فصل دوم: آموزش الگوریتم های گوگل

فصل دوم: آموزش الگوریتم های گوگل

آیا می دانید آموزش الگوریتم های گوگل تا چه حد برای تولید محتوا اهمیت دارد؟ آیا با این الگوریتم ها آشنایی دارید؟

پیشگفتار

آموزش الگوریتم های گوگل برای کسانی است که می خواهند به اصول تولید محتوا مسلط شوند. درست مانند قوانین شهر یا کشوری که در آن زندگی می کنید، گوگل نیز قوانین خاص خودش را دارد. قطعا کسانی که قانون را رعایت نکنند، به نوعی ناهنجاری ایجاد می کنند. به همین علت باید بگوییم موتورهای جستجوی گوگل سایت ها و صفحاتی را تایید می کنند که الگوریتم های تعریف شده در آنها رعایت شده باشد.

حال اگر کنجکاو هستید تا بدانید این الگوریتم ها کدامند و چگونه باید آنها را رعایت کنید، در این بخش همراه ما باشید. آنچه در ادامه این بخش مطالعه می کنید شامل موارد زیر است:

مقدمه

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آموزش الگوریتم های گوگل در تهیه و تولید محتوا چه کمکی به شما می کند؟ در واقع این الگوریتم ها مانند همان الگوریتم های ریاضی و برنامه نویسی هستند که یک سری قوانین را تعریف کرده اند. دانستن این قوانین به شما کمک می کند تا طبق معیارهای موتورهای جستجو محتوا تولید کنید. در نتیجه محتوای شما از گوگل رتبه می گیرد و در لیست سجست های آن قرار می گیرد. در نتیجه این امر، بازدید صفحات بیشتر می شود و از این طریق شما به اهداف خود می رسانید. حال بهتر است تا ببینیم این الگوریتم ها کدامند و چه تاثیری در محتواهای ما دارند؟ با ما همراه باشید.

منظور از الگوریتم های گوگل چیست؟

همانطور که در بخش ابتدایی به این موضوع اشاره کردیم، الگوریتم گوگل همان قوانین و دستوراتی است که گوگل برای رتبه بندی سایت ها از آن استفاده می کند. محتواهایی که در آنها نکات مرتبط به این الگوریتم ها رعایت شده باشد، قطعا جزو برترین ها به حساب می آیند. این کار در واقع به گوگل کمک می کند تا صفحات معتبر را شناسایی کند و در اختیار کاربران قرار دهد.

آموزش الگوریتم های گوگل برای کسانی که می خواهند محتواهای سئو شده و بهینه تولید کنند، ضروری است. زیرا رعایت این الگوریتم ها باعث می شود تا موتورهای جستجو نتایج مورد نیاز کاربران را به نمایش بگذارند. حال فرض کنید شما عبارت تعاریف کلی تولید محتوا را در گوگل سرچ کنید اما صفحه ای برایتان باز شود که موضوع محتوایش در مورد کاریابی و موفقیت در کار تولید محتوا باشد! قطعا این محتوا گزینه مد نظر شما نیست و نیازتان را برطرف نمی کند. می دانید چرا؟ زیرا این نوعی ناهنجاری در گوگل است! بنابراین آموزش الگوریتم های گوگل برای کسانی که قصد تولید محتوا دارند یک آموزش ضروری است.

هدف اصلی از آموزش الگوریتم های گوگل چیست؟

برای توضیح سرچ و چگونگی آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران لازم است تا شما بدانید الگوریتم های گوگل با چه هدفی تعیین شده اند. موتورهای جستجوی گوگل بر اساس الگوریتم های تعریف شده، صفحات وب را می خوانند. هر صفت در الگوریتم گوگل یک عددی دارد. در صورتی که عدد پیش فرض در صفحه مذکور یافت شود، این عدد به نتیجه نهایی اضافه می شود. به دنبال این عملکرد صفحات وب رده بندی می شوند. در نتیجه صفحاتی که رتبه بالاتری دریافت کنند، سریعتر برای کاربران نمایش داده می شوند.

قطعا حالا دیگر متوجه شدید که آموزش الگوریتم های گوگل چه اهمیتی دارد و با چه هدفی تعیین شده است. این کسانی که به خوبی با این الگوریتم ها آشنایی دارند، می توانند محتواهای مورد تایید و تاثیرگذاری را تولید کنند. در حالت کلی باید این را در نظر داشته باشید که الگوریتم های گوگل پیچیدگی های خاص خودشان را دارند. همچنین هدف اصلی از تعیین این الگوریتم ها و همچنین به روز رسانی آنها نمایش صفحات جذاب تر و مفیدتر برای کاربران است.

آشنایی با الگوریتم های سئو گوگل

برای آموزش الگوریتم های گوگل نیاز است تا ابتدا آنها را بشناسید. بنابراین در ادامه به لیستی از این الگوریتم ها اشاره خواهیم کرد.

  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم رنگ برین
  • الگوریتم سندباکس
  • الگوریتم دزد دریایی
  • الگوریتم کبوتر گوگل

و...

همگی این ها الگوریتم هایی هستند که قوانین خاصی دارند. بخشی از آموزش الگوریتم های گوگل شامل این قوانین و این دستورالعمل ها می شود. حال برای آشنایی بیشتر با این الگوریتم ها و درک بهتر آنها ادامه مطلب را دنبال کنید. در ادامه این بخش شما را با مواردی آشنا خواهیم کرد که به درک بهتری از اهمیت استفاده از این الگوریتم ها برسید. با ما همراه باشید.

 

الگوریتم پاندا

 

الگوریتم پاندا چیست؟

در آموزش الگوریتم های گوگل به یکی از الگوریتم های مهم یعنی الگوریتم پاندا برمی خورید. این الگوریتم که برای مقابله با محتواهای کوتاه و بی کیفیت تعیین شده است، مانع نمایش چنین محتواهایی به کاربران می شود. پاندا الگوریتمی بود که پس از اعتراض کاربران از محتواهای کوتاه و بی کیفیت طراحی شد. به همین دلیل در نکات مربوط به سئو و بهینه سازی، محتواهای بی کیفیت و کوتاه از گوگل رتبه نمی گیرند و برای کاربران به نمایش گذاشته نمی شوند. خوب است تا بدانید مطابق با این الگوریتم، صفحاتی که شامل محتوای بی کیفیت و کوتاه باشند، جریمه می شوند. به همین خاطر باید به روز رسانی شوند و اصول سئو و بهینه سازی را رعایت کنند.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

یکی دیگر از الگوریتم های مهم که در آموزش الگوریتم های گوگل آن را فرا می گیرید، مرغ مگس خوار است. این الگوریتم بیشتر بر روی تولید و انتشار اطلاعات واقعی و قابل درک تمرکز دارد. در واقع تمام کاربران به دنبال محتواها و اطلاعاتی هستند که قابل درک و فهم باشند و همچنین نیاز آنها را برطرف کند. شاید این سوال در ذهن شما نقش ببندد که چرا مرغ مگس خوار؟ اگر توجه کرده باشید گوگل همیشه نام های جذابی برای الگوریتم های خود انتخاب می کند. مرغ مگس خوار نیز از این موضوع مستثنا نیست. مرغ مگس خوار نماد سرعت و دقت است. به همین خاطر باید گفت این الگوریتم بر دقت و سرعت تاکید دارد.

 

   مرغ مگس خوار

 

الگوریتم پنگوئن چیست؟

یکی از مهمترین و اصلی ترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم پنگوئن است. این الگوریتم هنوز هم در حال فعالیت است و به نوعی هسته مرکزی الگوریتم های گوگل محسوب می شود. بنابراین در آموزش الگوریتم های گوگل، باید پنگوئن را به خوبی فرا بگیرید. این الگوریتم در واقع برای مبارزه و مقابله با صفحات و وب سایت هایی است که قصد دارند با لینک سازی اسپم رتبه های بالا به دست بیاورند. جالب است تا بدانید این الگوریتم در فواصل زمانی مختلف وب سایت ها را بررسی می کند. در صورتی که علائمی از لینک سازی اسپم بیابد، صفحه مذکور را جریمه خواهد کرد.

الگوریتم رنک برین چیست؟

سومین عامل مهم در رتبه بندی گوگل، الگوریتم رنک برین است. این الگوریتم در واقع نوعی پردازشگر به حساب می آید که جستجوهای مبهم را با نتایج تطبیق می دهد. این کار به منظور نمایش اطلاعات حقیقی برای کاربران صورت می گیرد. همچنین زبان ورودی، سوالات مبهم، زبان محاوره ای، جستجوهای طولانی و... را پردازش می کند و با کلمات کلیدی تطبیق می دهد.

الگوریتم سندباکس چیست؟

گام بعدی در آموزش الگوریتم های گوگل، آشنایی با سند باکس است. این الگوریتم به نوعی مانند فیلتر عمل می کند. وظیفه اصلی آن، تفکیک وب سایت های قدیمی تر و جدید از یکدیگر است. البته باید بدانید این الگوریتم هنوز به طور دقیق و رسمی توسط گوگل تایید نشده است. اما این الگوریتم برای یافتن نتایج بهتر از سئو و بهینه سازی سایت کاربرد دارد. در صورتی که سایت های جدید رشد کندی در زمینه سئو داشته باشند، قطعا اجازه نمایش اطلاعات آنها به کاربران داده نخواهد شد.

 

استفاده از الگوریتم های گوگل برای ارتقا رتبه

 

الگوریتم دزد دریایی چیست؟

از دیگر الگوریتم های مهم و کاربردی در گوگل، الگوریتم دزد دریایی است. این الگوریتم در واقع از رتبه گرفتن سایت هایی که متخلف هستند جلوگیری می کنند. اکثرا سایت هایی که از حق کپی رایت استفاده می کنند، متخلف شناسایی می شوند. در واقع دلیل نامگذاری این الگوریتم نیز به موضوع مورد بررسی آن مربوط می شود. این الگوریتم با هر گونه محتوای دزدی و کپی شده ای مقابله می کند. در صورتی که اخطارهای زیادی مبنی بر کپی رایت دریافت شود، صفحه مذکور مشمول جریمه خواهد شد.

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

در آموزش الگوریتم های گوگل، یک بخشی وجود دارد که با سایر بخش ها کمی متفاوت است. در این بخش محتواها دیگر از نظر متن، تصویر و... بررسی نمی شوند. بلکه این بار از نظر لوکیشن و موقعیت مکانی نیز مورد بررسی قرار می گیرند. این بررسی در حیطه الگوریتم کبوتر گوگل قرار دارد. به عنوان مثال زمانی که شما کلمه بهترین رستوران را سرچ می کنید، نزدیکترین موقعیت مکانی برایتان نمایش داده می شود.

 

معروف ترین الگوریتم های گوگل

 

سخن پایانی

در این بخش به آموزش الگوریتم های گوگل پرداختیم. همانطور که متوجه شدید، این الگوریتم ها همگی برای سئو و بهینه سازی سایت ها طراحی شده اند. با کمک این الگوریتم ها وب سایت های مختلف از یکدیگر تفکیک می شوند. به همین دلیل اطلاعات صحیح، بهینه شده و به روز شده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *