محتوای آنی چیست؟ چگونه آن را تولید کنیم؟

محتوای آنی چیست؟ چگونه آن را تولید کنیم؟

تولید محتوای آنی به شما کمک می کند تا در بازه زمانی کوتاهی به شهرت و محبوبیت برسید. به شرط آنکه بدانید این محتوا را چگونه تولید کنید.

پیشگفتار

محتوای آنی چیست و چرا در دنیای بازاریابی محتوایی به آن نیاز داریم؟ آیا می دانید این روش تولید محتوا چه تاثیری بر سئوی سایت و افزایش ترافیک سایت دارد؟ در خصوص نگارش این نوع محتوا چقدر اطلاعات دارید؟ به طور کلی شما به عنوان یک محتوا نویس باید تسلط کافی برای نوشتن انواع محتوا را داشته باشید. چرا که در عرصه رقابت به شیوه تولید محتوا، باید از تکنیک ها و ابزارهای مختلف برای پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنید. به همین منظور این بخش آموزشی را ترتیب دادیم تا به شما یکی دیگر از روش های تولید محتوا را آموزش دهیم. عناوینی که در ادامه مطالعه خواهید کرد، به شرح موارد زیر هستند:

مقدمه

محتوای آنی یکی دیگر از انواع محتواست که از قاعده و قانون های خاص خودش تبعیت می کند. این شیوه محتوا نویسی اگر به صورت صحیح و اصولی پیش برود، قطعا با استقبال بالای کاربران روبرو خواهد شد. در واقع از طریق این شیوه محتوا نویسی، شما پل ارتباطی میان خودتان و کاربران ایجاد می کنید. بنابراین بهتر است به بررسی دقیق تر این موضوع بپردازیم و آموزش های لازم در این خصوص را به شما بدهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

محتوای آنی چیست؟

در خصوص تعریف محتوای آنی چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ به طور کلی کلمه آنی یک نوع فوریت و رویداد در لحظه را می رساند. پس محتوایی که قرار است آنی باشد، از یک رویداد لحظه ای یا یک منبعی که به صورت آنی و در یک بازه زمانی خاص مورد استقبال قرار گرفته است، الهام می گیرد. برای درک بهتر این موضوع مثالی را برایتان عنوان می کنیم. در همین دورانی که ویروس کرونا به شدت شیوع پیدا کرده است، همه گیر شدن این ویروس به یک منبع برای تولید محتوای آنی تبدیل می شود. اما چگونه؟ به عنوان مثال سایتی که فروش محصولات پزشکی دارد، می تواند از این اتفاق به نفع بالا بردن بازدید سایت خود استفاده کند. پس با افزایش ترافیک سایت، فروش و بازاریابی نیز افزایش پیدا می کند.

به همین علت است که می گوییم محتوای آنی مانند یک پل ارتباطی میان شما و کاربر عمل می کند. در واقع شما با استفاده از یک رویداد خاص و داغ روز، می توانید مخاطبان را به سمت سایت و محتوای خود دعوت کنید. اما آیا می دانید چگونه باید محتوای آنی تولید کنید؟
 
رعایت اصول محتوا نویسی برای تولید محتوای آنی

چگونه محتوای آنی تولید کنیم؟

شما برای تولید محتوای آنی به رعایت یک سری قوانین و اصول نیاز دارید. مانند سایر روش های تولید محتوا، باید هوشمندانه و آگاهانه پیش بروید و به اقدامات پیش از تولید محتوا تسلط کافی داشته باشید. در این روش تولید محتوا شما باید به یک سری قوانین توجه داشته باشید. زمانی که می خواهید در نگارش محتوایتان از یک رویداد، خبر، موسیقی، فیلم و ... استفاده کنید، باید جزو نفرات اولی باشید که از بازتاب های این رویدادها استفاده می کنند. یعنی هر چه سریعتر سیگنال های مربوط به این اتفاقات آنی را دریافت کنید و به نفع سایتتان از آن استفاده کنید.

در تولید محتوای آنی باید به مرتبط بودن موضوعی که می خواهید از آن استفاده کنید با اطلاعات سایتتان توجه داشته باشید. فرض کنید یک سایتی که همیشه در خصوص صنایع شیمیایی اطلاعات بارگذاری می کند، از بازتاب بیماری کرونا استفاده کند تا محتوایی به صورت آنی تولید کرده باشد. از نظر شما آیا چنین محتوایی با استقبال کاربران روبرو می شود؟ قطعا خیر! زیرا محتوایی که به صورت آنی تولید شده است، با موضوع سایت کاملا بی ربط می باشد. اما استفاده از اخباری مانند جنگ اوکراین شاید به گونه ای با محتویات سایت ارتباط داشته باشد. مثلا روی قیمت انواع روغن های صنعتی تاثیر گذاشته باشد. پس برای تولید محتوای آنی باید سرنخ هایی مرتبط با موضوع سایتتان انتخاب کنید.
 
در انتخاب موضوع دقت کنید

حالا که نوبت به نوشتن محتوا رسید، می توانید از ابزارهای مختلف برای شروع نگارش محتوا استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب کنید. در انتخاب کلمات کلیدی می توانید لیستی از کلماتی که سرچ خور زیادی دارند را انتخاب کنید و سپس میان آنها بهترین ها را به عنوان کلمه کلیدی اصلی و مرتبط تعیین کنید. در این مرحله تخصصی بودن محتوا اهمیت زیادی دارد. زمانی که شما می خواهید از یک رویداد آنی به نفع سایت استفاده کنید، این موضوع باید به گونه ای باشد که مخاطبان متوجه آن نشوند. زیرا در این صورت محتوا کاملا بی ربط خواهد شد. پس تمرکز بالایی بر روی کیفیت محتوا و تخصصی بودن آن بگذارید.

مزایای تولید محتوای آنی چیست؟

حال که متوجه شدید در نوشتن و نگارش محتوای آنی باید چه مواردی را رعایت کنید، خوب است تا با مزایای این روش تولید محتوا نیز آشنا شوید. به مواردی که در ادامه عنوان می کنیم، توجه داشته باشید.

•    کمک به افزایش ترافیک سایت

یکی از مزایای تولید محتوای آنی، کمک به بهبود و افزایش ترافیک سایت است. معمولا اخبار و رویدادهایی که در فضای مجازی وایرال می شوند، بیشترین بازدید را دارند. ممکن است مخاطب بارها و بارها توضیحاتی را در خصوص این رویدادها مطالعه کرده باشد. اما همچنان مایل باشد تا اطلاعات بیشتری به دست آورد. بنابراین شما می توانید از چنین موقعیتی برای بالا رفتن بازدید سایت استفاده کنید. این یک انتخاب هوشمندانه است!
 
اعتماد کاربران را به دست بیاورید

•    افزایش محبوبیت در بین کاربران

یکی دیگر از مزایای تولید محتوای آنی این است که محبوبیت در بین کاربران افزایش پیدا می کند. زمانی که کاربران متوجه شوند سایتی را که دنبال می کنند، به روز است و اطلاعات مفیدی در اختیار آنها قرار می دهد، قطعا با دقت و توجه بالاتری محتواهای بعدی را دنبال می کنند. پس این به محبوبیت و برندسازی نیز کمک زیادی می کند.

•    بازاریابی مؤثرتر

با تولید محتوای آنی، شما می توانید بازاریابی موثرتری داشته باشید. پیرو مثال قبلی زمانی که شما از ارتباط قیمت محصولات سایت خود که به صنایع شیمیایی مربوط می شوند، با جنگ اوکراین اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار دهید، قطعا آنها برای اقدام به خرید مشتاق تر می شوند. یا به عنوان مثال زمانی که در خصوص موجودی محصولات سایت با نوسانات دلار محتوا تولید کنید، قطعا کاربران برای خرید و استقبال از محصولات، سریعتر اقدام می کنند. بدین ترتیب شما می توانید بازاریابی موفق تر و موثرتری داشته باشید.

•    کمک به بهبود سئوی سایت

از دیگر مزایای تولید محتوای آنی این است که به بهبود سئوی سایت کمک زیادی می کند. به دنبال تمامی مزایای بالا، در صورتی که نکات و اصول مهم تولید محتوا را رعایت کنید، این موضوع در سئوی سایت تاثیر چشمگیری خواهد داشت. بنابراین می توانید از این شیوه تولید محتوا برای ارتقاء رتبه در گوگل استفاده کنید.

نکاتی که برای تولید محتوای آنی باید به آن توجه داشته باشید

همانطور که متوجه شدید محتوای آنی به شما کمک می کند تا سئوی سایت را بالا ببرید، ترافیک سایت را افزایش دهید و بازاریابی موثرتری داشته باشید. اما همه این موارد در صورتی شامل حال محتوای شما می شوند که نکات مهم در تولید محتوای آنی را رعایت کنید. مواردی که در ادامه ذکر می کنیم، همگی جزو نکات مهمی هستند که باید در این محتوا رعایت شوند.
 
به اصول سئو پایبند باشید

•    اعتماد سازی کنید

در نگارش محتوای آنی باید اعتماد سازی شکل بگیرد. به هیچ عنوان اخبار دروغین یا نامعتبر را در محتوای خود ذکر نکنید. زمانی تولید این محتوا موفق است که اطلاعات صحیحی در اختیار کاربران قرار داده شود. پس به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. قطعا سایت هایی به محبوبیت می رسند که همیشه اطلاعات صحیح در اختیار کاربران خود قرار دهند.

•    منحصر به فرد باشید

قطعا یک رویداد یا اخبار داغ، از جهات مختلف بازتاب دارد. برای اینکه بتوانید محتوایی پربار داشته باشید، از بازتاب هایی که کمتر در فضای مجازی پخش شده است استفاده کنید. در این صورت محتوایی منحصر به فرد تولید کرده اید. معمولا کاربران به دنبال محتواهایی هستند که اطلاعات جدید در اختیارشان قرار می دهند.

•    به طول محتوا توجه داشته باشید

هرگز اضافه گویی نکنید و محتوایی پربار تولید کنید. نیازی به تکرار یک جمله به دفعات مکرر نیست. همچنین حاشیه پردازی نکنید و محتوایی شیوا و خوانا تولید کنید. توجه به طول محتوا و این نکات تاثیر مثبتی در استقبال کاربران از محتوای آنی دارد.

•    پرسونای مخاطب را در نظر بگیرید

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ توجه به پرسونای مخاطب در تولید محتوای آنی بسیار مهم است. شما می توانید از لحن عامیانه و دوستانه یا لحن رسمی برای تولید محتوا استفاده کنید. برای تعیین لحن مقاله و توجه به پرسونای مخاطب باید به گرایش مخاطبان توجه داشته باشید.

جمع بندی نهایی

در این بخش شما را با مباحث مهم در خصوص تولید محتوای آنی آشنا کردیم. به خاطر بسپارید که رعایت نکات و جزئیات کوچک برای تولید این گونه محتوا، باعث کسب موفقیت های بزرگ می شود. شما می توانید از تمامی اخبارها و رویدادهای خاص اطرافتان برای تولید این محتوا استفاده کنید تا بهتر دیده شوید. فقط کافیست تا کمی خلاقیت به خرج دهید و محتوا را بر اساس اصول و نکات مهم نگارش کنید. در این صورت با بازتاب مطلوبی مواجه خواهید شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *