معرفی برنامه های رایگان ویرایش صدا در تولید پادکست

معرفی برنامه های رایگان ویرایش صدا در تولید پادکست

جهت آشنایی با برنامه های رایگان ویرایش صدا برای تولید پادکست این مطلب را مطالعه کنید. سعی شده است تا بهترین برنامه‌ها گلچین شده و به شما معرفی شوند.

پیشگفتار

برنامه های رایگان ویرایش صدا به شما کمک می کنند تا در روزهای نخست فعالیت تان در زمینه ی تولید محتوای صوتی یا پادکست، بدون نیاز به پرداخت هزینه، صداهای ضبط شده برای پادکست تان را به راحتی میکس و تدوین کنید. اگر قصد ندارید تا با نرم افزار های بسیار پیچیده، سنگین و هزینه بر کار کنید یا تدوین صدای پادکست تان را به یک ادیتور حرفه ای اما با دستمزد بالا بسپارید، نرم افزارهای رایگان ویرایش صدا که داخل این مطلب به شما معرفی می شوند می توانند در این زمینه یاری‌تان کنند.

مقدمه

•    مزیت استفاده از برنامه های رایگان ویرایش صدا
•    آَشنایی با ساده ترین برنامه رایگان ویرایش صدا
•    یک DAW کامل و بی نقص برای ویرایش صدا
•    یکی از برنامه های رایگان ویرایش صدا که برای همه‌ی افراد کاربردی است
•    نرم افزار آفلاین و کاربردی برای ویرایش صدا
•    تولید پادکست با نرم افزاری چند جانبه
•    نرم افزاری برای تولید موسیقیِ پادکست
•    ختم کلام

مزیت استفاده از برنامه های رایگان ویرایش صدا

برنامه های رایگان ویرایش صدا به شما کمک می کنند تا بدون هیچ مشکلی کار تدوین و تنظیم فایل صوتی پادکست تان را انجام دهید. استفاده از این برنامه ها برای شروع تولید پادکست بسیار مفید است. اگر با تدوین و ویرایش فیلم یا صوت سر و کار داشته اید، به خوبی می دانید که این حرفه تا چه حد پرهزینه بوده و پروسه ی فرساینده ای دارد. حتی اگر قصد دارید تا یک فایل صوتی معمولی و کوچک را ویرایش کنید، کار کردن با نرم افزار های سنگین و حرفه ای، شما را به جایی نمی رساند. اما نرم افزار های ساده و رایگان (به صورت آنلاین یا قابل دانلود روی موبایل یا لپ تاپ) این امکان را به شما می دهند تا از این پروسه‌ی نفس گیر، لذت ببرید.

آَشنایی با ساده ترین برنامه رایگان ویرایش صدا

اگر تجربه ی کار با برنامه های رایگان ویرایش صدا را ندارید، Hya-wave می تواند تجربه‌ی خوبی را برایتان رقم بزند. این نرم افزار به صورت کاملا آنلاین و در محیطی کاربرپسند ارائه شده است. Hya-wave به شما اجازه می دهد برای ضبط پادکست، ویرایش ِآن و ایجاد جلوه های صوتی اقدام کنید. ابزار هایی که در این نرم افزار به کاربران ارائه شده اند، بسیار ساده هستند. به همین خاطر برای ویرایش های معمولی و محدود – در حد کات کردن فایل های صوتی و افزودن جلوه های صوتی یا افزودن موسیقی زیر متن – مفیدند.

یک DAW کامل و بی نقص برای ویرایش صدا

اگر به دنبال یک محیط آنلاین (از بین کلیه‌ی برنامه های رایگان ویرایش صدا) می گردید، دیگر لزومی به جستجو نیست. Soundation می تواند کار شما را آسان تر کند؛ فقط باید کمی با آن کار کنید تا نحوه ی استفاده از ابزار هایش را بیاموزید. بسیاری از کسانی که به دنبال ساخت آهنگ و موزیک هستند از این برنامه ی آنلاین ِرایگان استفاده می کنند. شما می توانید قطعات صوتی را در این نرم افزار با هم ترکیب کرده و equalizer نمایید. به همین خاطر برای ساخت پادکست گزینه ای تمام عیار به حساب می آید.

نرم افزار Soundation

یکی از برنامه های رایگان ویرایش صدا که برای همه‌ی افراد کاربردی است

تقریبا افراد مختلفی را می توان یافت که تجربه کار با نرم افزار Audacity را داشته اند. این نرم افزار محیطی کاربرپسند دارد. برای همین هم برای افراد متخصص و حرفه ای جهت ویرایش فایل صوتی پادکست مناسب است و هم برای افراد مبتدی. اگر از کار کردن با نرم افزار های کند خسته شده اید، Audacity اینجاست. این برنامه با سرعت بی نظیری که دارد می تواند در اسرع وقت خروجی پادکست تان را به شما تحویل دهد. شما همچنین می توانید کلیه فرمت های صوتی را در آن ویرایش کرده و برای دریافت فایل خروجی، طبق فرمت صوتی دلخواه تان آن را تحویل بگیرید. اعمال کردن جلوه های صوتی، پیاده سازی مولتی ترک و غیره در این نرم افزار کاربرد فراوانی دارد. اگر قصد ساختن گلیچ آرت را داخل این نرم افزار دارید، می توانید به صورت کاملا حرفه ای و راحت آن را بسازید.

نرم افزار Audacity

نرم افزار آفلاین و کاربردی برای ویرایش صدا

نرم افزار Ashampoo Music Studio 2018 به طور آفلاین هم برای شما کار می کند. در اصل لزومی ندارد تا حتما به اینترنت متصل باشید تا بتوانید با آن کار کنید. شما می توانید با کمک Ashampoo Music Studio 2018، فایل های صوتی را کات کرده و حتی فرمت ِآنها را تغییر دهید. کار کردن با این برنامه بسیار ساده و دلپذیر است زیرا محیط کاربری چندان پیچیده ای ندارد. اگر از موزیک یک فیلم یا ویدئو خوشتان آمده اما نام ِآن را نمی دانید و قصد دارید که از آن برای تولید پادکست استفاده کنید، این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا آن فایل صوتی را از فایل اصلی فیلم جدا کرده و روی پادکست تان بچسبانید. ابزار های نرم افزار Ashampoo Music Studio 2018 بسیار متنوع هستند. اگر کمی با آنها کار کنید، می توانید به راحتی نحوه‌ی کار کردن با این برنامه را بیاموزید. سپس برای تولید پادکست حرفه ای اقدام نمایید.

نرم افزار Ashampoo Music Studio 2018

لید پادکست با نرم افزاری چند جانبه

نرم افزار Ocenaudio برای کسانی مناسب است که از سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس استفاده می کنند. کاربری خوب و ساده ی این نرم افزار باعث شده است که تمامی افراد – در هر سطحی – بتوانند با ابزار های این نرم افزار کار کنند. پشتیبانی از جلوه های VST و ساخت فایل های صوتی نسبتا حجیم و تولید صدای با کیفیت در خروجی، بخشی از قابلیت های آن به شما می رود. این نرم افزار در واقع یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه Federal University of Santa Catarina بوده که با استقبال خوبی مواجه شده است. همچنین این برنامه می تواند نیاز های شما را برای تولید پادکست (برای شروع) رفع کند. اگر به فکر استفاده از یک نرم افزار با کاربری ساده و آسان هستید، این نرم افزار را انتخاب کنید.

نرم افزاری برای تولید موسیقیِ پادکست

اگر فایل های موسیقی که برای تولید پادکست تان استفاده می کنید را شخصا تولید می کنید می توانید به راحتی از نرم افزار Reaper استفاده کنید. این نرم افزار توسط بسیاری از کسانی که در تولید موسیقی فعالیت می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی صداهای مختلف را که دارای فرمت MIDI هستند وارد این نرم افزار کرده و برای تولید آهنگ از آنها استفاده کنید می توانید یک آهنگ خوب و با کیفیت در خروجیِ آن دریافت کنید.

تولید پادکست با‌کیفیت

ختم کلام

برنامه های رایگان ویرایش صدا که در این مطلب به شما معرفی شدند، همگی برای تولید پادکست مناسب هستند. البته منظور از تولید پادکست در اینجا، به روزهای نخست ِفعالیت شما مربوط می شود. در روزهای نخست تولید یک پادکست، ممکن است بودجه ای برای تهیه نرم افزار های تولید پادکست یا استخدام یک فرد حرفه ای در این زمینه نداشته باشید. در عین حال، شما باید تمرکز خود را روی تولید محتوای خوب برای پادکست تان قرار دهید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را به سمت ِمحتوای صوتی خود جذب کنید.
اگرچه تولید محتوای صوتی یا پادکست نسبت به تولید فیلم یا محتوای تصویری هزینه ی کمتری دارد، اما به طور عادی خرید تجهیزات لازم برای ساخت پادکست و نرم افزار های ساخت پادکست و جمع آوری یک تیم خوب و حرفه ای برای این فعالیت هزینه ی بسیار زیادی دارد. کم کم با گسترش فعالیت و جذب مخاطبان بیشتر می توانید سایر شرکت ها و کسب و کارها را به عنوان اسپانسر جذب خود کنید. پس از آن می توانید با محدودیت کمتری در این زمینه هزینه کنید. به همین خاطر معمولا به کسانی که برای تولید پادکست اقدام می کنند توصیه می شود که کار خود را با پرداخت کمترین هزینه به همراه بازدهی بالا، شروع کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *