استفاده از تیزر تبلیغاتی برای استوری اینستاگرام

استفاده از تیزر تبلیغاتی برای استوری اینستاگرام

پلتفرم اینستاگرام با میلیون ها کاربر، یکی از پرمخاطب ترین برنامه ها در فضای مجازی بوده و همین امر، اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی برای استوری را بیشتر می کند.

پیشگفتار

تیزر تبلیغاتی برای استوری یکی از روش های تضمینی برای معرفی برند به مخاطبان است. استفاده از تیزرهای کوتاه و در عین حال تاثیرگذار، می تواند پیام شما را به خوبی به مخاطبان منتقل کند. اگرچه استوری های اینستاگرام معمولا 15 ثانیه ای هستند، اما اگر تیزری مختصر و جذاب را در این استوری ها قرار دهید، مخاطب می تواند در مدت زمان کوتاهی با برند شما به خوبی آشنا شود.  

گسترش تکنولوژی تاثیرات زیادی بر دنیای ارتباطات داشته است. افراد در سراسر جهان، از طریق پلتفرم هایی مانند اینستاگرام با یکدیگر در ارتباط بوده و کسب و کار خود را به دیگران معرفی می کنند. در این بین، بسیاری از افراد برای معرفی برند و محصول خود از انواع تیزر تبلیغاتی در استوری و پست های اینستاگرام استفاده می کنند. تاثیر این تیزرها، به رعایت ترفندهای ساخت تیزر تبلیغاتی بستگی دارد.


مقدمه


اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی برای استوری اینستاگرام


رونق استفاده از تلفن های همراه و پلتفرم هایی مانند Instagram، راه را برای ایجاد کسب و کارهای جدید و گسترش کسب و کارهای معمول باز کرده است. بسیاری از کاربران از این پلتفرم به عنوان بستری مناسب برای تبلیغ مشاغل و محصولات خود استفاده کرده و با بازخورد خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده اند. به دلیل اینکه افراد بیشتر وقت خود را در فضای اینستاگرام می گذرانند، این فضا، بهترین مکان برای تبلیغ محصولات است. همچنین، تعداد بالای کاربران پلتفرم اینستاگرام در مقایسه با twitter، Telegram و غیره در ایران، یکی دیگر از دلایلی است که موجب ارائه تبلیغات متنوع در این بستر می شود.
ارائه یک تیزر حرفه ای، به افزایش بازدهی تبلیغ بسیار کمک می کند. بنابراین، ساخت تیزر تبلیغاتی برای استوری، ترفندهای مخصوص به خود را دارد و کاربران می توانند برای ساخت تیزرهایی با تاثیرگذاریِ بیشتر، از طراحان حرفه ای در این زمینه کمک بگیرند. البته، ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی نیز امکان پذیر بوده و حتما نیازی به استفاده از نرم افزارهایی مانند افتر افکت، فتوشاپ و غیره نمی باشد.
علاوه بر این، استفاده از تیزر تبلیغاتی برای استوری اینستاگرام، به دلیل استفاده همزمان از صوت و تصویر، مخاطب را به طور کامل در هدف تیزر تبلیغاتی درگیر کرده و پیام را منتقل می کند. به همین دلیل، اینستاگرام به عنوان فضایی گسترده برای جستجو، بستر خوبی برای معرفی کسب و کار است. تیزر تبلیغاتی، ویترینی از فعالیت ها و ویژگی های ایده آل برند را برای مخاطب به نمایش می گذارد.

استوری اینستاگرام

انواع تیزر استوری


تیزرهای تبلیغاتی که برای استوری اینستاگرام ساخته می شوند، دارای زیرمجموعه های متفاوتی بوده و برای کاربردهای مختلفی استفاده می شوند. به‌طور مثال، تیزر استوری معرفی پیج و تیزر استوری معرفی وبسایت برای معرفی بسیاری از کسب و کارها ساخته می شوند. تیزر استوری معرفی فیلم نیز، برای معرفی فیلم و ویژگی های آن بکار می رود. برخی از کاربران، برای معرفی کنسرت و تئاتر نیز از انواع تیزر استوری معرفی کنسرت و تئاتر استفاده می کنند. تیزر استوری معرفی فروشگاه نیز، نوع دیگری از تیزر استوری ها بوده که طراحی آن برای رونق کسب و کار فروشگاهی الزامی است. تیزر استوری مناسبتی، تیزر استوری مسابقه ای و تیزرهای اطلاعاتی، از انواع دیگر تیزرها هستند.


چگونگی استفاده از تیزر تبلیغاتی در استوری


همانطور که ساخت تیزر تبلیغاتی برای استوری دارای اهمیت است، چگونگی استفاده از آن نیز مهم می باشد. برای تاثیرگذاریِ بیشتر یک تیزر، کاربران عادی نیز باید به اندازه اینفلوئنسرها در روایت داستان های یک برند سهیم باشند. بنابراین، بهترین کار، مشارکت مردم در استوری ها است. برای این کار، بهتر است در تیزرهای خود، نظرسنجی و بازخورد قرار دهید تا افراد عادی نیز در مورد محصولات برند نظر دهند. همچنین، می توان در مناسبت های مختلف به طرفداران هدیه داد و آنها را برای دنبال کردن استوری ها تشویق کرد.گذشته از آن، قرار دادن تصاویر و صحنه هایی از پشت صحنه ساخت تیزر، دنبال کنندگان را از تماشای تصاویر منظم نجات می دهد. 
علاوه بر این، لینک دهی در تیزر تبلیغاتی، می تواند مخاطبان را مستقیم به فروشگاه یا وبسایت شما هدایت کند. با این کار، می توانید به استقبال فروشِ بیشتر بروید. در ساخت تیزر تبلیغاتی برای استوری، باید به مناسبت ها نیز توجه شود. انتخاب تم های مختلفی که با مناسبت های مختلف(عید نوروز، شب یلدا، روز مادر و غیره) هماهنگ است، به جذب مخاطب کمک می کند.

تبلیغ لباس در استوری اینستاگرام

 

ترفندهای ساخت تیزر تبلیغاتی برای استوری


یکی از مهمترین نکاتی که باید در ساخت تیزر تبلیغاتی برای استوری به آن توجه نمود، لحظه شروع تیزر است. همیشه به ثانیه های ابتدایی تیزر، به عنوان ثانیه های حساس و طلایی نگاه کنید. علت اهمیت ثانیه های ابتدایی تیزر این است که بسیاری از کاربران در قسمت جستجوی این پلتفرم به تیزر شما برخورد کرده و در صورتیکه تیزر برای آنها جذابیتی نداشته باشد، سریع از تماشای آن صرفنظر می کنند. اگر تیزر شما شروع جذابی داشته باشد، مخاطب فارغ از برند و محصولی که در جستجوی آن بوده، تیزر را مشاهده کرده و در نتیجه پیج شما را دنبال می کند.
ترفند بعدی که در ساخت تیزر برای پلتفرم اینستاگرام باید به آن اهمیت داد، افزودن نوشته می باشد؛ زیرا ویدیوهای اینستاگرام در حالت پیش فرض به صورت بی صدا پخش می شوند. بنابراین، با افزودن متن و جلوه های بصری خیره کننده، باید تلاش کنید تا بدون صدا نیز مخاطب را جذب کنید. این کار، برای افراد ناشنوا نیز یک مزیت محسوب شده و آنها را به دنبال کردن پیج شما تشویق می کند.
ساخت تیزر تبلیغاتی برای استوری باید به گونه ای باشد که در مدت زمانی کوتاه بتواند هم هدف از تبلیغ را بیان کند و هم راه حلی برای یکی از مشکلات روزمره کاربران باشد. زمانیکه کاربران ببینند تیزر شما به بیان یکی از مشکلات آنها می پردازد، ناخودآگاه ترغیب می شوند تا برای یافتن راه حل، از پیج شما دیدن کنند. توجه به نکات بسیار جزئی در ساخت انواع تیزر تبلیغاتی، می تواند در مدت زمان کوتاهی مخاطب را به خریدار و طرفدار برند و محصول شما تبدیل کند.

تیزر اینستاگرام

اپلیکیشن ساخت تیزر تبلیغاتی برای استوری


در ساخت تیزر تبلیغاتی برای استوری اینستاگرام می توان از نرم افزارهای مختلفی استفاده نمود. برخی به جای استفاده از نرم افزارهای بسیار پیشرفته از اپلیکیشن های طراحی استفاده می کنند. یکی از اپلیکیشن هایی که برای ساخت تیزر استوری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، Mojito می باشد. این اپلیکیشن دارای قابلیت های متعددی برای ساخت و ویرایش استوری می باشد و دارای بیش از 500 الگوی مختلف برای ساخت تیزر است. قابلیت سفارشی سازی متن، رنگ، قاب و برچسب، از جمله مزایای این اپلیکیشن است. وجود 50 فونت مختلف برای ویرایش متن و پشتیبانی از فرمت های مختلف عکس و فیلم، از دیگر ویژگی های منحصربفرد این برنامه است. برای ساخت استوری به کمک این اپلیکیشن، به حساب کاربری نیازی نبوده و تمام کلاژها، فونت ها، آرم ها، نمادها و تم ها به صورت خودکار بروزرسانی می شوند.

با توجه به اینکه محتواهای تصویری مانند تیزرهای تبلیغاتی، بیشترین میزان مشارکت را از سوی کاربران دریافت می کنند، پس نباید نقش آنها در پیشرفت کسب و کار را نادیده گرفت. با توجه به حضور روزانه‌ی چند میلیون کاربر در اینستاگرام، بهتر است ساخت تیزرهای استوری را با دقت هرچه تمام‌تر انجام داده و خود را به بهترین شکل به مخاطبان معرفی کنید.

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *