آموزش راهکارهای تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام

آموزش راهکارهای تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام

تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام موضوعی است که پرداختن به آن مستلزم رعایت نکات مختلفی می باشد. در مقاله فعلی نکات مهمی در این خصوص بیان شده است.

پیشگفتار


تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام،  دغدغه بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی می باشد. استفاده از ایده های مناسب و خلاقانه می تواند به میزان زیادی روی بازدید پیج شما تاثیرگذار باشد. امروزه افراد، زمان قابل توجهی از روز را به چک کردن شبکه های اجتماعی خصوصا Instagram اختصاص می دهند. این پلتفرم در چند سال اخیر تبدیل به بستری مناسب برای نمایش محصولات، فروش آنها و ارائه خدمات به مشتریان شده است. کاربران می توانند بدون خروج از منزل و تنها با استفاده از تلفن همراه خود جنس مدنظرشان را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرند. تمامی این موارد مستلزم این است که چگونه محصولات و خدماتتان را به دیگران معرفی می کنید؟ چگونه می توانید آنها را به سوی پیج خود جذب کرده و اعتماد شان را به دست آورید؟ تولید محتوای مناسب می تواند پاسخ این پرسش ها باشد. ارائه یک محتوای جذاب و کاربر پسند کاربران و فالوورها را به سمت کسب و کار شما هدایت می کند. 
در این مقاله قصد داریم به سوال چگونه با تولید محتوا در اینستا کسب درامد کنیم پاسخ دهیم. در ادامه این مطلب متوجه خواهید شد که محتوا تا چه میزان می تواند بر کسب درآمد شما از اینستاگرام موثر باشد. 


مقدمه


•    چگونه برای اینستاگرام خود محتوای حرفه ای تولید کنیم؟
•    تعداد کلمات کپشن اینستاگرام چقدر باشد؟
•    چه نوع محتوایی را بیشتر تولید کنیم؟
•    هر چند وقت یک بار در اینستاگرام محتوا منتشر کنیم؟
o    استوری
o    ویدیو
o    پست
o    هایلایت
•    کلام آخر

روش های تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام


چگونه برای اینستاگرام خود محتوای حرفه ای تولید کنیم؟


همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد، می دانید که امروزه مردم وقت زیادی را در اینستاگرام و پیج های مختلف آن سپری می کنند. بنابراین این فرصت در اختیار شما قرار داده شده است که بتوانید با تولید محتوایی کاربرپسند آنها را به سوی کسب و کار خود جذب نمایید. به همین دلیل در چند سال گذشته استفاده از تبلیغات در اینستاگرام رونق زیادی پیدا کرده است و اکثر صاحبان مشاغل از این مورد استفاده می کنند. دقت داشته باشید انجام تبلیغات زمانی می تواند جوابگو باشد که مشتری پس از مراجعه به پیج شما با محتوایی جذاب روبرو گردد. در صورتی که پست های تکراری، ویدیوهای خسته کننده و محتوایی بدون کیفیت در پیج خود دارید، بهتر است از انجام تبلیغات خودداری نمایید. 
پیش از تولید محتوای حرفه ای برای اینستاگرام بهتر است پرسونای مخاطب خود را بشناسید. به این مورد یعنی بدانید اکثر فالوورهای شما در چه رده سنی هستند، به چه سبک محتوایی علاقه دارند و چه نوع عکس ها یا فیلم هایی را می پسندند. البته توجه داشته باشید به مرور زمان و پس از انتشار چند پست از طریق مشاهده تعداد لایک ها، باز نشرها و کامنت ها می توانید تا حدودی به این موارد دست پیدا کنید. شناخت فالوور می تواند بازخورد پیج شما را افزایش دهد. قبل از اینکه محتوای خود را ایجاد کنید بهتر است موضوع آن را مشخص کرده و به خوبی تمامی جوانب را مورد بررسی قرار دهید. کیفیت تصاویری را که در محتوای خود استفاده می کنید، مدنظر قرار دهید. 

راهکارهای مفید برای تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام
تعداد کلمات کپشن اینستاگرام چقدر باشد؟


اینستاگرام برای جلوگیری از زیاده گویی محدودیت هایی برای انتشار پست های خود قرار داده است که از جمله 
آنها می توان به این مورد اشاره کرد که تعداد کاراکترهای به کار رفته در کپشن حداکثر باید 2200 و 30 هشتگ باشند. کپشن در شبکه اجتماعی اینستاگرام معنا و مفهوم پیدا کرده است. به این ترتیب که ممکن است انتشار عکس یا ویدیویی نیاز به توضیحات خاصی داشته باشد که می توانید آن را در قالب کپشن به کاربران خود ارائه دهید. دقت داشته باشید که این متن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. می توانید نهایت استفاده را از آن برده تا کاربردی مفید برای شما داشته باشد. کپشن اینستاگرام به نوعی محتوای متنی محسوب می شود. پس بهتر است به خوبی در مورد آن فکر کرده و مناسب ترین کلمات را به کار ببرید. 


چه نوع محتوایی را بیشتر تولید کنیم؟


نوع محتوایی که تولید می کنید در وهله اول به موضوع پیج شما و در مرحله بعدی به مخاطبانتان بستگی دارد. برای انتشار محتوا حتما برنامه ریزی داشته باشید. محتوایی را بیشتر تولید کنید که مخاطبان زیادتری را به سوی خود جذب می کند. تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام بسیار مهم بوده و به همین دلیل باید نهایت دقت را در آن به خرج دهید. برای تولید محتوا بهتر است ابتدا در مورد تخصص خود آموزش هایی را ارائه دهید. به مخاطبان ثابت کنید در کسب و کارتان حرفه ای هستید و تجارب خود را با آنها در میان بگذارید. اگر در حوزه فروش محصولات خاصی فعالیت می کنید، می توانید در خصوص طرز کار برخی از آنها محتوا تولید نمایید. 

ترفندهای تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام

هر چند وقت یک بار در اینستاگرام محتوا منتشر کنیم؟


برای انتشار پست در اینستاگرام باید به موارد خاصی توجه نمایید. می توانید با کمک یک تقویم محتوایی زمان مناسب برای منتشر کردن پست های خود را تعیین کنید. بدین ترتیب همیشه یک محتوای آماده برای ارائه به فالوورهای تان، دارید. برای اینکه بتوانید در اینستاگرام و در نهایت کسب درآمد از طریق آن موفق باشید، باید از یک زمانبندی مناسب جهت انتشار محتوا استفاده نمایید. با توجه به تعداد مخاطبان و علاقمندی آنها می توانید زمان و تعداد مناسب محتوا را مشخص نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که هر یک از ویژگی ها و قابلیت های اینستاگرام مانند استوری، پست، ویدیو، هایلایت و غیره دفعات خاصی برای انتشار دارند که در ادامه به آنها اشاره شده است. 


o    استوری


این مورد را می توان به تعداد زیادی در روز منتشر کرد. از ویژگی های بارز استوری اینستاگرام این است که پس از گذشت 24 ساعت به صورت اتوماتیک حذف می گردد. بنابراین می توان از آن برای انتشار محتوای مربوط به روزمره استفاده نمود. 


o    ویدیو


از این قابلیت اینستاگرام می توانید برای معرفی محصولات و خدمات خود به صورت تصویری استفاده نمایید. از آنجایی که تولید محتوای ویدیویی کمی زمانبر می باشد بهتر است در هفته حدود 2 مورد از این نوع محتوا را منتشر کنید. 


o    پست


انتشار پست در اینستاگرام به صورت تصویری را می توانید روزانه انجام دهید. توجه داشته باشید از منتشر کردن پست، بیش از اندازه خودداری نمایید. این کار باعث می شود بازخورد پست های قبلی شما کاهش پیدا کند. 


o    هایلایت


افرادی که می خواهند استوری اینستاگرام خود را به مدت طولانی تری در پیج به نمایش بگذارند می توانند از این قابلیت استفاده کنند. بنابراین این مورد به تعداد دفعات تکرار استوری و اهمیت آن بستگی دارد. 


کلام آخر


در تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام باید به نکات خاصی توجه نمایید. با استفاده از یک تقویم محتوایی می توانید زمان انتشار پست ها را برنامه ریزی کرده و در وقت مناسب آنها را در معرض دید کاربران قرار دهید. امروزه اینستاگرام می تواند منبعی خوب برای کسب درآمد باشد. روش های گوناگون تولید محتوا را آموخته و در این خصوص وسواس به خرج دهید. یک محتوای با کیفیت می تواند کاربران را به سوی پیج شما هدایت کرده و بازدید  پست های شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. جهت خلق محتوایی حرفه ای در این رسانه اجتماعی به موارد عنوان شده در این مقاله توجه فرمایید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *