همه چیز درباره اینکه رپورتاژ آگهی یعنی چه

همه چیز درباره اینکه رپورتاژ آگهی یعنی چه

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی رپورتاژ آگهی یعنی چه با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

رپورتاژ آگهی یعنی چه. این سوال اکثر افرادی است که یک کسب و کار دارند یا در پی نوشتن رپورتاژ آگهی هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا کنیم و تعریف رپورتاژ آگهی را برایتان شرح دهیم. پس اگر مایل به دانستن تمام نکات رپورتاژ آگهی هستید تا پایان این مسیر ما را همراهی کنید.

 

مقدمه

 هر آنچه در این مقاله می خوانید

 

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

در سال های اخیر با افزایش رپورتاژ آگهی ها، سوال اکثر افراد این است که رپورتاژ آگهی یعنی چه. همه ی ما حتی برای یک بار هم که شده داخل گوگل مطلبی را سرچ کردیم و از سایت های مختلف اطلاعاتی کسب کردیم. اما شاید اکثر افراد ندانند که آن مطالبی را که داخل گوگل سرچ می کنند؛  یک نمونه رپورتاژ است. رپورتاژ آگهی ها می توانند در کسب و کارها تا حد زیادی تاثیر گذار باشند. اول بیایید به این مطلب برسیم که رپورتاژ آگهی یعنی چه. اگر بخواهیم رپورتاژ آگهی ها را تعریف کنیم؛ باید بگوییم که رپورتاژ آگهی می تواند یک خبر یا یک مقاله یا حتی یک گزارش از یک محصول یا یک خدمت باشد. شما می توانید برای معرفی محصولات خود یا خدمات خود به مشتریانتان از رپورتاژ آگهی ها استفاده کنید.

همه چیز درباره رپورتاژ آگهی

چرا رپورتاژ آگهی

 

بعد از اینکه کسب و کارها با اصطلاح رپورتاژ آگهی یعنی چه، آشنا شدند؛ این سوال را از ما می پرسند که چرا باید از رپورتاژ آگهی استفاده کرد. در پاسخ به این سوال برایتان یک مثالی می زنیم. اگر دقت کرده باشد در چند دهه اخیر در کشور ما با ورود فضای مجازی و علاقه افراد برای حضور در این حوزه ها، کمتر کسی تمایل به تبلیغ دیدن و حتی خرید کردن به صورت حضوری است. اکثر افراد تمایل دارد از سایت ها خرید کنند و وقت خودشان را صرف کارهای دیگر نمایید. خب حالا می رسیم به این سوال که چرا ما از این فرصت استفاده نکنیم و محصولاتمان را در این فضا به مشتریان عرضه نداریم.

 بهترین روشی که شما بتوانید هم محصولاتتان را به مشتریان معرفی کنید و هم بتوانید محصولاتتان را به آنها ارائه دهید؛ رپورتاژ آگهی ها هستند. چون شما در محتوای رپورتاژ آگهی حرفه ای، می توانید به صورت کامل محصولاتتان را به مشتریانتان معرفی کنید. حتی نگران این موضوع نیستید که آن ها رپورتاژ آگهی شما را مطالعه نکنند. زیرا در یک رپورتاژ آگهی شما یک مشکل را بیان می کنید و برای آن راهکار ارائه می دهید و بعد افراد را ترغیب به خرید محصول می کنید. اینگونه افراد تمایل بیشتری برای خرید از شما نشان می دهند.

همه چیز درباره اینکه رپورتاژ آگهی یعنی چه

نکات کاربردی درباره ی نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

بعد از اینکه دانستید رپورتاژ آگهی یعنی چه، حال باید بدانید که چگونه یک رپورتاژ حرفه ای بنویسید یا حتی یک رپورتاژ خوب برای کسب و کارتان سفارش دهید. ابتدا لازم است با قوانین رپورتاژ آگهی آشنایی پیدا کنید. چند نکته مهم در یک رپورتاژ آگهی حرفه ای وجود دارد که برایتان شرح می دهیم.

  • سعی کنید در کوتاه ترین حالت ممکن مطالب را برای افراد توضیح دهید.

البته منظور از کوتاه نویسی شعاری بودن محتوا نیست؛ بلکه شما برای اینکه بتوانید محتوای خود را در سایت های مختلف سئو کنید، باید  محتوای شما بین 700 تا 1000 کلمه باشد که با این مقدار بتوانید یک توضیح کامل از محصول داشته باشید و یک راهکار هم بدهید.

  • سعی کنید قبل از نوشتن سایت ناشر را بررسی کنید.

یکی از نکات رپورتاژ آگهی این است که شما قبل از نوشتن، سایت مورد نظر را بررسی کنید. چون ادبیات، لحن و حتی مخاطبان سایت بسیار در نحوه نوشتن اثرگذار هستند.

  • بهترین چیزی که باعث پیشرفت شما در رپورتاژ آگهی نویسی می شود؛ صداقت است.

شما اگر در معرفی محصولاتتان صداقت داشته باشید و از دروغ بپرهیزید؛ بعد از مدت کوتاهی مخاطبان جذب شما می شوند و حتی میتوانند سایت و محصول شما را به دیگران معرفی کنند.

  • هنگام نوشتن سعی کنید محتوای شما دارای انسجام باشد.

نکته ی مهم این است که از شلخته نویسی و پراکندگی پرهیز کنید. تمام مطالب را دقیق و مرتب بنویسید و سعی کنید پراکندگی در محتوا نداشته باشید تا خوانندگان کاملا متوجه کلام شما بشوند.

شما باید سعی کنید از لینک های استفاده کنید که ترند هستند و بیشترین بازدید را در حوزه کاری خود دارند. اینگونه میتوانید رپورتاژ آگهی را به افراد بیشتری نشان دهید.

 

در یک رپورتاژ چگونه باید لینک بدیم

در مقالات قبلی در رابطه با تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک صحبت شد. بیشتر افراد دوست دارند بعد از دانستن اینکه رپورتاژ آگهی یعنی چه، با نحوه ی لینک دهی هم در رپورتاژ آگهی آشنا شوند.  شما باید در هنگام لینک دهی در رپورتاژ آگهی چند نکته را بدانید.

  • نکته اول: نباید بیشتر 2 الی 3 لینک به رپورتاژ آگهی خود بدهید. می توانید یک لینک یا دو لینک به وب سایت های معروف در حوزه ی کاری خودتان بدهید که در این صورت نام شما در کنار افراد مشهور و معروف حوزه ی کاریتان قرار می گیرد.
  • نکته دوم: از لینک های مهم و ترند در ابتدای محتوای خود استفاده کنید. زیرا گوگل به محتوایی که لینک ها در ابتدای آن باشد؛ اهمیت بیشتری نشان می دهد.
  • نکته سوم: شما در محتوای عادی می توانید از انکر تکست ها استفاده کنید. اما در رپورتاژ آگهی که قصدتان تبلیغ است نمی توانید از این ویژگی استفاده کنید. زیرا در این صورت گوگل متوجه تبلیغی بودن موضوع شما می شود.
  • نکته چهارم: شما باید مراقب لینک های که می دهید باشید. نباید در لینک دهی از نظم خاصی پیروی کنید. چون در این صورت گوگل شما را ربات تشخیص می دهد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

آیا رپورتاژ آگهی یک تبلیغ است؟

یک نکته ای که برای افراد در رپورتاژ آگهی جالب است که بدانند؛ این است که آیا رپورتاژ آگهی یک تبلیغ است یا خیر؟ در پاسخ به سوال این افراد باید گفت که رپورتاژ آگهی یک تبلیغ نیست. زیرا ویژگی های یک تبلیغ این است که محتوای آن مدت دار نیست و کوتاه است. همچنین هدف آن معرفی مستقیم یک محصول و افزایش و جذب مشتری و فروش است.

اما ویژگی که رپورتاژ آگهی دارد این است که هم بلند مدت است و می توانید از یک رپورتاژ آگهی به مدت طولانی استفاده کنید و حتی یک تعامل دو سویه بین فروشنده و مشتری ایجاد می کند. ویژگی هایی که در یک تبلیغ وجود ندارد. همچنین شما می توانید با استفاده از رپورتاژ آگهی به صورت کامل محصول یا خدماتتان را به مشتریان معرفی کنید. بنابراین در پاسخ به این سوال شما که رپورتاژ آگهی یک تبلیغ است یا خیر؛ باید بگوییم خیر رپورتاژ آگهی یک تبلیغ نیست. در واقع تبلیغات رپورتاژ آگهی به صورت غیر مستقیم انجام می گیرد.

 

جمع بندی مطالب

حالا که در این مقاله با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنایی پیدا کردید؛ می توانید دست به کار شوید و یک رپورتاژ آگهی برای کسب و کارتان سفارش دهید. بیان این نکته هم خالی از لطف نیست که افرادی که در حوزه رپورتاژ نویسی فعالیت می کنند؛ از شغل خوب و پردرآمدی برخوردارند. زیرا رپورتاژ نویسی یک حرفه پول ساز است و شما می توانید با یادگیری مطالب مربوط به رپورتاژ نویسی سریع تبدیل به یک رپورتاژ نویس حرفه ای شوید.

اما اگر علاقمند به کار رپورتاژ نویسی و نویسندگی و تایپ هستید و دوست دارید پا در این حرفه بگذارید، می توانید در ابتدا سئو سایت و نحوه نگارش رپورتاژ آگهی را آموزش ببینید. بعد از یادگیری می توانید به وب سایت اتک مراجعه کرده و فرم استخدام غیر حضوری این سایت را پر کنید. در آخر هم پس از تکمیل فرم، وب سایت اتک شما را به عنوان نویسنده رپورتاژ آگهی به شرکت های معتبر تولید محتوا معرفی می کند. می توانید بسیار راحت صاحب یک شغل پردرآمد شوید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *