مزایای استفاده از پادکست چیست؟

مزایای استفاده از پادکست چیست؟

مزایای استفاده از پادکست چیست؟ گوش کردن به محتوای صوتی یا پادکست مزایای فراوانی دارد که در این محتوا به آن پرداخته ایم.

پیشگفتار

مزایای استفاده از پادکست چیست؟ آیا پادکست یک کالای مصرفی است؟ پادکست یک کالای مصرفی نیست اما استفاده از آن سود معنوی دارد. حتی اگر روزی 5 دقیقه به پادکست گوش دهید، می توانید مطمئن باشید که وقت خود را صرف انجام کاری بیهوده نکرده اید. پادکست ها، فراخور موضوعی که دارند برای یادگیری مهارت های جدید و دریافت اطلاعات تازه، مفید هستند. در پادکست ها اطلاعاتی به مخاطب داده می شود که ممکن نیست در هیچ قالب دیگری به شما ارائه شود. برای همین پادکست ها همیشه دارای اطلاعات و محتواهای دست اول و تازه هستند.
محتوای صوتی یا پادکست ها اثر فوق‌العاده ای روی هوش افراد می گذارند. همچنین برای برخی از مردم دنیا، این پادکست ها هستند که بسیار الهام بخش بوده و اجازه می دهند تا ایده های جدید به ذهنشان خطور کند. اگر به دنبال باهوش‌تر شدن و دریافت ایده های تازه هستید، پادکست ها می توانند کمک کننده باشند. البته این همه‌ی ماجرا نیست! در ادامه‌ی این مطلب بیشتر در مورد این موضوع با شما صحبت خواهیم کرد. برای همین، پیشنهاد می کنیم که با ادامه ی این مطلب همراه باشید.


مقدمه

•    تاثیر شگرف پادکست گوش دادن بر تمرکز
•    مزایای استفاده از پادکست برای راه اندازی ِموتور تخیل
•    مزایای استفاده از پادکست برای کسب و کارها
•    ساخت پادکست و دریافت آن ارزان و آسان است.
•    تقویت بیان برای سخنرانی در جمع
•    آیا بهتر است روی تولید محتوای صوتی یا پادکست سرمایه گذاری کنیم؟

تاثیر شگرف پادکست گوش دادن بر تمرکز

افراد متعددی در سراسر دنیا به پزشک ها مراجعه می کنند فقط برای اینکه به آنها راهی نشان داده شود که بتوانند تمرکز شان را افزایش دهند. همچنین این افراد به دنبال کتاب ها، کورس های آنلاین و غیره هستند تا تمرکز شان افزایش پیدا کند. همه‌ی این راه ها می توانند موثر باشند اما نه به اندازه ی پادکست ها! یکی از این راه ها که کمتر به آن توجه می شود، گوش دادن به پادکست ها است! بله. پادکست ها می توانند کاری کنند که تمرکز تان افزایش پیدا کند.
یکی از مزایای استفاده از پادکست که کمتر به آن پرداخته می شود، همین قابلیتِ بالا بردن قدرت تمرکز کردن است. شما در حین گوش دادن به یک پادکست، به جای اینکه همزمان حواس خود را روی چند موضوع مختلف به طور پراکنده نگه دارید، فقط روی یک موضوع متمرکز می شوید. زیرا باید به گفته های گوینده ی پادکست یا دیالوگ هایی که داخل آن بیان می شود دقت کنید. اگر دقت نکنید، نمی توانید به کل محتوای پادکست گوش دهید و منظور ِگوینده را متوجه شوید. بنابراین در کل، فحوای کلام از دستتان خارج می شود. پس به طور غیر مستقیم مجبور می شوید که به گفته های داخل پادکست توجه کنید. همین مسئله رفته رفته کمک می کند تا شما از یک شخص حواس پرت و نامتمرکز به یک فرد با قدرتِ تمرکز بلند مدت و حواس جمع تبدیل شوید.

ساخت پادکست
مزایای استفاده از پادکست برای راه اندازی ِموتور تخیل

یکی از مزایای استفاده از پادکست ها این است که به شما اجازه می دهد تخیل تان را تقویت کنید. زیرا وقتی صدای گوینده را می شنوید که مثلا داستانی برایتان تعریف می کند، یا در مورد یک موضوع خاص با شما صحبت می کند، مجبور می شوید که در ذهن تان گفته های او را مجسم کنید. همین مجسم کردنِ گفته ها به شما کمک می کند تا از تخیل تان بهره بگیرید. به راه انداختن موتورِ تخیل، برای خیلی از افراد کاربرد دارد. کسانی که دائما باید ایده های جدید و تازه برای کسب و کار یا زندگی خود داشته باشند، به قوه‌ ی تخیلِ پویا نیاز دارند. پادکست ها، به طور رایگان و بی زحمت، موتور تخیل تان را به کار می اندازند. پس حتما از آنها استفاده کنید.

مزایای استفاده از پادکست برای کسب و کارها

مدیران کسب و کارها می توانند هم از پادکست ها برای تولید محتوای صوتی بهره بگیرند و هم از آن برای یادگیری و بهبود کسب و کارشان استفاده کنند. بسیاری از مردم در سراسر دنیا ترجیح می دهند تا پادکست را گوش دهند یا فیلمی را تماشا کنند تا اینکه یک ایمیل تبلیغاتی بخوانند یا به سراغ آگهی های تبلیغاتی داخل روزنامه ها بروند. 
شما به عنوان مدیر یک کسب و کار می توانید اطلاعات روز را به صورت محتوای صوتی یا پادکست در اختیار مخاطب قرار دهید. شما می توانید به این واسطه ارتباط صمیمانه و گرم تری با مخاطب برقرار کنید. تنها در این صورت است که مخاطب احساس می کند که کسب و کار شما به او و خواسته هایش اهمیت می دهد. اگر دوست دارید در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورید، پیشنهاد می کنیم مطلب «دلایل محبوبیت پادکست» که داخل همین سایت منتشر شده است را مطالعه کنید.

محتوای صوتی یا پادکست

ساخت پادکست و دریافت آن ارزان و آسان است

برای اکثر پادکست های دنیا، مجبور به پرداخت هزینه یا اشتراک نیستید. فقط کافی است که آنها را به صورت آنلاین و استریم گوش دهید. بسیاری از پادکست ها را هم می توانید از طریق دانلود از وب سایت ها، کانال های تلگرام بشنوید. در هر صورت، برای شنیدن پادکست ها هزینه ای پرداخت نخواهید کرد.
از همین رو، یکی از مزایای استفاده از Podcast این است که ملزم به پرداخت هزینه نخواهید بود. شما می توانید آنها را بدون پرداخت هزینه دریافت کرده یا گوش دهید. همچنین کسانی که برای تولید پادکست ها برنامه ریزی می کنند، می توانند با خرید تجهیزات مناسب و با استفاده از نرم‌افزار های مخصوص ویرایش صدا به راحتی برای تولید پادکست اقدام کنند. 
اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه احتیاج دارید حتما مطالب ِ مراحل ساخت پادکست، نرم‌افزار های ساخت پادکست، تجهیزات لازم برای ساخت پادکست و ضبط پادکست را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از پادکست

تقویت بیان برای سخنرانی در جمع

یکی از مزایای استفاده از پادکست این است که به صورت غیر مستقیم به شما کمک می کند طرز بیان صحیح و جمله بندی خوب را موقع حرف زدن برای تعداد زیادی مخاطب، بیاموزید. اگر ترس حرف زدن یا صحبت در جمع و سخنرانی ها را دارید می توانید هر روز به مدت نیم ساعت به یک یا چند پادکست گوش کنید. شما با انجام این کار می توانید طرز صحبت صحیح و مصمم را بیاموزید. به طور خاص اگر به تازگی یک کسب و کار راه انداخته اید و شخصِ خودتان مسئول تولید محتوای صوتی است، پیشنهاد می شود تا حتما یکی دو نمونه پادکست خوب را گوش کنید تا از کمیت و کیفیت پادکست های فارسی ِامروزی مطلع شوید. در نتیجه بهتر می توانید با آنها رقابت کنید.
پیشنهاد می کنیم که حتما در مورد روش های بهبود کیفیت پادکست و راه های تبدیل شدن به یک پادکستر حرفه ای اطلاعات کافی حاصل کنید تا بتوانید برای تولید پادکست خوب اقدام کنید.


آیا بهتر است روی تولید محتوای صوتی یا پادکست سرمایه گذاری کنیم؟

همانطور که اشاره شد، اگر مدیریت تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات آنلاین یک کسب و کار به شما سپرده شده است، می توانید در طی مشورت و همکاری با سایر اعضای تیم تان، برای تولید پادکست و سرمایه گذاری روی آن اقدام کنید. معمولا پادکست ها در ابتدا با هزینه ی بسیار کم و مقرون به صرفه ای تولید می شوند. پس از آن شما می توانید یک اسپانسر جذب کنید تا در مابقی مراحل تولید پادکست یاریتان کند.
امروزه پادکست ها جایگاه ارجح تری نسبت به محتواهای تصویری و متنی دارند. همچنین تعداد زیادی از مردم در ایران و جهان به پادکست ها گوش می دهند. شما می توانید با تولید پادکست به بسیاری از اهداف تان در زمینه بازاریابی دیجیتال دست پیدا کنید. پیشنهاد میکنیم سایر مقالات منتشر شده در سایت ما را مطالعه کنید تا در این زمینه اطلاعات بیشتر به دست آورید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *