اصلی ترین موارد استفاده از رپورتاژ آگهی چیست؟

اصلی ترین موارد استفاده از رپورتاژ آگهی چیست؟

موارد استفاده از رپورتاژ آگهی چیست؟ اگر برای تولید رپورتاژ آگهی برای کسب و کارتان مردد هستید و نمی دانید چه موضوعی انتخاب کنید، حتما این مطلب را بخوانید.

پیشگفتار

موارد استفاده از رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ آگهی به راهی آسان برای جلب توجه مخاطبان تبدیل شده است. شما می توانید برای داشتن رقابت مفید و کاربردی با سایر کسب و کارهای مشابه تان و برای پیدا کردن فرصت های نو در بازار، به انتشار رپورتاژ آگهی روی بیاورید. اگر مدیر تبلیغاتی یا مدیر کل یک کسب و کار هستید و دوست دارید بدانید موارد استفاده از رپورتاژ آگهی چیست، حتما ادامه این مطلب را از دست ندهید.


مقدمه


•    موارد استفاده از رپورتاژ آگهی چه می باشد؟
•    موارد استفاده از رپورتاژ آگهی در تبلیغات
•    موارد استفاده از رپورتاژ آگهی در اطلاع رسانی
•    چرا باید تولید رپورتاژ آگهی را جدی بگیریم؟
•    سخن آخر


موارد استفاده از رپورتاژ آگهی چه می باشد؟


تولید انواع رپورتاژ آگهی به شما کمک می کند تا بتوانید مخاطبان مختلف را از طریق هر رسانه ای، بدون وجود محدودیت خاصی به سمت کسب و کارتان یا محصولی که تولید می کنید، جذب نمایید. هر نوع رپورتاژ آگهی می تواند به شما کمک کند تا به یک یا چند مورد از اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید. 
به عنوان مثال، رپورتاژ آگهی تصویری برای کاربرانی که معمولا به دنبال چاره جویی و یافتن پاسخِ مشکلات خود از طریق تصاویر و اینفوگرافیک ها هستند، مفید است. هر کسب و کاری باید به جز تولید رپورتاژ آگهی متنی، به فکر تولید رپورتاژ آگهی تصویری هم باشد. رپورتاژ های آگهی تصویری مخاطبانی که بیشتر به تصاویر توجه نشان می دهند را به سمت خود جذب می کنند. به همین ترتیب، یک مدیر تبلیغاتی می تواند در طی هماهنگی با یک طراحی یا یک نویسنده، برای تولید رپورتاژ آگهی در قالب ویدئو و پادکست هم اقدام کند تا بتواند کاربرانی که به این نوع از محتواها اهمیت می دهند را به سمت کسب و کار/ برند مورد نظر هدایت کند.


موارد استفاده از رپورتاژ آگهی در تبلیغات


رپورتاژ آگهی در واقع یک روش غیر تبلیغاتی و غیر تهاجمی است که می تواند مخاطب را با خود همراه کند. از آنجایی که امروزه مخاطبان تلاش می کنند تا از حجم تبلیغاتی که به سمت شان روانه می شود دور بمانند، تولید و انتشار رپورتاژ آگهی روشی مفید و مقرون به صرفه برای همراه کردنِ مردم با محصول، شعار تبلیغاتی، اهداف بازاریابی و ... برای کسب سود بیشتر است.
رپورتاژ آگهی شبیه یک مقاله عادی نوشته می شود. شما می توانید بخش اعظمی از آن را با مطالب دست اول و کاملا کاربردی پُر کنید که برای مخاطبان جذاب هستند. در بخش انتهایی رپورتاژ آگهی که در واقع تبلیغات و معرفی برند/ محصول/ کسب و کار قرار می گیرد، می توانید بدون نیاز به مجبور کردن مخاطب به انجام کاری خاص، به او پیشنهاد ارائه کنید. این پیشنهاد می تواند شکل های مختلفی داشته باشد. شما می توانید از مخاطب دعوت کنید که به وب سایت تان مراجعه کند. همچنین می توانید تاکید کنید که کاربر تا مدت زمان خاصی اجازه دارد روی یک لینک خاص کلیک کند. در غیر این صورت، فرصتی استثنایی را از دست خواهد داد. شیوه های دعوت کردن از مخاطب در رپورتاژ آگهی برای انجام کاری خاص، متفاوت هستند. بنابراین دست نویسندگانِ رپورتاژ کاملا باز است تا بتوانند مخاطب را هرطور که صلاح می دانند با خود همراه کنند.
رپورتاژ آگهی را می توانید برای تبلیغ یک محصول یا معرفی یک محصول جدید، ارائه آمار و اطلاعات در مورد یک موضوع خاص به صورت خبری، برای آگاهی رسانی به مخاطب در مورد یک کمپین تبلیغاتی یا یک دوره تخفیف ویژه و ... تولید کنید. به طور کلی، هر هدف تبلیغاتی که در آن بخواهید مخاطب را از وجود محصول/ خدمات و ... آگاه کنید، با رپورتاژ آگهی تحقق پیدا می کند. ماهیت اطلاع رسانی و خبری بودنِ رپورتاژ آگهی آن را جذاب می کند و به همین خاطر است که اغلب مخاطبان این نوع مطالب را دوست دارند.


موارد استفاده از رپورتاژ آگهی در اطلاع رسانی


یکی از موارد استفاده از رپورتاژ آگهی، اطلاع رسانی است. شما می توانید با ارائه آمار و ارقام در مورد یک موضوع، مخاطب را از نکاتی که در مورد آنها اطلاعی ندارد آگاه کنید. در این سبک از رپورتاژ های آگهی که درست شبیه یک گزارش معمولی خبری منتشر می شوند شما می توانید موضوع متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه تولید کیسه های پارچه ای فعالیت می کنید و قصد دارید مخاطبان را نسبت به خرید ِآنها سر ذوق بیاورید، نباید به سراغ نوشتن رپورتاژ آگهی با عنوان «مزایای استفاده از کیسه های پارچه‌ای» بروید. بلکه باید یک رپورتاژ آگهی که ماهیت اطلاع رسانی دارد برای مخاطب بنویسید. به عنوان مثال شما باید یک گزارش خبری تهیه کنید (که می تواند در قالب تصویر/ صوت/ یا متن باشد). سپس موضوع این گزارش خبری را «بلاهایی که پلاستیک و مواد مشابه آن بر سر طبیعت و محیط زیست می آورند» انتخاب کنید.
در ادامه می توانید این نکته را ذکر کنید که صنعت تولید پلاستیک در آینده‌ی نزدیک به ضرر انسان ها است. به علاوه می توانید اشاره کنید که این ماده می تواند شرایط زندگی را برای مردم به مراتب سخت تر از زمانی کند که هنوز اختراع نشده بود. چنین گزارشی، با استفاده از ارقام شگفت انگیز، حقایقی که کمتر کسی از آنها باخبر است و استفاده از تصاویر تاثیرگذار می تواند به مخاطب کمک کند تا با گزارش ِشما همراه شود. در ادامه می توانید تصاویری از کیسه های پارچه ای مربوط به برند/ کسب و کار خود در متن رپورتاژ قرار دهید که حس زندگی و آرامش را به مخاطب القا می کنند.
تبلیغات با رپورتاژ آگهی و به کمک گزارش نویسی، بیشتر از سایر روش های تبلیغاتی می تواند مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین تنها یک گزارش ساده و انتشار آن در وب سایت های پربازدید یا وب سایت های خبری می تواند صد پله بهتر از بنر های تبلیغاتی و تبلیغات کلیکی عمل کند؛ نظر شما چیست؟


چرا باید تولید رپورتاژ آگهی را جدی بگیریم؟


موارد استفاده از رپورتاژ آگهی را تا به این بخش از مطلب با یکدیگر بررسی کردیم. اما باید به لزومِ توجه به رپورتاژ آگهی و اهمیت آن در دنیای تبلیغات هم اشاره کنیم. تقریبا تمامی کسب و کارهای امروزی که تلاش کرده اند تا وب سایتی برای فروش محصولات یا ارائه خدمات خود داشته باشند، تولید رپورتاژ آگهی را جدی گرفته اند. شما باید برای رقابت سالم و صحیح با آنها هم که شده تولید رپورتاژ آگهی را جدی بگیرید.
تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت غیر قابل چشم پوشی است. معمولا کسب و کارها هم به خاطر ارتقای رتبه وب سایت شان و هم برای دسترسی به تعداد مخاطبان بیشتر، تولید رپورتاژ آگهی را جدی می گیرند. رپورتاژ آگهی به شما کمک می کند تا به مرور زمان، از نگاه گوگل و سایر موتور های جستجو ارزشمند تلقی شوید. اگر هنوز برای تولید محتوا در وب سایت تان وقت نگذاشته اید، بهتر است اول وب سایت تان را با محتواهای غنی و ارزشمند پُر کنید. سپس برای تولید رپورتاژ آگهی و انتشار آن در وب سایت های میزبان اقدام نمایید.


سخن آخر


بسیاری از مطالب منتشر شده در این وب سایت به صورت کاملا رایگان در دسترسِ شما مخاطب گرامی قرار گرفته اند. شما می توانید برای بررسی موارد استفاده از رپورتاژ آگهی، شیوه آگهی نویسی، تولید بهترین نوع رپورتاژ آگهی و ... از مطالب موجود در همین سایت استفاده کنید. مطالبی که در این وب سایت منتشر شده اند با استناد به مقالات به روز و کاملا آپدیت نگارش شده اند. این مطالب به شما کمک می کنند تا بتوانید رپورتاژ آگهی خلاقانه تر تولید کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *