آیا هزینه تولید رپورتاژ آگهی زیاد است؟
آیا هزینه تولید رپورتاژ آگهی بسیار زیاد است؟ اگر اطلاعات دقیقی در مورد فاکتورهای موثر بر هزینه رپورتاژ آگهی ندارید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.
پیشگفتار
هزینه تولید رپورتاژ آگهی زیاد است؟ اولین و مهم ترین دغدغه ای که اکثر مدیران کسب و کارها با آن دسته و پنجه نرم میکنند، هزینه تولید رپورتاژ آگهی است. معمولا هزینه رپورتاژ آگهی به دو مرحله تولید و انتشار آن وابسته است. هدف ما در این مطلب اشاره به مرحله اول یعنی تولید رپورتاژ آگهی است و قصد نداریم در مورد مرحله انتشار صحبت کنیم. معمولا هزینه مرحله انتشار ِرپورتاژ بیشتر از مرحله تولید است. به همین خاطر این دو بخش جدا از هم در نظر گرفته می شوند. اگر به یک نویسنده یا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر اعتماد کنید، هزینه تولید رپورتاژ برای شما چندان زیاد نخواهد شد.
همچنین می توانید یک متن رپورتاژ را روی یک پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی یا چند مورد از آنها نشر دهید و به این واسطه هزینه تولید چند رپورتاژ مختلف با موضوعات گوناگون را نپردازید. در ادامه این مطلب بیشتر در این خصوص با شما صحبت می کنیم. پس پیشنهاد میکنیم حتما این مطلب را در مورد هزینه تولید رپورتاژ آگهی و عوامل موثر بر آن حتما بخوانید.
مقدمه
• عوامل موثر بر هزینه تولید رپورتاژ آگهی
• نویسنده/ آژانس دیجیتال مارکتینگ
• آیا نوع رپورتاژ آگهی روی هزینه تولید رپورتاژ آگهی موثر است؟
• بلندی متن و تعداد کلمات/ کاراکتر ها
• ویرایش متن رپورتاژ
• سطح و کیفیت کار نویسنده
• آیا هزینه انتشار در کنار هزینه تولید رپورتاژ آگهی در نظر گرفته می شود؟
عوامل موثر بر هزینه تولید رپورتاژ آگهی
عوامل متعددی هستند که روی هزینه تولید رپورتاژ آگهی تاثیر می گذارند. در ادامه این عوامل به طور دقیق بررسی و معرفی خواهند شد.
نویسنده/ آژانس دیجیتال مارکتینگ
یکی از عوامل تعیین هزینه تولید رپورتاژ آگهی، نویسنده ای است که تولید رپورتاژ را به او می سپارید. همچنین اگر با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید، باید به نرخ هایی که توسط مدیران آن تعیین می شود توجه داشته باشید. هرچه نویسنده با تجربه تر باشد یا هرچه آژانس دیجیتال مارکتینگ مورد نظر معروفتر و باتجربه تر باشد، احتمال افزایش هزینه تولید رپورتاژ آگهی برای شما به عنوان مدیر کسب و کار افزایش پیدا خواهد کرد.
نوع رپورتاژ آگهی
نوع ِرپورتاژ آگهی که سفارش تولید آن را به نویسنده، طراح یا تولید کننده می سپارید نیز در تعیین هزینه موثر است. رپورتاژ آگهی معمولا به صورت متنی تولید می شود. البته می توان آن را در قالب های دیگری مانند رپورتاژ آگهی تصویری، رپورتاژ آگهی صوتی، ویدئویی، و ... هم در دسترس مخاطبین قرار داد. معمولا رپورتاژ های آگهی تصویری به صورت اینفوگرافیک تولید می شوند. این نوع رپورتاژ ها یک داستان را برای مخاطب در قالب تصاویر به هم پیوسته و مرتبط بیان می کنند. این نوع رپورتاژ ها جذابیت ویژه ای برای مخاطبان دارند. به همین خاطر معمولا به کسب و کارها توصیه می شود تا به جز تولید رپورتاژ آگهی متنی، روی تولید رپورتاژ تصویری هم سرمایه گذاری کنند.
بلندی متن و تعداد کلمات/ کاراکتر ها
یکی از مهم ترین عوامل ِموثر بر هزینه تولید رپورتاژ آگهی، حجم آن است. یک متن رپورتاژ باید محدود به تعداد کلمات خاصی باشد. معمولا اکثر رپورتاژ ها در قالب 1000 یا 1500 کلمه نگارش می شوند. هرچقدر تعداد کلمات بیشتر باشد، کاملا عادی است که هزینه تولید رپورتاژ هم افزایش خواهد یافت. معمولا به کسب و کارها توصیه می شود که رپورتاژ آگهی متنی خود را بین 900 تا 1000 کلمه نگه دارند. کاربران غالبا متن های طولانی را نمی خوانند و از خیر خواندنِ برخی از زیر عنوان ها هم می گذرند تا هرچه سریعتر به انتهای متن برسند و پاسخ سوالات خود را پیدا کنند.
طبق آمار منتشر شده، اعلام شده است که کاربران متن ِپایین ِهر زیر عنوان را به صورت کامل مطالعه نمی کنند. آنها فقط به زیر عنوان نگاهی می اندازند تا ببینند آیا پاسخ سوال مورد نظرشان زیر ِآن تیتر قرار گرفته است یا خیر. بنابراین هر چه شما موجز تر بنویسید و متن رپورتاژی را برای انتشار آماده کنید که خلاصه تر و به هدف کاربران نزدیک تر باشد، بهتر است. به علاوه، عدم پرداختن به جزئیات غیر ضروری و کوتاه نگه داشتن متن رپورتاژ به شما کمک می کند هزینه کمتری را بابت تولید آن پرداخت کنید.
ویرایش متن رپورتاژ
اینکه هر بار از نویسنده بخواهید متن را بازخوانی و ویرایش کند، برای شما هزینه در بر خواهد داشت. البته اینکه نویسنده در این رابطه از شما هزینه مضاعف دریافت کند، به اولویت های وی بستگی دارد. اما برای ویرایش و بازنویسی برخی بخش های رپورتاژ باید به او هزینه پرداخت کنید. معمولاً اگر بخواهید متن اضافه (یا آپدیت) شود، بخشی از آن بنا به خواست شما تغییر کند و .... باید هزینه بیشتری (مازاد بر هزینه اصلی) بپردازید. معمولا نویسندگان و کارفرماها از قبل، در مورد پیش آمدن چنین شرایطی با هم بحث و گفتگو می کنند و بر سر یک توافق مشترک به نتیجه می رسند. شما نیز می توانید به عنوان مدیر یک کسب و کار چنین صحبت هایی را پیش از شروع همکاری با نویسنده/ یا آژانس دیجیتال مارکتینگ مورد نظر که کار تولید رپورتاژ تان را به آن برون سپاری می کنید، مطرح کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.
سطح و کیفیت کار نویسنده
مورد بعدی در تعیین قیمت و هزینه تولید رپورتاژ آگهی، میزان تجربه نویسنده است. اگر به نویسنده ای زبده اعتماد کنید که سالهاست در زمینه تولید رپورتاژ آگهی فعالیت می کند، به طور عادی باید هزینه بیشتری به او در مقایسه با یک نویسنده تازه کار یا Mid-level بپردازید. برخی از نویسنده ها نرخ مخصوص خودشان را برای تولید محتوای رپورتاژ تعیین می کنند که پیش از بستن قرارداد، آن را با کارفرمایان در میان می گذارند.
البته بهتر است به یاد داشته باشید که نرخ و هزینه تولید رپورتاژ آگهی با برون سپاری ِآن به یک نویسنده فوق العاده حرفه ای نتایج درخشانی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در اصل، هرچقدر کار خود را به یک نویسنده ای خوش ذوق و خلاق و با تجربه بسپارید، احتمال اینکه در گام بعدی برای انتشار رپورتاژ به مشکل برخورد کنید کمتر خواهد بود. یک نویسنده حرفه ای به شما کمک می کند تا با تولید رپورتاژ آگهی تعداد زیادی از مخاطبان را به سمت محصولات/ خدمات تان جلب کنید و بیشتر از گذشته فروش داشته باشید. به بیان دیگر، هرچقدر در زمینه نگارش رپورتاژ به یک نویسندهی باتجربه و زبده اعتماد کنید، احتمال بازگشت سرمایه و سود مورد انتظار از انتشار رپورتاژ آگهی برای کسب و کارتان بیشتر می شود.
آیا هزینه انتشار در کنار هزینه تولید رپورتاژ آگهی در نظر گرفته می شود؟
هزینه تولید رپورتاژ آگهی مجزا از هزینه انتشار رپورتاژ آگهی در نظر گرفته می شود. هزینه رپورتاژ بیشتر به مرحله ای وابسته است که می خواهید متن خود را روی سایت میزبان نشر دهید. هرچه وب سایت میزبان محبوب تر، دارای اتوریتی بالاتر و رتبه الکسای بیشتر باشد، احتمال اینکه از شما هزینه بیشتری اخذ کند، بالاتر است. معمولا به کسب و کارهایی که هنوز بودجه چندانی برای سرمایه گذاری روی رپورتاژ آگهی ندارند توصیه میشود انتشار رپورتاژ آگهی روی پلتفرم های رایگان را امتحان کنند. آنها می توانند بعداً به سراغ انتشار رپورتاژ روی وب سایت های خبری پُربازدید بروند.
یکی دیگر از عواملی که تاثیر بسزایی روی هزینه انتشار رپورتاژ آگهی می گذارد تعداد دفعاتی است که شما قصد دارید روی یک وب سایت رپورتاژ آگهی منتشر کنید. برای این منظور، برخی از وب سایت های پکیج های پیشنهادی را در نظر گرفته اند. به عنوان مثال با استفاده از این پکیج ها می توانید در طی دو ماه، 4 رپورتاژ آگهی روی سایت مورد نظر منتشر کنید که همگی نهایتا 1000 کلمه دارند. در ادامه پیشنهاد میشود حتما مطلب «رپورتاژ نگاری» و «رپورتاژ آگهی موفق» را مطالعه کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید