرایط طراحی بنر به توافق برسند.
اولین قدم در پیدا کردن ایده طراحی بنر تبلیغاتی
ممکن است شما هم همانند برخی از افراد ایده طراحی بنر تبلیغاتی و موضوع بنر را یکی بدانید، در صورتی که این دو مورد کاملا متفاوت هستند. موضوع یک بنر تبلیغاتی، در واقع هدف و محتوای اصلی آن بنر را شامل می شود و ایده روش نشان دادن آن هدف می باشد.
توجه کنید که ایده طراحی بنر تبلیغاتی و هدف بنر باید تا حدودی با یکدیگر هماهنگ باشند. پس شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی باید ابتدا هدف و موضوع بنر را انتخاب کنید و سپس بر اساس آن ایده جذابی برای طراحی پیدا کنید.
توصیه می شود در هنگام مشخص کردن ایده طراحی بنر تبلیغاتی، موارد زیر را در نظر بگیرید:
1. آیا هدف شما از طراحی بنر صرفا معرفی برندتان است؟
2. آیا قصد دارید علاوه بر برند، محصولات و یا خدمات شرکت را نیز معرفی کنید؟
3. آیا می خواهید مخاطبان از طرح های فروش و یا تخفیف های ویژه نیز مطلع شوند یا خیر؟
4. مخاطبان این بنر چه کسانی هستند؟
5. می خواهید بنر چه پیامی را به مخاطبان منتقل کند؟
و مواردی از این قبیل
دومین قدم در پیدا کردن ایده طراحی بنر تبلیغاتی
بررسی و ارزیابی نمونه بنر های موفق می تواند در پیدا کردن ایده طراحی بنر تبلیغاتی به شما کمک کند. یکی از اساتید بزرگ گرافیک می گوید : ( وقتی می خواهید یک بنر تبلیغاتی جذاب طراحی کنید، باید 90 درصد زمان خود را به بررسی و ارزیابی ایده های جدید و موفق اختصاص بدهید و طرح های جدید خلق کنید و 10 درصد باقی مانده را به طراحی و اجرای آن ایده اختصاص دهید. در برخی از وب سایت ها آرشیوی از ایده ها و بنر های مختلف قرار دارد و شما می توانید از آن ها برای پیدا کردن ایده خود استفاده کنید. در وب سایت moat.com ، آرشیوی از انواع بنر های طراحی شده وجود دارد. ارزیابی این بنر ها به شما کمک می کند تا بنری حرفه ای و جذاب طراحی کنید.
در ادامه چند مورد ایده طراحی بنر تبلیغاتی خلاقانه ارائه شده است
در این بنر استفاده از تصاویر گرافیکی غذاها بسیار خوب و خلاقانه بوده است. پنهان بودن بخشی از فونت کلمه fast ذهن مخاطبان را به خود جلب می کند. دقت کنید بنر های خلاقانه لزوما بنر های شلوغ و پر از طرح نیستند. بنر خلاقانه بنری است که در اوج سادگی تنها با به کارگیری چند المان ساده هدف را به خوبی نمایش دهد.
در این ایده طراحی بنر تبلیغاتی، استفاده از فنجان قهوه و المان های کریسمس به خوبی نمایانگر لذت بخش بودن قهوه در هوای سرد زمستان می باشد. رنگ قرمز زمینه با دیگر المان ها هماهنگ است. اصل سادگی و پرهیز از طرح های اضافی در این تصویر رعایت شده است. همانطور ملاحظه می کنید، به جای استفاده از تصویر بابانوئل، لباس او به عنوان کاور فنجان استفاده شده است.
از وب سایت های موفق و بزرگ ایده بگیرید
برند ها و شرکت های موفق برای تبلیغات خود بیشتر هزینه می کنند و مسلما بنر های تبلیغاتی آن ها جذاب تر و با کیفیت تر از دیگر نمونه ها است. بررسی ایده طراحی بنر تبلیغاتی شرکت های بزرگ در پیدا کردن ایده های جدید به شما کمک می کند. طرح های مربوط به حوزه کاری خود را ببینید و ارزیابی کنید. سپس با کمی خلاقیت و نوآوری سعی کنید مواردی شبیه به نمونه های موفق طراحی کنید. به تصویر زیر توجه کنید.
رنگ های اصلی در این بنر، بر اساس رنگ های بسته بندی محصول ( زرد، قرمز و سبز ) انتخاب شده اند. استفاده از فونت جذاب و هماهنگ با فونت لوگو برند، ارتباط خوبی با دیگر المان ها برقرار کرده است. رنگ های روشن در جلب نظر مخاطبان تاثیر گذار می باشد. اصل سادگی در این بنر به خوبی رعایت شده است و تنها با چند کلمه محصول معرفی شده است. طراح تنها از عکس محصول استفاده کرده است و از به کار بردن طرح های اضافی اجتناب کرده است. محل قرار گیری Call To Action هم به خوبی انتخاب شده است و این بخش در اندازه ای مناسب طراحی شده است.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید