منظور از محتوای برند در اینستاگرام چیست؟+ آموزش، مزایا

منظور از محتوای برند در اینستاگرام چیست؟+ آموزش، مزایا

محتوای برند در اینستاگرام چیست؟ به محتوایی که یک اینفلوئنسر با هدف معرفی محصولات و یا خدمات یک برند در اینستاگرام منتشر می کند، محتوای برند می گویند.

مقدمه


محتوای برند در اینستاگرام چیست؟ محتوای برند، با هدف معرفی محصولات و خدمات برند خاصی، بین دو پیج اینستاگرامی به کار گرفته می شود. محتوای برند، نفوذ فوق العاده ای بر ذهن مخاطب دارد و نظر مخاطبان را به خود جلب می کند. زمینه تولید محتوای برنددار در Instagram متفاوت است. ممکن است محتوای برند یک ویدیو، معرفی محصولات آرایش و دیگری معرفی یک کتاب باشد. در هر صورت، هدف محتوای برند، مشخص است. محتوا برند در اینستاگرام، عمدتا به صورت، متنی، تصویری و صوتی تولید می شود. محتوای تصویری در قالب تصاویر و ویدیو، محتوای صوتی در قالب صدا برای ویدیو و محتوای متنی در قالب کپشن در فضای اینستاگرام منتشر می شود. در این میان، بازخورد محتوای برند در میان مخاطبان، فوق العاده است.
اساس تولید محتوای برند در اینستاگرام چیست؟ محتوای برند همانند سایر محتواها براساس الگوریتم و اصول تولید محتوا در اینستاگرام، تهیه و منتشر می شود. در این مقاله، تلاش شده که شما عزیزان با محتوای برند در اینستاگرام، بیشتر آشنا شوید. هدف از تولید محتوای برند و مارک دار، جذب فالوورهای جدید، رونق کسب و کار و فروش بیشتر است. جهت آشنایی بیشتر با ما در ادامه مقاله، همراه باشید. در این مقاله، حول موضوعات زیر صحبت شده است:


Branded Content یا محتوای برند چیست؟


محتوای برند در اینستاگرام چیست؟ فرض کنید یک اینفلوئنسر در اینستاگرام، محصولات یا خدمات یک برند تجاری را در پست یا استوری اینستاگرام خود، تبلیغ می کند. محتوای تبلیغات بایستی توسط برند، تایید شود، اما چگونه؟ اینفلوئنسر فرضی ما، زمانی که پست یا استوری تبلیغاتی منتشر می کند، برند مورد نظر را هم تگ می کند. برند مورد نظر با انتشار یک استوری یا پست، از اینفلوئنسر تبلیغاتی خود، تشکر می کند. با طی شدن همین فرآیند، محتوای برنددار در اینستاگرام منتشر می شود. قبل از آن که اقدام به تولید محتوای برنددار نمایید، بایستی با اصول تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام آشنا شوید.
 محتوای برنددار در اینستاگرام

محتوای برند در اینستاگرام چیست؟


گاها، صاحبان کسب و کارهای آنلاین گمان می کنند، محتوای برند بایستی توسط خودشان منتشر شود، اما این تصویر غلط است. مطابق اصول و الگوریتم اینستاگرام، محتوای برنددار در اینستاگرام بایستی توسط فعالان اینستاگرام صورت گیرد. منظور از فعالان اینستاگرامی، اینفلوئنسرها، بلاگرها، افراد مشهور و صفحات شناخته شده اینستاگرامی، می باشد. در واقع، محتوای برند با هدف بازاریابی محصولات و خدمات یک کمپانی در سوشال مدیا منتشر می شود. شاید در نگاه اول، محتوای برند، تجاری به نظر برسد. کاملا درست است! محتوای برنددار در اینستاگرام جنبه بازاریابی و تجاری دارد.
قطعا تا این جا متوجه شده اید که محتوای برند در اینستاگرام چیست. در خصوص وجه تجاری محتوای برند، بایستی اشاره کرد که یک کمپانی از محبوبیت اینفلوئنسری استفاده می کند تا بر افکار عمومی تاثیر بگذارد و آن ها را به مشتری تبدیل کند. پس قاعدتا محتوای برند، تجارتی بین فعالان اینستاگرامی و صاحبان برند می باشد.


آموزش تنظیمات محتوای برند


پس از آشنایی با سوال "محتوای برند در اینستاگرام چیست"، نوبت به تنظیمات آن می رسید. محتوای برند تعریفی است که اینستاگرام ارائه کرده و بایستی پیج برند را تنظیم کرد تا اینستاگرام، محتوای برند را شناسایی کند. درست متوجه شدید! تنظیمات محتوای برند مخصوص پیج صاحبان برند می باشد. برخی به اشتباه، گمان می کنند که پیج فعالان اینستاگرامی هم باید تنظیم شود ولی بایستی بگوییم، خیر! نیازی نیست که فعالان اینستاگرامی، پیج خود را دستکاری کنند. در واقع، بایستی پیج صاحبان برند به حالت بیزینسی، تغییر کند. برای اعمال این تنظیمات، بایستی وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و سپس وارد قسمت تنظیمات گردید. از گزینه Business، تنظیمات مربوط به محتوای مارک دار پیج خود را پیدا کنید.

تولید محتوای برند در اینستاگرام چیست؟
محتوای برنددار در اینستاگرام


محتوای مارک دار در اینستاگرام توسط پیج هایی که صلاحیت اینفلوئنسر شدن را دارند، منتشر می شود. اصلا اهمیت ندارد که پیج صاحبان برند، اینفلوئنسری است یا نه! در هر صورت، شما می توانید بر محتوای برند، تگ شوید. در این قسمت، گزینه تایید دستی تولیدکنندگان محتوا (فعالان اینستاگرامی) وجود دارد که اگر آن را فعال نمایید، قابلیت تگ شدن در هر محتوای برندداری برای شما، فعال می شود. زمانی که این گزینه را فعال می کنید، بایستی حساب های کاربری فعالان اینستاگرامی را اضافه کنید تا با پست کردن محتوای برنددار، تگ شما نمایش داده شود. اگر قبل از تایید صاحبان برند، اینفلوئنسری، پستی ارسال کند، برای صاحب برند بایستی آن را تایید کند تا برچسب "مشارکت پرداخت شده" به صورت "نمایش نام تجاری برند وی" درآید.


راه های تقویت محتوای برند اینستاگرام


برای تقویت محتوای برند بایستی مطابق اصول و قواعد معین، عمل کنید. شیوه انتشار محتوای برند با سایر محتواها متفاوت می باشد ولی برای ارتقای محتوای برند، بایستی از ایده های موجود بهره مند شوید. برای ارتقای محتوای برند می توانید از کد تخفیف، پیشنهادات شگفت انگیز، نقل قول ها، محتواهای آموزشی (به صورت چرا و چگونه)، پشت صحنه، مصاحبه، ترندها، پیشنهادات فیلم و کتاب ها می شود. محتوای برند را می توانید به صورت نیم نگاهی به محصولات و خدمات جدید، بسازید. روش تولید محتوای برند بایستی کمی متفاوت تر از سایر محتواها باشد. در تولید محتوای برنددار می توانید از تجربه مشتری، محتوای وب سایت، تصاویر قبل و بعد و جادوی شوخ طبعی بهره مند شوید.
استفاده از محتوای برند بایستی خاص و ویژه باشد. همراه با انتشار محتوای برند، توصیه می شود یک هشتگ اختصاصی بسازید تا فرآیند برندسازی را به اتمام برسانید. در مناسبت های خاص، کد تخفیف ارائه کنید و مخاطب را جذب کنید. مخاطب شناسی را جدی بگیرید! پرسونال برندینگ اینستاگرام در تولید محتوای برند حائز اهمیت می باشد. شناخت سلایق و علایق مخاطبان اهمیت ویژه ای دارد. راه های ارتقای محتوای برند همانند سایر محتواهای اینستاگرامی، مطابق اصول و الگوریتم اینستاگرام است.
 

محتوای برند
تقویت محتوای برند/ مزایا و موارد استفاده از محتوای برند اینستاگرام


پیش تر هم اشاره شد که محتوای برند با هدف بازاریابی دیجیتالی توسط فعالان اینستاگرامی منتشر می شود. برای تولید محتوای مارک دار از شهرت و محبوبیت فعالان اینستاگرامی استفاده می شود. در این صورت، مخاطبان راحت تر و ساده تر به محصولات و خدمات برند، اعتماد می کند. مخاطبانی که جذب محتوا می شوند، هم زمان پیج را فالو و اقدام به خرید می کنند. فعالان اینستاگرامی همانند یک کاتالیزور عمل می کنند و به فرآیند بازاریابی، تسریع می بخشند. از طرفی، صاحبان کسب و کار به جای چندین بار صرف پول و پرداخت هزینه، یک بار برای تبلیغات با یک فعال اینستاگرامی قرارداد می بندند و یک بار هزینه پرداخت می کنند. یکی از چندین مزایای محتوای برند شده، به صرفه بودن آن می باشد.
کلام آخر
در این مقاله، به سوال "محتوای برند در اینستاگرام چیست؟" پاسخ داده شد. تولید محتوای مارک دار در اینستاگرام، اصول و قواعدی دارد که اکثر کاربران از آن، بی خبر هستند. آشنایی با محتوای برند کمی سخت تر از سایر محتواها می باشد. آشنایی با محتوای برند در دوره های آموزشی تخصصی، صورت می گیرد که هزینه بر است ولی در این مقاله، به صورت رایگان به شما عزیزان آموزش داده شده است. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوا، آموزش می دهد، می توانید از آموزش های تخصصی رایگان ما بهره مند شوید. مدرسه تولید محتوای اتک امکان یادگیری موضوعات عمومی و تخصصی را فراهم کرده است. با ما در مسیر تولید محتوا به موفقیت برسید!
 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *