قیمت بنر تبلیغاتی به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت بنر تبلیغاتی از مسائل مهمی است که در هنگام ثبت سفارش، طراح و کاربر باید بر سر آن به توافق برسند.
پیشگفتار
امروزه تبلیغات بنری، در اکثر وب سایت های پر بازدید دیده می شوند. دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است به طوری که هر روزه شاهد روش های جدید تبلیغات هستیم. بنر تبلیغاتی به عنوان نوعی تبلیغ کلیکی یکی از بهترین و کاربردی ترین شیوه هی تبلیغ در دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. بنر تبلیغاتی موثر می تواند در گسترش کسب و کار ها و برندینگ بسیار نقش دارد. در طراحی یک بنر تبلیغاتی حرفه ای عوامل مختلفی دخیل هستند. قیمت بنر تبلیغاتی یکی از عوامل تاثیرگذار در طراحی این نوع بنر ها می باشد.
بسته به ابزار و تکنیک هایی که در ساخت بنر تبلیغاتی استفاده می شود، هزینه ساخت انواع بنر تبلیغاتی متفاوت می باشد. به عنوان مثال ابعاد بنر تبلیغاتی در تعیین قیمت بنر ها بسیار تاثیر گذار است. در این مقاله به بررسی فاکتور های موثر در تعیین قیمت طراحی بنر های تبلیغاتی، پرداخته شده است.
مقدمه
- عوامل موثر در تعیین قیمت بنر های تبلیغاتی کدامند؟
- نوع بنر تبلیغاتی، اولین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
- ابعاد بنر تبلیغاتی، دومین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
- پیچیدگی و تنوع طرح، سومین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
- مدت زمان در نظر گرفته شده، چهارمین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
- بستر انتشار بنر تبلیغاتی، پنجمین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
-
ابزار مورد استفاده در ساخت بنر، ششمین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
عوامل موثر در تعیین قیمت بنر های تبلیغاتی کدامند؟
با افزایش روزافزون کاربرد اینترنت در میان مردم، بنر های دیجیتال علاوه بر وب سایت ها در پلتفرم های مختلف هم گسترش یافته است. با توجه به محبوبیت بنر های تبلیغاتی در میان کاربران، اغلب افراد برای معرفی محصولات و خدمات خود از این روش استفاده می کنند.
قیمت بنر تبلیغاتی به عنوان یکی از مسائل مهم در ساخت بنر ها شناخته می شود. از آنجایی که طراحی مناسب و جذاب بنر های تبلیغاتی در بهبود خروجی نهایی موثر می باشد؛ طراحان در ساخت این نوع آگهی های دیجیتال از عناصر گرافیکی مختلفی ساخته می کنند. هرچه بنر حرفه ای تر و تخصصی تر باشد، هزینه ساخت آن نیز بالاتر است. یک بنر تبلیغاتی جذاب می تواند نظر اغلب مخاطبان را به خود جلب کند و نرخ کلیک آگهی را افزایش دهد.
عوامل موثر در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی عبارتند از:
1. نوع بنر
2. ابعاد بنر تبلیغاتی
3. پیچیدگی و تنوع طرح
4. مدت زمان در نظر گرفته شده برای ساخت بنر
5. بستر انتشار بنر تبلیغاتی
6. ابزار مورد استفاده در ساخت بنر
نوع بنر تبلیغاتی، اولین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
اولین و پر نقش ترین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی، نوع بنر می باشد. پیش از ثبت سفارش خود در وب سایت های طراحی بنر، لازم است که با انواع بنر تبلیغاتی و کاربرد هر کدام آشنا شوید. به این ترتیب می توانید بر اساس نیاز خود و بودجه ای که برای طراحی بنر در نظر گرفته اید، انتخاب مناسبی داشته باشید. بنر های ثابت ( ایستا )، بنر های متحرک ( گیف )، بنر های HTML، بنر های فلش و... همگی از انواع بنر های دیجیتال پرکاربرد به حساب می آیند. طبیعتا هزینه ساخت هر کدام با یکدیگر متفاوت است.
در هنگام انتخاب نوع بنر، باید هدف خود را از تبلیغ مشخص کنید. به این ترتیب می توانید نمونه کاربردی انتخاب کنید. قیمت بنر تبلیغاتی برای بنر های متحرک بالاتر از دیگر نمونه ها می باشد. زیرا بنر های گیف بر خلاف دیگر انواع بنر های تبلیغاتی، پیچیده هستند. طراحی چنین بنر هایی معمولا زمان بیشتری صرف می کند و طراح باید از عناصر گرافیکی مختلفی در ساخت آن ها استفاده کند.
ابعاد بنر تبلیغاتی، دومین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
دومین عامل تاثیرگذار در قیمت بنر تبلیغاتی، ابعاد و اندازه بنر سفارش داده شده، است. اندازه و سایز بنر یکی از فاکتور های مهم در قیمت نهایی بنر تبلیغاتی به حساب می آید. هر چه ابعاد در نظر گرفته شده برای بنر بیشتر باشد، هزینه ساخت بنر نیز افزایش می یابد.
پیچیدگی و تنوع طرح، سومین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
ایده و طرح انتخاب در نظر گرفته شده، در قیمت بنر تبلیغاتی تاثیرگذار می باشد. ایده طراحی بنر تبلیغاتی متنوع است. معمولا طرح این نوع بنر ها، مطابق با سلیقه و نیاز مشتریان انتخاب می شود. در برخی موارد طراحان با در نظر گرفتن هدف کاربر از تبلیغ، طرح های خاصی را برای کسب نتیجه بهتر پیشنهاد می دهند. به طور کلی افراد بر اساس حوزه فعالیت خود، طرح اصلی بنر را انتخاب می کنند. اغلب مدیران ترجیح می دهند، برای معرفی محصولات و خدمات خود، از بنر های ساده استفاده کنند. اما در این میان افرادی هم هستند که برای معرفی برند خود، طرح های جذاب تر و پیچیده تر را می پسندند. بسته به پیچیدگی و دشواری طراحی بنر، مدت زمان لازم برای ساخت آن افزایش می یابد و به تبع آن قیمت نهایی کار نیز بالاتر از طرح های ساده می باشد.
مدت زمان در نظر گرفته شده برای ساخت بنر، چهارمین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
مدت زمان تعیین شده از سوی طراح و کاربر، در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی نقش پررنگی دارد. معمولا حجم سفارش هایی که به طور روزانه به طراحان داده می شود بالا است و یک طراح بنر حرفه ای، مدت زمان مشخصی را برای انجام سفارشات خود در نظر می گیرد. مسئله مدت زمان اتمام پروژه از موضوعاتی است که در هنگام ثبت سفارش طراح و کاربر بر سر آن با یکدیگر به توافق نمی رسند. همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، طراحان برای ساخت بنر های متحرک و پیچیده به زمان بیشتری نیاز دارند. گاهی برخی از مشتریان می خواهند که طراح در زمان کمتری پروژه را به اتمام برساند در چنین شرایطی قیمت نهایی کار طراح افزایش می یابد و مشتری باید هزینه بیشتری پرداخت کند.
بستر انتشار بنر تبلیغاتی، پنجمین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
همانطور که ملاحظه می کنید، قیمت بنر تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی دیگر از فاکتور های موثر در قیمت نهایی بنر ها، بستر انتشار آن ها می باشد. این روز ها بنر های تبلیغاتی علاوه بر وب سایت های پربازدید، در اغلب پلتفرم ها نیز دیده می شوند. بستر انتشار بنر در طراحی و ساخت آن نقش دارد. به عنوان مثال ابزار ها و روش های ساختن بنر تبلیغاتی اینستاگرام با بنر هایی که در وب سایت ها دیده می شود، متفاوت است. بنابراین هزینه های مربوط به طراحی بنر ها بسته به فضایی انتشار آن ها متفاوت است.
با افزایش روزافزون کاربران پلتفرم هایی مانند Telegram و Instagram، انتشار بنر های تبلیغاتی در آن ها نتیجه مطلوبی به دنبال دارد. قیمت بنر تبلیغاتی مناسب چنین برنامه هایی بر اساس نوع بنر درخواست شده و ابزار های مورد استفاده در طراحی آن ها، تعیین می شود.
چنانچه طراح در ساخت بنر ها از متد های گرافیکی پیشرفته و المان های مختلف استفاده کند، قیمت بنر تبلیغاتی بالاتر می رود.
ابزار مورد استفاده در ساخت بنر، ششمین عامل در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی
پیش از این پیچیدگی و تنوع طرح بنر را به عنوان یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت بنر تبلیغاتی، معرفی کرده ایم. در نظر داشته باشید که هر چه بنر طراحی شده پیچیده تر و تخصصی تر باشد، ابزار های مورد استفاده در ساخت آن نیز تخصصی تر می شوند.
در برخی موارد طراح برای ساخت یک بنر، از ابزار ها و روش های مختلفی استفاده می کند. متناسب با دشواری کار و تنوع ابزار و برنامه های استفاده شده در ساخت بنر، قیمت بنر تبلیغاتی افزایش می یابد. توصیه می شود پیش از ثبت سفارش خود ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی و کاربرد هر کدام آشنا شوید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید