بررسی تاثیر انتشار رپورتاژ بر روی بازدید و ترافیک سایت

بررسی تاثیر انتشار رپورتاژ بر روی بازدید و ترافیک سایت

چطور میتوان تاثیر انتشار رپورتاژ آگهی در بازاریابی و مارکتینگ هر برند را بررسی کرد؟ آیا میتوان از این روش برای تبلیغ هر نوعی از محصولات استفاده کرد؟


تاثیر انتشار رپورتاژ بر بازدید و ترافیک سایت تا چه حد است؟ رپورتاژها یکی از موثرترین انواع تبلیغات همسان (Native Ads) هستند. آنها ویژگی هایی دارند که سبب شده ظاهری متفاوت از دیگر انواع روش های بازاریابی و مارکتینگ داشته باشند. با توجه به نقش آنها در جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری، در این مطلب قصد داریم به بررسی تاثیر انتشار رپورتاژ بر روی بازدید و ترافیک سایت بپردازیم.
انواع سبک رپورتاژ از جمله ابزارهای تبلیغاتی هستند که معرفی محصولات یا خدمات در آنها به صورتی غیر مستقیم انجام میشود. همین موضوع سبب شده تا در جلب توجه مخاطبان بسیار موفق عمل کنند. این یک حقیقت غیر قابل انکار است که بیشتر افراد از تبلیغات بیزار هستند چرا که اغلب آزاردهنده در نظر گرفته میشوند. در نتیجه اگر تولید محتوا برای آگهی ها را به شیوه ای انجام دهیم که کمتر ظاهری تبلیغاتی و مزاحم داشته باشند، میتوانیم بازدهی آنها را بالاتر ببریم. دلیل تاثیر انتشار رپورتاژ نیز همین است که رپورتاژها ظاهری تبلیغاتی ندارند. بخش زیادی از محتوای رپورتاژها حاوی اطلاعاتی مفید، جالب و یا کاربردی برای مخاطب است و همین موضوع سبب میشود که آنها خود خواسته به مطالعه محتوا بپردازند.

فهرست مطالب


1.    چرا رپورتاژ آگهی برای یک سایت مفید است؟
2.    دلایل مزیت رپورتاژ آگهی برای سایت
3.    آیا کیفیت محتوا در میزان موفقیت یک رپورتاژ نقش دارد؟


چرا رپورتاژ آگهی برای یک سایت مفید است؟


برای بررسی میزان تاثیر انتشار رپورتاژ و ملاک های مشخص کننده بهترین رپورتاژ آگهی، موارد مختلفی را میتوان مطرح کرد اما احتمالا اولین بُعدی که باید مورد توجه قرار بگیرد، تاثیر این شیوه تبلیغاتی بر آمار سئوی سایت برند مورد نظر است. چرا که یکی از اصلی ترین کاربردهای رپورتاژها، تشویق مخاطبان به بازدید از سایت برند است. نشر رپورتاژ آگهی برای هر سایت یکی از مهمترین استراتژی های تبلیغاتی است چرا که:
-    افزایش شناخت از برند: با انتشار آگهی در سایت های مختلف، بدیهی است که تعداد افرادی که با برند و وب سایت شما آشنا میشوند، افزایش میابد. هر چه سایت مورد نظر برای انتشار آگهی پر طرفدارتر و پر بازدیدتر باشد، آگهی شما نیز توسط افراد بیشتری دیده میشود و در نتیجه، احتمال جذب مخاطبان بیشتر بالا میرود و برند شما به افراد بیشتری معرفی میشود.
-    بهبود سئو: از دیگر موارد قابل بررسی در تاثیر انتشار رپورتاژ آگهی، افزایش بازدید سایت خود ما و بهبود سئو سایت است. رپورتاژ ها به افزایش رتبه بندی سایت ما در موتورهای جستجو کمک زیادی میکنند. وقتی یک سایت معتبر لینک سایت شما را در صفحات خود منتشر کند، اعتبار سایت شما برای الگوریتم های گوگل بالاتر میشود. همین موضوع سبب میشود تا در نتایج جستجوی گوگل، سایت شما را بالا بکشد و در صفحات اولیه به مخاطب نمایش دهند. این تنها یکی از مواردی است که انتشار رپورتاژ بر آنها تاثیرگذار است چرا که سئو و رپورتاژ آگهی ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارند. 
-    جذب مشتریان هدف: وقتی سایت مناسبی را برای نشر آگهی انتخاب کرده باشید، امکان جذب مخاطبین و مشتریان هدف بیشتر میشود. هر چه حوزه کاری سایت منتشر کننده رپورتاژ به کار شما نزدیک تر باشد، این امکان نیز بیشتر میشود که بازدید کننده های این سایت به دنبال محصولات یا خدماتی مشابه با خدمات شما باشند. در نتیجه احتمال این که پس از خواندن رپورتاژ سری به سایت شما زده یا با شما تماس بگیرند، بیشتر میشود.
-    ربودن گوی رقابت از رقیب: در دنیای دیجیتال مارکتینگ، رقابت بسیار شدید و تنگاتنگ است و نشر آگهی های پر بازدهی مانند رپورتاژها به شما کمک میکند تا در کنار سایر رقبا، همیشه یک سر و گردن بالاتر باشید. امروزه هر یک مشتریان احتمالی شما از همان لحظه ای که کوچکترین ارتباطی با جهان بیرون برقرار میکنند، هدف سیل عظیمی از تبلیغات قرار میگیرند. با توجه به این موضوع شما باید راهی پیدا کنید که حتی در میان این سیل عظیم هم قابل تشخیص باشید و مشتری همچنان از بین برندهای مختلف، شما را انتخاب کند. 
-    افزایش فروش: بدیهی است که مهمترین اهداف رپورتاژ آگهی، افزایش فروش یک برند است. همانطور که گفته شد رپورتاژها سبب میشوند که برند شما در بین جمعیت بیشتری از مخاطبان شناخته شود و همچنین کمک میکند تا آنها سری به سایت شما زده و بیشتر با خدمات یا محصولات شما آشنا شوند. همین دو فاکتور اولیه تاثیر زیادی در افزایش فروش شما خواند داشت.  
رپورتاژها ابزار قدرتمندی در امر تبلیغات هستند. آنها بدون ایجاد مزاحمت برای مخاطب، علاوه بر این که اطلاعاتی مفید و کاربردی را در اختیار او قرار میدهند، میتوانند ما را نیز به اهداف تبلیغاتی خود برساند. البته که این در صورتی خواهد بود که رپورتاژ از کیفیت لازم برخوردار باشد. رپورتاژهای ضعیف نه تنها چنین تاثیراتی ندارند بلکه بدتر ممکن است مخرب باشند.

رپورتاژ نویسی
دلایل مزیت رپورتاژ آگهی برای سایت


مواردی که بالاتر به آنها اشاره شد همگی از جمله مزایا و دلایل اهمیت رپورتاژ آگهی هستند. رپورتاژ میتواند به افزایش شناخت دیگران از برند شما کمک کند، میتواند فروش شما را بالاتر ببرد، میتواند سبب شود تا سئو سایت شما بهبود قابل توجهی پیدا کند و... که اینها همه بخشی از مزایای بیشمار استفاده از این تبلیغات هستند. یک نکته قابل توجه دیگر، هزینه کمتر استفاده از رپورتاژها نسبت به تبلیغات در سایر رسانه ها است. در مقایسه با برخی رسانه های سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی، نشر رپورتاژ آگهی در سایت های دیگر هزینه بسیار کمتری خواهد داشت و به عنوان یک راه مقرون به صرفه برای بازاریابی در نظر گرفته میشود. یک نکته مهم دیگر نیز تاثیر رپورتاژها در افزایش اعتبار برند است. وقتی تبلیغات ما در یک سایت معتبر و معروف منتشر شود ناخودآگاه این حس را به مخاطب منتقل میکند که برند ما نیز اعتبار زیادی دارد و این در تشویق مخاطب به خرید بسیار تاثیرگذار است.

تبلیغات و بازاریابی
آیا کیفیت محتوا در میزان موفقیت یک رپورتاژ نقش دارد؟

البته که کیفیت محتوا نقش زیادی در بهبود و افزایش تاثیر انتشار رپورتاژ آگهی دارد. در واقع کیفیت محتوا در میزان موفقیت یک رپورتاژ تبلیغاتی، نقشی حیاتی دارد. هر محتوایی که جذاب، ارزشمند و متناسب با نیاز کاربر باشد، احتمالا بازخوردهای مثبت بیشتری دریافت کرده و تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت. همچنین استفاده از زبان مناسب و ارائه اطلاعات دقیق نیز به افزایش اعتماد مخاطبان کمک میکند.
موفقیت انواع رپورتاژ آگهی نه تنها به تعداد بازدیدها بلکه به تاثیر واقعی آنها بر مخاطبان وابسته است. محتوای جذابی که به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند به احتمال زیاد بازدهی بالاتری دارد. تولید محتوای مفید و معتبر و همچنین توجه به نیازهای مخاطبان میتواند ارتباط مثبتی را بین آنها و برند ما ایجاد کند.
از طرف دیگر اگر محتوا ابهاماتی داشته و کیفیت پایینی داشته باشد، احتمالا تاثیر چندانی نخواهد گذاشت. بنابراین، تولید و ارائه محتوای با کیفیت و متناسب با نیازها و انتظارات مخاطبان، یکی از اصول اساسی برای موفقیت هر رپورتاژ تبلیغاتی است و سبب میشود که برندها این کار را به افراد حرفه ای فعال در این حوزه بسپارند.

تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ
جمع بندی


تاثیر انتشار رپورتاژ آگهی میتواند به شکل خیره کننده ای بر افزایش بازدید سایت و شناخت مخاطبان از برند مورد نظر ما تاثیرگذار باشد اما این تنها به شرطی ممکن خواهد بود که رپورتاژ کیفیت بالایی داشته و با توجه به نیاز کاربر تولید شود. به همین دلیل بهتر است همیشه تولید محتوای رپورتاژها به افرادی سپرده شود که در این زمینه مهارت کافی داشته و با فاکتورهای نوشتن یک رپورتاژ خوب آشنا هستند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *