آموزش ایده پردازی در طراحی لوگو

آموزش ایده پردازی در طراحی لوگو

در مطلب با نحوه ایده پردازی در طراحی لوگو آشنا خواهید شد. امیدواریم بتوانید با توجه به نکات ذکر شده برای دیزاین لوگو ایده پردازی جذابی را داشته باشید.

پیشگفتار

ایده پردازی در طراحی لوگو جزو کارهایی است که باید دقت زیادی انجام شود. بنابراین بهتر است هر دیزاینری با اصول ایده پردازی برای انجام دیزاین لوگو آشنایی کامل را داشته باشد تا بتواند لوگوی خلاقانه ای را طراحی نماید. 

مقدمه

  • بیان هر یک از ایده ها
  • نوشتن ایده ها روی کاغذ
  • انتخاب زمانی مناسب برای ایده پردازی در طراحی لوگو
  • تهیه یک لیست از صفات و ویژگی های خوب برند 
  • یادداشت ویژگی های برند دلخواه
  • تهیه یک لیست از احساس نهایی مخاطبین
  • تهیه یک لیست از مکان هایی که تمایل دارید از لوگو در آن ها استفاده کنید

نحوه ایده پردازی در طراحی لوگو 

لوگو نمادی از یک برند می باشد که از مجموعه ای از تصاویر، اشکال هندسی و متن تشکیل شده است. یک لوگو اگر به صورت خلاقانه طراحی شود می تواند هدف اصلی برند را به بیننده انتقال دهد. در نتیجه بهتر است شما با تمامی شیوه های طراحی لوگو آشنا شوید و علاوه بر این نحوه ایده پردازی در طراحی لوگو را نیز بیاموزید تا بتوانید لوگوی خلاقانه ای را طراحی نمایید. 

آموزش ایده پردازی برای دیزاین یک لوگوی خلاقانه و کاربردی 

ایده پردازی در طراحی لوگو باعث می شود تا لوگو به صورت مخاطب پسند طراحی شود. برای انجام ایده پردازی مراحل زیر را مد نظر داشته باشید: 

1. بیان هر یک از ایده ها: 

برای اینکه بتوانید لوگوی خلاقانه ای را طراحی کنید بهتر است هر ایده ای که به ذهن تان خطور می کند را مورد توجه قرار دهید. در زمان ایده پردازی در طراحی لوگو نباید هیچ یک از ایده هایتان را سانسور نمایید. هر چیزی که به ذهن تان می رسد را به صورت راحت بیان کنید. 

2. نوشتن ایده ها روی کاغذ: 

هر یک از ایده هایتان را از زمان ایده پردازی تا پایان کار طراحی لوگو روی یک کاغذ یادداشت کنید. فرقی ندارد ایده هایی که دارید خوب است یا بد، حتی ایده های بد نیز می توانند به شما برای خلق ایده هایی جدید کمک نمایند. در نتیجه بدون اینکه به کیفیت ایده توجه کنید فقط آن را بدون هیچ کم و کاستی یادداشت نمایید. 

3. انتخاب زمانی مناسب برای ایده پردازی در طراحی لوگو: 

زمانی را که می توانید بهترین ایده پردازی در طراحی لوگو یا Logo Design را داشته باشید مشخص نمایید. سعی داشته باشید زمانی مناسب را برای انجام ایده پردازی انتخاب نمایید تا بتوانید ایده هایی خاص و نو را خلق کنید. 

4. به ایده هایتان فرصت بیشتری دهید: 

بعد از اینکه لیستی از ایده های خود را تهیه کنید آن ها را کنار بگذارید و بعد از سپری شدن مدت زمانی به آن ها سر بزنید. با انجام این کار می توانید در ایده پردازی که انجام داده اید تغییراتی را ایجاد نمایید. 

5. از شناختن کامل برند هرگز دریغ نکنید: 

طراح لوگو باید درک کاملی از اهداف یک برند داشته باشد. 

دیزاین علامت تجاری

6. تهیه یک لیست از صفات و ویژگی های خوب برند: 

هر یک از صفاتی که می توانند برند شما را از زمان انجام ایده پردازی تا دیجیتالی کردن طرح لوگو به خوبی معرفی کنند یادداشت نمایید. هر یک از این صفات باعث ایجاد خلق ایده هایی جدید می شوند. برای شروع کار 30 ایده اولیه را یادداشت کنید سپس از بین آن ها ایده هایی مناسب را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این نوع ایده ها باید بیانگر برند شما باشند. 

7. نوشتن ویژگی های برند دلخواه: 

بعد از انجام ایده پردازی در زمینه طراحی لوگو نوبت به نوشتن ویژگی های برند می رسد. با یادداشت این ویژگی ها شما می توانید تصویری ایده آل از لوگوی مورد نظر خود را ترسیم نمایید. 

8.تهیه یک لیست از احساس نهایی مخاطبین 

تمایل دارید احساس مخاطبین و مشتریان شما بعد از مشاهده برندتان به چه صورت باشد؟ می توانید تمامی این احساسات را یادداشت کنید. با تهیه این لیست بدون شک در تعیین ماموریت و اهداف تان موفق تر خواهید بود. 

9. تهیه یک لیست از مکان هایی که تمایل دارید از لوگو در آن ها استفاده کنید

یک فهرست از تمامی مکان هایی که تمایل دارید از لوگو در آنجا استفاده نمایید تهیه کنید. از لوگو می توانید در مکان های مختلف نظیر وب سایت، اقلام بازاریابی، بسته بندی محصولات و ... استفاده کنید. 
بعد از تهیه این لیست می توانید مطمئن شوید لوگویی که طراحی کرده اید برای استفاده در کلیه رسانه ها مناسب و ایده آل می باشد. 

طراحی لوگو

مهم ترین تکنیک ها برای ایده پردازی طراحی لوگو 

ایده پردازی از بخش های اصلی طراحی لوگوی حرفه ای محسوب می شود. در زمان انجام ایده پردازی در طراحی لوگو می توانید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

1.    تکنیک طوفان ذهنی:

هر چقدر تعداد افرادی که در فرآیند ایده پردازی مشارکت دارند بیشتر باشد بدون تردید ایده های جالب و متفاوت تری شکل خواهد گرفت. طراحی علامت تجاری نیز این قاعده مستثنی نمی باشد. بهترین روش برای انجام ایده پردازی در زمینه طراحی لوگو تشکیل اتاق فکر می باشد. می توان به راحتی از ترکیب کردن نظرات کوچک و ساده ایده های کاملا متفاوت و جذابی را خلق کرد. 
در این نوع تکنیک طراحی لوگو هیچگونه قضاوت و محدودیتی وجود ندارد و افراد می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی تمامی ایده هایی که به ذهن شان می رسد را بیان نمایند. 

2.    تکنیک DO IT: 

در این نوع تکنیک نیاز است که شما همواره مطالعه و تحقیق داشته باشید. علاوه بر این جزئیات مسئله را باید با دقت بسیار زیادی ارزیابی نمایید. بعد از انجام کارهای ذکر شده می توانید ایده پردازی را شروع کنید. توجه داشته باشید ایده هایی که به ذهن شما خطور می کند را باید یادداشت کنید و از بین آن ها بهترین ایده را انتخاب نمایید. 

مراحل ایده پردازی در طراحی لوگو

نکاتی برای طراحی لوگوی حرفه ای و کاربردی 

1.    یک طراح لوگو باید همیشه همراه خود قلم و کاغذ داشته باشد تا بتواند ایده هایی که به ذهنش خطور می کند را یادداشت نماید. 
2.    لوگو را بهتر است به صورت ساده طراحی نمایید تا مخاطبین شما به محض مشاهده لوگو بتوانند آن را به راحتی به ذهن خود بسپارند. 
3.    علامت تجاری باید به صورت مقیاس پذیر طراحی شود تا بتوان به راحتی به ابعاد آن افزود یا ابعاد لوگو را کاهش داد. 
4.    لوگو را باید به گونه ای طراحی کنید که تاثیرگذار باشد و در نگاه اول بتواند توجه هر مخاطبی را به سمت خود جلب کند. 
5.    لوگو باید به گونه ای طراحی شود که با حرفه یا کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. 
6.    علامت تجاری برای اینکه کاربردی تر به نظر برسد بهتر است دارای طراحی منحصر به فردی باشد. 
7.    هرگز طرح لوگوی خود را از لوگوهای دیگر تقلید نکنید. همواره تلاش کنید که بتوانید با توجه به لوگوهای قدیمی انواع لوگوی جدید را خلق نمایید. 
8.    در هنگام انتخاب رنگ لوگو دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید. اگر تمایل دارید طرح لوگو توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب کند بهتر است رنگ آن را از بین رنگ های روشن انتخاب کنید. 

نکات طلایی برای دیزاین لوگو


سخن پایانی

در این مطلب با نحوه ایده پردازی در طراحی لوگو آشنا شدید. شما می توانید به کمک آنچه که در این مطلب ذکر شد قبل از انجام دیزاین لوگو به راحتی ایده پردازی کنید. اگر تمایل دارید ایده پردازی کاربردی تری داشته باشید بهتر است همواره دو تکنیکی که در این مطلب ذکر شد را مد نظر داشته باشید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *